Poprzedni temat :: Następny temat
Taktyki dyscyplinarne
Autor Wiadomość
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2009-10-01, 14:16   

Piotrek napisał/a:
Ono nie nadaje się na żywotrupa, ale jak weźmiesz takiego spectral dancera to on jest ciężki do sklepania, ksenomanta pewnie straci przytomność, po jednej dwóch turach, ale w tym czasie tancerz się nie rusza i ja bym go traktował jak przedmiot cała drużyna wbiega i klepie i mają jakieś 2 tury na wbicie mu chyba 80 obrażeń bez pancerza.


Czemu nie nadaje się na żywotrupa?

Nie traktowałbym obezwładnionego przeciwnika jak przedmiot. Co najwyżej obniżyłbym OF/OM o -3. Test Trafienia to nie tyle samo trafienie w cel, ale efektywne trafienie w cel. Upiorny Tancerz nie jest też do końca materialny...

Piotrek napisał/a:
Super współpraca i kseno jest tu najważniejszy bez niego to sobie mogą potańczyć.


Podczas jednej z ostatnich sesji drużyna była wykończona walką z żywotrupami. Upiornym Tancerzem zajęła się Ilusjonistka, właściwe to zatańczyła. I jej się udało. Choć inna sprawa, że taniec w tamtym przypadku był o wiele lepszym wyjściem fabularnym. Upiorny Tancerz był kiedyś matką Iluzjonistki.

Piotrek napisał/a:
ksenomancie bardzo przydaje się pancerz duchowy, jeśli gra człowiekiem to koniecznie niech od zbrojmistrza nauczy się umysłu ze stali ;)


W ED3 Umysł ze stali nie daje już Pancerza Duchowego, a działa bardziej jak magiczna wersja Uniku (przeciw czarom i mocom)
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
 
 
 
sirserafin 
Czeladnik VII Kręgu
Human Archer


Wiek: 40
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 610
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2009-10-01, 16:12   

Sethariel napisał/a:
W ED3 Umysł ze stali nie daje już Pancerza Duchowego, a działa bardziej jak magiczna wersja Uniku (przeciw czarom i mocom)

Tyle, że, jak napisał Dammi, działanie Umysłu ze Stali polega nie tyle na tym, że unika się czaru czy mocy (bo wtedy ktoś lub coś innego mogłoby zostać trafione), ale na tym, że Umysł ze Stali niszczy "łuk", który powstaje między magiem a celem zaklęcia, co w ogóle uniemożliwia zaistnienie efektu. I mi się to wytłumaczenie bardzo podoba.
_________________
W szkole, kiedy kumple zażywali narkotyki, ja wierzyłem w sprawiedliwość i uczciwość polityki...
 
 
 
Piotrek 
Czeladnik VIII Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 24 Cze 2008
Posty: 379
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-01, 19:56   

Cytat:
W ED3 Umysł ze stali nie daje już Pancerza Duchowego, a działa bardziej jak magiczna wersja Uniku (przeciw czarom i mocom)


pasje uchowajcie mnie przed ED 3 :-)
Ostatnio zmieniony przez Piotrek 2009-10-01, 19:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2009-10-01, 20:08   

Piotrek napisał/a:
pasje uchowajcie mnie przed ED 3 :-)


I EDC, bo w Classicu Umysł ze Stali działa identycznie.

Swoją drogą bardzo dobrze, bo brakowało takiej zdolności. Na jednej z ostatnich sesji Zabójca Horrorów rozbroił tym pułapkę magicznę (Anchored Spell). Kula Ognia poleciała prosto na niego, ale zatrzymała się i rozprysła w drobny pył tuż przed nim... Spory wynik na teście talentu.

No i nie ma już sytuacji, że się Czar przyjmuje na klatę... a Przynajmniej częściej opłaca się czaru czy mocy uniknąć niż brać obrażenia.

Pamiętam jak w ED1 Owca i Ja na przemian (wspólna postać) tylko rzucaliśmy te Umysły ze Stali jak tylko ktoś rzucał Kulę Ognia. Choć efektowne, to było to trochę niedorzeczne... A podobną efektowność w zasadzie można uzyskać też z obecnymi zasadami Umysłu ze Stali. Wystarczy odpowiednia interpretacja MG. Vide przykład z Ognistą Kulą, która rozpada sie tuż przed celem nie wybuchając...

A skoro jesteśmy już przy czarach i taktykach to wspomnę fajną kombinację czarów (zaczerpniętą z forum RB)

Mistrz Żywiołów

Płomienne Ostrze + Zasilenie Ognia = Super Płomienne Ostrze (zadające zamiast K6 aż do 2K6 dodatkowych obrażeń - na zasadach ED3)
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2009-10-01, 20:13, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
 
Piotrek 
Czeladnik VIII Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 24 Cze 2008
Posty: 379
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-01, 21:16   

Oj widzisz mnie umysł ze stali kombosuje się z pojedynkiem woli i doświadczeniem śmierci nie mówiąc o eksperymentach z surową magią i takich tam. Xelox jest ksenomantą który często traci przytomność, a reszta drużyny czasem ma ochotę go związać i regularnie pozbywa się wszystkiego co on znajdzie. Bez wysokiego pancerza duchowego nie byłby sobą.
Ostatnio zmieniony przez Piotrek 2009-10-01, 21:19, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Habib 
Opiekun IX Kręgu
Smok Karatenga


Wiek: 40
Dołączył: 22 Paź 2006
Posty: 1005
Skąd: Czďż˝stochowa
Wysłany: 2009-10-01, 22:13   

Sethariel napisał/a:
I EDC, bo w Classicu Umysł ze Stali działa identycznie.

I to jest jedna z fajniejszych zmian w stosunku do ED1, i faktycznie brakowało czegoś takiego co niwelowałoby skutki zaklęć, a nie tylko osłabiało, od tego mamy inne zaklęcia czy Pancerze Magiczne.
_________________
Habibsite.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template junglebook v 0.2 modified by Nasedo