Poprzedni temat :: Następny temat
[ED4] Rzucanie czarów, tkanie wątków, dodatkowe wątki
Autor Wiadomość
Araven 
Uczeń II Kręgu

Dołączył: 20 Sie 2014
Posty: 49
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-08-20, 21:23   [ED4] Rzucanie czarów, tkanie wątków, dodatkowe wątki

Witajcie. Pytałem na SB. Spytam i tutaj.

Chodzi mi o mechanikę dodatkowych wątków w IV edycji, jakie można dodać do tych obowiązkowych, mogą one zwiększać efekt czaru, ilość jego celów, czas trwania też?

Chciałbym wiedzieć jak to wygląda mechanicznie, trudność tych wątków, i co mają dawać. Kolejne pytanie, w I edycji utkanie watku było akcją, czy nadal to jest akcja, czy można w rundzie utkać więcej niż 1 wątek?

[ADMIN: Temat przeniesiony]
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2014-08-21, 06:14, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Kosmit 
Czeladnik VIII Kręgu
MG z wyboru


Wiek: 28
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 430
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-20, 23:11   

Niech moderator przerzuci posty do nowego tematu ;)

Wygląda to tak, że zaklęcie ma w opisie napisane co dają ekstra sukcesy w rzucaniu czarów (każde +5 ponad poziom trudności to ekstra sukces) Zwykle jest to wzmocnienie efektu np. Przy zakleciu zadajacym obrażenia jest to +2 do stopnia efektu.
Oprócz tego jest możliwość wplecenia wątków ponad te wymagane i każdy wątek daje jeden z efektów z opisu zaklęcia (+2 do efektu, +do zasięgu, czasu trwania, liczby celów itp.)
Tkanie wątków to akcja z tym ze każdy sukces w tkaniu to wpleciony wątek (a nie jak kiedyś, że trzeba mieć ogromny sukces żeby udało się utkac dodatkowy wątek lub trzeba było zadeklarować liczbę wątków i przerzucić pomnozona trudność tkania).
Ekstra wątki dla dodatkowych trzeba zadeklarować przed rzutem.
_________________
kosmitpaczy.pl
Zapraszam na mojego bloga.
 
 
sirserafin 
Czeladnik VII Kręgu
Human Archer


Wiek: 35
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 610
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2014-08-20, 23:21   

Kosmit napisał/a:
Ekstra wątki dla dodatkowych trzeba zadeklarować przed rzutem.


Dodatkowe wątki, które przysługują za wtajemniczenie w dyscyplinę (czyli posiadany Krąg) trzeba zadeklarować przy wplataniu zaklęcia w matrycę, a nie podczas rzucania czaru.
_________________
W szkole, kiedy kumple zażywali narkotyki, ja wierzyłem w sprawiedliwość i uczciwość polityki...
 
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 35
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2014-08-21, 06:41   

sirserafin napisał/a:
Kosmit napisał/a:
Ekstra wątki dla dodatkowych trzeba zadeklarować przed rzutem.


Dodatkowe wątki, które przysługują za wtajemniczenie w dyscyplinę (czyli posiadany Krąg) trzeba zadeklarować przy wplataniu zaklęcia w matrycę, a nie podczas rzucania czaru.


Kosmitowi chodziło chyba o rzut na Tkanie wątków :)

Araven, w kwestii dodatkowych wątków wygląda to tak jak w opisie, czyli w zależności od kręgu można do zaklęcia dotkać ileś dodatkowych wątków (np. na 3 kręgu 1, na 10 kręgu już 3).



A co te dodatkowe wątki mogą robić, to zależy od konkretnego zaklęcia. Każde zaklęcie w opisie ma kilka możliwości dla dodatkowych wątków. Trudność dodatkowego wątku jest taka sama jak standardowego (i jest podana w opisie).

Cytat:

Earth Darts
Threads: 0
Weaving: 5 / 10
Casting: TMD
Range: 20 yards
Duration: 2 rounds
Effect: WIL + 3/Physical and -2 Physical Armor
Earth. This spell transforms earth into crystalline darts that fly toward a foe, tem-
porarily rending their armor in the process. The magician flings a handful of dirt into
the air and makes a Spellcasting test against the target’s Mystic Defense. If success-
ful, his Effect test determines how much damage is inflicted before Physical Armor
is reduced. The damage is only dealt once; the duration refers to the armor reducing
effect. The target’s armor returns to normal at the end of the duration. This potent
spell is not an uncommon one. Knowledgeable foes will often retreat out of range as
they see the crystal darts forming.
Success Levels: Increase Duration (+2 rounds).
Extra Threads: Increase Duration (+2 rounds), Increase Effect (+2 Effect Step),
Increase Effect (-2 Physical Armor), Increase Range (+10 yards), Additional Target
(+1)


To przykładowo opis Kryształowych pocisków. Nie potrzebują wątków do rzucenia (Threads: 0), ale możemy sobie dotkać kolejne wątki. Z których każdy doda nam do zaklęcia jeden z wybranych efektów (Extra Threads). Powiedzmy, że mamy ten 10 krąg. Możemy więc dotkać dodatkowo 3 wątki (Trudność 5/10; 1 wartość to trudność utkania, 2 wartość to trudność przestrojenia matrycy). I wybieramy, że 2 z tych dotatkowych wątkówh będą zwiększać Efekt (czyli w sumie +4 do Stopnia Efektu), a 1 dodatkowy wątek przeznaczymy na dodatkowy cel (Additional Target). Uzyskamy więc zaklęcie z 3 wątkami, na dwa cele, z efektem Siła Woli +7 :)

A jeżeli będziemy mieli jakieś dodatkowe sukcesy przy Rzucaniu Czaru, to zwiększy się czas trwania zaklęcia (o +2 tury za każdy sukces).

Przykładowo trudność jest 7 (Obrona Magiczna przeciwnika), my wyrzucamy 18. To są dwa sukcesy (7+5+5+1=18; sukces jest za każde +5 powyżej stopnia trudności). A więc zaklęcie potrwa 4 tury dłużej. W tym przypadku dłużej będzie trwał efekt osłabienia pancerza przeciwnika, zgodnie z opisem zaklęcia.

Jak wspomniał Kosmit, w jednej rundzie można utkać więcej niż 1 wątek, wszystko zależy od rzutu na Tkanie wątków. Za każdy sukces udaje nam się utkać 1 wątek.

Żeby więc utkać takie zaklęcie jak w przykładzie (3 wątki, 2 cele, Efekt: SW+7) potrzebujemy wyniku 15 na Tkaniu wątków (5+5+5=15).
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2014-08-21, 06:52, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
 
Araven 
Uczeń II Kręgu

Dołączył: 20 Sie 2014
Posty: 49
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-08-21, 10:03   

Dzięki bardzo za wyjaśnienia.

Ale jak utka się nawet wszystkie wymagane wątki, np. 3 wątki, to czar można rzucić dopiero w kolejnej rundzie za pomocą rzucania czarów, czy można w tej samej co utkaliśmy wszystkie wątki?
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 35
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2014-08-21, 10:11   

Araven napisał/a:
Ale jak utka się nawet wszystkie wymagane wątki, np. 3 wątki, to czar można rzucić dopiero w kolejnej rundzie za pomocą rzucania czarów, czy można w tej samej co utkaliśmy wszystkie wątki?


W następnej rundzie. Tkanie wątków wymaga akcji standardowej. Rzucanie czarów to też akcja standardowa. Podczas jednej tury można wykonać tylko 1 akcję standardową.
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
 
 
 
Kosmit 
Czeladnik VIII Kręgu
MG z wyboru


Wiek: 28
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 430
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-21, 10:54   

Ale na wyższych kręgach pojawiają się talenty które pozwalają na tkanie i rzucanie w tej samej turze :)
_________________
kosmitpaczy.pl
Zapraszam na mojego bloga.
 
 
Araven 
Uczeń II Kręgu

Dołączył: 20 Sie 2014
Posty: 49
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-08-21, 10:59   

A możesz podać na jakim kręgu i nazwę talentu i jego działanie, i jego ew. koszt, tylko PL ?
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 35
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2014-08-21, 11:09   

Są powyżej 8 kręgu, i znajdą się pewnie w kolejnym podręczniku (Companion).

W Podręczniku Gracza jest jedynie taki zapis.

Cytat:
Some high circle talents may allow a magician to weave threads and
cast a spell in the same round.
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
 
 
 
Araven 
Uczeń II Kręgu

Dołączył: 20 Sie 2014
Posty: 49
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-08-21, 12:27   

Dzięki Panowie.
To bardzo sensowne zmiany. Częściowo jako pomysł wykorzystam dodatkowe wątki, po ich dostosowaniu do FATE, gdzie dłuższy czas robię już system magii.
Mam jakieś 90%, dorzucę te dodatkowe wątki i będzie ok.

Generalnie mam nadzieję, że Earthdawn odżyje, jak i to Forum, dzięki IV edycji. Oby Fajne RPG, go wydały po polsku. Będę tu zaglądał i czytał, wszelkie wzmianki o mechanice i informacje związane z IV edycją.
Jako wieloletni MG w Earthdawnie, czekam na IV edycję, nie z niecierpliwością.
Ostatnio zmieniony przez Araven 2014-08-21, 12:28, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Kosmit 
Czeladnik VIII Kręgu
MG z wyboru


Wiek: 28
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 430
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-21, 12:33   

Nie zapomnij się dorzucić do zbiórki na 4ed, to FajneRPG wydadzą :D
_________________
kosmitpaczy.pl
Zapraszam na mojego bloga.
 
 
Araven 
Uczeń II Kręgu

Dołączył: 20 Sie 2014
Posty: 49
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-08-21, 12:44   

Wsparłem kilka projektów razem ze 6, na PolakPotrafi i Wspieram.to.

W tym 2 z Fajne RPG, B&B i Adventurers.

Earthdawna IV edycję wesprę na 100%. Jaką kwotą, to się zobaczy co zaproponują, jak akcja ruszy oficjalnie. Wszystkie PDF-y na 100% biorę, ale kusi mnie twarda oprawa.
Ostatnio zmieniony przez Araven 2014-08-21, 12:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 37
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2014-08-29, 11:13   

Ciekawe czy Ulepszone Matryce mogą przechowywać dodatkowe wątki?
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 35
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2014-08-29, 11:33   

Kot napisał/a:
Ciekawe czy Ulepszone Matryce mogą przechowywać dodatkowe wątki?


W podręczniku nie ma nic na ten temat, ale skoro Ulepszone Matryce pozwalają przechowywać wątek zaklęcia, to dla mnie logiczne, że to może też być dodatkowy wątek. Zwłaszcza patrząc, że wiele zaklęć teraz projektowanych jest właśnie z myślą o dodatkowych wątkach. Na przykład Kryształowe Pociski.
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
 
 
 
Kosmit 
Czeladnik VIII Kręgu
MG z wyboru


Wiek: 28
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 430
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-29, 13:10   

Jest to wspomniane. Przy dostrajaniu się do Ulepszonej Matrycy trzeba określić co daje taki wątek :)
_________________
kosmitpaczy.pl
Zapraszam na mojego bloga.
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 35
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2014-08-29, 13:27   

Kosmit napisał/a:
Jest to wspomniane. Przy dostrajaniu się do Ulepszonej Matrycy trzeba określić co daje taki wątek :)


Gdzie to znalazłeś, bo ja nic nie mogę znaleźć :-/
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
 
 
 
Kosmit 
Czeladnik VIII Kręgu
MG z wyboru


Wiek: 28
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 430
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-29, 14:04   

Cytat:
The normal rules for thread weaving apply. The magician must weave all threads before they can cast the spell, and they must decide how many additional threads they are weaving before they begin. If a spell that normally requires no threads is placed in an Enhanced Matrix, the caster may use the thread to enhance the spell effect but the additional effect must be chosen at the time the spell is placed in the matrix.


Str. 297 :)

Swoją drogą brakuje mi pogrubienia najważniejszych informacji w tekście.
_________________
kosmitpaczy.pl
Zapraszam na mojego bloga.
Ostatnio zmieniony przez Kosmit 2014-08-29, 14:06, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 35
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2014-08-29, 14:23   

Kosmit napisał/a:
Cytat:
The normal rules for thread weaving apply. The magician must weave all threads before they can cast the spell, and they must decide how many additional threads they are weaving before they begin. If a spell that normally requires no threads is placed in an Enhanced Matrix, the caster may use the thread to enhance the spell effect but the additional effect must be chosen at the time the spell is placed in the matrix.


Str. 297 :)

Swoją drogą brakuje mi pogrubienia najważniejszych informacji w tekście.


Dzięki! Szukając, czytałem ten rozdział chyba dwa razy i nic nie widziałem. Dziwne.

A co do pogrubień. No niestety layout to nie jest mocna strona tej edycji.
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2014-08-29, 14:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 37
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2014-08-29, 14:41   

To nowa edycja ma jakieś mocne strony w ogóle?
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 35
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2014-08-29, 15:43   

Kot napisał/a:
To nowa edycja ma jakieś mocne strony w ogóle?


Na przykład zmiany w zaklęciach mi się podobają. W dyscyplinach i wielu talentach też (choć są wyjątki).
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template junglebook v 0.2 modified by Nasedo