Wiek: 40 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 851 Skąd: Włocławek/Olsztyn
Wysłany: 2014-09-16, 18:51
Niech się nie spieszą. Co nagle to po diable. Niech dopieszczą materiał, żeby nie było błędów.
Teraz trochę pomarudzę, ale konstruktywnie. :) Szkoda, że tyle zmian dotyczy mechaniki, a brak ruszenia historii świata. Verjigorm, Krwawa Puszcza, Thera, Iopos, Złoziemia. Wszystko stoi w miejscu od 20 lat. Ja mógłbym dostać w 4 edycji mechanikę 3 edycji z kosmetycznym wygładzeniem, totalnie przeredagowanym tekstem, całkiem nowymi obrazami i szokującymi zmianami w świecie.
A jeśli już grzebać w mechanice, to lepiej dodawać nowe zasady, a nie zmieniać coś co się sprawdzało.
Mogliby np dodać więcej eliksirów, więcej opcji manipulacji astralną energią, rozwinąć zasady wróżbiarstwa, wprowadzić zasady dotyczące adeptów niskiej magii, chirurgii, astrologii, medytacji itp. To mnie osobiście by bardziej jarało niż to jak teraz będą działały trucizny, lub to czy jakaś zdolność dostanie bonus +3 zamiast +2.
_________________ Jestem Prawem - Chaosem, Przeznaczeniem - Losem.
Jestem Pasją - Horrorem, Przebudzeniem - Pogromem.
Wasze życia w Mych rękach... i nieszczęsnej k8.
Niech się nie spieszą. Co nagle to po diable. Niech dopieszczą materiał, żeby nie było błędów.
Popieram.
Cryingorc napisał/a:
Teraz trochę pomarudzę, ale konstruktywnie. :) Szkoda, że tyle zmian dotyczy mechaniki, a brak ruszenia historii świata. Verjigorm, Krwawa Puszcza, Thera, Iopos, Złoziemia. Wszystko stoi w miejscu od 20 lat.
Hej! Przecież w ED4 właśnie w końcu ruszają storyline. Pięć lat po "Barsaive at War". Moim zdaniem wystarczająco zmienia to krajobraz Barsawii. Theranie idą w kąt. Iopos rozszerza wpływy. Throal się dzieli i zamyka. Wielki Targ robi się Małym Targiem :) Dodatkowo pierwsze po podstawkach mają wyjść całkiem nowe dodatki (Travar, Elfickie Królestwa, Głosiciele), a następnie będą myśleć o Iopos.
Cryingorc napisał/a:
Mogliby np dodać więcej eliksirów, więcej opcji manipulacji astralną energią, rozwinąć zasady wróżbiarstwa, wprowadzić zasady dotyczące adeptów niskiej magii, chirurgii, astrologii, medytacji itp. To mnie osobiście by bardziej jarało niż to jak teraz będą działały trucizny, lub to czy jakaś zdolność dostanie bonus +3 zamiast +2.
No tu się zgodzę, z tym że mnie bardziej by interesowały dodatkowe opcje mechaniczne dotyczące narracji, konwencji heroic itp. Nie same suche zasady jak coś tam działa (niska magia czy cokolwiek), ale coś więcej. Coś co większość nowoczesnych gier posiada. Coś do bezpośredniej interakcji z wspólną historią, opowieścią, kreacją bohaterów. Tła bohaterów, ikony, aspekty, klucze, itp.
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Wiek: 51 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 1091 Skąd: Poznaďż˝
Wysłany: 2014-09-17, 11:33
Zaraz zaraz czy ja coś przzegapiłem? Jak to 5 lat po Barsaive at War? Przecież pomysły na rozwój świata które zaserwowało LRGames w Barsaive at war i Barsaive in chaos, zostały odrzucone jako niekanoniczne... i świat się skończył na Prelude to war, przynajmniej w Classicu.
Przyznam szcczerze, że dopiero zaczynam ED3 i nie zwróciłem uwagi na opisy fabularne :)
COś się zmieniło?
pzdr
Gerion
Zaraz zaraz czy ja coś przzegapiłem? Jak to 5 lat po Barsaive at War? Przecież pomysły na rozwój świata które zaserwowało LRGames w Barsaive at war i Barsaive in chaos, zostały odrzucone jako niekanoniczne... i świat się skończył na Prelude to war, przynajmniej w Classicu.
Przyznam szcczerze, że dopiero zaczynam ED3 i nie zwróciłem uwagi na opisy fabularne :)
COś się zmieniło?
pzdr
Gerion
W ED3 nic się nie zmieniło. Nadal świat tuż po "Prelude to War".
Ale w ED4 ruszają storyline do przodu. W skrócie:
Cytat:
* The 4E game is set 5 years after the end of the second Theran War
* King Neden died at some point during that war.
* Throal was faced with the risk of civil war, but is largely at peace for the moment.
* A group of dwarfs from Throal have taken steps to re-establish the old dwarf kingdom of Scytha
* The Therans have been driven from Vivane (and presumably Sky Point as well, but that has not been confirmed), and the Barsaivian Resistance has taken over
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Morgan na końcu napisał, że Horror Stalker, Journeyman, Purifier, Shaman, i Traveled Scholar to wyróżniające się Dyscypliny, które są całkiem odmienne od standardowych i nie można przy nich podać po prostu Dyscypliny zastępczej. Podejrzewam, że na jakimś etapie te Dyscypliny się pojawią. Może jako osobny PDF? Byłoby fajnie.
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
A mnie się podoba. Wolę stare dobre "It's done when it's done" niż akcje w stylu trzeciej edycji Fading Suns z RedBrickiem/FASA za sterów Jamesa Suttona.
Kosmit napisał/a:
P.S: Czy Wy też macie drobniutki cień nadziei na to, że zaskoczą wszystkich lepszym layoutem, czy tylko ja jestem taki naiwny?
Może, może. Choć mało prawdopodobne.
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Wiek: 51 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 1091 Skąd: Poznaďż˝
Wysłany: 2014-10-12, 21:09
ja wiem czy wyższy? mnie się nie podobają, trącą kiczem, a najlepszy (subiektywnie) nie jest dla mnie w klimacie ED... W odróżnieniu od grafik Kathy Schad, które były bardzo dobre (choćby okładka Kratas Adventures)
Też lubiłem styl Kathy. Z zaprezentowanych to jedynie może drugi ujdzie. Reszta przypomina bardziej szkice koncepcyjne, a ostatni to w ogóle szkoda komentować.
Choć i tak lepsze niż ED2...
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2014-10-12, 21:20, w całości zmieniany 2 razy
Ten troll słaby, podobnie jak niektóre z I edycji.
Czy coś wiadomo ile potrwa opóźnienie, a raczej kiedy wyjdą podręczniki? Najpierw ten dla Gracza czy dla MG? Czy oba naraz?
Czy coś wiadomo ile potrwa opóźnienie, a raczej kiedy wyjdą podręczniki? Najpierw ten dla Gracza czy dla MG? Czy oba naraz?
Najpierw dla Gracza, potem dla MG (pewnie w przeciągu 1-2 miesięcy, patrząc na dotychczasowe postępy prac).
Nie wiadomo do końca ile potrwa opóźnienie, myślę, że najpóźniej do końca miesiąca "Player's Guide" powinien być... no ale nie ma obecnie konkretnego terminu.
Cytat:
We're getting the final interior artwork wrapped up and placed in the book. Once we have those we'll do a final layout pass to clean up issues that pop up from the art inserts, and then release the PDF to backers and put it up for purchase on our web store.
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
I taka ciekawostka. Pamiętacie może zapowiedzi, jeszcze do trzeciej edycji Earthdawna, takiej kampanii "Lost Dynasty" osadzonej w Landis. Cóż. Raczej nie będzie.
Josh Harrison (Edytor Linii ED4) - "There was (IIRC) a Landis book that was in development back in the ED3 days, but if there is a manuscript, I haven't seen it. I'm not sure what we're going to do with Landis at this point."
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum