Wysłany: 2007-01-08, 20:39 RedBrickowe zmiany w mechanice
W piątek udało nam się wreszcie po długim czasie zagrać sesję w ED. Przy okazji przerzuciliśmy się całkowicie na RedBrickowego Earthdawna Classic. Na szczescie dyscypliny a przy niektorych postaci krąg ich zaawansowania, sprawiły, że konwersja nie była aż tak trudna. Problem pojawil sie, gdy zaproponowalem przejsc na nowy system bonusów, gdzie plusy nie dodaje sie do stopnia testu lecz do jego wyniku. Plusy do stopnia testów wydają się jakby wieksze, bo od razu się widzi jak np. przy agresywnym ataku rzuca się o 3 stopnie wiecej, np z k20+k8 na k20+2k6. Ja sam na początku byłem troszkę sceptycznie do tego nastawiony, ale widząc jak bardzo zbalansowany ogolnie jest nowy ED, stwierdzilem, ze czemu nie spróbowac.
I po pierwszej sesji z nowymi bonusami... bedziemy je na pewno stosowac na kolejnych. Gracze co prawda rzadziej korzystali z opcji walki, ale walka i testowanie szlo o wiele latwiej i szybciej, co zauwazyli sami gracze.
Co wy sadzicie o bonusach i minusach do wyniku testu a nie do ich stopnia?
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
My (u Cryingorca) stosujemy taki system od dawna. Gramy teraz niby II ed. (pomieszaną z I i własnymi zmianami), ale nawet jak graliśmy w I to już wprowadziliśmy coś takiego. Nie trzeba dzięki temu co chwilę spoglądać do tabelki stopni, wystarczy pamiętać swoje, których używa się zawsze. Znacznie przyspiesza.
Trudniej też o błąd, kiedy np. ktoś zapomina o bonusie. Normalnie, musiałby powtórzyć rzut, bo zmieniłby się stopień, a po nowemu wystarczy dodać/odjąć odpowiednią wartość i gotowe.
Bonusy do stopni istnieja nadal, ale w szczególnych przypadkach (np. eliksiry).
_________________ "We cannot all be masters." - William Shakespeare
Hehe sam sie złapałem na tym, że dużo z tych "nowych" zasad stosuje już od jakiegos czasu. A co do tego systemu, to wcześniej nikt raczej nie zgłaszał jakichś pretensji do bonusów w stopniach, wiec nie bylo tak jakby okazji do zmian.
W kazdym razie zaskoczylo mnie troche o ile to usprawnilo walke, nie podejrzewalem ze ten system az tak mi sie spodoba.
A co do bonusów do stopni jeszcze, to bedziemy je stosowac tylko, gdy jest to wyraznie napisane, np. w czarach. Eliksiry beda mialy bonusy do wyników.
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
To trochę zbytnio przepakowuje eliksiry moim zdaniem. Jeśli zwiększa się stopień, to nadal istnieje szansa, że wyrzucisz dwie jedynki i mając 4 rany będziesz się wykrwawiał. A tak, przy dwóch kostkach, na eliksirze zdrowienia wyrzucisz zawsze co najmniej 10 (1+1+8 bonusa). Na pewno tak chcesz?
_________________ "We cannot all be masters." - William Shakespeare
To trochę zbytnio przepakowuje eliksiry moim zdaniem... Na pewno tak chcesz?
Chce dotychczas czesto sie zdarzalo, ze graczom nie wychodzily rzuty na zdrowienie z eliksirami, a na przyklad bez nich trafialy im sie niesamowite przerzuty. Teraz eliksiry NA PEWNO beda cos dawaly przy leczeniu.
Dla rownowagi wprowadze rzuty MG, na jakosc eliksiru. Zawsze jest te 5-10%% ze eliksir zostal zle zrobiony (tzn byla totalna porazka na tescie wykonania eliksiru) przy trudnosci np. 13 to juz wyniki od 1 do 5 to totalne porazki.
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Wiek: 52 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 1091 Skąd: Poznaďż˝
Wysłany: 2007-01-09, 00:01
Seth napisał/a:
Plusy do stopnia testów wydają się jakby wieksze, bo od razu się widzi jak np. przy agresywnym ataku rzuca się o 3 stopnie wiecej, np z k20+k8 na k20+2k6.
Coś nie rozumiem...
Teraz jak masz stopień 6 testu ataku i opcję agresywnego ataku, to nie rzucasz stopniem 9 tylko stopniem 6 a do wyniku dodajesz 3, a Ty w powyższym jakoś zamieszałeś że nie wiem jak to zinterpretować... NIe rzuca się o 3 stopnie więcej - dodajesz 3 punkty do wyniku testu ataku przecież...
Miesiąc temu przeszliśmy na ten system i jesteśmy zaskoczeni usprawnieniem mechaniki.
Osobiście uważam, że np. mając pewne +3 do wyniku testu korzystniej wypada na tle +3 do stepu testu.
Wiek: 52 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 1091 Skąd: Poznaďż˝
Wysłany: 2007-01-09, 09:36
Sharkuz- statystycznie wynik pozostaje na takim samym poziomie prawdopodobieństwa. Bez znaczenia czy podnosisz stopień, czy dodajesz wartość do wyniku testu. Zmniejsza się tylko liczba wariancji.
Sharkuz- statystycznie wynik pozostaje na takim samym poziomie prawdopodobieństwa. Bez znaczenia czy podnosisz stopień, czy dodajesz wartość do wyniku testu. Zmniejsza się tylko liczba wariancji.
pozdrawiam
Gerion
Tak, zgadza się.
To tylko takie odczucie ;) pewnie i zależne od przyjemności turlania
Właśnie moim zdaniem wprowadzone zmiany mimo wszystko wpływają jeszcze bardziej na to, że system jest heroic. Bo wcześniej przy np. agresywnym ataku i powiedzmy kościach k20+k4 naprawdę wiele mogło się wydarzyć ;), a teraz sam modyfikator +3 już na starcie to dużo więcej. Oczywiście stary system działał również w drugą stronę, że czasami można było wyrzucić masakrycznie wysokie liczby (poprostu przerzut na większej kości).
Przy aktualnych zasadach jest napewno zdecydowanie szybciej i powiedziałbym "bezpieczniej" dla BG.
Wiek: 114 Dołączył: 27 Maj 2006 Posty: 882 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2007-01-09, 18:52
Testy stają się duzo bardziej przewidywalne, zwlaszcza przy wysokich premiach. Trudniej uzyskac lepszy i gorszy wynik. Mnie w sumie podoba sie premia do stopnia, bo inne systemy przyzwyczajaja raczej wlasnie do premii do wyniku. A tu jest tak fajnie inaczej :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum