Poprzedni temat :: Następny temat
Skup magicznych przedmiotów
Autor Wiadomość
Habib 
Opiekun IX Kręgu
Smok Karatenga


Wiek: 40
Dołączył: 22 Paź 2006
Posty: 1005
Skąd: Czďż˝stochowa
Wysłany: 2011-01-21, 14:29   Skup magicznych przedmiotów

Załóżmy że drużyna pokonuje jakiegoś złego maga w bitwie bądź ukradkiem. Co po tym fancie pozostaje? Magiczne przedmioty. U skromniejszego różdżka, u potężniejszego jakieś brosze wspierające Obronę Magiczną i Społeczną. Ogólnie przedmioty magiczne typu "general treasure". No i ta drużyna bierze te przedmioty, wtedy pozostają im dwie kwestie: samemu ich używać bądź pchnąć je dalej.

I tutaj rodzi się pytanie. Bo skoro są to przedmioty magiczne wątkowe, których ilość jest większa niż jeden, powiedzmy że mogą być ich setki/tysiące, to odnalezienie jego Tajnik graniczyłoby z cudem. Więc właściwie po co kupować? Na co komu przedmiot magiczny z odzysku, skoro może kupić sobie nowy o tych samych właściwościach? Ja się pytam się?

Bo jeszcze jak mamy zwykły przedmiot "common", dajmy na to, szkatułkę na hasło, to można tę szkatułkę rozproszyć i ustawić nowe hasło. Sporo roboty, ale da się. Z wątkowym już tak łatwo nie postąpimy. Trzeba by mu strzaskać wzorzec, a to już śmierdzi na odległość ksenomancją i Horrorami.
_________________
Habibsite.pl
Ostatnio zmieniony przez Habib 2011-01-21, 16:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
razan 
Czeladnik V Kręgu


Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 143
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-21, 14:35   

Wtedy mamy kupę magicznych śmieci.

Pozostaje wezwać ducha właściciela i spróbować nakłonić go do wyjawienia Tajników przedmiotów, problem że jeśli to był "zły" mag to jego duch wcale lepszy nie będzie.....

W księgach raczej nie pozapisywał tych tajników, moi gracze/magowie tego nigdy nie robią więc ja też nie zakładam że adwersarze będą pozostawiać takie informacje na wierzchu.

Zostaje śliczna kolekcja magicznego złomu w sam raz do pozawieszania gęsto na ścianach pokoju żeby jakiś duch nie wlazł :-P
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2011-01-21, 16:03   

Tyle że te przedmioty ktoś stworzył. Wystarczy wyśledzić autora i zdobyć dość informacji. Można też np. zapytać smoka, albo wezwać ducha twórcy. :P
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
sirserafin 
Czeladnik VII Kręgu
Human Archer


Wiek: 40
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 610
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2011-01-21, 23:32   

Kot napisał/a:
wezwać ducha twórcy. :P

No i tu nasz MG, Habib, powiedział, że żeby wezwać ducha to trzeba cały jego życiorys znać. Mi się wydaje, że wystarczy Prawdziwe Imię, ale w tym momencie nie chce mi się sprawdzać, więc poproszę o napisanie jak to jest i jak u was wygląda przyzywanie zmarłych adeptów i innych takich.
_________________
W szkole, kiedy kumple zażywali narkotyki, ja wierzyłem w sprawiedliwość i uczciwość polityki...
 
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2011-01-21, 23:56   

Szczerze powiedziawszy nie bardzo rozumiem problem.

Jeżeli skarbów są tysiące, to prędzej zlecą się potężniejsi (Theranie, Smoki), by skarby samemu wykorzystać. Kilku bohaterów z setkami przedmiotów to dość łakomy kąsek... a może przybędzie wysłannik Garthlika odebrać podatek ;-)

Druga sprawa. Jeśli MG chce dać drużynie jakiś przedmiot, to znajdzie sposób.

Przykładowo, na jednej z ostatnich sesji drużynowy Zwiadowca pokonał tropiciela wrogiej grupy. Tropiciel miał przy sobie wątkową broszę ostrzeżenia. Wymyśliłem to na poczekaniu. Potem musiałem szybko wymyślić coś, co pozwoli graczowi skorzystać w przyszłości z mocy broszy, a może jednocześnie w jakiś sposób splącze losy reszty drużyny ze Zwiadowcą.

I tak, na broszy był symbol pewnej kuźni. Po zbadaniu przez lokalnego Zbrojmistrza, ten stwierdził, że to Throalska robota. Zwiadowca niedługo wybierze się do Throalu razem z resztą drużyny (która wyprawę do Throalu miała już w planach). W Throalu Zwiadowca będzie miał szansę znaleźć Kuźnię i twórcę broszy.

Co do przywoływania, potrzebne jest albo posiadanie przedmiotu wzorca albo znajomość Prawdziwego Imienia takiej osoby, znajomość życiorysu raczej nie jest konieczna (choć dzięki temu mamy pewność co do Prawdziwego Imienia czy wskazówki odnośnie przedmiotu wzorca).

Myślę, że wymagania odnośnie Przywoływania nie powinny być przeszkodą dla Graczy, a jedynie haczykiem do kolejnych przygód (jeżeli Przywołanie ma istotny wpływ na przebieg kampanii), lub krótkim przerywnikiem, który uatrakcyjni grę.
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2011-01-21, 23:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Fenikson 
Nowicjusz

Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 19
Skąd: Północ
Wysłany: 2011-01-22, 10:39   

To pozwolę sobie powiedzieć jak jest u mnie na sesjach - przedmioty magiczne są podzielone na skarby typowe i przedmioty wyjątkowe. Te typowe to właśnie cały ten magiczny złom gdzie jedna brosz od drugiej różni się wykonaniem, wyglądem, Imieniem, ale mechanicznie są takie same. Wszystkie. Zatem zakładam, że postać gracza wie, że podstawowa magiczna brosza zwiększa jego niepodatność na magię (zwykle to tłumaczę graczom, że to brosza powoduje lekkie zawirowanie w przestrzeni astralnej wokół postaci - widoczne w formie lekkie blasku - i dzięki temu czary i inne efekty czasami "nie trafiają" celu - tylko właśnie tą aurę i się nieszkodliwe. To przykład zwiększenia obrony magicznej, ale przecież nie problem wymyślić tak do wszystkich przedmiotów). Skoro postać wie co robi "typowy magiczny przedstawiciel" danej części biżuterii - pozostaje zbadać jego Imię - i tutaj nie chce robić wielkiej wyprawy po Imię jakiejś magicznej broszy których wala się na pęczki w Barsawii, bo adepci by spędzali pół życia biegając od kuźni do kuźni. Deal jest prosty: wykonują test Historii Przedmiotu (lub najmują do tego trubadura/kogokolwiek) i taki gość przez tydzień siedzi nad przedmiotem (jak ma bibliotekę pod ręką to ma bonus) i bada wzorzec. A we wzorcu znajdzie odpowiedź na dręczące go pytanie. Jedno. Jeśli chce znając tajnik na II poziom dostrojenia - kolejny tydzień w plecy. Dodam, że u mnie kampanie są dość intensywne i poświęcenie tygodnia na badania potrafi sprawić że postać będzie troszkę nie na bieżąco (obecnie kończę z ekipą Barsavie at War).
A co z przedmiotami wyjątkowymi? Ano tak samo, ale tam po około 3 poziomie wchodzą czyny (lub sam je tam wrzucam) i to jest powód do kampanii. Jeden mój fechtmistrz ma potężny miecz (fecht jest na chyba 6 kręgu) dostrojony na poziomie 3... bo jest zbyt cienki aby wykonać czyn lub zwyczajnie nie ma czasu.
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2011-01-23, 20:51   

Fenikson napisał/a:
Deal jest prosty: wykonują test Historii Przedmiotu (lub najmują do tego trubadura/kogokolwiek) i taki gość przez tydzień siedzi nad przedmiotem (jak ma bibliotekę pod ręką to ma bonus) i bada wzorzec. A we wzorcu znajdzie odpowiedź na dręczące go pytanie. Jedno. Jeśli chce znając tajnik na II poziom dostrojenia - kolejny tydzień w plecy. Dodam, że u mnie kampanie są dość intensywne i poświęcenie tygodnia na badania potrafi sprawić że postać będzie troszkę nie na bieżąco (obecnie kończę z ekipą Barsavie at War).


To nie do końca zgodnie z mechaniką. Ale ważne, że u Ciebie działa i drużyna to akceptuje :-)
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
 
 
 
Dziewic 
Opiekun IX Kręgu


Wiek: 37
Dołączył: 02 Sie 2007
Posty: 925
Skąd: Iława/Gdańsk
Wysłany: 2011-01-23, 21:44   

Jeśli się nie mylę to Gerion u siebie pozwala na wykonywanie testu Zbierania Informacji o poziomie trudności zależnym m.in. od poziomu tajnika (po szczegóły odsyłam na jego stronę).
 
 
Habib 
Opiekun IX Kręgu
Smok Karatenga


Wiek: 40
Dołączył: 22 Paź 2006
Posty: 1005
Skąd: Czďż˝stochowa
Wysłany: 2011-01-24, 15:39   

Właśnie przeczytałem, że zanim się dostroi do jakiegoś przedmiotu, nawet znając wszystkie jego Tajniki (np. od sprzedawcy), to należy i tak wykonać test Historii Przedmiotu przeciw Obronie Magicznej, aby zrozumieć Wzorzec przedmiotu. :shock:

Co do wątkowego "złomu" to jego w sumie tak dużo nie będzie. Bo i skąd? Są to przedmioty rzadkie lub bardzo rzadkie, które aby kupić trzeba najczęściej udać się do dużego miasta i szukać, nie zawsze znajdując. Swoją szosą można faktycznie uznać, że Imię będzie zapisane gdzieś na przedmiocie (coby kłopotów nie robić), ewentualnie jakiś znacznik Kuźni lub twórcy. Gorzej jak ten nie żyje i nie pomoże odpowiedzieć na pytanie. Można w sumie też uznać, że Imię zapisane jest przez twórcę we Wzorcu przedmiotu. Lekkie nagięcie, ale do zaakceptowania.

Sethariel napisał/a:
Co do przywoływania, potrzebne jest albo posiadanie przedmiotu wzorca albo znajomość Prawdziwego Imienia takiej osoby, znajomość życiorysu raczej nie jest konieczna


Co do przyzywania ducha. To żeby przyzwać Duchowego Mistrza, to z tego co się orientuję, nie wystarczy poznać Imię takiego delikwenta, a jeszcze parę istotnych kwestii z jego życia (coś jak Tajniki). To czemu w tym przypadku miałoby być inaczej?
_________________
Habibsite.pl
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2011-01-24, 16:53   

Habib napisał/a:
Właśnie przeczytałem, że zanim się dostroi do jakiegoś przedmiotu, nawet znając wszystkie jego Tajniki (np. od sprzedawcy), to należy i tak wykonać test Historii Przedmiotu przeciw Obronie Magicznej, aby zrozumieć Wzorzec przedmiotu. :shock:


Jup. Ja to jednak pomijam. To znaczy uznaję, że sprzedający wraz z Przedmiotem Wątkowym przekazuje kupującemu także wiedzę o wzorcu przedmiotu (tak jakby sprzedawca robił test Historii Przedmiotu zanim sprzeda przedmiot).

Habib napisał/a:
Co do przyzywania ducha. To żeby przyzwać Duchowego Mistrza, to z tego co się orientuję, nie wystarczy poznać Imię takiego delikwenta, a jeszcze parę istotnych kwestii z jego życia (coś jak Tajniki). To czemu w tym przypadku miałoby być inaczej?


Dodatkowo trzeba oddać mu Monetę Orichalkową. Ale Duchowy Mistrz to zupełnie inna sprawa. To jest specjalny rytuał.

O przywoływaniu Nazwanych Duchów (w tym Duchów Dawców Imion) przeczytasz w GM Guide str 212.

Cytat:
Summoning a Named spirit requires
the summoner to make use of the Law of Contagion—one of the
laws governing the use of the magic flowing through the fabric of the
universe. The Law of Contagion states that once a connection has
been forged between two things, they remain connected forever. A
dragon’s scale is always part of that dragon, even if he sheds it. The
place of his birth is a part of a Namegiver’s legend until the end of
his days, even if he journeys far away from it. As a result, the summoner
is required to either know the spirit’s True Name or have one
of the spirit’s pattern items at his disposal. Learning a spirit’s True
Name or obtaining a Named spirit’s pattern item is a difficult and
involved process that may require journeys into astral space and the
netherworlds. Because of these potential difficulties, adepts usually
only summon a Named spirit when no other spirit will fit their needs.


Cytat:
Both ally and elemental spirits may be Named, though tasked spirits
are almost never Named. Named ally spirits are almost always
the spirits of deceased Namegiver adepts, sometimes referred to
as Namegiver spirits. On very rare occasions, a Nethermancer
may learn the Name of and/or obtain a pattern item belonging to
a spirit native to the netherworlds.


Same fakty z życia adepta mogą się jednak przydać. Przy szukaniu Prawdziwego Imienia Ducha. Przy szukaniu jego przedmiotu wzorca.
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2011-01-24, 16:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template junglebook v 0.2 modified by Nasedo