Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Sethariel
2010-03-17, 02:55
Morfologia Dawców Imion
Autor Wiadomość
seku997 
Nowicjusz

Wiek: 40
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 17
Skąd: kraków
Wysłany: 2010-03-17, 02:33   Morfologia Dawców Imion

Ile palców mają t'skrangi?? Spotykałem ilustracje że 4 i 5. To dość istotne dla mojej BG :-P
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2010-03-18, 22:48, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Habib 
Opiekun IX Kręgu
Smok Karatenga


Wiek: 40
Dołączył: 22 Paź 2006
Posty: 1005
Skąd: Czďż˝stochowa
Wysłany: 2010-03-17, 13:26   

Myślę, że to nie ma znaczenia.
A jeśli już ma, to niech mają i tak, i tak. Niech sobie wybierze. ;]
Poza tym, gdzieś już chyba był poruszany ten temat jeżeli się nie mylę.
_________________
Habibsite.pl
 
 
ajfel 
Uczeń III Kręgu


Wiek: 45
Dołączył: 07 Cze 2006
Posty: 53
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-03-17, 13:48   

Habib napisał/a:
Myślę, że to nie ma znaczenia.

Wiesz, przy 4 palcach, jeśli grający t'skrangiem deklaruje pokazanie środkowego, to robi się problem ;-)
 
 
 
Habib 
Opiekun IX Kręgu
Smok Karatenga


Wiek: 40
Dołączył: 22 Paź 2006
Posty: 1005
Skąd: Czďż˝stochowa
Wysłany: 2010-03-17, 13:52   

Ajfel napisał/a:
pokazanie środkowego, to robi się problem ;-)

;-)
Hmm... to może dlatego t'skrangi wyciągają ogon między nogami i tak pokazują środkowego? Miałoby to sens przy czterech palcach. ;]
_________________
Habibsite.pl
 
 
seku997 
Nowicjusz

Wiek: 40
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 17
Skąd: kraków
Wysłany: 2010-03-17, 14:28   

Wy się śmiejecie a dla moich graczek to bardzo poważna sprawa. Ile palców w dłoni ma t'skrang, czy może sobie dobrać skrzydła motyla jako wzór na swoich skrzydłach wietrzniaczka może stać się przyczyną ukamienowania ;P.
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2010-03-17, 17:25   

Ciężko powiedzieć. Opisy ras nie są na tyle medyczno-szczegółowe by wspominać o takich rzeczach. Może to i dobrze... :-P

Niemniej na ilustracjach pojawiają się dwie wersje, 4 lub 5, przy czym z tego co zauważyłem przeważa bardziej wersja z 4 palcami.

Myślę, że twórcy uznali, że Ty i Twoi gracze sami będziecie najlepiej wiedzieć jak te szczegóły mają wyglądać. W końcu gry fabularne są grami wyobraźni ;-)

Co do wietrzniaka, myślę że spokojnie możesz na to pozwolić. Nie bój się inności, a jeżeli uważasz, że coś jest mało prawdopodobne daj to odczuć podczas gry. Niech postać poczuje się wyjątkowo, ale czasem też niech poczuje tego konsekwencje, nawet te negatywne (Co jak co, ale ludzie nigdy nie przepadali za innością).

U siebie w kampanii gracz ma czarnego elfa, całkiem, łącznie z oczami. I jest fajnie!
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2010-03-17, 17:39, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2010-03-17, 20:31   

Sethariel napisał/a:
U siebie w kampanii gracz ma czarnego elfa, całkiem, łącznie z oczami. I jest fajnie!

Jak fajnie być unikalnym. Hurrra...

A tak na poważnie, czarne Elfy z Indrissy to chyba coś rzadko bo rzadko, ale spotykanego w Barsawii. Stąd jeśli one mogą istnieć, to i Wietrzniaki o motylich skrzydłach mogą (wystarczy że będą z północy).
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
seku997 
Nowicjusz

Wiek: 40
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 17
Skąd: kraków
Wysłany: 2010-03-17, 20:45   

Właściwie to chodziło tylko o wzór na skrzydłach. Same skrzydła jak u motyla? blee Nie pozwoliłbym
 
 
Kotul 
Uczeń III Kręgu

Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2009
Posty: 52
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-03-17, 22:20   

E tam. Akurat wietrzniaki to magia więc skrzydła motyka, ważki, różne wzory itp IMHO jak najbardziej. Każdy osobnik czymś się wyróżnia.

Mnie bardziej zastanawia waga wietrzniaków. Przy swoim wzroście waga powinna być góra 1,5 - 2 kg. Z proponowaną w podręczniku (prawie 6 kilo) to strasznie upasłe musi być.
 
 
seku997 
Nowicjusz

Wiek: 40
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 17
Skąd: kraków
Wysłany: 2010-03-17, 23:04   

mają niby z pół metra to i 5 kilo to nie dużo :-)
 
 
mystic 
Czeladnik VII Kręgu
Emeryt


Wiek: 114
Dołączył: 27 Maj 2006
Posty: 882
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2010-03-18, 09:17   

Ech widać że dzieci nie macie :) Noworodki przy wzroście ok 55 cm ważą ok. 3,5 kg. Z tym że na nogach się nie utrzymają. Są za małe i za słabe. Ale to wietrzniaki, latają więc teoretycznie nie powinny dużo ważyć.
 
 
Cryingorc 
Czeladnik VII Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 851
Skąd: Włocławek/Olsztyn
Wysłany: 2010-03-18, 12:41   

Na rysunkach z Mieszkańców Barsawii widnieją wietrzniaki o motylich skrzydłach. Jeśli chodzi o dłonie t'skrangów to w mojej Barsawii miały 4 palce. Być może 5-palczaste wizerunki są niedopatrzeniem grafików, ale zawsze można stwierdzić, że istnieją i takie i takie formy dłoni.
_________________
Jestem Prawem - Chaosem, Przeznaczeniem - Losem.
Jestem Pasją - Horrorem, Przebudzeniem - Pogromem.
Wasze życia w Mych rękach... i nieszczęsnej k8.
 
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2010-03-18, 16:21   

Kotul napisał/a:
Mnie bardziej zastanawia waga wietrzniaków. Przy swoim wzroście waga powinna być góra 1,5 - 2 kg. Z proponowaną w podręczniku (prawie 6 kilo) to strasznie upasłe musi być.

Zerknij na zasady dotyczące wietrzniaków - 20 minut, a biorąc pod uwagę dalsze testy, to może pół godziny latania...
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
Kotul 
Uczeń III Kręgu

Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2009
Posty: 52
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-03-18, 21:53   

Przyjmując że wietrzniaki są postury człowieka (przyjmijmy 2m, waga 128kg) to wychodzi ze odpowiedni wietrzniak ważyłby 2kg.

A to że latają jeszcze bardziej powinno świadczyć na korzyść tego że ważą więcej. I popatrzeć wystarczy na wietrzniaczki w podrecznikach by wiedzieć że na nadmiar ciała nie narzekają.

Pingwiny ważą mniej, np:

Za wikipedią:

Pingwin grzebieniasty: Ma około 50-70 cm wzrostu i waży 2,5-4 kg.
Ostatnio zmieniony przez Kotul 2010-03-18, 21:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ajfel 
Uczeń III Kręgu


Wiek: 45
Dołączył: 07 Cze 2006
Posty: 53
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-03-19, 09:04   

mystic napisał/a:
Noworodki przy wzroście ok 55 cm ważą ok. 3,5 kg.

W świetle moich obserwacji, w pierwszych miesiącach życia obserwujemy zdecydowany przyrost masy w stosunku do wzrostu. Jak dziecko urośnie 20cm, to jego waga jest już jakieś 2,5 raza większa;)

Ale wietrzniaków do niemowląt raczej nie ma co porównywać, zupełnie inne proporcje (wietrzniak ma "przeskalowaną" posturę dorosłego człowieka, niemowlak jak wszyscy wiemy zupełnie inną). No i jak by nie liczyć, faktycznie wychodzi że wietrzniaki ważą za dużo.

A wracając na chwilę do t'skrangów - ja bym dał wybór. Jeżeli na ilustracjach są takie i takie to uznałbym że faktycznie występują różne gatunki. Patrząc na kolorowe ilustracje z 1ed dochodzę do wniosku, że żadna inna rasa nie może się pochwalić taką różnorodnością jeżeli chodzi o wygląd zewnętrzny, więc imho może być też zróżnicowanie pod względem ilości paluchów.
Pozostaje jeszcze kwestia nie doprecyzowana przez podręczniki, a więc uzależniona od woli MG - czy wygląd t'skranga (kolor skóry, kształt głowy i grzebienia czy ta nieszczęsna liczba palców) pozwala stwierdzić z jakiego aropagoi się wywodzi, czy też każde aropagoi stanowi totalną mieszankę. Mi osobiście bardziej odpowiada pierwsza opcja.
 
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2010-03-19, 09:17   

O Wietrzniakach i proporcjach napisał już Ajfel. Warto by było przy okazji pamiętać, że większość niezwykłych rzeczy w świecie ED działa "na magię", więc może "esencja Powietrza w skrzydłach" jest właściwym rozwiązaniem problemu?

A co do T'skrangów, to o ich różnorodności w wyglądzie wprost napisano w Namegiver's of Barsaive. Stąd uważam, że kwestia ilości palców nie jest problemem.
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
Gerion 
Opiekun IX Kręgu
Troll Warrior


Wiek: 51
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 1091
Skąd: Poznaďż˝
Wysłany: 2010-03-19, 09:52   

Kot ma rację, chciałbym tylko dodać, że Wietrzniaki i Obsydianie to najbardziej magiczni z Dawców Imion. Jedne związane z żywiołem powietrza, inne z żywiołem ziemi. Wystarczy prześledzić teorię Unexpected Genetic Expression w Shadowunie, i ewoilucję ludzi w metaludzi. Brakuje nam właśnie Obsydian, WIetrzniaków (i t'skrangów - związanych z żywiołem wody). Ze względu na wysoki poziom magii w Erze która jest obecna w czasach Earthdawna, możemy przyjąć, że silnie magiczne metarasy (Wietrzniaki, Obsydianie) mają ciała (kości, strukturę biologiczną) mocno związaną z danym żywiołem.

Stąd nadzwyczajna lekkość WIetrzniaków (powiedzmy - ptaki mają jamy pneumatyczne w kościach) - podręcznikowo 18 cali i 13 funtów, i nadzywczajny ciężar Obsydian - podręcznikowo 7 stóp i 900 funtów.

pozdrawiam
_________________
Moja wikipedia ED,
 
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2010-03-19, 16:38   

Gerion napisał/a:
Brakuje nam właśnie Obsydian, WIetrzniaków (i t'skrangów - związanych z żywiołem wody).

W Czwartej Edycji już nie. Są mutacje UGE pt. Kamienna Skóra, a "Faerie" pojawiają się nie tylko w Amazonii, ale też w Europie. Plus jeden ze zmienionych przez UGE sług smoków wygląda jak T'skrang. No i sama tabelka UGE w Runner's Companion (bodajże) wystarcza do ich stworzenia.
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
Kotul 
Uczeń III Kręgu

Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2009
Posty: 52
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-03-19, 17:05   

Cytat:
Stąd nadzwyczajna lekkość WIetrzniaków


Problem wlasnie w tym ze ważą one wedle podręcznika za dużo. Gdyby było inaczej jasno wytłumaczalne by to było esensją powietrza. A tak - IMHO niepoprawiony błąd od czasów pierwszej edycji.
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2010-03-19, 17:17   

Kot napisał/a:
W Czwartej Edycji już nie. Są mutacje UGE pt. Kamienna Skóra, a "Faerie" pojawiają się nie tylko w Amazonii, ale też w Europie. Plus jeden ze zmienionych przez UGE sług smoków wygląda jak T'skrang. No i sama tabelka UGE w Runner's Companion (bodajże) wystarcza do ich stworzenia.


Raz. Czwarta edycja przesuwa storylinię kilkanaście lat do przodu w stosunku do edycji drugiej (więc wzrost magii pewnie pozwoliłby na zaistnienie właśnie tych ras). Dwa. Czwarta edycja nie jest wydawana przez FASA, więc nie robiłbym za daleko idących porównań z ED (zwłaszcza, że są różnice np. w kwestii przestrzeni astralnej). Trzy. Braki obsydian, wietrzniaków i t'skrangów w Shadowrunie wcale nie muszą wiązać się z rozbudowaną teorią magii, ale zwykłym faktem, że Shadowrun powstał wcześniej od Earthdawna i może jeszcze tych ras wtedy nie wymyślili. :mrgreen:

A serio... to rzeczywiście pojawiają się w SR4 "wietrzniaki", pod nazwą Pixie, nie są jednak uznawane za metaludzi.

Tak czy siak, jak Kot i Gerion wspomnieli, Wietrzniaki, Obsydianie i T'skrangi to najbardziej uzależnione od poziomu magii rasy. Więc magia rzeczywiście może mieć tu coś do powiedzenia w kwestiach nieścisłości w ich budowach ciała.
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2010-03-19, 17:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2010-03-20, 22:36   

Kotul napisał/a:
Gdyby było inaczej jasno wytłumaczalne by to było esensją powietrza. A tak - IMHO niepoprawiony błąd od czasów pierwszej edycji.

A może tylko uproszczenie? Żeby nie napychać głów nowym graczom niepotrzebnymi imformacjami.

A'propos wietrzniaków w SR.
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2010-03-21, 03:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2010-03-21, 13:32   

A tu, tu i tu z Earthdawna ;-)
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2010-03-21, 13:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2010-03-21, 16:08   

Link nr 2 nie działa.
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2010-03-22, 00:21   

Dziwne... u mnie działa.

W razie czego tu alternatywny ;)
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
 
 
 
mystic 
Czeladnik VII Kręgu
Emeryt


Wiek: 114
Dołączył: 27 Maj 2006
Posty: 882
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2010-03-22, 17:02   

U mnie też działa bez problemu
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template junglebook v 0.2 modified by Nasedo