Poprzedni temat :: Następny temat
Krąg życia i inne zaklęcia powierzchniowe
Autor Wiadomość
Piotrek 
Czeladnik VIII Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 24 Cze 2008
Posty: 379
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-26, 13:32   Krąg życia i inne zaklęcia powierzchniowe

Problem jest taki, jak głęboko i wysoko działają te zaklęcia.

Załóżmy, że zasypaliśmy żywotrupy i one się wykopują. Czy jestem wstanie robić im krzywdę przez ziemię stawiając kręgi życia i analogicznie czy kręgów życia można używać do obrony przed latającymi nieumarłymi. Ogólnie jak działają zaklęcia, zadające obrażenia wszystkim w kole o promieniu x metrów, w sensie jak wysoko i jak głęboko?
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2009-10-26, 13:45   

W opisach zaklęć nic nie ma. Natomiast powinno działać także na latających nieumarłych. Co do tych pod ziemią to mam wątpliwości. Krąg po prostu powinien zadziałać tuż przy powierzchni, ponieważ pod ziemią nie można nic astralnie namierzyć i rzucić czar (na tej zasadzie przeciez działają kaery... bo ziemia ma astralną substancję).

Zrób z tego sferę o promieniu X metrów.
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2009-10-26, 13:52, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2009-10-26, 21:42   

Dokładnie. Jeśli zaklęcie tworzy nieprzekraczalny krąg, to powinien on być raczej półsferą o odpowiednim promieniu. Na szczęście w 3ed nie ma już zaklęć działających na "objętość".
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
Habib 
Opiekun IX Kręgu
Smok Karatenga


Wiek: 40
Dołączył: 22 Paź 2006
Posty: 1005
Skąd: Czďż˝stochowa
Wysłany: 2009-10-26, 22:49   

Hmm... nie myślałem nigdy o tym w ten sposób, jednakże zawsze zaklęcia powierzchniowe, jak to, gdzie wybucha ziemia [nie pamiętam nazwy] traktowałem tak, że trzeba wejść na obszar i dotknąć go stopą, że tak napiszę. Inna sprawa z takim Nieprzeniknionym Mrokiem, tu faktycznie przydałoby się coś takiego jak wysokość działania zaklęcia, sferyczne działanie może być, ja bym je jednak troszkę "spłaszczył".

Co do ziemi i działania zaklęcia wgłąb, to nie ma przypadkiem jakiś czarów, które pomagałyby np. górnikom drążyć ziemię i wybierać rude?
_________________
Habibsite.pl
 
 
Kyril 
Nowicjusz


Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 17
Skąd: Katowice
Wysłany: 2009-11-10, 12:28   

U mnie ten problem wystąpił z Repel Animal (w wersji polskiej chyba Odstraszanie zwierząt) ksenomanty, w sytuacji kiedy drużynę atakował crojen który postanowił wskoczyć w środek obozowiska. Przyjąłem że zaklęcie ma kształt czaszy o promieniu 10 m (zgodnie z opisem) i wysokości (dla ortodoksów: strzałce) na tyle dużej by zmieścił się w niej dowolny Dawca Imion, czyli ok. 4 m. W efekcie atakujący, nie zdawszy testu na przebicie, łagodnie spłynął po czaszy do krawędzi kręgu.

Jeśli chodzi o działanie "od dołu" - przypuszczam że zaklęcie zatrzymuje się na linii gruntu (dla np. skały) lub kilka cm pod nim (jeśli np. jest to lużny piasek).
_________________
"Natura, matka nasza, uczy nas że jeżeli coś nas ugryzło, w 90% przypadków była to samica"
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2009-11-10, 12:32   

Znaczy się, efekt Odstraszania Zwierząt jest "mentalny", co oznacza że jeśli zwierzak nie zda testu, to nie będzie w stanie zbliżyć się do strefy działania talentu - instynkt mu na to nie pozwoli.

Kyril napisał/a:
Jeśli chodzi o działanie "od dołu" - przypuszczam że zaklęcie zatrzymuje się na linii gruntu (dla np. skały) lub kilka cm pod nim (jeśli np. jest to lużny piasek).

Dokładnie. Przecież ziemia jest nieprzenikliwa dla magii. :P
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
Kyril 
Nowicjusz


Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 17
Skąd: Katowice
Wysłany: 2009-11-11, 13:25   

Kot napisał/a:
Znaczy się, efekt Odstraszania Zwierząt jest "mentalny", co oznacza że jeśli zwierzak nie zda testu, to nie będzie w stanie zbliżyć się do strefy działania talentu - instynkt mu na to nie pozwoli.

Węszę tutaj pewne nieporozumienie - nie chodzi mi o Talent Władcy Zwierząt, który faktycznie tak działa, a o ksenomanckie zaklęcie z 2. Kręgu, które (wg EDC) tworzy "jaśniejący krąg" o średnicy 10 metrów (i, jak przyjąłem, ca. 4 m w najwyższym punkcie czaszy), odpychający każde zwierzę które nie zda testu na wejście. Jest to efekt natury fizycznej ("the animal is gently pushed away from the circle"). Tyle gwoli doprecyzowania.

Habib napisał/a:
Co do ziemi i działania zaklęcia wgłąb, to nie ma przypadkiem jakiś czarów, które pomagałyby np. górnikom drążyć ziemię i wybierać rude?

O ile żaden mi się nie nasuwa, nie widzę przeszkód by takie istniały - z tym że jest różnica między czarem ochronnym, który "opiera się" o ziemię (większość "Kręgów") a czarem działającym bezpośrednio na ziemię. Ziemia ma po prostu, jak wspominał Sethariel, obecność astralną. Podobnie - na ile rozumiem teorię magii w ED - nie rzucisz większości czarów bojowych (szczególnie tych o efekcie fizycznym) na kogoś kto jest szczelnie zasłonięty żywymi istotami - czar nie przejdzie przez nich.

Kot napisał/a:
Dokładnie. Przecież ziemia jest nieprzenikliwa dla magii. :P

Może wyjdę na czepiającego się słów, ale czyż to nie one kształtują tkankę swiata? ;-) Jak wspomniałem wyżej, moim zdaniem ziemię można traktować jako posiadającą astralną obecność, na której można "oprzeć" czar i na którą można oddziaływać (co choćby robią żywiołaki ziemi którym każe się kopać - nie sądzę by kopały "ręcznie").
_________________
"Natura, matka nasza, uczy nas że jeżeli coś nas ugryzło, w 90% przypadków była to samica"
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2009-11-11, 15:28   

Kyril napisał/a:
Ziemia ma po prostu, jak wspominał Sethariel, obecność astralną. Podobnie - na ile rozumiem teorię magii w ED - nie rzucisz większości czarów bojowych (szczególnie tych o efekcie fizycznym) na kogoś kto jest szczelnie zasłonięty żywymi istotami - czar nie przejdzie przez nich.


Dokładnie ziemia ma po prostu substancję astralną, tak jak wszystkie inne żywe organizmy czy nazwane przedmioty. Oznacza to po prostu, że ani nasz wzrok astralny przez ziemię się nie przedostanie, ani nie możemy sobie swobodnie przez ziemię przenikać w astralu tak jak na przykład przez różne niemagiczne przedmioty czy budowle. A żeby rzucić czar musimy widzieć cel, no naturalne, że przez taką ziemię sobie czarów nie porzucamy.
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
 
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2009-11-11, 16:37   

Co narzuca pytanie - czy jeśli Smok połknie Dawcę Imion, czy będzie można zobaczyć odbicie DI w Smoku?
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2009-11-11, 17:09   

Jest w stanie wykryć odbicie astralne, ale nie może już zbadać jego wzorca ani rzucić czaru.

Player's Guide p. 111

Cytat:
Astral sensing abilities do not normally enable an adept to detect the
imprints or patterns of subjects hidden behind or within other magical
objects (such as enchanted chests). To detect a subject hidden in
this manner, the adept must achieve an Excellent result or better on an
Astral Sensing Test against the masking object’s Spell Defense.


Cytat:
In all cases of astral sensing through another object, success only
allows the adept to sense the astral imprint of the hidden object.
The adept cannot examine the object’s pattern—the masking pattern
interferes with in-depth examination.


Player's Guide p. 134

Cytat:
Living astral
presences (those with “substance” in astral space) also
provide cover from astral targeting.
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
 
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2009-11-11, 19:10   

Hem... To był żart w sumie. Ale cóż - odpowiedź się przyda zapewne. :P

Teraz kryształowe pudełka się do czegoś nadają - trzeba przebić ich OM i mieć wyjątkowy sukces...
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
Kyril 
Nowicjusz


Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 17
Skąd: Katowice
Wysłany: 2009-11-12, 01:14   

Myślę że jest to sytuacja podobna do kogoś okopanego pod ziemią - musisz się przebić przez to, co jest między Tobą a celem. Przypuszczam że na tym może polegća Pancerz Duchowy zbroi - ich odbicie astralne częściowo "zasłania" formę astralną noszącego.
_________________
"Natura, matka nasza, uczy nas że jeżeli coś nas ugryzło, w 90% przypadków była to samica"
 
 
avantio 
Nowicjusz

Dołączył: 30 Lip 2009
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-12-04, 08:55   

dla mnie wszelkie kregi maja postac walca, o promieniu podanym w opisie i wysokosci rownej promieniowi.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template junglebook v 0.2 modified by Nasedo