Poprzedni temat :: Następny temat
[ED3] Punkty Cech
Autor Wiadomość
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2009-08-06, 15:45   [ED3] Punkty Cech

Tak w ramach dyskusji o zmianach w systemie. Tabela kosztu zakupu cechy odeszła, zamiast tego mamy tabelę modyfikacji.

TABELA MODYFIKACJI

+1 1
+2 2
+3 3
+4 5
+5 7
+6 9
+7 12
+8 15

-1 +1
-2 +2

RASY:

T'skrangi:
Dex: 11 STR: 10 TOU: 11 PER: 10 WIL: 10 CHA: 11
Movement: 6 Karma: 4

Wietrzniaki:
Dex: 11 STR: 4 TOU: 8 PER: 11 WIL: 10 CHA: 12
Movement: 3/8 Karma: 6

Trolle:
Dex: 10 STR: 14 TOU: 12 PER: 9 WIL: 11 CHA: 10
Movement: 7 Karma: 3

Orkowie:
Dex: 10 STR: 13 TOU: 11 PER: 10 WIL: 8 CHA: 9
Movement: 6 Karma: 5

Obsydianie:
Dex: 8 STR: 18 TOU: 13 PER: 9 WIL: 10 CHA: 9
Movement: 5 Karma: 3

Ludzie:
Dex: 10 STR: 10 TOU: 10 PER: 10 WIL: 10 CHA: 10
Movement: 6 Karma: 5

Elfy:
Dex: 12 STR: 10 TOU: 8 PER: 11 WIL: 11 CHA: 11
Movement: 7 Karma: 4

Krasnoludy:
Dex: 10 STR: 12 TOU: 13 PER: 10 WIL: 10 CHA: 8
Movement: 5 Karma: 4

Wychodzi na to, że premiowane są postaci uśrednione, zresztą sporo takich w podręczniku jako przykładowych adeptów. Jedyne cechy wymaksowane to tylko te rasowo korzystne, np. Żywotność u krasnoluda...
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2009-08-07, 11:19, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
sirserafin 
Czeladnik VII Kręgu
Human Archer


Wiek: 39
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 610
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2009-08-06, 15:48   

Wymaksowane jak wymaksowane... ciekawe kto da 15 punktów z puli 25, żeby jedną cechę wywindować...

Mój Łucznik Galeb-Klek z 18/11/11/17/11/11 zmieni cechy na 16/13/13/16/13/10... 9 stopnia ZR i tak nie osiągnie, więc nie ma sensu dawać 18, a nawet 17.


Edit:

No i w sumie dobrze.
_________________
W szkole, kiedy kumple zażywali narkotyki, ja wierzyłem w sprawiedliwość i uczciwość polityki...
Ostatnio zmieniony przez sirserafin 2009-08-07, 00:03, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Cryingorc 
Czeladnik VII Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 851
Skąd: Włocławek/Olsztyn
Wysłany: 2009-08-07, 11:11   

Czegoś nie rozumiem. Ludzie mają taką samą Żywotność, jak obsydianie?
_________________
Jestem Prawem - Chaosem, Przeznaczeniem - Losem.
Jestem Pasją - Horrorem, Przebudzeniem - Pogromem.
Wasze życia w Mych rękach... i nieszczęsnej k8.
Ostatnio zmieniony przez Cryingorc 2009-08-07, 11:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2009-08-07, 11:24   

Cryingorc napisał/a:
Ludzie mają taką samą Żywotność, jak obsydianie?


Pomyłka przy wklejaniu...

Ludzie mają wszystko na 10.

Tak próbowałem sobie zobaczyć jak wyjdzie Classicowa postać gracza zrobiona w nowym systemie. Postać miała dość uśrednione cechy, tzn żadna nie większa niż 16.

Wyszło na to, że w nowym systemie postać może mieć jedną cechę zwiększoną o 1.
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
 
 
 
Gustav 
Nowicjusz

Dołączył: 31 Lip 2009
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-30, 01:36   

Lekka tragedia widać że jedyna sensowna opcja to 5x+4
 
 
sirserafin 
Czeladnik VII Kręgu
Human Archer


Wiek: 39
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 610
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2009-08-30, 09:55   

Gustav napisał/a:
Lekka tragedia widać że jedyna sensowna opcja to 5x+4

Nie wiem jak pozostali, ale ja nic z tego nie rozumiem. Proszę o oświecenie, żebym mógł skomentować.
_________________
W szkole, kiedy kumple zażywali narkotyki, ja wierzyłem w sprawiedliwość i uczciwość polityki...
 
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2009-08-30, 10:03   

Gustavowi chodziło prawdopodobnie o to, że najsensowniejsza opcja to wydanie po 5 punktów na 5 cech. Czyli +4 do każdej z pięciu cech ;-)
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
 
 
 
sirserafin 
Czeladnik VII Kręgu
Human Archer


Wiek: 39
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 610
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2009-08-30, 10:08   

Eee... takie coś to nawet Obieżyświatom nie przystoi... nie wiem jak z Twoją, Gustav, znajomością systemu, ale powinieneś chyba doczytać sobie o Stopniach i rozwijaniu Cech w czasie gry (3ed - 3 razy). Twoja propozycja jest... hmm... raczej nieciekawa.
_________________
W szkole, kiedy kumple zażywali narkotyki, ja wierzyłem w sprawiedliwość i uczciwość polityki...
 
 
 
Gustav 
Nowicjusz

Dołączył: 31 Lip 2009
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-30, 16:36   

No właśnie się mylisz. Bo widzisz dodając +4 np człowiekowi jestem jedynie dwa punkty od siódmego stopnia dlatego niezależnie jaką klasą gram dość szybko będę miał siódmy stopień w istotnych cechach z morzliwością przejścia do wartości 19 czyli ósmego stopnia. Jednocześnie nie zaniedbując żadnej z obron i nie zamykając sobie możliwości dwu klasowania. Oczywiście wszystko zależy jak długo planuje się grać i z jakim mistrzem. No bo jeśli wiesz że nie dojdziesz do szóstego kręgu bo wcześniej umrzesz to może rzeczywiście ta opcja jest nie ciekawa. U wszystkich ras tak kombinacja jest optymalna jeśli chodzi o mechanikę. Ale zawsze możesz mnie przekonać ;-)
Ostatnio zmieniony przez Gustav 2009-08-30, 16:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mystic 
Czeladnik VII Kręgu
Emeryt


Wiek: 114
Dołączył: 27 Maj 2006
Posty: 882
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2009-08-30, 17:00   

Jak to do każdej z 5 cech, przecież ich jest 6?
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2009-08-30, 18:36   

Gustav napisał/a:
z możliwością przejścia do wartości 19 czyli ósmego stopnia

A właśnie nie. W Trzeciej Edycji można podnosić daną cechę jedynie trzy razy...
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
sirserafin 
Czeladnik VII Kręgu
Human Archer


Wiek: 39
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 610
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2009-08-30, 21:53   

Gustav proszę zajrzyj w mojego posta (drugi w tym temacie) i zobacz jak wyglądają staty mojej postaci w EDC a 3ed dla Galeb-Klekowego Łucznika z premią +1 do ZR i uwierz mi, że dokładnie wiem co robiłem... Przyznaję jednak, że ze względu na "starzenie się" dużo bardziej podoba mi się to jak to wygląda w 3ed - zamiast munchkinowatych postaci skupionych na dwóch głównych cechach i cienkich w reszcie, prawie wszyscy mogą być przyjemnie wszechstronni... Ludzie może nie maja najlepiej, bo bez bonusowego punkcika za subrasę mają (w stopniach) 2x7, 2x6 i 2x5 (z punkcikiem 2x7, 3x6, 1x5), ale mają Wszechstronność, która potrafi zniwelować te różnice. Pozostałe rasy za to można ciekawie sobie wykreować, np. Krasnolud Zwiadowca kolegi prawdopodobnie będzie miał 16/13/16/16/11/10, czyli 3 cechy na 7 stopniu i wszystkie można podnieść tak, aby osiągnąć dodatkowy stopień.
_________________
W szkole, kiedy kumple zażywali narkotyki, ja wierzyłem w sprawiedliwość i uczciwość polityki...
Ostatnio zmieniony przez sirserafin 2009-08-31, 18:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2009-09-18, 19:09   

Komentarz z Poltergeist

Dziewic napisał/a:
Uważam, że zmiana w systemie Cech jest zdecydowanie na minus, duży minus. Uśrednia (czyli tak naprawdę umiernia i ujednolica) postacie, to raz. Dwa - mechanicznie blokuje stworzenie sobie postaci z defektem (podstawową wartość 10 można zmniejszyć max o 2, co daje 8... do 2 jeszcze daleko), co potrafi dać ciekawe fabularnie efekty. Podobnie możliwość podniesienia o 3 - sprawia, że przez 15 Kręgów powiększy się prawie wszystkie atrybuty o max - w ED1 można było albo każdą po trochu powiększyć, albo skupić się na "wykoksowaniu" paru konkretnych.


Ujednolica, może częściowo. Umiernia?

Z drugiej strony nacisk różnorodności postaci w ED3 przeniesiony został na dobór talentów. To one tak naprawdę tworzą postać. (+ oczywiście umiejętności, na które jest teraz o wiele więcej punktów na start)

Ciekawe fabularnie efekty? Na przykład?

Z mojego doświadczenia raczej wynika, że słabo rozwinięta cecha jest częściej powodem do narzekań gracza, że wybrał tak a nie inaczej. Prędzej czy później taki z pozoru niewinny i ciekawy fabularnie? defekt (słaba cecha) da sie we znaki. Na dłuższą metę w każdym razie nie uważam słabych atrybutów za coś ciekawego.

A może to też wynika z faktu, że prowadząc dla mnie istotne są wszystkie Cechy i często jakieś minimum się przydaje.

A 15 Krąg? Kiedy ostatnio miałeś choć 10 Krąg?

EDIT

Jeszcze apropo defektów, moim zdaniem defekty powinny fabularnie ograniczać postać, nie mechanicznie Cechami. Znaczy się defekt realizujesz konkretnie do sytuacji na sesji. Inaczej mogą wyjść bardzo nieciekawe i niegrywalne rzeczy.

Cechy są uproszczeniem, na taką Percepcję wpływa wiele rzeczy. Ktoś może być na przykład ślepy, ale świetnie kojarzyć fakty. Ktoś może nie mieć nóg ale mieć bardzo zwinne palce.
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2009-09-18, 19:41, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2009-09-18, 21:14   

Sethariel napisał/a:
Z mojego doświadczenia raczej wynika, że słabo rozwinięta cecha jest częściej powodem do narzekań gracza, że wybrał tak a nie inaczej.

Tak, wiem. Postaram się więcej nie obniżać Charyzmy niepotrzebnie. :P
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
mystic 
Czeladnik VII Kręgu
Emeryt


Wiek: 114
Dołączył: 27 Maj 2006
Posty: 882
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2009-09-18, 21:43   

Ale akurat system punktowy w ED1 był dobrze przemyślany i całkiem spoko, więc wydaje mi się że nie trzeba było go zmieniać. Aczkolwiek nie wiem jak wychodzi w praniu ten.
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2009-09-18, 23:03   

Lepiej. W ED1 trzeba było więcej punktów wydać na zrównoważone cechy. W ED3 trudniej jest cokolwiek wymaksować.
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
mystic 
Czeladnik VII Kręgu
Emeryt


Wiek: 114
Dołączył: 27 Maj 2006
Posty: 882
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2009-09-19, 14:06   

Znaczy się mniej elastycznie, bo jak chciałeś zrobić tam zrównoważoną postać to zrobiłeś. A jak ktoś se wymaksował jakieś cechy to leżał w innych, a ED jest też z tego powodu fajne, że praktycznie każdy współczynnik jest istotny. No może jedynie Siła woli dla postaci nie będących magami jest mniej istotna. A i to nie dla każdej bo jest kilka talentów pod SW. A dla magów Siła. No ale co kto lubi.
 
 
Dziewic 
Opiekun IX Kręgu


Wiek: 37
Dołączył: 02 Sie 2007
Posty: 925
Skąd: Iława/Gdańsk
Wysłany: 2009-09-19, 16:43   

Co do umierniania - chodziło mi, że przy aktualnych kosztach cech ciężej zrobić postać z np. 3 cechami przeciętnymi, a 3 wykoksowanymi, co było wykonalne (i fajne) w ED1.

Co do fajnych efektów fabularnych związanych z niskimi cechami. Tak, są gracze, którzy na takie coś narzekają - z moich doświadczeń są albo początkujący, albo nastawieni na powergaming. Ale zdarzało mi się też grywać z innymi - co prawda nie w ED. Miałem np. gracza, który zrobił sobie postać z baaardzo niską (połowę poniżej przeciętnej) kondycją - stwierdził, że jego postać cierpi na astmę, czy coś w tym stylu. Była to postać walcząca - zwinna, w miarę silna, dobrze wyszkolona, ale męczyła się bardzo szybko. I bardzo fajnie ją odgrywał. I bardzo fajnie wychodziły wszelkie sceny ucieczek, bo reszta drużyny miała dodatkową trudność i musiała nieźle kombinować.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template junglebook v 0.2 modified by Nasedo