Poprzedni temat :: Następny temat
Po co wartości atrybutów?
Autor Wiadomość
Kosmit 
Czeladnik VIII Kręgu
MG z wyboru


Wiek: 32
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 430
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-28, 02:11   Po co wartości atrybutów?

Dzisiaj na Zjavie ktoś zadał mi pytanie, które mnie rozwaliło, a mianowicie: Po co w ED są wartości atrybutów.

Czemu cechy od początku nie opierają się na stopniach?
_________________
kosmitpaczy.pl
Zapraszam na mojego bloga.
 
 
Cryingorc 
Czeladnik VII Kręgu


Wiek: 39
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 851
Skąd: Włocławek/Olsztyn
Wysłany: 2013-01-28, 20:18   

Po to, by nadać pewną rozpiętość i zróżnicować Współczynniki w obrębie stopni. Postać ze stopniem 6 może mieć obronę fizyczną 7 lub 8 etc. Gdyby istniały tylko stopnie, byłyby większe przeskoki w wartościach Współczynników, Szybkości, Udźwigu i Obrażeniach postaci.
_________________
Jestem Prawem - Chaosem, Przeznaczeniem - Losem.
Jestem Pasją - Horrorem, Przebudzeniem - Pogromem.
Wasze życia w Mych rękach... i nieszczęsnej k8.
 
 
 
Habib 
Opiekun IX Kręgu
Smok Karatenga


Wiek: 40
Dołączył: 22 Paź 2006
Posty: 1005
Skąd: Czďż˝stochowa
Wysłany: 2013-01-30, 08:37   

Tak jak mówi Cry. Aby nie było za dużych przeskoków w stopniach. Teraz aby zmienić stopień to trzeba podnieść wartość cechy od jednego do trzech razy zależnie jaka właśnie jest wartość danej cechy.

Można by to zmienić (według systemu jedną cechę można podnieść max trzy razy) na jedno podnoszenie kosztujące więcej, ale przyniosłoby to kłopoty w zwiększaniu Obron oraz chyba wszystkich innych statystyk postaci. A to już nie ma sensu.
_________________
Habibsite.pl
 
 
Sir Valeq 
Uczeń IV Kręgu
Gracz


Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 82
Skąd: Włocławek/Łódź
Wysłany: 2013-01-30, 16:07   

Do tego kwestia bonusów rasowych, które często są mniejsze niż +/-3.
_________________
"We cannot all be masters." - William Shakespeare

http://artofcreation.strefa.pl
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2013-01-30, 23:00   

Nie chodzi tylko przeskoki we Współczynnikach, Szybkościach itd.

Zauważ Kosmit, że choć w podstawowych założeniach Savage Worlds i Earthdawn stosują mechanikę stopni, to w Savage Worlds skalowalność jest bardzo ograniczona. Earthdawn pod tym względem oferuje więcej. W Savage Worlds skoki w rozwoju bohatera są bardzo duże! W Earthdawnie powoli ciułasz te punkciki i rozwój bohatera jest bardziej zrównoważony.

Ma to oczywiście swoje wady i zalety.
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template junglebook v 0.2 modified by Nasedo