Odrobinę odsapnęliśmy po Pyrkonie i... działamy dalej.
Dziękujemy wszystkim, którzy mieli dla nas miłe słowa i pomysły, z pokorą wysłuchujemy głosów krytycznych.
W Poznaniu rozdaliśmy wraz z Wspieram.to ponad 50 koszulek i ponad 100kę badgy Magii i Miecza. Przepraszamy jeśli ktoś się nie załapał, ale... no cóż nie obiecywaliśmy, że każdy coś dostanie. Mam nadzieję, że ci którzy otrzymali będą je z dumą nosić i prezentować.
Teraz czas na nieco informacji, na które z pewnością czekacie - podsumowanie tego o czym mówiliśmy na Pyrkonie, pisaliśmy w odpowiedzi na Wasze komentarze plus trochę nowości.
1. Kiedy? Równo za 50 dni rusza projekt crowdfundingowy na wspieram.to, od którego rezultatów będzie zależeć finalny kształt pisma - to jaki będzie wasz entuzjazm dla naszego projektu wpłynie m.in. na objętość numeru, częstotliwość ukazywania, czy dodatkowe materiały.
Pierwszy numer trafi w Wasze ręce na początku wakacji (szczegółowe informacje o dacie debiutu - wraz z uruchomieniem crowdfundingu).
2. Jak? Magia i Miecz będzie startować jako kwartalnik, mający ponad 90 stron w formacie B5, czarno-biały z kolorową okładką.
Na początku dostępny będzie przede wszystkim w crowdfundingu, od którego rezultatów zależeć będzie jego finalny kształt. Będzie dostępny w prenumeracie, sprzedaży przez nasz sklep internetowy (www.rpgsklep.pl) oraz na niemal wszystkich konwentach.
3. Co? Będziemy pisać o RPGach. I trochę o LARPach.
O najróżniejszych grach, ale tylko takich które wciąż "żyją" na rynku - wydawane są do nich dodatki lub - co najmniej - mają dużą i aktywną grupę fanów. Będziemy oczywiście pisać sporo o Fajne RPG (Savage Worlds, Wolsung czy systemy indie) - trudno abyśmy nie pisali o własnych RPG - ale zdecydowanie nie tylko i nie wyłącznie.
Chcemy aby przeważały treści almanachowe, materiały przydatne dla wszystkich graczy i mistrzów gry, ale oczywiście będą także materiały do poszczególnych systemów.
Do tego wywiady, felietony, historia RPGów, dział humorystyczny i wiele, wiele innych rzeczy - takich, o jakich chcecie czytać.
4. Kto. Skład redakcji jeszcze się krystalizuje, mamy mnóstwo dodatkowych propozycji i szczegóły będziemy jeszcze ujawniać, ale podstawowy zespół redakcyjny to Maciej Sabat (lucek), Tomasz Chmielik (Sting), Jacek Gołębiowski (Darken) oraz Michał Stachyra (Puszon).
Grupa stałych współpracowników, czy osób, które zgodziły się dla nas pisać jest niezwykle szeroka i cały czas się zwiększa - będą wśród nich liczni redaktorzy dawnej Magii i Miecza z Tomkiem Kreczmarem, JeRzym Rzymowskim czy Toreadem na czele, osoby tak zasłużone dla RPGów jak Michał Mochocki, Michał Sołtysiak, Artur Ganszyniec, Piotr Koryś czy grupa Lans Macabre oraz Fajne RPG, a także pisarze i publicyści tacy jak Krzysztof Piskorski, Jacek Komuda czy Michał Studniarek. A to dopiero początek listy.
Nie sposób nie wspomnieć także o licznych gościach zagranicznych, których teksty uświetnią łamy naszego pisma. Najlepiej przejrzyjcie RPGowych gości Pyrkonu z ostatnich trzech edycji - będziecie wtedy wiedzieć kogo należy się spodziewać:)
I oczywiście jesteśmy otwarci na wszelkie nowe, kreatywne osoby - wkrótce opublikujemy stosowną zachętę i informację.
Wiek: 51 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 1091 Skąd: Poznaďż˝
Wysłany: 2014-06-22, 13:35
Witajcie
I co ? Udał się im ten crowdfunding? Bo przeróżne opinie w internecie do mnie docierały...
Magnes chyba gdzies pisał, że to takie trochę jechanie na sentymencie i nadziejach, a ja się z tym całkowicie zgadzam. Era "czasopism" niestety jest już dawno za nami (pisze niestety, bo to dla mnie, emeryta rpgowego "stare dobre czasy") i teraz rację bytu mają przeróżne formy wszechobecnych social-media.
Więc postać "papierowego" kwartalnika moim zdaniem mija się z celem. Dokumenty elektroniczne, optymalizowane pod wszelkiej maści urządzenia mobilne - owszem. Do tego żywy portal sprzężony z G+/Fc/Tw gdzie redaktorzy mogliby na bieżąco kreować rzeczywistość nowego MiMa... owszem.
Przede wszystkim przygody, ale bardziej w postaci krótkich szkiców/pomysłów. Może jakieś poradniki/artykuły o danym aspekcie Earthdawna. Ewentualnie legendy z pomysłem na przygodę. Raczej nie chciałbym widzieć kolejnych przedmiotów magicznych, potworów czy innego tego typu materiałów.
A ty jaki masz pomysł?
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum