Wiek: 52 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 1091 Skąd: Poznaďż˝
Wysłany: 2010-03-01, 00:50 [EDC] Spętany Duch a Cios we wzorzec
Proszę o interpretację przypadku:
Duch (Siłą 5) spętany przez maga i zaklęty w drzwi (rozwinięcie Spętanie ducha), postać astralna (i świadomość) ducha stapia się ze wzorcem drzwi.
Inny mag rzuca zaklęcie CIos we wzorzec na drzwi. Jaki będzie efekt? Czy duch otrzyma obrażenia? czy też drzwi i o ile zostaną zniszczone do duch się uwolni? Jeśli duch otrzyma obrażenia to czy może użyć dostępnych mocy by usunąć raniącego go maga?
Wysłany: 2010-03-01, 15:15 Re: [EDC] Spętany Duch a Cios we wzorzec
Gerion napisał/a:
Proszę o interpretację przypadku:
Duch (Siłą 5) spętany przez maga i zaklęty w drzwi (rozwinięcie Spętanie ducha), postać astralna (i świadomość) ducha stapia się ze wzorcem drzwi.
Inny mag rzuca zaklęcie CIos we wzorzec na drzwi. Jaki będzie efekt? Czy duch otrzyma obrażenia? czy też drzwi i o ile zostaną zniszczone do duch się uwolni? Jeśli duch otrzyma obrażenia to czy może użyć dostępnych mocy by usunąć raniącego go maga?
Pierwsza rzecz, to drzwi muszą być z orichalku lub z innych magicznych surowców, tylko rzecz zrobiona z takich rzeczy może spętać Ducha. Abstrahując od tego jednak. Hmm Opis tej metody umagicznienia wyraźnie mówi, że astralna forma Ducha zostaję zamknięta w przedmiocie. Jeżeli przedmiot zostanie zniszczony ("destroyed or broken beyond repair"), Duch będzie wolny. Duch także sam może próbować uciec, po wygraniu Pojedynku Woli (Contest of Will) może wykonać Test Rzucania Rzarów o trudności Poziomu talentu Przywołanie adepta, który Ducha spętał. Sensownie więc będzie uznać, że wzorzec przedmiotu nie zawiera sam w sobie wzorca Ducha, a jest po prostu pewnego rodzaju więzieniem. Taką klatką dla wzorca Ducha.
Zatem moja interpretacja: Spętany Duch nie może nic robić (chyba, że wygra Pojedynek Woli, z osobą która dotknie drzwi). Jeśli Drzwi zostaną rozwalone, Duch staje sie wolny i może robić co chce.
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2010-03-02, 22:18, w całości zmieniany 2 razy
Wiek: 52 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 1091 Skąd: Poznaďż˝
Wysłany: 2010-03-01, 15:53
Drzwi są umagicznione orichalkiem i esencjami. Mi chodzi o zapis, który mówi, że spętany duch zlewa swą atralną formę i świadomość ze WZORCEM drzwi. Tak więc przy ataku Ciosem we wzorzec, (we wzorzec drzwi), powinien on teoretycznie też dostawać obrażenia, czyż nie? Przynajmniej do momentu jak Próg Zniszczenia drzwi zostanie przekroczony. Wtedy poraniony duch się uwolni. Jeśli jednak ma niższy próg życia niż próg zniszczenia drzwi, duch po prostu zginie...
Ja uznałbym, że drzwi chronią wzorzec ducha, zasłaniając go. A jako że same nie posiadają wzorca (Prawdziwego), mag najpierw musiałby wykryć wzorzec ducha wewnątrz drzwi, podobnie jak to opisano przy astralnym odczuwaniu w ED3. A biorąc pod uwagę naturę i budulec, będzie to dość trudne.
_________________ Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
Wiek: 49 Dołączył: 02 Cze 2006 Posty: 192 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-07, 11:26
IMO to tak samo jak z dostrajaniem przedmiotów przez adepta, wzorce się mieszają ale nie staja się 1 wzorcem. Niszczysz drzwi a nie ducha (2 różne cele). Analogicznie jest z klatka i osobą w środku :) (magia podobieństw)To ze magicznie to inaczej wygląda nie ma znaczenia.
Kot: Drzwi są magiczne, przynajmniej tak wynika z opisu Geriona, więc posiadają wzorzec magiczny.
IMO to tak samo jak z dostrajaniem przedmiotów przez adepta, wzorce się mieszają ale nie staja się 1 wzorcem.
Ale one się nie mieszają. Przy dostrajaniu się BG dosłownie tworzy wątek (połączenie) między własnym wzorcem, a wzorcem przedmiotu. W żadnym przypadku się one nie łączą.
A biorąc pod uwagę zasady z 3ed, aby dostrzec wzorzec ukryty w magicznym obiekcie potrzeba Wyjątkowego Sukcesu przeciwko OM owego obiektu. Więc ukryty w orichalkowych drzwiach duch będzie niezwykle trudny do wykrycia (zakładając, że OM drzwi jest porównywalna z OM wrót Kaeru).
Marceli napisał/a:
Kot: Drzwi są magiczne, przynajmniej tak wynika z opisu Geriona, więc posiadają wzorzec magiczny.
To, że są magiczne, nie oznacza, że posiadają Prawdziwy Wzorzec. I nie ma czegoś takiego jak "magiczny wzorzec". Magiczne przedmioty posiadają po prostu silniejszy wzorzec (OM).
_________________ Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
Wiek: 49 Dołączył: 02 Cze 2006 Posty: 192 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-16, 19:45
Kot napisał/a:
Ale one się nie mieszają. Przy dostrajaniu się BG dosłownie tworzy wątek (połączenie) między własnym wzorcem, a wzorcem przedmiotu. W żadnym przypadku się one nie łączą.
Więc tworzy się połączenie bez łączenia ? jedno zdanie jest sprzeczne z 2.
2 jeziora i kanał -> są połączone i w kanale wymieszane w najbardziej neutralnym wyobrażeniu, . Adept wykorzystuje magię z przedmiotu więc energia takowa musi płynąć do niego. Jak inaczej wyobrażasz sobie podniesie cechu u Adepta ?
Kot napisał/a:
Marceli napisał/a:
Kot: Drzwi są magiczne, przynajmniej tak wynika z opisu Geriona, więc posiadają wzorzec magiczny.
To, że są magiczne, nie oznacza, że posiadają Prawdziwy Wzorzec. I nie ma czegoś takiego jak "magiczny wzorzec". Magiczne przedmioty posiadają po prostu silniejszy wzorzec (OM).
I ? Przecież mogę rozwalić takie drzwi bez oglądania się na ducha. Po co miałby go ktoś wykrywać ducha do ich rozwalenia ?
Czyli jednak jest połączenie. Kierunek siły jest nieistotny.
Napisałeś, że wzorce się mieszają. To co innego. Połączenie jest tutaj użyte w tym drugim znaczeniu. Coś na wzór połączenia bezprzewodowego bezpośredniego.
Marceli napisał/a:
Nawet jeżeli zobaczył ducha, to nadal nie musi go niszczyć. Wystarczy drzwi.
Duch jest uwięziony wewnątrz drzwi. Niszcząc drzwi, niszczy więzienie.
Gerion pytał o co innego:
Gerion napisał/a:
(...) czy też drzwi i o ile zostaną zniszczone do duch się uwolni?
_________________ Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
Ostatnio zmieniony przez Kot 2010-03-18, 19:03, w całości zmieniany 1 raz
Wiek: 49 Dołączył: 02 Cze 2006 Posty: 192 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-18, 20:33
Kot napisał/a:
Napisałeś, że wzorce się mieszają. To co innego. Połączenie jest tutaj użyte w tym drugim znaczeniu. Coś na wzór połączenia bezprzewodowego bezpośredniego.
Nie ma stricte opisu co się dzieje, więc dyskusja jest jałowa. Możesz zakładać sobie jak chcesz, dla mnie się mieszają. Bo skoro są osobne to fireball uderza w przedmioty i osobę osobno, chociażby.
Kot napisał/a:
Duch jest uwięziony wewnątrz drzwi. Niszcząc drzwi, niszczy więzienie.
Gerion pytał o co innego:
Gerion napisał/a:
(...) czy też drzwi i o ile zostaną zniszczone do duch się uwolni?
Oraz czy zostanie poraniony. Nie w przypadku poranienia, uwolnienie zależy od warunków uwięzienia. W opisanych prawdopodobnie tak.
IMO dużo zależy po co i w jakim celu duch został w drzwi wprasowany. Bo jeżeli żeby je wzmocnić etc, to wtedy oberwie, gdyż on jest na wierzchu. Co do używania mocy, znów zależy.
Nie ma stricte opisu co się dzieje, więc dyskusja jest jałowa. Możesz zakładać sobie jak chcesz, dla mnie się mieszają. Bo skoro są osobne to fireball uderza w przedmioty i osobę osobno, chociażby.
Bo uderza, tak samo jak w trawę i kamienie na podłożu... Tylko podstawowe zasady nie biorą tego pod uwagę, dla uproszczenia.
Poza tym:
3ed Player's Guide, str. 113 napisał/a:
Characters use pattern threads to connect the magical patterns of two or more people, places or things.
(...)
Having obtained a Pattern Item pertaining to a particular True
Pattern and learning its Key Knowledge, a character can create a
thread connecting his True Pattern to the target True Pattern by
weaving a thread to the pattern item. This thread carries magical
energy from the target’s True Pattern to the character’s, making
his talents more powerful when interacting with the target True
Pattern. Alternatively, a character can use the threads he creates
to bolster the strength of the True Pattern to which his thread
is connected.
Marceli napisał/a:
Oraz czy zostanie poraniony.
Prawdopodobnie nie, ponieważ zaklęcie działa na jeden wzorzec (zadając obrażenia duchowe). Chyba że MG zdecyduje inaczej, ale byłoby to dość nielogiczne, bo zaklęcie tego rodzaju (Myślę, że Gerionowi chodziło o Aura Strike, zaklęcie z 3 kręgu Czarodzieja) to odpowiednik skalpela - narzędzie precyzyjne.
_________________ Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
Wiek: 52 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 1091 Skąd: Poznaďż˝
Wysłany: 2010-03-19, 09:40
Tak dokładnie. CHodzi mi o praktyczne użycie Aura Strike w EDC. To ostatnio ulubiona broń drużynowego Czarodzieja/Mistrza Żywiołów (V/II).
Chodzi mi generalnie o zapis z zasad umagiczniania przedmiotów poprzez "spirit binding":
Cytat:
At the end of the ritual, the magician makes a Bind Spirit Test
against the spirit’s Spell Defense. Modify the Diffculty Number
by the enchanting modifers used in preparing the item. If the
test succeeds, the spirit is bound to the item: the spirit’s physical
manifestation (if any) vanishes and its astral form (and conscious-
ness) is trapped within the item’s pattern.
W zasadach szczegółowych mamy informacje, że zniszczenie umagicznionego przedmiotu w którym uwięziono ducha - wyzwala go automatycznie. W moim przypadku funkcja ducha jest prost:
Ma przepuszczać przez drzwi każdego, kto w swoim wzorcu nosi ślad przysięgi krwi złożonej suwerenom (nie spojleruję bo to oficjalna przygoda, ale patent mój). Całą resztę, która chce przejść a nie posiada skazy na wzorcu, ma rozkaz atakować zaklęciem Pass Ward.
Gracze kombinują co by tu zrobić, żeby przejść :)
A ja chciałbym wiedzieć. Jestem pewien, że użyją Aura Strike. Ale mamy tu dwa wzorce - wzorzec wzmocnionych drzwi (orichalk, esencja ziemi, przedmiot po to stworzony by uwięzić ducha) i wzorzec uwięzionego ducha. O ile pierwszy wzorzec łatwo zlokalizować Spojrzeniem Astralnym, o tyle wzorzec ducha powinno być bardzo trudno dostrzec (wzorzec ukryty we wzorcu), o ile nie w ogóle.
Tak więc gdybam, co sie stanie na wypadek Aura Strike w umagicznione powyższe drzwi i proszę Was o pomoc w interpretacji.
Na pewno Aura Strike w drzwi nic Duchowi nie zrobi.
A co do problemu...
Niestety jedyne wyjście to rozwalenie drzwi i wtedy zabicie lub wygnanie Ducha. Nawet jeżeli uda im się wykryć Ducha wewnątrz drzwi (Wyjątkowy Sukces przeciw OM drzwi), to i tak według zasad nic nie mogą z tym Duchem zrobić. Drzwi zapewniają astralną osłonę (mają substancję w astralu - a przynajmiej powinny skoro są orichalkowe), nie pozwalając na astralne omijanie barier (p. 134 Player's Guide/ p. 286 Player's Compendium - Bypassing Cover).
Nie wiem czy pozwoliłbym na Wygnanie (Banishing) takiego Ducha. Jeżeli już to z o wiele większym wymaganym Sukcesem niż to normalnie jest potrzebne. Duch w końcu jest więziony i trzymany siłą w przedmiocie.
P.S. Nawet jak wykryją Ducha, to według zasad coś schowane za innym magicznymi obiektami nie może być astralnie badane (można jedynie wykryć).
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2010-03-19, 12:05, w całości zmieniany 5 razy
Czary przed którymi chroni pancerz duchowy działają na umysł/ducha/duszę(nie chodzi o byt astralny "Duch"), absolutnie są nieskuteczne na przedmioty nieożywione. Po drugie każdy dotykający przedmiotów z uwięzionym duchem (nie potrzeba Rozmowy z duchami) może korzystać z ich mocy, oczywiście wiąże się to z pojedynkiem woli jeśli robi to ktoś poza twórcą przedmiotu, jeśli duch wygra ucieknie do swojego zaświatu. Tak więc najtwardsza postać podbiega, łapie za drzwi i każe atakować kogokolwiek innego (twórcę lub sklepikarza z Urupy :P), duch się buntuje ucieka i problem z głowy :P Jeśli duch przegra pojedynek woli to wykona rozkaz tak czy siak drzwi otwarte :)
Ostatnio zmieniony przez razan 2010-03-19, 15:39, w całości zmieniany 1 raz
Nie wiem czy pozwoliłbym na Wygnanie (Banishing) takiego Ducha. Jeżeli już to z o wiele większym wymaganym Sukcesem niż to normalnie jest potrzebne. Duch w końcu jest więziony i trzymany siłą w przedmiocie.
Ja bym to potraktował podobnie jak Zaklęcie Nazwane - BG musieliby poznać odpowiednie Tajniki, przede wszystkim Imię ducha. A i tak byłoby to niezwykle trudne zadanie.
razan napisał/a:
Po drugie każdy dotykający przedmiotów z uwięzionym duchem (nie potrzeba Rozmowy z duchami) może korzystać z ich mocy, oczywiście wiąże się to z pojedynkiem woli jeśli robi to ktoś poza twórcą przedmiotu, jeśli duch wygra ucieknie do swojego zaświatu.
Tyle że to nie jest magiczny przedmiot "użytkowy" a drzwi będące siedzibą dla ducha, któremu przydano konkretne zadanie... Pojedynek woli się nie uda, bo poza wykryciem BG nie mogą żadnych interakcji z Duchem wykonywać.
Gerion napisał/a:
Jestem pewien, że użyją Aura Strike
Nic im to nie da... Takie drzwi są zbyt twarde, jeśli w ogóle uznasz że można je tak uszkodzić. A poza tym - na atak duch odpowie rzucając swoje zaklęcie (Pass Ward), albo używając którejś z posiadanych mocy...
Najprostszym sposobem byłoby obejście drzwi. Może posiadają odpowiednie zaklęcia ku temu, a może jest inna droga określona w fabule...
Lub mogą poczekać aż ktoś będzie wchodził/wychodził i skorzystać z okazji.
_________________ Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
Tyle że to nie jest magiczny przedmiot "użytkowy" a drzwi będące siedzibą dla ducha, któremu przydano konkretne zadanie... Pojedynek woli się nie uda, bo poza wykryciem BG nie mogą żadnych interakcji z Duchem wykonywać.
Ja bym pozwolił. Choć w przypadku wygranej Ducha będzie on po prostu dalej wykonywał rozkazy tego, kto go w przedmiocie umieścił.
Player's Compendium p. 275
Cytat:
Any other character who comes in contact with an item containing a bound spirit can attempt to communicate with the spirit if he possesses an appropriate ability. Characters other than the enchanter who trapped the spirit must defeat the trapped spirit in a Contest of Wills in order to use the spirit’s powers.
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Właśnie zauważyłem - duch rzuca zaklęcie, które rzucane jest na miejsce/obiekt. W tym przypadku są to drzwi, więc można spokojnie użyć Osłabienia Klątwy (w ED3 ma zasięg poziom x2 metrów i działa też na zaklęcia - rzuca się przeciwko ST rozproszenia).
_________________ Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
Właśnie zauważyłem - duch rzuca zaklęcie, które rzucane jest na miejsce/obiekt. W tym przypadku są to drzwi, więc można spokojnie użyć Osłabienia Klątwy (w ED3 ma zasięg poziom x2 metrów i działa też na zaklęcia - rzuca się przeciwko ST rozproszenia).
Jakie zaklęcie? Według opisu Geriona, Duch jest spętany w drzwi... Nie jest to klątwa, ani zaklęcie, więc Osłabienie Klątwy nie powinno zadziałać.
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Całą resztę, która chce przejść a nie posiada skazy na wzorcu, ma rozkaz atakować zaklęciem Pass Ward.
Ducha nie ruszą, ale używa on mocy o efekcie adekwatnym do zaklęcia, więc uznałbym, że mogą za pomocą Osłabienia Klątwy tymczasowo je zablokować, bo rzucane jest na drzwi.
_________________ Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum