Wiek: 40 Dołączył: 24 Cze 2008 Posty: 379 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-26, 13:32 Krąg życia i inne zaklęcia powierzchniowe
Problem jest taki, jak głęboko i wysoko działają te zaklęcia.
Załóżmy, że zasypaliśmy żywotrupy i one się wykopują. Czy jestem wstanie robić im krzywdę przez ziemię stawiając kręgi życia i analogicznie czy kręgów życia można używać do obrony przed latającymi nieumarłymi. Ogólnie jak działają zaklęcia, zadające obrażenia wszystkim w kole o promieniu x metrów, w sensie jak wysoko i jak głęboko?
W opisach zaklęć nic nie ma. Natomiast powinno działać także na latających nieumarłych. Co do tych pod ziemią to mam wątpliwości. Krąg po prostu powinien zadziałać tuż przy powierzchni, ponieważ pod ziemią nie można nic astralnie namierzyć i rzucić czar (na tej zasadzie przeciez działają kaery... bo ziemia ma astralną substancję).
Zrób z tego sferę o promieniu X metrów.
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2009-10-26, 13:52, w całości zmieniany 2 razy
Dokładnie. Jeśli zaklęcie tworzy nieprzekraczalny krąg, to powinien on być raczej półsferą o odpowiednim promieniu. Na szczęście w 3ed nie ma już zaklęć działających na "objętość".
_________________ Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
Hmm... nie myślałem nigdy o tym w ten sposób, jednakże zawsze zaklęcia powierzchniowe, jak to, gdzie wybucha ziemia [nie pamiętam nazwy] traktowałem tak, że trzeba wejść na obszar i dotknąć go stopą, że tak napiszę. Inna sprawa z takim Nieprzeniknionym Mrokiem, tu faktycznie przydałoby się coś takiego jak wysokość działania zaklęcia, sferyczne działanie może być, ja bym je jednak troszkę "spłaszczył".
Co do ziemi i działania zaklęcia wgłąb, to nie ma przypadkiem jakiś czarów, które pomagałyby np. górnikom drążyć ziemię i wybierać rude?
Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2009 Posty: 17 Skąd: Katowice
Wysłany: 2009-11-10, 12:28
U mnie ten problem wystąpił z Repel Animal (w wersji polskiej chyba Odstraszanie zwierząt) ksenomanty, w sytuacji kiedy drużynę atakował crojen który postanowił wskoczyć w środek obozowiska. Przyjąłem że zaklęcie ma kształt czaszy o promieniu 10 m (zgodnie z opisem) i wysokości (dla ortodoksów: strzałce) na tyle dużej by zmieścił się w niej dowolny Dawca Imion, czyli ok. 4 m. W efekcie atakujący, nie zdawszy testu na przebicie, łagodnie spłynął po czaszy do krawędzi kręgu.
Jeśli chodzi o działanie "od dołu" - przypuszczam że zaklęcie zatrzymuje się na linii gruntu (dla np. skały) lub kilka cm pod nim (jeśli np. jest to lużny piasek).
_________________ "Natura, matka nasza, uczy nas że jeżeli coś nas ugryzło, w 90% przypadków była to samica"
Znaczy się, efekt Odstraszania Zwierząt jest "mentalny", co oznacza że jeśli zwierzak nie zda testu, to nie będzie w stanie zbliżyć się do strefy działania talentu - instynkt mu na to nie pozwoli.
Kyril napisał/a:
Jeśli chodzi o działanie "od dołu" - przypuszczam że zaklęcie zatrzymuje się na linii gruntu (dla np. skały) lub kilka cm pod nim (jeśli np. jest to lużny piasek).
Dokładnie. Przecież ziemia jest nieprzenikliwa dla magii. :P
_________________ Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2009 Posty: 17 Skąd: Katowice
Wysłany: 2009-11-11, 13:25
Kot napisał/a:
Znaczy się, efekt Odstraszania Zwierząt jest "mentalny", co oznacza że jeśli zwierzak nie zda testu, to nie będzie w stanie zbliżyć się do strefy działania talentu - instynkt mu na to nie pozwoli.
Węszę tutaj pewne nieporozumienie - nie chodzi mi o Talent Władcy Zwierząt, który faktycznie tak działa, a o ksenomanckie zaklęcie z 2. Kręgu, które (wg EDC) tworzy "jaśniejący krąg" o średnicy 10 metrów (i, jak przyjąłem, ca. 4 m w najwyższym punkcie czaszy), odpychający każde zwierzę które nie zda testu na wejście. Jest to efekt natury fizycznej ("the animal is gently pushed away from the circle"). Tyle gwoli doprecyzowania.
Habib napisał/a:
Co do ziemi i działania zaklęcia wgłąb, to nie ma przypadkiem jakiś czarów, które pomagałyby np. górnikom drążyć ziemię i wybierać rude?
O ile żaden mi się nie nasuwa, nie widzę przeszkód by takie istniały - z tym że jest różnica między czarem ochronnym, który "opiera się" o ziemię (większość "Kręgów") a czarem działającym bezpośrednio na ziemię. Ziemia ma po prostu, jak wspominał Sethariel, obecność astralną. Podobnie - na ile rozumiem teorię magii w ED - nie rzucisz większości czarów bojowych (szczególnie tych o efekcie fizycznym) na kogoś kto jest szczelnie zasłonięty żywymi istotami - czar nie przejdzie przez nich.
Kot napisał/a:
Dokładnie. Przecież ziemia jest nieprzenikliwa dla magii. :P
Może wyjdę na czepiającego się słów, ale czyż to nie one kształtują tkankę swiata? Jak wspomniałem wyżej, moim zdaniem ziemię można traktować jako posiadającą astralną obecność, na której można "oprzeć" czar i na którą można oddziaływać (co choćby robią żywiołaki ziemi którym każe się kopać - nie sądzę by kopały "ręcznie").
_________________ "Natura, matka nasza, uczy nas że jeżeli coś nas ugryzło, w 90% przypadków była to samica"
Ziemia ma po prostu, jak wspominał Sethariel, obecność astralną. Podobnie - na ile rozumiem teorię magii w ED - nie rzucisz większości czarów bojowych (szczególnie tych o efekcie fizycznym) na kogoś kto jest szczelnie zasłonięty żywymi istotami - czar nie przejdzie przez nich.
Dokładnie ziemia ma po prostu substancję astralną, tak jak wszystkie inne żywe organizmy czy nazwane przedmioty. Oznacza to po prostu, że ani nasz wzrok astralny przez ziemię się nie przedostanie, ani nie możemy sobie swobodnie przez ziemię przenikać w astralu tak jak na przykład przez różne niemagiczne przedmioty czy budowle. A żeby rzucić czar musimy widzieć cel, no naturalne, że przez taką ziemię sobie czarów nie porzucamy.
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Jest w stanie wykryć odbicie astralne, ale nie może już zbadać jego wzorca ani rzucić czaru.
Player's Guide p. 111
Cytat:
Astral sensing abilities do not normally enable an adept to detect the
imprints or patterns of subjects hidden behind or within other magical
objects (such as enchanted chests). To detect a subject hidden in
this manner, the adept must achieve an Excellent result or better on an
Astral Sensing Test against the masking object’s Spell Defense.
Cytat:
In all cases of astral sensing through another object, success only
allows the adept to sense the astral imprint of the hidden object.
The adept cannot examine the object’s pattern—the masking pattern
interferes with in-depth examination.
Player's Guide p. 134
Cytat:
Living astral
presences (those with “substance” in astral space) also
provide cover from astral targeting.
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2009 Posty: 17 Skąd: Katowice
Wysłany: 2009-11-12, 01:14
Myślę że jest to sytuacja podobna do kogoś okopanego pod ziemią - musisz się przebić przez to, co jest między Tobą a celem. Przypuszczam że na tym może polegća Pancerz Duchowy zbroi - ich odbicie astralne częściowo "zasłania" formę astralną noszącego.
_________________ "Natura, matka nasza, uczy nas że jeżeli coś nas ugryzło, w 90% przypadków była to samica"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum