Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Sethariel
2008-12-27, 01:53
RedBrickowe zmiany w mechanice
Autor Wiadomość
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2007-01-08, 20:39   RedBrickowe zmiany w mechanice

W piątek udało nam się wreszcie po długim czasie zagrać sesję w ED. Przy okazji przerzuciliśmy się całkowicie na RedBrickowego Earthdawna Classic. Na szczescie dyscypliny a przy niektorych postaci krąg ich zaawansowania, sprawiły, że konwersja nie była aż tak trudna. Problem pojawil sie, gdy zaproponowalem przejsc na nowy system bonusów, gdzie plusy nie dodaje sie do stopnia testu lecz do jego wyniku. Plusy do stopnia testów wydają się jakby wieksze, bo od razu się widzi jak np. przy agresywnym ataku rzuca się o 3 stopnie wiecej, np z k20+k8 na k20+2k6. Ja sam na początku byłem troszkę sceptycznie do tego nastawiony, ale widząc jak bardzo zbalansowany ogolnie jest nowy ED, stwierdzilem, ze czemu nie spróbowac.

I po pierwszej sesji z nowymi bonusami... bedziemy je na pewno stosowac na kolejnych. Gracze co prawda rzadziej korzystali z opcji walki, ale walka i testowanie szlo o wiele latwiej i szybciej, co zauwazyli sami gracze.

Co wy sadzicie o bonusach i minusach do wyniku testu a nie do ich stopnia?
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
 
 
 
Sir Valeq 
Uczeń IV Kręgu
Gracz


Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 82
Skąd: Włocławek/Łódź
Wysłany: 2007-01-08, 21:22   

My (u Cryingorca) stosujemy taki system od dawna. Gramy teraz niby II ed. (pomieszaną z I i własnymi zmianami), ale nawet jak graliśmy w I to już wprowadziliśmy coś takiego. Nie trzeba dzięki temu co chwilę spoglądać do tabelki stopni, wystarczy pamiętać swoje, których używa się zawsze. Znacznie przyspiesza.
Trudniej też o błąd, kiedy np. ktoś zapomina o bonusie. Normalnie, musiałby powtórzyć rzut, bo zmieniłby się stopień, a po nowemu wystarczy dodać/odjąć odpowiednią wartość i gotowe.
Bonusy do stopni istnieja nadal, ale w szczególnych przypadkach (np. eliksiry).
_________________
"We cannot all be masters." - William Shakespeare

http://artofcreation.strefa.pl
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2007-01-08, 21:45   

Sir Valeq napisał/a:
My (u Cryingorca) stosujemy taki system od dawna.


Hehe sam sie złapałem na tym, że dużo z tych "nowych" zasad stosuje już od jakiegos czasu. A co do tego systemu, to wcześniej nikt raczej nie zgłaszał jakichś pretensji do bonusów w stopniach, wiec nie bylo tak jakby okazji do zmian.

W kazdym razie zaskoczylo mnie troche o ile to usprawnilo walke, nie podejrzewalem ze ten system az tak mi sie spodoba.

A co do bonusów do stopni jeszcze, to bedziemy je stosowac tylko, gdy jest to wyraznie napisane, np. w czarach. Eliksiry beda mialy bonusy do wyników.
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
 
 
 
Sir Valeq 
Uczeń IV Kręgu
Gracz


Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 82
Skąd: Włocławek/Łódź
Wysłany: 2007-01-08, 22:23   

Seth napisał/a:
Eliksiry beda mialy bonusy do wyników.

To trochę zbytnio przepakowuje eliksiry moim zdaniem. Jeśli zwiększa się stopień, to nadal istnieje szansa, że wyrzucisz dwie jedynki i mając 4 rany będziesz się wykrwawiał. A tak, przy dwóch kostkach, na eliksirze zdrowienia wyrzucisz zawsze co najmniej 10 (1+1+8 bonusa). Na pewno tak chcesz?
_________________
"We cannot all be masters." - William Shakespeare

http://artofcreation.strefa.pl
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2007-01-08, 22:39   

Sir Valeq napisał/a:
To trochę zbytnio przepakowuje eliksiry moim zdaniem... Na pewno tak chcesz?


Chce ;-) dotychczas czesto sie zdarzalo, ze graczom nie wychodzily rzuty na zdrowienie z eliksirami, a na przyklad bez nich trafialy im sie niesamowite przerzuty. Teraz eliksiry NA PEWNO beda cos dawaly przy leczeniu.

Dla rownowagi wprowadze rzuty MG, na jakosc eliksiru. Zawsze jest te 5-10%% ze eliksir zostal zle zrobiony (tzn byla totalna porazka na tescie wykonania eliksiru) przy trudnosci np. 13 to juz wyniki od 1 do 5 to totalne porazki.
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
 
 
 
Gerion 
Opiekun IX Kręgu
Troll Warrior


Wiek: 52
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 1091
Skąd: Poznaďż˝
Wysłany: 2007-01-09, 00:01   

Seth napisał/a:
Plusy do stopnia testów wydają się jakby wieksze, bo od razu się widzi jak np. przy agresywnym ataku rzuca się o 3 stopnie wiecej, np z k20+k8 na k20+2k6.


Coś nie rozumiem...
Teraz jak masz stopień 6 testu ataku i opcję agresywnego ataku, to nie rzucasz stopniem 9 tylko stopniem 6 a do wyniku dodajesz 3, a Ty w powyższym jakoś zamieszałeś że nie wiem jak to zinterpretować... NIe rzuca się o 3 stopnie więcej - dodajesz 3 punkty do wyniku testu ataku przecież...

Gerion
_________________
Moja wikipedia ED,
 
 
 
Sir Valeq 
Uczeń IV Kręgu
Gracz


Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 82
Skąd: Włocławek/Łódź
Wysłany: 2007-01-09, 00:20   

Chodziło mu o rzucanie "po staremu" w tym zdaniu. Przynajmniej tak mi się wydaje. :)
_________________
"We cannot all be masters." - William Shakespeare

http://artofcreation.strefa.pl
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2007-01-09, 01:54   

Sir Valeq napisał/a:
Chodziło mu o rzucanie "po staremu" w tym zdaniu. Przynajmniej tak mi się wydaje. :)


Dokładnie :-P
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
 
 
 
Sharkuz 
Uczeń III Kręgu


Wiek: 44
Dołączył: 28 Cze 2006
Posty: 77
Skąd: Poznań
Wysłany: 2007-01-09, 08:12   

Miesiąc temu przeszliśmy na ten system i jesteśmy zaskoczeni usprawnieniem mechaniki.
Osobiście uważam, że np. mając pewne +3 do wyniku testu korzystniej wypada na tle +3 do stepu testu.

Lepszy wróbel w garści niż gołąb na dachu.
 
 
Gerion 
Opiekun IX Kręgu
Troll Warrior


Wiek: 52
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 1091
Skąd: Poznaďż˝
Wysłany: 2007-01-09, 09:36   

Sharkuz- statystycznie wynik pozostaje na takim samym poziomie prawdopodobieństwa. Bez znaczenia czy podnosisz stopień, czy dodajesz wartość do wyniku testu. Zmniejsza się tylko liczba wariancji.

pozdrawiam
Gerion
_________________
Moja wikipedia ED,
 
 
 
Sharkuz 
Uczeń III Kręgu


Wiek: 44
Dołączył: 28 Cze 2006
Posty: 77
Skąd: Poznań
Wysłany: 2007-01-09, 09:46   

Gerion napisał/a:
Sharkuz- statystycznie wynik pozostaje na takim samym poziomie prawdopodobieństwa. Bez znaczenia czy podnosisz stopień, czy dodajesz wartość do wyniku testu. Zmniejsza się tylko liczba wariancji.

pozdrawiam
Gerion

Tak, zgadza się.
To tylko takie odczucie ;) pewnie i zależne od przyjemności turlania
 
 
Vasquez21 
Administrator


Dołączył: 19 Maj 2006
Posty: 337
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2007-01-09, 17:47   

Właśnie moim zdaniem wprowadzone zmiany mimo wszystko wpływają jeszcze bardziej na to, że system jest heroic. Bo wcześniej przy np. agresywnym ataku i powiedzmy kościach k20+k4 naprawdę wiele mogło się wydarzyć ;), a teraz sam modyfikator +3 już na starcie to dużo więcej. Oczywiście stary system działał również w drugą stronę, że czasami można było wyrzucić masakrycznie wysokie liczby (poprostu przerzut na większej kości).

Przy aktualnych zasadach jest napewno zdecydowanie szybciej i powiedziałbym "bezpieczniej" dla BG.
 
 
 
mystic 
Czeladnik VII Kręgu
Emeryt


Wiek: 114
Dołączył: 27 Maj 2006
Posty: 882
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2007-01-09, 18:52   

Testy stają się duzo bardziej przewidywalne, zwlaszcza przy wysokich premiach. Trudniej uzyskac lepszy i gorszy wynik. Mnie w sumie podoba sie premia do stopnia, bo inne systemy przyzwyczajaja raczej wlasnie do premii do wyniku. A tu jest tak fajnie inaczej :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template junglebook v 0.2 modified by Nasedo