Poprzedni temat :: Następny temat
Informacje z FASA
Autor Wiadomość
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 34
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2014-08-26, 22:45   

Bleddyn napisał/a:
Może wreszcie banda jedno i dwukręgowców to nie będą popierdółki.:D


To już zapewnia Wytrzymałość od 1 Kręgu :)

W sumie nie przeszkadza mi samo zwiększenie powera, nawet się z tego cieszę, po prostu szkoda mi jednego z elementów mechaniki zmuszającego graczy do kombinowania. Cóż, coś za coś :)

Trzeba będzie teraz trochę inaczej planować przeciwników. Swoją drogą Iluzjonista też nie jest już bezbronny na 1 Kręgu. W końcu przesunięto Efemeryczny pocisk niżej.
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
 
 
 
Kosmit 
Czeladnik VIII Kręgu
MG z wyboru


Wiek: 26
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 428
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-26, 23:14   

I można go trzymać razem z prawdziwą wersją w jednej matrycy ;>
_________________
kosmitpaczy.pl
Zapraszam na mojego bloga.
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 36
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2014-08-29, 15:33   

Mnie te głupoty irytują. Za dużo bezsensownych zmian, takich jak właśnie koszt zaklęć (magowie są do tyłu o przeciętnie 1 krąg, albo do niczego się nie nadają), pełne odnawianie karmy (masakruje równowagę, bo nawet smoki tego nie mają), czy wykastrowanie Władcy Zwierząt (osłabienie pazurów to idiotyczny pomysł). Wyraźnie widać, że nikt tego nie testował, a wydawnictwo leci na retrokasę. Pewnie gdyby nie K$ już by zbankrutowali.

Sethariel napisał/a:
Swoją drogą Iluzjonista też nie jest już bezbronny na 1 Kręgu.

Miał Wściekłe Pięści Węża przecież.
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
Kosmit 
Czeladnik VIII Kręgu
MG z wyboru


Wiek: 26
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 428
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-29, 17:12   

Koszt zaklęć był zasadą opcjonalną, którą zresztą stosuję do tej pory. Jeżeli któryś z graczy fabularnie (bo znalazł księgę itp.) dostawał zaklęcie, to płacił za nie PLkami przy przepisywaniu. Jak u mistrza to płacił w srebrze. Jak gracz chciał zaklęcia ponad te, które znalazł/pozwalałem się nauczyć, to płacił i tym i tym. I wszyscy byli zadowoleni.

Pełne odnawianie karmy - skąd wiesz, że smoki nie mają, skoro nie ma GMG? Teraz ma być większy przemiał karmy, bo jest więcej zdolności pozwalających ją używać. Postacie mają większy power.

Osłabienie pazurów? WHAT? Teraz będzie SF+Poziom+3, zamiast SF+Poziom. Gdzie tu osłabienie?
_________________
kosmitpaczy.pl
Zapraszam na mojego bloga.
 
 
Bleddyn 
Czeladnik V Kręgu


Wiek: 39
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 133
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-08-29, 17:17   

Przecież BNi i tak startowali zwykle z max karmy i mieli wpisany rytuał dla picu, chyba, ze MG prowadził ich nie wiadomo jak realistycznie. :)

Seth, może wydziel te wątki o mechanice, bo za każdym razem jak widzę nowy post to mam nadzieję, że już mogę kupować pdfa ED4, a tu znowu klops.:D
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 34
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2014-08-29, 21:56   

Bleddyn napisał/a:
Seth, może wydziel te wątki o mechanice, bo za każdym razem jak widzę nowy post to mam nadzieję, że już mogę kupować pdfa ED4, a tu znowu klops.:D


Wydzielić? Oj już zostawię, bo linki do dyskusji krążą po internetach. Po prostu o mechanice nie będę już tu spamował ;)
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
 
 
 
Kosmit 
Czeladnik VIII Kręgu
MG z wyboru


Wiek: 26
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 428
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-01, 12:27   

http://pandagaminggrove.b...ad-item-01.html

Na stronie Pandy pojawił się jakiś czas temu post prezentujący przykładowy przedmiot wątkowy z 4 edycji. Co o tym sądzicie? Podoba mi się w jaki sposób Inspire Others zostaje zmodyfikowane na ostatnim poziomie.

No i apetyt na więcej przedmiotów rośnie :D
_________________
kosmitpaczy.pl
Zapraszam na mojego bloga.
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 34
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2014-09-01, 13:35   

Meh. Efekty całkiem interesujące, ale bez rewelacji. Nienajlepiej napisane. Zrozumiałby ktoś ostatni efekt bez dodatkowego opisu? W tym przypadku denerwuje mnie też projektowanie przedmiotu w oparciu o swoje wyobrażenia o graczach i ich działaniach (wydaje mi się błędne), a nie sensownym bilansowaniu. No i gdzie historia przedmiotu :P

Generalnie czekam bardziej na wskazówki tworzenia przedmiotów.
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
 
 
 
Kosmit 
Czeladnik VIII Kręgu
MG z wyboru


Wiek: 26
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 428
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-01, 15:20   

Brakuje tam słowa fear, ale też uważam, że klaryfikacja się przyda.
_________________
kosmitpaczy.pl
Zapraszam na mojego bloga.
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 36
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2014-09-01, 21:40   

Kosmit napisał/a:
Osłabienie pazurów? WHAT? Teraz będzie SF+Poziom+3, zamiast SF+Poziom. Gdzie tu osłabienie?

To jeszcze większa bzdura. Na pierwszym kręgu Władca Zwierząt będzie teraz mielił wszystko. A w szczególności wietrzniaki Władcy Zwierząt... :|
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
Kosmit 
Czeladnik VIII Kręgu
MG z wyboru


Wiek: 26
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 428
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-02, 00:04   

Nie wiem czy trollujesz czy nie, ale założę, że nie.

Bardzo będzie mielił. Na poziomie kogokolwiek z maczugą... -.-
_________________
kosmitpaczy.pl
Zapraszam na mojego bloga.
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 34
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2014-09-02, 02:21   

Kot napisał/a:
To jeszcze większa bzdura. Na pierwszym kręgu Władca Zwierząt będzie teraz mielił wszystko. A w szczególności wietrzniaki Władcy Zwierząt... :|


W pierwszej edycji nie mielił, to i teraz raczej też nie będzie. Ale zgadzam się, że ta zmiana nie jest dobra. Dziwi mnie z punktu widzenia podstaw mechaniki, balansu i jej ujednolicenia. Trzecia edycja wyrzuciła wszystkie stałe bonusy w talentach i to było dobre.

Dodatkowo wydaje mi się nie fair, że taki Wojownik uzyskuje bonus do obrażeń dopiero na 4 Kręgu. Tymczasem Władca Zwierząt już na starcie ma bonus +4 (od Karmy).

Przyjmując, że na 1 Kręgu typowy Władca Zwierząt będzie miał ten 2 lub nawet 3 poziom talentu (nie sądzę, by któryś gracz brał tylko 1 poziom Pazurów), to już ma efektywną broń o stopniu obrażeń 5 lub 6 (poziom talentu + 3). Takim jak Wojownik z mieczem lub toporem bojowym. Czyli porównywalnie w kwestii samej broni, z tą różnicą, że Władca Zwierząt ma efektywnie średnio +4 stopnie więcej w teście obrażeń (bo Karma). To spory bonus na początek. IMO niesprawiedliwy. Fechtmistrz ma jeszcze gorzej (bo talenty i zdolności zwiększające efektywnie stopień obrażeń ma krąg wyżej od Wojownika).
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2014-09-02, 13:45, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
Gerion 
Opiekun IX Kręgu
Troll Warrior


Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 1091
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-09-02, 12:05   

Mam wrażenie, że rozpatrując każdą dyscypliną ED4 w zestawieniu z ED3/Classic będziemy natrafiać na różne dziwności.
Uważam, że należy spojrzeć globalnie na całość. ED4 najwyraźniej wprowadzi tyle zmian, że zmieni dość znacząco power level adeptów i świata. IMO to dobrze, bo nowi gracze tego nie spostrzegą, a weterani którzy przeszli wszystkie edycje - zaskoczeni.
A komu nie przypasuje, to ma szeroki wybór poprzednich edycji, o ile dobrze liczę to 5...

pzdr
Gerion
_________________
Moja wikipedia ED,
 
 
 
Araven 
Uczeń II Kręgu

Dołączył: 20 Sie 2014
Posty: 49
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-09-02, 14:38   

Osobiście czekam na finalny podręcznik. Pewne elementy mogą ulec jeszcze zmianie.
Nie przejmuję się, na ten moment balansem. Ocenię wszystko całościowo. Wiele zmian mi się podoba w IV edycji, najbardziej rezygnacja z rodzajów sukcesów i zastąpienie ich nowym rozwiązaniem w tej kwestii. Dodatkowe wątki też mi się podobają. To że do każdego talentu można użyć kości karmy też jest ok.

Jak mi coś nie będzie odpowiadać, to sobie zmienię. Gra jest dla mnie, a nie ja dla gry czy jej zasad.
Ostatnio zmieniony przez Araven 2014-09-02, 19:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sirserafin 
Czeladnik VII Kręgu
Human Archer


Wiek: 33
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 610
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2014-09-02, 18:38   

Claw Shape sobie nie przekujesz jak miecza, a że bonus +3? No cóż... w końcu to Claw Shape, a nie po prostu pięści.
_________________
W szkole, kiedy kumple zażywali narkotyki, ja wierzyłem w sprawiedliwość i uczciwość polityki...
Ostatnio zmieniony przez sirserafin 2014-09-02, 18:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 34
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2014-09-05, 08:13   

O stanie prac nad Player's Guide oraz o zmianach w mechanice trucizn - http://www.fasagames.com/...update---poison
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
 
 
 
Araven 
Uczeń II Kręgu

Dołączył: 20 Sie 2014
Posty: 49
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-09-05, 09:33   

Czy Ktoś mógłby opisać planowaną mechanikę trucizn, bo nie wiem czy wszystko dobrze zrozumiałem. ;-)
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 34
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2014-09-05, 14:58   

Największa zmiana to przeniesienie Stopnia trudności testu Żywotności z Obrony Magicznej trucizny (której już nie ma) na jej Stopień Efektu oraz wprowadzenie współczynnika Okresu/Czasu trwania (interval).

Ponadto trucizny są podzielone na 3 rodzaje: paraliżujące, osłabiające, uszkadzające.

Przy kontakcie z trucizną ofiara wykonuje test Żywotności o trudności Stopnia Efektu trucizny. Jeżeli jest sukces, to trucizna nie działa.

Jeżeli nie ma to...

W przypadku paraliżujących i osłabiających wykonuje się Test Efektu trucizny o stopniu trudności równym stopniowi Żywotności ofiary. Za każdy sukces ofiara dostaje -2 do wszystkich akcji na czas trwania trucizny (oprócz testów Żywotności).

W przypadku osłabiających jeśli suma minusów wyniesie równo lub więcej niż stopień Żywotności ofiary, ofiara jest osłabiona i nie może nic robić oprócz testów Żywotności.

W przypadku paraliżujących jeśli suma minusów wyniesie równo lub więcej niż niż stopień Siły fizycznej ofiary, ofiara jest sparaliżowana i nie nie może zrobić oprócz testów Żywotności.

Śmiertelne wersje trucizn osłabiających i paraliżujących zabijają jeśli suma minusów jest większa niż pomnożony razy dwa stopień Żywotności ofiary (osłabiające) lub suma stopnia Żywotności i Siły Fizycznej (paraliżujące)

W przypadku trucizn uszkadzających po prostu trucizna zadaje obrażenia Testem Efektu, także te śmiertelne.

Jak często wykonywane są Testy Efektu zależy od współczynnika Czasu trwania trucizny.

6/1 hour oznacza, że w sumie jest 6 Testów Efektu, każdy wykonywany co godzinę.

3/2 rounds oznacza, że będą 3 Testy Efekty, wykonywane co 2 rundę walki.
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
 
 
 
Araven 
Uczeń II Kręgu

Dołączył: 20 Sie 2014
Posty: 49
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-09-05, 15:29   

Bardzo mi się podoba. Dzięki za szczegółowe wyjaśnienie.
Suma minusów dotyczy sukcesów tak ?. Np. Mając st. Żywotności 5, Test Efektu trucizny dający w sumie 25 lub więcej spowoduje przy wersji osłabiającej, niemożność wykonywania innych testów niż żywotności?

A czy testy na przełamanie Efektu można robić co rundę i są one na test Efektu tu 25 czy na stopień "siły" trucizny np. 8 ?
Ostatnio zmieniony przez Araven 2014-09-05, 15:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Kosmit 
Czeladnik VIII Kręgu
MG z wyboru


Wiek: 26
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 428
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-05, 17:48   

Mnie dziwi to, że minusy nie przenoszą się na Testy Żywotności... w końcu opieranie się truciźnie powinno być trudniejsze im dłużej ona działa.
_________________
kosmitpaczy.pl
Zapraszam na mojego bloga.
 
 
sirserafin 
Czeladnik VII Kręgu
Human Archer


Wiek: 33
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 610
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2014-09-06, 10:28   

Pewnie stwierdzili zbyt dużą śmiertelność, zwłaszcza wśród nie-adeptów.
Adepci mają dostęp do Iron Constitution, Cold Purify i innych bajerów.

Jeśli trucizna raz zadziała, jak wynika z tekstu Setha, to poza sposobami magicznymi nie ma szans przerwania jej działania, a można się tylko bronić przed kolejnymi testami (trochę zagmatwałem, ale mam nadzieję, że wiecie o co mi chodzi).
_________________
W szkole, kiedy kumple zażywali narkotyki, ja wierzyłem w sprawiedliwość i uczciwość polityki...
 
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 34
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2014-09-06, 21:58   

Kosmit napisał/a:
Mnie dziwi to, że minusy nie przenoszą się na Testy Żywotności... w końcu opieranie się truciźnie powinno być trudniejsze im dłużej ona działa.


Naprawdę cię tak dziwi? Nigdy wszelkie modyfikatory nie wpływały na Testy Zdrowienia lub Żywotności, żeby nie tworzyć swojego rodzaju lawiny śmierci.

Poza tym niekoniecznie opieranie się truciźnie powinno być trudniejsze im dłużej działa. Owszem im dłużej jest w organiźmie tym wywołuje większe spustoszenie, ale to w jakiś sposób oddają wywoływane od trucizny obrażenia. Kumulują się, aż postać nie będzie w stanie funkcjonować. Ale pozostałe? To jak napijesz się wódki, to im dłużej jesteś pod jej wpływem to trudniej ci wytrzeźwieć? :)
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
 
 
 
Kosmit 
Czeladnik VIII Kręgu
MG z wyboru


Wiek: 26
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 428
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-07, 12:18   

Sethariel napisał/a:
To jak napijesz się wódki, to im dłużej jesteś pod jej wpływem to trudniej ci wytrzeźwieć?


Trudniej przestać pić :D
_________________
kosmitpaczy.pl
Zapraszam na mojego bloga.
 
 
Marceli 
Czeladnik V Kręgu
Istota pracująca


Wiek: 42
Dołączył: 02 Cze 2006
Posty: 192
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-07, 18:40   

Ba zażywając długo truciznę można się na nią uodpornić, tak więc im dłużej mamy truciznę tym łatwiej się jej pozbyć bo ciało uczy się przeciwdziałać.
_________________
Brak podpisu to lenistwo :)
 
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 34
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2014-09-07, 18:45   

Marceli napisał/a:
Ba zażywając długo truciznę można się na nią uodpornić, tak więc im dłużej mamy truciznę tym łatwiej się jej pozbyć bo ciało uczy się przeciwdziałać.


Więc im więcej wódki pijesz, tym większej dawki będziesz potrzebował, by znowu się zatruć ;)
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template junglebook v 0.2 modified by Nasedo