A ceny to rebel chyba z d... bierze. Jeśli na amazon sprzedają po ok. 26$ i im się opłaca to znaczy, że za podręcznik pewnie płacą ok. 20$. 20$ to obecnie niecałe 60 PLN. Marża ponad 50% jest IMO przesadzona.
_________________ W szkole, kiedy kumple zażywali narkotyki, ja wierzyłem w sprawiedliwość i uczciwość polityki...
Ostatnio zmieniony przez sirserafin 2009-08-05, 10:23, w całości zmieniany 2 razy
Pojawiły się aktualizacje "Free Stuff" (mapa, tabelki), w krótych poprawiono zgłoszone przez ostatnie tygodnie błędy. Dodano również do ściągnięcia starą tabelę z poziomami wyników.
Kocie - ty masz podstawki. Powiedz mi - brakuje Wielkich Smoków i Nazwanych Horrorów? Bo zastanawiam się co mają zamiar dodać w Companionie dla MG.
Brakuje Wielkich Smoków, poszczególnych Smokowców, Nazwanych Horrorów, Legendarnych Skarbów Magicznych (Maska Oltiona itp.), Zasad tworzenia nowych stworów, statystyk statków powietrznych i rzecznych...
W Player's Guide, co mnie najbardziej zaskoczyło, brakuje opisu Pasji, jakiegokolwiek... jest tylko wzmianka, że sobie w Barsawii istnieją
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2009-08-12, 13:56, w całości zmieniany 1 raz
Faktycznie, brakuje. Szkoda, ale z drugiej strony to za dużo materiału, aby się zmieściło wszystko w dwóch podręcznikach. W sumie, podręczniki dla Graczy zawierają głównie mechanikę, zaś te dla MG, informacje o świecie i uzupełnienia. Jak dla mnie, to całkiem dobry podział.
_________________ Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
Wiek: 40 Dołączył: 24 Cze 2008 Posty: 379 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-13, 12:29
No nie :P. Każdy gracz powinien przeczytać chyba oba podręczniki, ale na sesji może używac tylko podręcznika dla graczy. Jeśli pamięta jak atakuje jehutra jego plus, jeśli wie jakie moce ma maska oltona, może mu się przydać. Ja tak na to patrzę. Choć nie mam 3 edycji.
Wiek: 37 Dołączył: 02 Sie 2007 Posty: 925 Skąd: Iława/Gdańsk
Wysłany: 2009-08-13, 12:36
A ja uważam, że skoro już dzieli się podstawki na część dla MG i graczy, to w tej dla Misia powinny się znaleźć tajemne, mroczne, zakazane rzeczy, za których zobaczenie gracza powinno się wrzucić do Morza Śmierci... albo nie dzielić podręczników i tyle.
I np. takie podręczniki jak T:TDK mają tę wadę, że w treść, która powinna być ogólnodostępna wplecione są pomysły na przygody i różne sekrety. Tu przydałby się osobny rozdział (albo książeczka) dla MG.
Np. Legendy są pod tym względem świetnie podzielone.
Ostatnio zmieniony przez Dziewic 2009-08-13, 12:38, w całości zmieniany 3 razy
Czy ja wiem czy dobry? Nie uważasz, że gracze także powinni znać historię świata, wiedzieć trochę o Pasjach itp.
O Pasjach będzie w Gamemaster's Companion. Nie widzę problemu z przerzuceniem tam wielu informacji o Pasjach, natomiast w Player's Guide mimo wszystko przydałaby się chociaż wymienienie Pasji i króciutkie streszczenie czym się każda zajmuje. To wcale dużo miejsca by nie zajęło. Skoro znalazło się na końcu miejsce dla opisu Barsawii, podobnego do tego w pierwszej edycji Podręcznika Głównego, a nawet bardziej rozszerzonego...
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
We wszystkich politeizmach (starożytnych, średniowiecznych czy dzisiejszych) każdy dzieciak potrafi wymienić cały panteon, z imionami, przymiotami i sferami zainteresowań bóstw. I wcale nie musi przy tym chodzić do szkoły. To po prostu wiedza, którą uznaje się za podstawową do funkcjonowania. Nie widzę powodu, by w ED było inaczej. Tym bardziej, że postaci gracza są Adeptami, Dawcami Imion ponad przeciętnymi.
Jakoś nie widzę Wojownika z 5+ Kręgu, który inicjuje na Adepta kogoś, kto na dźwięk słowa 'Thystonius' robi wielkie oczy, albo pyta czy to gatunek trunku. Nie wyobrażam sobie adepta Zbrojmistrza, choćby I Kręgu, który nie rozmawia w duchu z Upandalem.
Co innego za to właśnie z geografią i polityką. Mogę zrozumieć adepta, który nigdy nie wyściubił nosa poza własną wioskę, bo tam ma już dosyć do roboty. Nie musi wiedzieć gdzie i jakie leżą miasta i kto kogo nie lubi.
_________________ "We cannot all be masters." - William Shakespeare
Przygotowywana jest errata do Niskiej Magii dla różnych Dyscyplin...
Dla Zwiadowcy będzie:
Cytat:
A Scout may use half-magic to recognize tracks and trails left by different types of animals and Namegivers in wilderness or urban environments. They gain access to the Search and Detect Trap skills via half-magic. Scouts also gain access to the Navigation and Mapmaking skills (see p. 98 and p. 99) via half-magic.
Oj teraz to chyba też zdecyduję się na PDF... Choć książki rzeczywiście ładnie wyglądają na półce
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2009-08-22, 16:21, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum