Witam po długiej przerwie. Na razie takie drobne pytanie z dziedziny mechaniki: czy talent Crushing Blow nie jest zbyt przegięty? Za raptem 1 punkt wyczerpania zwiększa obrażenia o poziom talentu. To raczej sporo.
Byłbym wdzięczny za jakieś uwagi, bo korci mnie by zbanować ten talent :)
Pozdrawiam
Denadareth
_________________ "Jeśli coś może pójść źle, to pójdzie - i to w najgorszym możliwym momencie". - Prawo Murphy'ego
Nie, nie jest. Działa podobnie jak Moc Woli, pozwalając podnieść obrażenia zadawane wręcz i bronią białą, ale - 1 punkt wyczerpania to dużo. Przeciętny walczący w zwarciu Adept przyjmuje 2-3 obrażenia na rundę, nie mając możliwości wyleczenia ich przed zakończeniem walki inaczej, niż poświęcając całą rundę. A biorąc pod uwagę fakt, iż talen pozwla zadawać obrażenia ze stopniem Siły Fizycznej+Talentu+Broni, to zwiększenie obrażeń jest tylko potencjalne. Nawet troll z dwuręcznym toporem zadający dzięki temu talentowi obrażenia ze stopniem 30+ może wyrzucić same jedynki i dwójki.
Poza tym, jest to jeden z nielicznych (poza zaklęciami i przedmiotami wątkowymi) sposobów na przekroczenie 'limitu stopnia obrażeń), który dość szybko się pojawia. Bo w końcu nawet Powietrzny Łupieżca nie przeskoczy ograniczeń w przekuwaniu broni i podnoszeniu Siły Fizycznej...
A o ile dobrze pamiętam, to jest to talent Czeladnika nawet dla Wojowników i Powietrznych Łupieżców. Na piątym kręgu niektórzy przeciwnicy są tak twardzi, że bez tego talentu pokonanie ich wymagałoby liczenia na Przebicia...
_________________ Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
Tak, jest czeladnikowski, dlatego wydawał mi się zbyt potężny. Ale w zasadzie masz rację. Co do zaś losowości - właśnie ten gracz, który chce wziąć ten talent (Wszechstronność) ma tendencję do rzucania tym mniejszych obrażeń im wyższy stopień mu przysługuje :)
Dziękuję za odpowiedź :)
_________________ "Jeśli coś może pójść źle, to pójdzie - i to w najgorszym możliwym momencie". - Prawo Murphy'ego
Co do zaś losowości - właśnie ten gracz, który chce wziąć ten talent (Wszechstronność) ma tendencję do rzucania tym mniejszych obrażeń im wyższy stopień mu przysługuje :)
Możecie zacząć używać opcjonalnej zasady Minimalnych Obrażeń. Jeżeli w teście ataku wyrzuci się co najmniej Duży Sukces, w przypadku słabego wyniku Testu Obrażeń, zamiast wyniku bierze się Stopień Testu Obrażeń. (Str 221 Player's Guide).
Dość dobrze u nas działa.
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum