Mam pytanie odnośnie szybkiego wstawania. Z opisu wynika, że postać robi tzw. sprężynkę (za koszt wyczerpania) i natychmiast znajduje się na nogach - przez co nie musi poświęcać całej rundy na wstanie.
1. Czy pozwolilibyście ważącemu 400 kg obsydianinowi, mającemu na sobie krwawe kamienie, przy pasie 2 miecze, a w ręku miecz oburęczny na wykonanie tej akcji?
2. Jest to błyskawiczne powstanie i pozwala wykonać w tej samej rundzie akcję, np. atak. Jednakże, mimo wszystko, zajmuje trochę czasu - czy pozwolili byście po takim "szybkim wstaniu" na skorzystanie z talentów "druga broń" i "drugi atak"?
1. Czy pozwolilibyście ważącemu 400 kg obsydianinowi, mającemu na sobie krwawe kamienie, przy pasie 2 miecze, a w ręku miecz oburęczny na wykonanie tej akcji?
2. Jest to błyskawiczne powstanie i pozwala wykonać w tej samej rundzie akcję, np. atak. Jednakże, mimo wszystko, zajmuje trochę czasu - czy pozwolili byście po takim "szybkim wstaniu" na skorzystanie z talentów "druga broń" i "drugi atak"?
Szybkie wstawanie jest Akcją Prostą, więc moja odpowiedź na oba pytania brzmiałaby TAK.
Z opisu tak właściwie nic nie wynika. Równie dobrze może się podeprzeć tym mieczem...
Poza tym do Testu Szybkiego Wstawania są Kary równe Modyfikatorowi Inicjatywy pancerza (W przypadku obsydianina w krwawych kamieniach byłoby to -1).
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2010-03-27, 16:17, w całości zmieniany 3 razy
Wiek: 37 Dołączył: 02 Sie 2007 Posty: 925 Skąd: Iława/Gdańsk
Wysłany: 2010-03-27, 17:14
Jest to "zwykłe działanie", a nie użycie talentu lub niskiej magii - więc proszę odpowiadających, aby nie odwoływali się wyłącznie do podręcznika (który - jak każdy - ma swoje niedopatrzenia) ale o odrobinę realizmu i pomyślunku.
400 kilo to 400 kilo a z opisu wynika (przynajmniej moim zdaniem), że jest to coś na kształt "sprężynki" (jeśli jej nie robiliście, to podpowiem: nie podpiera się przy niej mieczami), ponadto obsydianie nie należą do najzwinniejszych istot i mają proporcje ciała nieco inne niż człowiek.
Ja myślę Dziewic, że trochę chyba przesadzasz z tą realnością. Inna sprawa, że obsydianie przy swojej masie mają też odpowiednią Siłę Fizyczną...
O powodzeniu Szybkiego Wstawania i tak decyduje test Zręczności, a Stopień tej Cechy, jak wspomniałeś, obsydianie mają raczej niski. Patrząc jeszcze na modyfikatory pancerza, to decyzję czy obsydianin może wstać czy nie najprawdopodobniej i tak podejmą kości.
Tak czy siak zaczynam się zastanawiać czy z takim rozumowaniem pozwoliłbyś na użycie przez Obsydianina Wielkiego Skoku, to jest umiejętność, zwykłe działanie...
Zrobisz i tak jak uważasz.
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2010-03-27, 17:29, w całości zmieniany 1 raz
Jest to "zwykłe działanie", a nie użycie talentu lub niskiej magii - więc proszę odpowiadających, aby nie odwoływali się wyłącznie do podręcznika (który - jak każdy - ma swoje niedopatrzenia) ale o odrobinę realizmu i pomyślunku.
Proszę bardzo - ten 400-kilogramowy obsydianin potrafi zmasakrować jednym-dwoma ciosami przeciętnego zabijakę. Jest niemal nie do przewrócenia, wbrew swojej wadze i opancerzeniu szybko i zwinnie porusza się, dodatkowo nie dotykając gruntu. Potrafi przewidzieć ataki swojego przeciwnika, a jego rany potrafią goić się w zadziwiającym tempie...
Jak dla mnie "zwykłe" działanie nie jest dla niego problemem. Przecież te 400 kg to "kamienne" mięśnie, ścięgna i kości, które muszą to ciało nie tylko poruszać na codzień, ale też sprawdzić się w walce... Pamiętaj, że to nie otyły człowiek, a przeciętnej wagi osydianin.
_________________ Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
Wiek: 114 Dołączył: 27 Maj 2006 Posty: 882 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2010-03-27, 20:18
Dziewic a ja ci zadam standardowe pytanie matrixowe: How do you define real? Kurde ludzie co system fantasy z wysoko rozwiniętą magią ma wspólnego z naszą rzeczywistością? Bo rozumiem że przez pojęcie realność i pomyślunek o to ci chodzi. Odpowiedź: nic. Owszem prawa fizyki i inne są zapożyczone, bo cóż niby autorzy mieliby wymyśleć, żeby gracze czuli się swojsko? Ale pamiętaj, że to jest gra i skoro człowiek wojownik, troll wojownik i wietrzniak wojownik tak mogą to czemu nie obsydianin? Rasista jesteś czy co?
Wiek: 37 Dołączył: 02 Sie 2007 Posty: 925 Skąd: Iława/Gdańsk
Wysłany: 2010-03-27, 20:41
Mówiąc o realności miałem na myśli to co nie-magiczne (nie związane z zaklęciami, niską magią, pół-magią, magią krwi, talentami, etc.)
Obsydianin ma odpowiednio większą siłę - zgadzam się. Ale ta siła jest bardzo zbliżona do siły trolla, który jednak waży prawie połowę mniej.
Gdyby to był talent, czy coś - nie było by sprawy...
mystic - nie "rasistuj" mi tu zaraz, po prostu pytam i przedstawiam mój tok rozumowania
Jeżeli uważasz, że obsydianin nie jest w stanie skorzystać z opcji szybkiego wstawania, to na to nie pozwól. W końcu to twoja gra i twój Earthdawn. Robiąc to jednak zastanów się czy idąc tym tokiem myślenia nie powinieneś także zabronić korzystania z innych, niemagicznych opcji i umiejętności, takich jak: wspinaczka, wielki skok, sprint, akrobatyczny atak, skradanie sie czy unikniecie pulapki... przy ktorych waga ciala mialaby takie samo znaczenie jak przy szybkim wstawaniu.
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2010-03-28, 00:00, w całości zmieniany 1 raz
Wiek: 51 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 1091 Skąd: Poznaďż˝
Wysłany: 2010-03-29, 08:22
Czy jest to zasada opcjonalna w ED3 tak jak w Classicu? Czy też przyjęta do kanonu? W sytuacji opisanej trzeba wziąć pod uwagę obciązenie i siłę fizyczną postaci. Jeśli zasady dopuszczają - to realizm nie ma tu znaczenia.
pozdrawiam
Nie jest to zasada opcjonalna w ED3.
Osobiście trzymam się zasady opcjonalnej pt 3 akcje proste w rundzie, poza tym nie robię żadnych ograniczeń. I mówiąc szczerze bardzo mi zasada szybkiego wstawania przypadła do gustu (kłopoty po utracie równowagi w 1ed jakoś bardziej odczuwali moi BN niż BG).
Nigdzie nie jest poza tym chyba powiedziane, że w każdym przypadku musi być to "sprężynka". Jedna postać faktycznie poderwie się z pleców na nogi, inna błyskawicznie "przeturla się" na bok i podniesie. To detale. Nawiasem mówiąc, ja przez "powrót do równowagi" rozumiem nie koniecznie od razu powstanie w pełnym tego słowa znaczeniu, ale bardziej "zapanowanie nad sytuacją po upadku" (czyli np postać nie stanęła jeszcze na równe nogi, ale zdołała już przyjąć taką pozycję, by bez ograniczeń móc uchylić się przed ciosem tudzież wyprowadzić atak).
Ja to przetłumaczyłem jako "Zerwanie się na nogi"*
A co do realizmu to jedynym realizmem o jakim można tutaj mówić to realizm edkowego świata, a tego nie ma co przyrównywać do naszego.
Ajfel, postać już "panuje nad sytuacja po upadku", jeśli uda jej się wstać. Zasady mówią, że od tego momentu nie ma żadnych kar oraz może nie tylko uchylać się i wykonywać inne akcje proste i darmowe, ale i podjąć akcję zwykłą
A obsydianie i trolle niech sobie wstają... uda się - good for them. Jakby nie było dostają 2 punkty obrażeń z Wyczerpania, a na koniec rundy i tak stoją, bo po nie udanej "sprężynce" można wstawać "normalnie". Różnica tylko w tym czy zdążą jeszcze grzmotnąć w przeciwnika.
_________
*prawa zastrzeżone
_________________ W szkole, kiedy kumple zażywali narkotyki, ja wierzyłem w sprawiedliwość i uczciwość polityki...
Wiek: 40 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 851 Skąd: Włocławek/Olsztyn
Wysłany: 2010-03-29, 11:33
Oczywiście, Dziewic jeśli uznasz inaczej, nie słuchaj nas. Możesz u siebie wprowadzić regułę ograniczającą stosowanie szybkiego wstawania dla obsydian (na zasadzie zabraniania obsydianom pływania lub używania broni o wielkości 1, co wynika z ich fizjologii) i też będzie ok. To twój świat.
_________________ Jestem Prawem - Chaosem, Przeznaczeniem - Losem.
Jestem Pasją - Horrorem, Przebudzeniem - Pogromem.
Wasze życia w Mych rękach... i nieszczęsnej k8.
Ostatnio zmieniony przez Cryingorc 2010-03-29, 11:34, w całości zmieniany 1 raz
Ajfel, postać już "panuje nad sytuacja po upadku", jeśli uda jej się wstać. Zasady mówią, że od tego momentu nie ma żadnych kar oraz może nie tylko uchylać się i wykonywać inne akcje proste i darmowe, ale i podjąć akcję zwykłą
Zgoda, miałem na myśli właśnie to, że postać może już wykonywać wszelkie akcje, bo odzyskała równowagę (chociaż tak "poza mechaniką" - być może po upadku, nie stoi jeszcze na baczność).
Jeśli czepiać się słów do akcje proste to nie to samo co darmowe, a wszystkie uniki, umysły ze stali itp. to akcje darmowe właśnie... ale też uważam, że trzy to za mało... chyba, że stosować to tylko tak jak zalecają w "Action Cap" na stronie 217 PG.
_________________ W szkole, kiedy kumple zażywali narkotyki, ja wierzyłem w sprawiedliwość i uczciwość polityki...
Wiek: 32 Dołączył: 26 Gru 2010 Posty: 430 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-08, 13:08
Wydaje mi się, że skoro obsydianie są w stanie chodzić i skakać pomimo swojej masy, to ich "mięśnie" są wystarczająco silne, żeby się poderwać z ziemi, a o tym czy im się uda powinny decydować normalne zasady i zręczność.
_________________ kosmitpaczy.pl
Zapraszam na mojego bloga.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum