Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Sethariel
2008-12-27, 01:38
Zasada opcjonalna - Powikłania
Autor Wiadomość
Cryingorc 
Czeladnik VII Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 851
Skąd: Włocławek/Olsztyn
Wysłany: 2007-04-16, 21:34   Zasada opcjonalna - Powikłania

Jedna z moich zasad opcjonalnych uwzględnia powikłania podczas procesu zdrowienia. Jest prosta.
W przypadku posiadania kilku ran, stosuje się ujemny modyfikator do wyników testów zdrowienia. W przypadku, gdy wychodzi nam wartość ujemna, pacjent dostaje obrażebnia równe jej wartości. Co wy o tym myślicie? :P
Ostatnio zmieniony przez Cryingorc 2007-04-18, 11:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
mystic 
Czeladnik VII Kręgu
Emeryt


Wiek: 114
Dołączył: 27 Maj 2006
Posty: 882
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2007-04-16, 21:59   

Zależy ile jest walki w przygodzie, jeśłi znikomo to można sie pobawić, jeśli dużo to współczuje graczom. A czy wymyślasz jakieś efekty, typu jątrzenie, zakażenie, gangrana czy po prostu -x do życia?
 
 
Marceli 
Czeladnik V Kręgu
Istota pracująca


Wiek: 49
Dołączył: 02 Cze 2006
Posty: 192
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-04-17, 08:19   

IMo zbedne, powoduje to niepotrzebne opóźnienia w trakcie gry.
_________________
Brak podpisu to lenistwo :)
 
 
 
Cryingorc 
Czeladnik VII Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 851
Skąd: Włocławek/Olsztyn
Wysłany: 2007-04-17, 16:09   

Opóźnienia powoduje, ale jedynie w procesie zdrowienia. Rozgrywki nie spowalnia.
Przykładowo, masz 4 rany. Zdrowisz się k10-tką. Wychodzi 1. Normalnie nic się byś nie uleczył. U mnie dostajesz 3 obrażenia :>
_________________
Jestem Prawem - Chaosem, Przeznaczeniem - Losem.
Jestem Pasją - Horrorem, Przebudzeniem - Pogromem.
Wasze życia w Mych rękach... i nieszczęsnej k8.
 
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2007-04-18, 11:12   

Cryingorc napisał/a:
Opóźnienia powoduje, ale jedynie w procesie zdrowienia. Rozgrywki nie spowalnia.
Przykładowo, masz 4 rany. Zdrowisz się k10-tką. Wychodzi 1. Normalnie nic się byś nie uleczył. U mnie dostajesz 3 obrażenia :>

Classic: Bez wzgledu na ilosc ran zawsze leczysz przynajmiej jedno obrazenie.

Niestety, jest to nielogiczne, a wrecz krzywdzace graczy. Jak chcesz, wprowadzaj zakazenia ran, oslabienie, goraczke, utraty przytomnosci i inne powiklania wplywajace na testy i sprawnosc postaci, ale nie zadawaj im obrazen. To glupie.
Jesli ktos uzywa na graczu Leczenia, w formie pierwszej pomocy, czy pielegnacji, to krytyczna porazka moze spowodowac obrazenia, albo wrecz rane (same "1" na kosciach). Tak samo, jesli wprowadzisz zasady dotyczace zakazenia ran, skutkow powaznych obrazen, itp... To jest jeszcze w porzadku, ale juz troche wychodzi poza heroizm. Bohaterowie gina od ran, nie z powodu zakazenia, czy szoku pourazowego...
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
Cryingorc 
Czeladnik VII Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 851
Skąd: Włocławek/Olsztyn
Wysłany: 2007-04-18, 11:20   

E tam, krzywdzące. "Survival Guide" wprowadza więcej nieprzyjemności, jak odciski, odmrożenia itp. Nielogiczne - A dlaczego? Śmierć godziny lub dni po otrzymaniu obrażeń jest jak najbardziej realna i powszechna. Dodaje smaczku i elementu niepewności.
U mnie nie raz dochodziło do fajnych sytuacji, kiedy bohaterowie spieszyli się z odnalezieniem Głosiciela Garlen lub eliksiru leczenia, zanim ich przyjaciel wykrwawi się po walce z Horrorem, mając te 6 czy 7 ran. :]
_________________
Jestem Prawem - Chaosem, Przeznaczeniem - Losem.
Jestem Pasją - Horrorem, Przebudzeniem - Pogromem.
Wasze życia w Mych rękach... i nieszczęsnej k8.
 
 
 
Marceli 
Czeladnik V Kręgu
Istota pracująca


Wiek: 49
Dołączył: 02 Cze 2006
Posty: 192
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-04-18, 11:26   

No i majac pecha rzucil 3 na tescie z eliksirem i skończył na -3. Zupełnie sensowne.
I do tego łamiesz główną zasade minimum 1 pkt.
_________________
Brak podpisu to lenistwo :)
 
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2007-04-18, 11:52   

Cryingorc napisał/a:
E tam, krzywdzące. "Survival Guide" wprowadza więcej nieprzyjemności, jak odciski, odmrożenia itp.

Ale one sa konsekwencja czegos wiecej niz pech w kosciach.
Gdyby tak grac, postac z piecioma ranami i jednym punktem do progu zycia to praktycznie trup. Moj obsydianin nigdy by nie dotarl do kaeru na pustkowiach...

Cryingorc napisał/a:
U mnie nie raz dochodziło do fajnych sytuacji, kiedy bohaterowie spieszyli się z odnalezieniem Głosiciela Garlen lub eliksiru leczenia, zanim ich przyjaciel wykrwawi się po walce z Horrorem, mając te 6 czy 7 ran. :]

U mnie w tej sytuacji bedzie tak samo, ale raczej dlatego, ze ich przyjaciel nie bedzie nawet w stanie chodzic, skoro nazbieral juz -6, czy -7 do wszystkiego.

Lepsze rozwiazanie: liczba ran przekraczajaca poziom Zywotnosci postaci oznacza absolutna niezdolnosc do czegokolwiek poza lezeniem i jeczeniem. Cokolwiek innego to 1 pkt wyczerpania za runde dzialania. Daje mozliwosc heroicznego dzialania i chroni przed glupim ryzykiem.
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template junglebook v 0.2 modified by Nasedo