Poprzedni temat :: Następny temat
[ED3] Szybkie wstawanie
Autor Wiadomość
Dziewic 
Opiekun IX Kręgu


Wiek: 37
Dołączył: 02 Sie 2007
Posty: 925
Skąd: Iława/Gdańsk
Wysłany: 2010-03-27, 16:00   [ED3] Szybkie wstawanie

Mam pytanie odnośnie szybkiego wstawania. Z opisu wynika, że postać robi tzw. sprężynkę (za koszt wyczerpania) i natychmiast znajduje się na nogach - przez co nie musi poświęcać całej rundy na wstanie.

1. Czy pozwolilibyście ważącemu 400 kg obsydianinowi, mającemu na sobie krwawe kamienie, przy pasie 2 miecze, a w ręku miecz oburęczny na wykonanie tej akcji?

2. Jest to błyskawiczne powstanie i pozwala wykonać w tej samej rundzie akcję, np. atak. Jednakże, mimo wszystko, zajmuje trochę czasu - czy pozwolili byście po takim "szybkim wstaniu" na skorzystanie z talentów "druga broń" i "drugi atak"?
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2010-03-27, 16:12   Re: [ED3] Szybkie wstawanie

Dziewic napisał/a:

1. Czy pozwolilibyście ważącemu 400 kg obsydianinowi, mającemu na sobie krwawe kamienie, przy pasie 2 miecze, a w ręku miecz oburęczny na wykonanie tej akcji?

2. Jest to błyskawiczne powstanie i pozwala wykonać w tej samej rundzie akcję, np. atak. Jednakże, mimo wszystko, zajmuje trochę czasu - czy pozwolili byście po takim "szybkim wstaniu" na skorzystanie z talentów "druga broń" i "drugi atak"?


Szybkie wstawanie jest Akcją Prostą, więc moja odpowiedź na oba pytania brzmiałaby TAK.

Z opisu tak właściwie nic nie wynika. Równie dobrze może się podeprzeć tym mieczem...

Poza tym do Testu Szybkiego Wstawania są Kary równe Modyfikatorowi Inicjatywy pancerza (W przypadku obsydianina w krwawych kamieniach byłoby to -1).
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2010-03-27, 16:17, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2010-03-27, 16:55   

Sethariel napisał/a:
Poza tym do Testu Szybkiego Wstawania są Kary równe Modyfikatorowi Inicjatywy pancerza (W przypadku obsydianina w krwawych kamieniach byłoby to -1).

Miałem wynik 6, więc nie powinienem był wstać. Ale nie pamiętałem o tej karze, niestety.

Poza tym - to jest Wojownik, nie byle zabijaka.
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
Dziewic 
Opiekun IX Kręgu


Wiek: 37
Dołączył: 02 Sie 2007
Posty: 925
Skąd: Iława/Gdańsk
Wysłany: 2010-03-27, 17:14   

Jest to "zwykłe działanie", a nie użycie talentu lub niskiej magii - więc proszę odpowiadających, aby nie odwoływali się wyłącznie do podręcznika (który - jak każdy - ma swoje niedopatrzenia) ale o odrobinę realizmu i pomyślunku.

400 kilo to 400 kilo a z opisu wynika (przynajmniej moim zdaniem), że jest to coś na kształt "sprężynki" (jeśli jej nie robiliście, to podpowiem: nie podpiera się przy niej mieczami), ponadto obsydianie nie należą do najzwinniejszych istot i mają proporcje ciała nieco inne niż człowiek.
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2010-03-27, 17:25   

Ja myślę Dziewic, że trochę chyba przesadzasz z tą realnością. Inna sprawa, że obsydianie przy swojej masie mają też odpowiednią Siłę Fizyczną...

O powodzeniu Szybkiego Wstawania i tak decyduje test Zręczności, a Stopień tej Cechy, jak wspomniałeś, obsydianie mają raczej niski. Patrząc jeszcze na modyfikatory pancerza, to decyzję czy obsydianin może wstać czy nie najprawdopodobniej i tak podejmą kości.

Tak czy siak zaczynam się zastanawiać czy z takim rozumowaniem pozwoliłbyś na użycie przez Obsydianina Wielkiego Skoku, to jest umiejętność, zwykłe działanie...

Zrobisz i tak jak uważasz.
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2010-03-27, 17:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2010-03-27, 17:28   

Dziewic napisał/a:
Jest to "zwykłe działanie", a nie użycie talentu lub niskiej magii - więc proszę odpowiadających, aby nie odwoływali się wyłącznie do podręcznika (który - jak każdy - ma swoje niedopatrzenia) ale o odrobinę realizmu i pomyślunku.

Proszę bardzo - ten 400-kilogramowy obsydianin potrafi zmasakrować jednym-dwoma ciosami przeciętnego zabijakę. Jest niemal nie do przewrócenia, wbrew swojej wadze i opancerzeniu szybko i zwinnie porusza się, dodatkowo nie dotykając gruntu. Potrafi przewidzieć ataki swojego przeciwnika, a jego rany potrafią goić się w zadziwiającym tempie...
Jak dla mnie "zwykłe" działanie nie jest dla niego problemem. Przecież te 400 kg to "kamienne" mięśnie, ścięgna i kości, które muszą to ciało nie tylko poruszać na codzień, ale też sprawdzić się w walce... Pamiętaj, że to nie otyły człowiek, a przeciętnej wagi osydianin.
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
mystic 
Czeladnik VII Kręgu
Emeryt


Wiek: 114
Dołączył: 27 Maj 2006
Posty: 882
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2010-03-27, 20:18   

Dziewic a ja ci zadam standardowe pytanie matrixowe: How do you define real? Kurde ludzie co system fantasy z wysoko rozwiniętą magią ma wspólnego z naszą rzeczywistością? Bo rozumiem że przez pojęcie realność i pomyślunek o to ci chodzi. Odpowiedź: nic. Owszem prawa fizyki i inne są zapożyczone, bo cóż niby autorzy mieliby wymyśleć, żeby gracze czuli się swojsko? Ale pamiętaj, że to jest gra i skoro człowiek wojownik, troll wojownik i wietrzniak wojownik tak mogą to czemu nie obsydianin? Rasista jesteś czy co?
 
 
Dziewic 
Opiekun IX Kręgu


Wiek: 37
Dołączył: 02 Sie 2007
Posty: 925
Skąd: Iława/Gdańsk
Wysłany: 2010-03-27, 20:41   

Mówiąc o realności miałem na myśli to co nie-magiczne (nie związane z zaklęciami, niską magią, pół-magią, magią krwi, talentami, etc.)
Obsydianin ma odpowiednio większą siłę - zgadzam się. Ale ta siła jest bardzo zbliżona do siły trolla, który jednak waży prawie połowę mniej.
Gdyby to był talent, czy coś - nie było by sprawy...

mystic - nie "rasistuj" mi tu zaraz, po prostu pytam i przedstawiam mój tok rozumowania
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2010-03-27, 23:59   

Jeżeli uważasz, że obsydianin nie jest w stanie skorzystać z opcji szybkiego wstawania, to na to nie pozwól. W końcu to twoja gra i twój Earthdawn. Robiąc to jednak zastanów się czy idąc tym tokiem myślenia nie powinieneś także zabronić korzystania z innych, niemagicznych opcji i umiejętności, takich jak: wspinaczka, wielki skok, sprint, akrobatyczny atak, skradanie sie czy unikniecie pulapki... przy ktorych waga ciala mialaby takie samo znaczenie jak przy szybkim wstawaniu.
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2010-03-28, 00:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2010-03-28, 12:08   

Dziewic napisał/a:
Ale ta siła jest bardzo zbliżona do siły trolla, który jednak waży prawie połowę mniej.

Jest silniejszy od najsilniejszego trolla w drużynie - ma 9 stopień siły.
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
Bleddyn 
Czeladnik V Kręgu


Wiek: 45
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 133
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-03-28, 21:16   

Mechanicznie to prosta akcja, więc można skorzystać z zasad opcjonalnych - max. 3 akcje proste w rundzie.

A jeśli chodzi o realizm... Można robić gwiazdy, salta w zbroi płytowej. Dlatego może się udać sprężynka magicznej istocie z kamienia. :lol:
 
 
Cryingorc 
Czeladnik VII Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 851
Skąd: Włocławek/Olsztyn
Wysłany: 2010-03-28, 22:24   

Mieszkańcy Barsawii podają, że w trakcie walki obsydianie potrafią poruszać się z nadzwyczajną dla nich, wydawałoby się, zwinnością i szybkością.
_________________
Jestem Prawem - Chaosem, Przeznaczeniem - Losem.
Jestem Pasją - Horrorem, Przebudzeniem - Pogromem.
Wasze życia w Mych rękach... i nieszczęsnej k8.
 
 
 
Kotul 
Uczeń III Kręgu

Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2009
Posty: 52
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-03-28, 23:54   

A poza tym jak tu mówić o działaniu niemagicznym przez Obsydianina? Przecież ta rasa sama w sobie jest najbardziej magiczna z ras w Barsawii?
 
 
Gerion 
Opiekun IX Kręgu
Troll Warrior


Wiek: 51
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 1091
Skąd: Poznaďż˝
Wysłany: 2010-03-29, 08:22   

Czy jest to zasada opcjonalna w ED3 tak jak w Classicu? Czy też przyjęta do kanonu? W sytuacji opisanej trzeba wziąć pod uwagę obciązenie i siłę fizyczną postaci. Jeśli zasady dopuszczają - to realizm nie ma tu znaczenia.
pozdrawiam
_________________
Moja wikipedia ED,
 
 
 
ajfel 
Uczeń III Kręgu


Wiek: 45
Dołączył: 07 Cze 2006
Posty: 53
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-03-29, 09:16   

Nie jest to zasada opcjonalna w ED3.
Osobiście trzymam się zasady opcjonalnej pt 3 akcje proste w rundzie, poza tym nie robię żadnych ograniczeń. I mówiąc szczerze bardzo mi zasada szybkiego wstawania przypadła do gustu (kłopoty po utracie równowagi w 1ed jakoś bardziej odczuwali moi BN niż BG).

Nigdzie nie jest poza tym chyba powiedziane, że w każdym przypadku musi być to "sprężynka". Jedna postać faktycznie poderwie się z pleców na nogi, inna błyskawicznie "przeturla się" na bok i podniesie. To detale. Nawiasem mówiąc, ja przez "powrót do równowagi" rozumiem nie koniecznie od razu powstanie w pełnym tego słowa znaczeniu, ale bardziej "zapanowanie nad sytuacją po upadku" (czyli np postać nie stanęła jeszcze na równe nogi, ale zdołała już przyjąć taką pozycję, by bez ograniczeń móc uchylić się przed ciosem tudzież wyprowadzić atak).
 
 
 
sirserafin 
Czeladnik VII Kręgu
Human Archer


Wiek: 39
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 610
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2010-03-29, 11:03   

Ja to przetłumaczyłem jako "Zerwanie się na nogi"*

A co do realizmu to jedynym realizmem o jakim można tutaj mówić to realizm edkowego świata, a tego nie ma co przyrównywać do naszego.

Ajfel, postać już "panuje nad sytuacja po upadku", jeśli uda jej się wstać. Zasady mówią, że od tego momentu nie ma żadnych kar oraz może nie tylko uchylać się i wykonywać inne akcje proste i darmowe, ale i podjąć akcję zwykłą

A obsydianie i trolle niech sobie wstają... uda się - good for them. Jakby nie było dostają 2 punkty obrażeń z Wyczerpania, a na koniec rundy i tak stoją, bo po nie udanej "sprężynce" można wstawać "normalnie". Różnica tylko w tym czy zdążą jeszcze grzmotnąć w przeciwnika.

_________
*prawa zastrzeżone :-P
_________________
W szkole, kiedy kumple zażywali narkotyki, ja wierzyłem w sprawiedliwość i uczciwość polityki...
 
 
 
Cryingorc 
Czeladnik VII Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 851
Skąd: Włocławek/Olsztyn
Wysłany: 2010-03-29, 11:33   

Oczywiście, Dziewic jeśli uznasz inaczej, nie słuchaj nas. Możesz u siebie wprowadzić regułę ograniczającą stosowanie szybkiego wstawania dla obsydian (na zasadzie zabraniania obsydianom pływania lub używania broni o wielkości 1, co wynika z ich fizjologii) i też będzie ok. To twój świat.
_________________
Jestem Prawem - Chaosem, Przeznaczeniem - Losem.
Jestem Pasją - Horrorem, Przebudzeniem - Pogromem.
Wasze życia w Mych rękach... i nieszczęsnej k8.
Ostatnio zmieniony przez Cryingorc 2010-03-29, 11:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
ajfel 
Uczeń III Kręgu


Wiek: 45
Dołączył: 07 Cze 2006
Posty: 53
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-03-29, 13:53   

sirserafin napisał/a:

Ajfel, postać już "panuje nad sytuacja po upadku", jeśli uda jej się wstać. Zasady mówią, że od tego momentu nie ma żadnych kar oraz może nie tylko uchylać się i wykonywać inne akcje proste i darmowe, ale i podjąć akcję zwykłą

Zgoda, miałem na myśli właśnie to, że postać może już wykonywać wszelkie akcje, bo odzyskała równowagę (chociaż tak "poza mechaniką" - być może po upadku, nie stoi jeszcze na baczność).
 
 
 
Dziewic 
Opiekun IX Kręgu


Wiek: 37
Dołączył: 02 Sie 2007
Posty: 925
Skąd: Iława/Gdańsk
Wysłany: 2010-03-29, 21:45   

Cryingorc napisał/a:
Oczywiście, Dziewic jeśli uznasz inaczej, nie słuchaj nas.

No tego to mi nie musisz mówić :-P wiadomo... postąpię tak, jak uznam za stosowne... jednakże chciałem wysłuchać waszych głosów :-)

A zasada ograniczenia do 3 akcji prostych wydaje się całkiem rozsądna.
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2010-03-30, 09:32   

Dziewic napisał/a:
A zasada ograniczenia do 3 akcji prostych wydaje się całkiem rozsądna.

A mnie nie - nie ogranicza postaci do trzech ataków, a do trzech testów w ogóle. Czyli np. można darować sobie połowę defensywnych talentów...
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
sirserafin 
Czeladnik VII Kręgu
Human Archer


Wiek: 39
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 610
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2010-03-30, 10:06   

Jeśli czepiać się słów do akcje proste to nie to samo co darmowe, a wszystkie uniki, umysły ze stali itp. to akcje darmowe właśnie... ale też uważam, że trzy to za mało... chyba, że stosować to tylko tak jak zalecają w "Action Cap" na stronie 217 PG.
_________________
W szkole, kiedy kumple zażywali narkotyki, ja wierzyłem w sprawiedliwość i uczciwość polityki...
 
 
 
Dziewic 
Opiekun IX Kręgu


Wiek: 37
Dołączył: 02 Sie 2007
Posty: 925
Skąd: Iława/Gdańsk
Wysłany: 2010-03-30, 16:46   

Hmm... no właśnie odróżniam akcje proste od darmowych... myślałem, że to podręcznikowo-oczywiste...
 
 
Kosmit 
Czeladnik VIII Kręgu
MG z wyboru


Wiek: 32
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 430
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-08, 13:08   

Wydaje mi się, że skoro obsydianie są w stanie chodzić i skakać pomimo swojej masy, to ich "mięśnie" są wystarczająco silne, żeby się poderwać z ziemi, a o tym czy im się uda powinny decydować normalne zasady i zręczność.
_________________
kosmitpaczy.pl
Zapraszam na mojego bloga.
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2011-04-09, 18:32   

Którą i tak mają rasowo obniżoną...
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
Kosmit 
Czeladnik VIII Kręgu
MG z wyboru


Wiek: 32
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 430
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-09, 18:49   

No właśnie. Czyli jak ktoś ma farta to mu się uda, a jak nie to ma problem ;)
_________________
kosmitpaczy.pl
Zapraszam na mojego bloga.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template junglebook v 0.2 modified by Nasedo