Poprzedni temat :: Następny temat
[ED1] "Akcja: NIE"
Autor Wiadomość
voyager156 
Uczeń II Kręgu


Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 45
Skąd: ��dďż˝
Wysłany: 2010-09-26, 22:00   [ED1] "Akcja: NIE"

Az wstyd to pisac, ale mam kolejne pytanie :-P
Otoz w druzynie ktorej prowadze jest Powietrzny Lupiezca. Ma on teraz bodajze 3 talenty ktore NIE wymagaja akcji. Wiem ze niby wedle mechaniki powinien ich moc wykonac przynajmniej kilka w rundzie. Ale - no wlasnie. Jakie powinno byc maksimum. Jak wy rozwiazujecie owa kwestie?
 
 
sirserafin 
Czeladnik VII Kręgu
Human Archer


Wiek: 40
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 610
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2010-09-26, 22:43   

There is something like action cap optional rule but personally I think it's a bad idea to use it.

Technicznie rzecz sprowadza się do używania w rundzie maksymalnie trzech talentów/umiejętności (lub po prostu podejmowania odpowiednich działań jak wypowiedzenie krótkiego zdania, itp. -> patrz podręcznik) akcji nie wymagających akcji (masło maślane... bardziej sensowne jest mówienie o akcjach prostych zamiast "no action").

W praktyce takie rozwiązanie szybko zaczyna ograniczać adeptów, ale można je stosować do drugiego-trzeciego Kręgu, kiedy to jeszcze adepci nie mają zbyt wielu talentów. Do tego czasu powinniście nabrać wprawy w posługiwaniu się EDkową mechaniką i ograniczenie nie będzie potrzebne.

Innym sposobem ograniczenia jest pozwolenie na tyle akcji ile wynosi stopień Zręczności lub Percepcji (w zależności chyba od najważniejszej Cechy), ale jak powyżej - jak się nazbiera wiele talentów nie wymagających akcji to nie ma co ograniczać ich stosowania, bo paradoksalnie więcej czasu będziecie tracić na wybór odpowiedniej kombinacji ("Co mi się bardziej opłaca w tej rundzie? Przewidywanie Ciosu, Uniki czy Błyskawiczne Kopnięcie? Mówiłeś, że ilu jest przeciwników? Aha, tymi zajmie się Michał. blablabla") niż przeprowadzenie tych wszystkich działań. Rzecz nie jest warta świeczki ("Jak to nie mogę dostać bonusu z Miażdżącego Ciosu?!").


I moja rada: odstaw 1ed. Kupcie sobie chociaż Classica i grajcie na Alternatywnej Mechanice Dyscyplin. Mniej problemów. Więcej jasności. Przetłumaczone materiały źródłowe się nadadzą, ale męczenie się z mechaniką 1ed jest bezsensowne. Większość rzeczy o które pytasz i o które z pewnością będziesz pytać jest już rozwiązana.
_________________
W szkole, kiedy kumple zażywali narkotyki, ja wierzyłem w sprawiedliwość i uczciwość polityki...
Ostatnio zmieniony przez sirserafin 2010-09-26, 23:44, w całości zmieniany 8 razy  
 
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2010-09-26, 23:37   Re: [ED1] "Akcja: NIE"

voyager156 napisał/a:
Jakie powinno byc maksimum. Jak wy rozwiazujecie owa kwestie?


Większość talentów ma ograniczenie do Poziomu talentu użyć na rundę.

W trzeciej edycji posprzątano trochę kwestię rodzaju akcji, dzieląc akcje na: Darmowe (Free), Proste (Simple), Standardowe (Standard), Długotrwałe (Sustained).

Wszystkie darmowe (Free) można wykonać bez ograniczeń. Jeśli korzystamy z zasady opcjonalnej "Action Cap", o której wspomniał sirserafin, można wykonać do trzech prostych akcji w rudzie.

Natomiast u nas w ogóle nie korzystamy z tych ograniczeń (Action Cap).
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2010-09-26, 23:47, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template junglebook v 0.2 modified by Nasedo