Poprzedni temat :: Następny temat
Horror a kaer
Autor Wiadomość
Habib 
Opiekun IX Kręgu
Smok Karatenga


Wiek: 40
Dołączył: 22 Paź 2006
Posty: 1005
Skąd: Czďż˝stochowa
Wysłany: 2011-12-16, 12:42   Horror a kaer

Tak mnie właśnie zastanowiło coś.

Skoro nie można przejść w astralu przez magiczne przedmioty, a można przejść przez np. ściany. To co w takim razie powstrzymywało Horrory przed wtargnięciem do kaerów czy cytadel przez ścianę? Mogły przecież ominąć zabezpieczone magicznie wrota.
_________________
Habibsite.pl
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2011-12-16, 15:07   

Naturalna ziemia w przestrzeni astranej zawiera substancję. Nie dam cytatu, bo jestem w pracy i nie mam ze sobą książek, ale powinieneś znaleźć to w rozdziale o Przestrzeni Astralnej.

Dlatego kaery budowano pod ziemią, a fortece (na ziemi) zabezpieczano esencjami żywiołów.

Tak poza tym, wątek może zostać skasowany po koniec tygodnia, jeśli jeszcze raz wgram bazę ;-)
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2011-12-17, 13:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2011-12-17, 12:50   

Sethariel napisał/a:
a fortece (na ziemi)

Cytadele, jeśli mamy się trzymać terminologii. A kwestia nieprzepuszczalności ziemi jest ładnie wyjaśniona w podręcznikach do Shadowruna. :)
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
Habib 
Opiekun IX Kręgu
Smok Karatenga


Wiek: 40
Dołączył: 22 Paź 2006
Posty: 1005
Skąd: Czďż˝stochowa
Wysłany: 2011-12-17, 13:19   

Nie no, wiem że ziemia jest z tak zwanej "substancji" w astralu. Ale np. ściany kamienne już nie, a to przecież też jest "ziemia".
_________________
Habibsite.pl
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2011-12-17, 14:57   

Player's Guide p. 109

Cytat:
Because the astral imprints of inanimate physical objects are
insubstantial, astral beings (including Namegivers in astral space)
can pass through most of them. However, the sensation of passing
through the astral imprint of solid matter (or at least what a character
recognizes as solid matter) is very disconcerting and confusing
to most Namegivers. For this reason, most Namegivers in astral
space prefer to walk around imprints of solid obstacles rather than
through them. To reflect this disorientation, any Namegiver who
passes through an astral imprint of solid matter suffers a –2 penalty
to all Action Tests he makes within two minutes of passing
through the imprint. Spirits, Horrors, and other astral entities do
not suffer this penalty.
In contrast to the dull, insubstantial imprints of inanimate objects,
the astral imprints of living things, such as plants, animals, and
Namegivers, display a distinctive aura. These auras glow with an
ethereal nature and give living imprints vivid appearances. The
imprints of Namegivers display particularly strong auras because of
the intricate details of their True patterns. The imprint of the earth
produces an aura as well, because the entire world is a living entity.

It produces a fairly constant glow that resembles twilight. This aura
provides light in almost all areas of astral space, except in areas completely
enclosed by the astral imprints of inanimate matter.
The imprints of living things also possess substance. Since they
are “solid,” astral beings cannot pass through them. Because the
earth also has a living imprint, astral beings cannot penetrate
through ground level in astral space. They may pass through the
imprints of freestanding rocks or cobblestone roads, and may even
venture below ground through caves, tunnels, or mine shafts where
the living earth has been removed. The imprint of the earth itself,
however, blocks their passage.
This was one of the main reasons that
so many Namegivers built their kaers below ground. The surrounding
earth created a solid imprint that served as a barrier in astral
space. This earth, further protected by wards and elemental earth,
created astral barriers that saved hundreds of thousands of Namegivers
from the Horrors even during the worst of the Scourge. In the
same manner, obsidimen were protected from the Scourge by their
Liferocks, living stones that also reflect a living astral imprint.


Chodzi o to, że ziemia Ziemi jest żywa, a ziemia w murach itp. nie jest.
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2011-12-17, 14:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2011-12-17, 16:34   

Yep. Właśnie o to chodziło.
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
razan 
Czeladnik V Kręgu


Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 143
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-02, 21:41   

To teraz taki problem. Skoro Odbicie Astralne jest 'materialne' w astralu to co się dzieje gdy to odbicie wpadnie na istotę przebywającą w astralu? Wybije duchowi zęby moja magiczna tarcza?:P
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2012-02-03, 12:22   

Nie pamiętam dokładnie, ale w Shadowrunie np. ta kwestia rozwiązana jest bardzo konkretnie (i podejrzewam, że tak samo). Istoty w Astralu przenikają przez niemagiczne bariery bez trudu (za wyjątkiem Ziemi, ale ta jest również Barierą, tylko żyjącą; da się przez nią przebić, ale to bardzo trudne i dla dużych odległości niemożliwe, stąd Kaery) i nie mając z tego tytułu żadnych nieprzyjemności, za to przenikając przez astralne odbicie istoty żywej pozostawiają pewne wrażenie, które inteligentna istota może nauczyć się rozpoznawać. Takie klasyczne dreszcze, 'jakby ktoś stąpał po twoim grobie', czy wrażenie obecności, echa myśli, itp. O tym jak wpływa to na samą istotę w Astralu nie napisano nic, co pozwala mi sądzić, że nie jest to żadne znaczące odczucie. A już na pewno nie jest to kontakt 'fizyczny'.
W Astralu odbicia są właśnie tym - odbiciami, widmowymi obrazami odwzorowującymi rzeczywistość materialną. Jedyne obiekty materialne w Astralu to te, ktore są stricte magiczne, jak wzorce zaklęć, czy ich efekty w niektórych przypadkach, oraz istoty dualne, istniejące na obu płaszczyznach jednocześnie, jak niektóre Horrory i magiczne bestie.
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template junglebook v 0.2 modified by Nasedo