Jak rozróżniasz przedmiot lepszy magiczny, od gorszego i od legendarnego?
W banalny sposób - informacja o tym jest podana w materiałach. Jeśli jej nie ma, uznaje się że to zwykły przedmiot magiczny. Dodatkowym wyznacznikiem jest też związana z przedmiotem historia i współczynniki skarbu. Potężniejsze przedmioty magiczne i artefakty zwykle mają też wysoką OM (powyżej 15).
_________________ Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
Wiek: 40 Dołączył: 24 Cze 2008 Posty: 379 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-03, 19:12
Ok fakt faktem Maska Oltiona jest w dziale o unikalnych przedmiotach, ale jej OM to 13 ( w drugiej edycji) i wcale nie ma jakiejś bardzo wybujałej historii opisanej. :) Nie to żebym był złośliwy , ale wydaje mi się, że nie ma tak naprawdę ścisłych kryteriów, a ta laska nie wygląda na coś co robili na worki, więc może być unikatowa.
Przedmioty wątkowe - najprostsze, mają nieskomplikowany wzorzec, małą ilość poziomów, zwykle 1-2 tajniki. Obrona magiczna i koszt w PL w zależności od mocy. Można je tworzyć w zaplanowanej produkcji. Można znaleźć w większych miastach na targowiskach. Drogie, ale do kupienia.
Skarby magiczne - powstają zazwyczaj z przedmiotów wątkowych, które uczestniczyły w ważnych, heroicznych wydarzeniach. Mają swoją historię. Przedmiotów tego rodzaju może być więcej niż jeden. Jako, że mają dłuższą historię, to mają też i zazwyczaj więcej tajników i poziomów niż zwykłe przedmioty wątkowe. Są też zazwyczaj potężniejsze. Obrona magiczna i koszt w PL też w zależności od potęgi przedmiotu. Rzadko je można spotkać w sprzedaży, o ile w ogóle.
Unikalne Skarby Magiczne - Są jedyne w swoim rodzaju, mają zazwyczaj długą historię i legendarne wydarzenia z nią związane. Legenda czynów które właściciel dokonał za pomocą przedmiotu nasącza przedmiot magiczną energią. Mają więcej tajników i poziomów niż przedmioty wątkowe i często też więcej niż skarby magiczne. W zależności od mocy różna Obrona magiczna i koszt w PL, ale zazwyczaj są większe niż w przypadku przedmiotów wątkowych czy skarbów magicznych.
Bibliografia:
Player's Compendium (str 278)
Gamemaster's Compendium (rozdział o Przedmiotach Magicznych str. 161)
Co do Maski Oltiona, podręcznik przedstawia ją jako Unikalny Skarb Magiczny. Myślę, że to nie ze względu na historię jej powstania, ale raczej legendę ją otaczającą (jako największe dzieło Oltiona), oraz legendę jej twórcy.
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2009-02-03, 19:25, w całości zmieniany 2 razy
Właśnie tak. Tak jak przy Masce Oltiona, wydaje mi się, że uszeregowanie przedmiotów też może zależeć od tego kto i jak tworzył przedmiot.
Taki dajmy na to Smok (zakładając, że bawiłby się w coś tak banalnego jak tworzenie przedmiotów magicznych) mógłby zmajstrować coś ambitniejszego niż pierścień celności itp. Zresztą o ile mnie pamięć nie myli, Smocza Kolczuga jest takim przedmiotem, który chyba nie ma jakichś poziomów dostrojenia, wynikających ewidentnie z historii przedmiotu, a nawet jeśli, to jej początkowa moc na pewno była większa niż zwykłej wątkowej kolczugi...
Podobnie Srebrna Tarcza - jej większa moc wynika z udziału ducha żywiołu w jej tworzeniu i potem w przysiędze, którą się takiemu duszkowi składa.
_________________ Jak sobie warty wystawisz, tak się wyśpisz...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum