Wiek: 41 Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 52 Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-04-02, 20:22 [ED3][ED1]Trucizny
Mam dwa pytania:
1. Po co truciznom śmiertelnym Step Number? W opisie nie ma nigdzie używania testu efektu.
2. Przeciwnicy mający truciznę osłabiającą. Jak należy dla nich brać Step Number? Przy opisie trucizn zadających obrażenia jest podany poziom efektu, przy innych nie ma.
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2010-04-03, 11:01, w całości zmieniany 1 raz
1. Po co trucizną śmiertelnym Step Number? W opisie nie ma nigdzie używania testu efektu.
Niektóre z nich, jak np. Padendra (GMG str. 125) mają dodatkowy efekt, jak paraliż, czy osłabienie.
Kotul napisał/a:
2. Przeciwnicy mający truciznę osłabiającą. Jak należy dla nich brać Step Number? Przy opisie trucizn zadających obrażenia jest podany poziom efektu, przy innych nie ma.
1. Po co truciznom śmiertelnym Step Number? W opisie nie ma nigdzie używania testu efektu.
Twórcy ED lubią trzymać się pewnych wypracowanych schematów mechanicznych
Co prawda Palendra ma też efekt paraliżujący, jak wspomniał już Kot, to np. Elfbane ma w Efekcie tylko śmierć, a Stopień Testu ma 12, nie wiedząc po co w ogóle
Kotul napisał/a:
2. Przeciwnicy mający truciznę osłabiającą. Jak należy dla nich brać Step Number? Przy opisie trucizn zadających obrażenia jest podany poziom efektu, przy innych nie ma.
W EDC i w ED3 są Efekty. W ED1 (spojrzałem na szybko) nie ma. Możesz wziąć to co podał Kot, albo wyznaczyć własne. Autorzy w podręczniku sugerują, by Stopień Efektu był mniej więcej podobny do Obrony Magicznej trucizny, w tych podręcznikowych jednak zwykle jest to, jak Kot proponował, + 1-3 więcej niż OM.
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2010-04-03, 21:05, w całości zmieniany 2 razy
Wiek: 52 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 1091 Skąd: Poznaďż˝
Wysłany: 2010-04-04, 18:43
Sethariel napisał/a:
Co prawda Palendra ma też efekt paraliżujący, jak wspomniał już Kot, to np. Elfbane ma w Efekcie tylko śmierć, a Stopień Testu ma 12, nie wiedząc po co w ogóle
A to nie tak, że nawet jak jest trucizna śmiertelna to musi pokonać stopień Żywotności postaci? I po to jest test (step number trucizny?). Tak mi sie wydaje...
Albo inaczej. Jak mamy truciznę Hemlock. Ofiara po spożyciu wykonuje test Żywotności vs OM (7) trucizny. Odnosi porażkę i jej los jest przypieczętowany. Dostaje konwulsji gorączki itd. Co godziną MG wykonuje test efektu (step number 11), żeby sprawdzić o jaką wartość obniży się zdrowie (punkty wytrzymałości) postaci. Jeśli spadną poniżej 0 - ofiara definitywnie umiera.
W tym czasie można starać się użyć wszelkich sposobów, żeby delikwenta odratować (talenty, moce głosicieli itp).
Ja bym przynajmniej tak to potraktował gdyż:
Cytat:
Some poisons that cause death take a long time to kill their
victims. A character affected by this type of poison begins to die
when he fails his Toughness Test (as described above). Each day the character becomes weaker and weaker, suffering from effects
similar to a debilitating poison, until he is dead. Poisons that
cause instant death remain rare in Barsaive.
A to nie tak, że nawet jak jest trucizna śmiertelna to musi pokonać stopień Żywotności postaci? I po to jest test (step number trucizny?). Tak mi sie wydaje...
Odwrotnie - ofiara musi zdać test Żywotności przeciwko OM trucizny, żeby przeżyć. Jeśli zda, dostaje rany (2 przy przeciętnym sukcesie, 1 przy dużym, brak przy ogromnym).
_________________ Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum