Poprzedni temat :: Następny temat
Earthdawn 4ed po polsku
Autor Wiadomość
Habib 
Opiekun IX Kręgu
Smok Karatenga


Wiek: 34
Dołączył: 22 Paź 2006
Posty: 1005
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2014-12-31, 19:28   

Będzie dobrze. ;)
_________________
GIEZŁO.pl

Habibsite.pl
 
 
Gerion 
Opiekun IX Kręgu
Troll Warrior


Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 1091
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-01-02, 11:41   

Nie wiecie może czy wydarzenia z Barsaive at war (Zniszczenie Vivane i masakra pod Sky Point) będą/są uwzględnione w storyline 4 edycji?
Bo w podręczniku jest niejasne.
Mamy nowego króla, gdyż poprzednia dynastia wygasła. Ani słowa o wojnie domowej i jakimś przewrocie, co było sugerowane w ED3: Throal.

Jest info o Horrorze Chmurze, który spadł na Vivane (również Barsaive at War), ale nie ma słowa o powaznych konsekwencjach (jak BaW). Vasdenjas nadal żyje (BaW - poświęcił się przyjmując na siebie magiczne strzały potężnej machiny Theran, które godziły w Przebudzenie Ziemi).

Generalnie mam szum informacyjny.
Czy ktoś z Was śledzi forum wydawców i jest na bieżąco z właściwym storylinem?
_________________
Moja wikipedia ED,
Ostatnio zmieniony przez Gerion 2015-01-02, 11:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Kosmit 
Czeladnik VIII Kręgu
MG z wyboru


Wiek: 26
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 428
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-02, 12:12   

To będzie w Gamemaster's guide. Neden zginął w trakcie wojny w jakiejś bitwie. Thera została wyrzucona z Barsawii i główną złą siłą będzie Iopos. Dokładnych szczegółów nie znam, ale rzeczy z BaW będą na pewno.
_________________
kosmitpaczy.pl
Zapraszam na mojego bloga.
Ostatnio zmieniony przez Kosmit 2015-01-02, 12:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Habib 
Opiekun IX Kręgu
Smok Karatenga


Wiek: 34
Dołączył: 22 Paź 2006
Posty: 1005
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2015-01-02, 13:15   

Proszę, nie spojlerujcie. Moi gracze tu wchodzą.
_________________
GIEZŁO.pl

Habibsite.pl
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 34
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2015-01-02, 13:18   

Gerion, storyline w ED4 dzieje się jakieś 5 lat po wydarzeniach z Barsaive at War. Wychodzi mi to jakiś 1517 TH (w ED2 storyline zaczyna się od 1512TH). Wydarzenia zostały jednak lekko zmienione. Przykładowo Vivane nie zostaje całkowicie zniszczone przez Horrora Chmurę.

Cytat:

<+Roth> Haven't really looked, but is your timeline different from LRG timeline?
<+Nahor> It's 5 years advanced. LRG was basically Prelude to War, then they advance to the war and right after.
<+JoshHarrison> Roth: There will be some similarities between the events of the War as set out by LRG in "Barsaive at War" and the version we're putting together, but that is largely because we're both going off the same general outline, and the situation as it was was laid out up through the ED1 story.
<+JoshHarrison> Big difference (not revealed before now!) is that Vivane will be heavily damaged, but rather than being a city of new undead (and possibly a kind of Parlainth-lite), it will have the tables turned with the members of the resistance in charge of things,
<+JoshHarrison> and the kind of all too human darkness that can result when the oppressed suddenly find themselves in a position of power.


Tak jak Kosmit pisał, wszystko będzie opisane w Gamemaster's Guide, więc trzeba czekać.
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2015-01-02, 13:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Gerion 
Opiekun IX Kręgu
Troll Warrior


Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 1091
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-01-02, 13:24   

OK, dzięki za info.
_________________
Moja wikipedia ED,
 
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 34
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2015-01-09, 21:42   

I kolejne materiały w ramach promocji zbiórki:

Wywiad z Grzegorzem "Łysym" Ubermanem - http://fajnerpg.pl/earthd...zegorz-uberman/

Opowiadanie "Urodzony Jeździec" - http://fajnerpg.pl/earthd...dzony-jezdziec/
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
 
 
 
Araven 
Uczeń II Kręgu

Dołączył: 20 Sie 2014
Posty: 49
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-01-09, 21:59   

Kurcze coś słabo idzie ta zbiórka. Ja wpłacę 70 PLN tylko za PDF-y jednak. Próg jest wysoki, ale sadziłem, że będzie lepiej.
 
 
Kosmit 
Czeladnik VIII Kręgu
MG z wyboru


Wiek: 26
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 428
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-10, 12:28   

A wiesz, że nie tracisz tego co wpłacisz w przypadku niepowodzenia? Po prostu jest zwracane na konto jeśli nie osiągnie się określonej kwoty. Tak tylko mówię...
_________________
kosmitpaczy.pl
Zapraszam na mojego bloga.
 
 
Araven 
Uczeń II Kręgu

Dołączył: 20 Sie 2014
Posty: 49
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-01-10, 18:31   

Wiem, o tym, ale martwi mnie trochę mały odzew. Liczyłem na sporo większy. Oby się udało. Bo w razie niepowodzenia nie zobaczymy Earthdawna IV po polsku, bo jak rozumiem to także zbiórka na zakup licencji? Myślałem, ze licencję FajneGry już kupiły wcześniej.
 
 
Kosmit 
Czeladnik VIII Kręgu
MG z wyboru


Wiek: 26
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 428
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-11, 21:16   

No właśnie próg tak wysoki, bo zbiórka na to idzie :/
_________________
kosmitpaczy.pl
Zapraszam na mojego bloga.
 
 
Gerion 
Opiekun IX Kręgu
Troll Warrior


Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 1091
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-01-25, 21:34   

Zbiórka nie idzie. Mam na dziś ogromne wątpliwości czy projekt się powiedzie, realizm nakazuje szczerze wątpić. Czy faktycznie ED jest tak bardzo niszową grą? 135 osób i 2 tygodnie do końca?
Być może projekt wystartował zbyt wcześnie, bo przecież angielska wersja ma spore problemy wydawnicze w tej chwili. Jak sądzicie?

pzdr
_________________
Moja wikipedia ED,
 
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 34
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2015-01-25, 23:12   

Problemy oryginalnego wydania (ludzie wolą wiedzieć co dokładnie zostanie przetłumaczone), kiepski czas zbiórki (martwy sezon w handlu), nienajlepiej przygotowana promocja (myślałem, że strona zbiórki będzie trochę lepiej przygotowana pod względem konkretów), rozczarowanie wydawnictwem po pierwszych numerach nowego MiM, czas bez konwentów na których można promować zbiórkę.

I też mi się wydaje, że projekt wystartował za wcześnie, tzn można było poczekać chociaż do wydania Player's Guide.

Jak nie wyjdzie to trudno. Spróbujemy innymi drogami ;)
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
 
 
 
Bleddyn 
Czeladnik V Kręgu


Wiek: 39
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 133
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-01-26, 00:12   

Moje wyobraźnia na temat tego jak będzie wyglądała zbiórka na ED zderzyła się z brutalną rzeczywistością. Myślałem, że wpierw będzie inicjatywa fanów, którzy na blogi i stronę ED wrzucą trochę fajnych tekstów w porozumieniu i z pomocą FajneRPG. Wydawnictwo przygotuje masę materiałów promocyjnych dopieszczonych i bez skazy. Łudziłem się, że może będą już jakieś polskie ilustracje. A tu lipa. Strona zbiórki mnie odstraszyła. Tekst wprowadzający w porażającej jakości.

Nie chce mi się sprawdzać, ale chyba początkowo ze zbiórką miano poczekać do wydania wersji angielskiej. Nie wiem po co nagle się rzucono na taką głęboką wodę bez przygotowania.

Kupię pdfa dla samej mechaniki, żeby się przekonać, czy działa. Szkoda kasy na książkę z tymi potwornymi ilustracjami.

Howgh!
 
 
Kosmit 
Czeladnik VIII Kręgu
MG z wyboru


Wiek: 26
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 428
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-27, 09:10   

Jak się nie uda, będę próbować zrobić to, co zrobiono z Eclipse Phase PL. Dogadać się z FASA i zrobić im pdf do wrzucenia na DriveThru :)

ED4PL musi się ukazać :)
_________________
kosmitpaczy.pl
Zapraszam na mojego bloga.
 
 
Bleddyn 
Czeladnik V Kręgu


Wiek: 39
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 133
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-01-27, 09:22   

Najlepiej z opcją print friendly. ;-)
 
 
Gerion 
Opiekun IX Kręgu
Troll Warrior


Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 1091
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-01-27, 10:47   

Kosmit, nie sądzę, by to było takie proste. Poza tym musiałbyś zebrać ekipę, która przetłumaczy paręset stron za friko. I to przetłumaczy rzetelnie, bez ścigania się kto wymyśli lepsze tłumaczenie talentu melee weapon, albo thread weaving, jeśli rozumiesz co mam na myśli...

Pozdrawiam
_________________
Moja wikipedia ED,
 
 
 
Kosmit 
Czeladnik VIII Kręgu
MG z wyboru


Wiek: 26
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 428
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-27, 12:38   

Wiem, ze to nie jest proste. Dlatego wspieram zbiórkę jak tylko mogę. Caly czas jest nadzieja :)
_________________
kosmitpaczy.pl
Zapraszam na mojego bloga.
 
 
Bleddyn 
Czeladnik V Kręgu


Wiek: 39
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 133
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-01-27, 15:52   

ED nie ma chyba, aż tylu aktywnych fanów co inne gry, więc de facto byłaby to praca na użytek własny.
 
 
Araven 
Uczeń II Kręgu

Dołączył: 20 Sie 2014
Posty: 49
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-01-28, 20:50   

Szczerze to spodziewałem się dużo lepszych wyników zbiórki sam zainwestuję tylko w PDF-y, ale raczej ich nie dostanę. Ale wesprzeć trzeba. Pozostanie mi I edycja z domowym zastosowaniem znanych mi ulepszeń mechaniki z IV, zwłaszcza te nowe sukcesy i brak przebicia pancerza są fajne. Oby się udało, a jak nie to jedyna nadzieja w akcji Kosmita. :-P
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 34
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2015-01-28, 22:40   

Araven napisał/a:
zwłaszcza te nowe sukcesy i brak przebicia pancerza są fajne.


Tylko samo wprowadzenie tej zasady bez dodatkowych modyfikacji w innych elementach mechaniki zepsuje ci walki na wyższych kręgach i z przeciwnikami o większych pancerzach.

W każdym razie nawet jeśli się nie uda, fani będą wspierać i pomogą (trwają już np. prace nad modernizacją strony głównej)... a może kiedyś uda się wydać.

P.S. Zaktualizujemy też glosariusz, który kiedyś był dostępny na stronie.
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2015-01-28, 22:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Araven 
Uczeń II Kręgu

Dołączył: 20 Sie 2014
Posty: 49
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-01-28, 23:30   

Jakie modyfikacje sugerujesz by to działało także na wyższych Kręgach na wrogów z większym pancerzem. Aczkolwiek ostatnio prowadzę głównie PBF-y i tam jakichś potężnych wrogów nie przewiduję. Ale chętnie poznam Twój pomysł, jak to zgrabnie wpleść w I szą edycję.
 
 
Gerion 
Opiekun IX Kręgu
Troll Warrior


Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 1091
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-01-29, 11:30   

Musisz pamiętać o wielu zaleznościach w mechanice.
ED3 np i trucizny... każdy poziom sukcesu ponad Przeciętny, miał inną modyfikację/efekt działania takiej trucizny... A to tylko jedno zębate kółeczko w trybikach. Myślę, że tego jest więcej.

pzdr
_________________
Moja wikipedia ED,
 
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 34
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2015-01-29, 11:42   

Araven napisał/a:
Jakie modyfikacje sugerujesz by to działało także na wyższych Kręgach na wrogów z większym pancerzem. Aczkolwiek ostatnio prowadzę głównie PBF-y i tam jakichś potężnych wrogów nie przewiduję. Ale chętnie poznam Twój pomysł, jak to zgrabnie wpleść w I szą edycję.


Pancerze powyżej 15 pewnie zmniejszyłbym o 1/3. Ale ciężko coś powiedzieć, doradzić bez testów.

Inna sprawa, że w ED4 jest też trochę inaczej rozłożona skala wyzwań i możliwości bohaterów, w tym inny układ talentów zwiększających obrażenia. No i np. możliwość dodawania kości Karmy do testów wszystkich talentów (oprócz tych z Wszechstronnności).

Nie mówię, by nic nie zmieniać :) Po prostu wprowadzając jakieś zmiany musisz zobaczyć jak to działa, pewnie nie obędzie się bez metody prób i błędów, bo nawet czasem zdawałoby się mała zmiana może mieć spory wpływ na inne elementy mechaniki. Sama zasada dotycząca minusów już od pierwszej rany trochę zmienia (przyspiesza walki ze słabszymi przeciwnikami, a gracze bardziej starają się uniknąć ran, więc nie biorą wszystkiego na klatę, tylko unikają i są ostrożniejsi).
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2015-01-29, 11:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Araven 
Uczeń II Kręgu

Dołączył: 20 Sie 2014
Posty: 49
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-01-29, 12:58   

Dziękuję za porady wszelkie.

Zmiany mechaniki, spróbuję podsumować:

- Czyli mamy karmę do wszystkich testów,
- Już pierwsza rana to -1 do stopnia talentu lub wyniku testu,
- Pancerze ponad 15 raczej do redukcji o około 1/3, wymaga testów.
- Zmiany działania trucizn, zapomniałem jak to ma dokładnie działać w ED IV, było to chyba opisane wcześniej.
- Zmiana stopni, choć ja raczej zostanę przy tych z III edycji opcjonalnych używam, bez k4 i d20.

Co jeszcze można użyć w I edycji a pominąłem? jakie macie porady co do zstosowania nowych zasad, poza tymi jakie już podaliście?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template junglebook v 0.2 modified by Nasedo