Ostatnio zajrzałem do podręcznika by coś sprawdzić i znowu dowiedziałem się o kolejnej zmianie Redbricka w stosunku do ED1.
Mianowicie chodzi o rozpraszanie talentów i mocy... W rozdziale o Rozpraszaniu magii.
O ile sobie przypominam, to w ED1 nie było żadnych wzmianek o tym jakich mocy i talentów nie można rozpraszać. Dozwolone więc było rozpraszanie na przykład Wytrzymałości.
W edycji Redbrick nie można rozpraszać mocy i talentów z efektem stałym. Zatem nie można rozproszyć czy to Wytrzymałości czy co niektórych Smoczych mocy jak "Smocze Łuski" (Dragon Scales). Można rozpraszać talenty i moce z przedłużonym czasem działania (extended duration) liczonym w rundach, minutach, godzinach, dniach, miesiącach itd.
Zastanawia mnie przy tym możliwość rozpraszania mocy o specjalnym czasie działania... Np. rok i jeden dzień (tak, tak chodzi np. o Znamię horrora).
Moim zdaniem nie będą się takie moce kwalifikowały pod rozpraszanie. Rok i jeden dzień, przy okazji wskazuje na inny rodzaj magii, magie krwi...
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2009-01-23, 14:44, w całości zmieniany 2 razy
Zastanawia mnie przy tym możliwość rozpraszania mocy o specjalnym czasie działania... Np. rok i jeden dzień (tak, tak chodzi np. o Znamię horrora).
To też jest kwestia kategorii mocy. Ja stawiałbym Znamię na równym poziomie z Przysięgami Krwi, które również nie powinny być możliwe do rozproszenia. A poza tym - horror poświęca bodajże obrażenia, by utrzymać znamię (nie jestem pewien), więc to można uznać za jakąś formę magii krwi/śmierci...
_________________ Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
Wiek: 114 Dołączył: 27 Maj 2006 Posty: 882 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2009-01-23, 20:38
Moim też, znamię zresztą jest dość specyficznym tworem. Nic nie stoi na przeszkodzie jednak by opracować jakieś ksenomanckie zaklęcie do tego celu służące albo i rytuał.
Można rozpraszać magię przedmiotów takich jak zapalarki czy windy powietrzne? W końcu mają efekt stały, jednakże nie jest to zaklęcie nazwane czy magiczna pułapka.
I druga rzecz. Kryształowe pudełko czy jak się nazywało, bo nie mogę znaleźć ani w 3ED ani EDC. Przedmiot magiczny ukrywający przed spojrzeniem astralnym i innymi magicznymi badaniami swoje wnętrze. Jeżeli nie można by rozproszyć magii takiego przedmiotu, to jak można się dostać do środka w inny sposób? Zwyczajnie rozwalając?
Można rozpraszać magię przedmiotów takich jak zapalarki czy windy powietrzne? W końcu mają efekt stały, jednakże nie jest to zaklęcie nazwane czy magiczna pułapka.
Nie można. Nie chodzi o efekt stały, tylko efekt liczony w czasie: w rundach, minutach, godzinach, dniach, tygodniach, latach.
Player's Guide p. 138
Cytat:
Only magical effects with an extended duration—measured in rounds, minutes, hours, days, and so on—can be dispelled. Permanent effects cannot normally be dispelled.
Habib napisał/a:
I druga rzecz. Kryształowe pudełko czy jak się nazywało, bo nie mogę znaleźć ani w 3ED ani EDC. Przedmiot magiczny ukrywający przed spojrzeniem astralnym i innymi magicznymi badaniami swoje wnętrze. Jeżeli nie można by rozproszyć magii takiego przedmiotu, to jak można się dostać do środka w inny sposób? Zwyczajnie rozwalając?
Zależy od zamka i pudełka
Jeżeli zamek jest magiczny Złodziej z talentem Otwierania Zamków może otworzyć. Można też pewnie rozwalić, nie jest to orichalk czy jakieś bardzo wzmacniane esencjami tworzywo.
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum