Poprzedni temat :: Następny temat
Earthdawn Trzecia Edycja
Autor Wiadomość
Kristof 
Nowicjusz
Mieszkaniec Barsawii


Wiek: 36
Dołączył: 12 Cze 2009
Posty: 19
Skąd: Kraków / UK
Wysłany: 2009-06-16, 13:29   

Fakt, ja wolałbym żeby były ograniczenia rasowe. Obsydiański łucznik ewentualnie jeszcze ujdzie, ale wyobrażacie sobie drużynę obsydiańskich powietrznych łupieżców? Pół bidy że nie współgra to z ich charakterem, ale taki statek nie byłby w stanie się nawet unieść... A poza tym oznaczałoby to chyba rezygnację z profesji tylko dla jednej rasy - np. Marynarza lub Wyzwoliciela. Trochę byłoby szkoda.
Wg mnie powinni nawet dodać parę ograniczeń. Wietrzniak Kawalerzysta? Błagam...
_________________
http://www.bestiariusz.pl
 
 
Gerion 
Opiekun IX Kręgu
Troll Warrior


Wiek: 51
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 1091
Skąd: Poznaďż˝
Wysłany: 2009-06-16, 13:37   

OT:
Wietrzniaccy kawalerzyści mają fajne wierzchowce. Nawet na okładce dodatku Barsawia jest ładna wietrzniaczka dosiadająca pewnego stworka...Wygląda to całkiem przyzwoicie.

pzdr
_________________
Moja wikipedia ED,
 
 
 
Habib 
Opiekun IX Kręgu
Smok Karatenga


Wiek: 40
Dołączył: 22 Paź 2006
Posty: 1005
Skąd: Czďż˝stochowa
Wysłany: 2009-06-16, 13:41   

Kristof napisał/a:
A poza tym oznaczałoby to chyba rezygnację z profesji tylko dla jednej rasy - np. Marynarza lub Wyzwoliciela. Trochę byłoby szkoda.
Marynarz według mnie powinien być wielorasową Dyscypliną. Jedyne ograniczenie wynika z niedopatrzenia twórców, przecież jest wiele innych statków pływających po świecie i co, nie ma żadnego wśród nich adepta Marynarza? Bez jaj, zwłaszcza, że jest dyscyplina Powietrznego Żeglarza, która powstała po Marynarzu.

Kristof napisał/a:
Wietrzniak Kawalerzysta? Błagam...

A tu się nie zgodzę. ;-) Jak dla mnie to to dobrze wypada. Zresztą, może gadam tak, bo przyzwyczajony jestem do ED1 i EDC?
_________________
Habibsite.pl
 
 
Dziewic 
Opiekun IX Kręgu


Wiek: 37
Dołączył: 02 Sie 2007
Posty: 925
Skąd: Iława/Gdańsk
Wysłany: 2009-06-16, 15:38   

Ja się za to zgodzę co do obsydian-Powietrznych Łupieżców. Sam miałem o tym napisać.
Z drugiej strony... mieli by świetne zastosowanie niszczące - wielki skok na statek przeciwnika gwarantowałby dziurę w kadłubie :-P
 
 
Cryingorc 
Czeladnik VII Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 851
Skąd: Włocławek/Olsztyn
Wysłany: 2009-06-16, 15:52   

Obsydianin Złodziej - tup tup. Jakieś ograniczenia w tej kwestii zostaną mam nadzieję, bo Dammi coś się zgrywa na forum, że o tym później.
Poza tym, to spore ograniczenie, że można wybrać tylko jeden talent na krąg. Może będzie możliwość wykupienia dodatkowych po większych kosztach w PL. Zobaczymy.
Ostatnio zmieniony przez Cryingorc 2009-06-16, 15:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2009-06-16, 15:55   

Jak dla mnie to ograniczenie liczby talentów jest ok. Zwiększa rolę umiejętności, które tym razem prawdopodobnie będzie też łatwiej zdobyć. No i jak już wspominałem już na starcie otrzymuje się aż 14 punktów do dyspozycji na umiejętności (z czego kilka oczywiście trzeba zużyć na języki, artystyczne i wiedzę)
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2009-06-16, 16:30, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2009-06-16, 17:44   

Mnie taki stan rzeczy nie odpowiadał w poprzednich edycjach. Stąd cieszę się, że w trzeciej nie będzie ograniczeń - te powinny się pojawiać tylko ze względu na koncepcję rasy. Ale - to np. w DnD było dobre, że jeśli ktoś chciał, mógł grać Półorkiem Bardem, czy Krasnoludzkim Łotrzykiem, zawsze miał taką możliwość.
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
Kristof 
Nowicjusz
Mieszkaniec Barsawii


Wiek: 36
Dołączył: 12 Cze 2009
Posty: 19
Skąd: Kraków / UK
Wysłany: 2009-06-16, 17:48   

Wietrzniaczka na Jaszczurze autorstwa Tony'ego Szczudlo ma pewne walory, przyznam, ale ograniczają się one do estetyki. Jak dla mnie Wietrzniak szarżujący na jaszczurce albo ptaku to raczej pośmiewisko.
Marynarz - zgoda, ale to był raczej przykład dyscypliny dla jednej rasy. Lepszym przykładem w moim argumencie byłby Banita. Ogólnie wg mnie te rzadkie specyficzne dyscypliny są bardzo fajnym smaczkiem.
_________________
http://www.bestiariusz.pl
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2009-06-16, 18:03   

Ale... Wietrzniak-kawalerzysta na latającym wierzchowcu doskonale pasuje do natury wietrzniaków i przełamuje własne ograniczenia.
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
Kristof 
Nowicjusz
Mieszkaniec Barsawii


Wiek: 36
Dołączył: 12 Cze 2009
Posty: 19
Skąd: Kraków / UK
Wysłany: 2009-06-16, 18:47   

Tak, plus wystarczy że ktoś nie popatrzy pod nogi i taki "wierzchowiec" zostanie spłaszczony na ziemi. Także przełamywanie ograniczeń przełamywaniem ograniczeń, ale może jednak system nie powinien się własnowolnie narażać na śmieszność :-P
_________________
http://www.bestiariusz.pl
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2009-06-16, 19:00   

Wydaje mi się, że mimo wszystko jakieś ograniczenia pewnie będą. Patrząc na to, jak było zrobione Namegiver's Compendium, to bardzo prawdopodobne, że ograniczenia rasowe przeniesiono do działu o rasach.

Niemniej jednak część ograniczeń rasowych rzeczywiście powinna zostać może zniesiona lub chociaż złagodzona. Nigdy nie rozumiałem dlaczego t'skrang miał ograniczenie rasowe przy Władcy Zwierząt... Z kolei zupełnie nie wyobrażam sobie Obsydianina Powietrznego Łupieżcy czy Złodzieja.
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
 
 
 
mystic 
Czeladnik VII Kręgu
Emeryt


Wiek: 114
Dołączył: 27 Maj 2006
Posty: 882
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2009-06-16, 19:47   

Aleś się uczepił tego kawalerzysty, przecież wierzchowiec zwiększa mobilność wietrzniaka niesamowicie. Poza tym możemy też powiedzieć, że jak ktoś nie popatrzy pod nogi, to wietrzniaka rozgniecie. Ile rozgnietliście w swoim życiu kotów czy psów? Mnie się nie zdarzyło... I jak się zaczniesz śmiać z takiego kurdupla to możesz się trochę zdziwić.
 
 
Kristof 
Nowicjusz
Mieszkaniec Barsawii


Wiek: 36
Dołączył: 12 Cze 2009
Posty: 19
Skąd: Kraków / UK
Wysłany: 2009-06-16, 20:37   

No przyczepiłem się, bo zawsze mnie to raziło. Nie zrozum mnie źle - nie mam nic przeciwko Wietrzniakom, uważam ich za świetnie obmyśloną rasę (z którą jest masa problemów pod względem mechaniki, niestety, ale nie przejmuję się tym za bardzo), ale to jedno połączenie uważam za mocno abstrakcyjne. Nie będę się w każdym razie kłócił, mam tego dość na innych forach, tutaj przyszedłem pogadać na luzie.
_________________
http://www.bestiariusz.pl
 
 
Cryingorc 
Czeladnik VII Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 851
Skąd: Włocławek/Olsztyn
Wysłany: 2009-06-16, 20:57   

Ciekawe co wymyślili zamiast ograniczeń w poznawaniu dyscyplin. Nie wierzę, że tak po prostu je zdjęli. Ja w przeciwieństwie do Kota mam nadzieję, że coś zostanie. Bo w innym razie mamy drugą rewolucję francuską, rewolucję barsawiańską :/

Kristof, to wyobraź sobie świeżo stworzonego wietrzniackiego Kawalerzystę. Taktyka walki: pikowanie. Niewysoki krąg, a obrażenia wyglądające następująco: SF + stopień obrażeń włóczni + SF zoaka + poziom Szarży + kostka karmy (k10!). Średnio wychodzi jakieś 4+2+5+2+6=18. A rozłośc go, to doda do tego jeszcze 3 po agresywnym ataku. Do tego, by go w ogóle móc próbować zaatakować bronia ręczną, musisz wygrać inicjatywę. Nadal brzmi zabawnie? To zapraszamy do Głębi Leśnych Dolin. Chłopaki lubia pokazywać wielkoludom jak bardzo sie mylą. Tylko czekają na takich twardzieli ;)

T'skrang nie może zostać Władcą Zwierząt, bo ta rasa nie potrafi poświęcić się w takim stopniu oddaniu i zrozumieniu innych stworzeń. brak woli niby. Wspominali co nieco w Ścieżkach Adeptów. Kwestia nieelastyczności psychiki - tak jak wietrzniak ma opory przed studiowaniem ksenomancji z faktu afirmacji życia.
_________________
Jestem Prawem - Chaosem, Przeznaczeniem - Losem.
Jestem Pasją - Horrorem, Przebudzeniem - Pogromem.
Wasze życia w Mych rękach... i nieszczęsnej k8.
 
 
 
Kristof 
Nowicjusz
Mieszkaniec Barsawii


Wiek: 36
Dołączył: 12 Cze 2009
Posty: 19
Skąd: Kraków / UK
Wysłany: 2009-06-16, 21:10   

Cryingorc napisał/a:

Kristof, to wyobraź sobie świeżo stworzonego wietrzniackiego Kawalerzystę. Taktyka walki: pikowanie. Niewysoki krąg, a obrażenia wyglądające następująco: SF + stopień obrażeń włóczni + SF zoaka + poziom Szarży + kostka karmy (k10!). Średnio wychodzi jakieś 4+2+5+2+6=18. A rozłośc go, to doda do tego jeszcze 3 po agresywnym ataku. Do tego, by go w ogóle móc próbować zaatakować bronia ręczną, musisz wygrać inicjatywę. Nadal brzmi zabawnie? To zapraszamy do Głębi Leśnych Dolin. Chłopaki lubia pokazywać wielkoludom jak bardzo sie mylą. Tylko czekają na takich twardzieli ;)


Ech, a wy mi tutaj znowu z tą mechaniką wyjeżdżacie... Mechanika mówi że statystycznie w ED trzeba trzech-czterech ciosów żeby zabić przeciwnika (Pierwszokręgowa postać i odpowiednio nisko-poziomowy przeciwnik), czasami więcej. Realnie potrzeba jednego. Także fajnie że korzystacie z mechaniki, ale mała włócznia Wietrzniaka kawalerzysty nie zada takich obrażeń jak orkowski topór, z tego prostego powodu że istnieje coś takiego jak realizm, poza turlaniem, modyfikatorami i całym tym magicznym syfem.

Ale, jak już rzekłem, nie będę się wykłócać o de gustibusy i inne takie...
_________________
http://www.bestiariusz.pl
 
 
Habib 
Opiekun IX Kręgu
Smok Karatenga


Wiek: 40
Dołączył: 22 Paź 2006
Posty: 1005
Skąd: Czďż˝stochowa
Wysłany: 2009-06-16, 21:22   

Kristof napisał/a:
Także fajnie że korzystacie z mechaniki, ale mała włócznia Wietrzniaka kawalerzysty nie zada takich obrażeń jak orkowski topór, z tego prostego powodu że istnieje coś takiego jak realizm, poza turlaniem, modyfikatorami i całym tym magicznym syfem.

Co jak co, ale ten system (kostkowy) to z założenia nie jest realistyczny. ;-)
Poza tym, każdy przecież może korzystać z systemu jak chce i nie ma co na siłę przekonywać go, że moja racja jest mojsza niż twojsza. Każdy niech robi jak chce, byleby tylko anarchii nie było.
_________________
Habibsite.pl
 
 
Kristof 
Nowicjusz
Mieszkaniec Barsawii


Wiek: 36
Dołączył: 12 Cze 2009
Posty: 19
Skąd: Kraków / UK
Wysłany: 2009-06-16, 21:34   

No i właśnie o tym mówię pisząc że nie będę się wykłócał. Mój sposób prowadzenia jest specyficzny i na nikim go nie będę wymuszać. Swoje zdanie mam, ale nie zamierzam się nim na każdym kroku chwalić ;-)
_________________
http://www.bestiariusz.pl
 
 
Cryingorc 
Czeladnik VII Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 851
Skąd: Włocławek/Olsztyn
Wysłany: 2009-06-16, 21:56   

Realnie karma zadaje mniejsze obrażenia od topora. Fakt, o którym zapomniałem. I realnie nie ma krwiożerczych zajęcy - precesów, a wietrzniaki przy 6kg masy nie wzniosą się w powietrze. :)

Sorry kolego. Mechanika oddaje zarówno realia zwykłej fizyki, jak i magii. Nie widzę więc podstaw, by uważać ją za mało ważny element gry (ani wietrzniaków za śmiesznych Kawalerzystów, IMHO to prawdziwe szerszenie). Przepraszam za offtop. Z Mojej strony tyle.
_________________
Jestem Prawem - Chaosem, Przeznaczeniem - Losem.
Jestem Pasją - Horrorem, Przebudzeniem - Pogromem.
Wasze życia w Mych rękach... i nieszczęsnej k8.
 
 
 
Kristof 
Nowicjusz
Mieszkaniec Barsawii


Wiek: 36
Dołączył: 12 Cze 2009
Posty: 19
Skąd: Kraków / UK
Wysłany: 2009-06-16, 22:34   

Mówiłem oczywiście o czymś co lubię nazywać realizmem świata fantastycznego. No, ale ten offtop jest dość długi już, nie ma co ciągnąć. Z chęcią się podzielę moimi poglądami na ten temat. W osobnym topicu, oczywiście. Przepraszam że tak długo to ciągnąłem.
_________________
http://www.bestiariusz.pl
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2009-06-17, 11:32   

Zanim zaczniecie się wykłócać - proszę o wydzielenie odpowiedniego tematu o taktyce walki wietrzniaków. Zaznaczam uczciwie, że jestem w trakcie pisania (z oporami, ale jednak) tekstu na ten temat i będę bezczelnie kradł inspiracje, ale i podrzucał swoje.

I bez realizmu mi tu. Pamiętajcie, że za każdym razem jak próbujecie wpakować realizm do ED, Verjigorm zabija małego Krojena. Nawet jak nie lubicie Krojenów, nie dodawajcie PLi Verjigormowi.
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2009-06-17, 21:20   

--> KOLEJNE ZWIASTUNY

Tym razem Spisy treści nowych podręczników.

O ile pamiętam obie ilustracje pojawiły się w Ardanyan's Revenge. Na pewno ta kobieta, chyba Wojowniczka, tylko imienia nie pamiętam.
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2009-06-17, 22:53, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
Dziewic 
Opiekun IX Kręgu


Wiek: 37
Dołączył: 02 Sie 2007
Posty: 925
Skąd: Iława/Gdańsk
Wysłany: 2009-06-18, 09:27   

No i już mi się układ treści nie podoba, zdecydowanie nie podoba... :-/
Uważam za duży błąd brak historii świata w podręczniku dla graczy. Podobnie sporo informacji z dodatku Barsawia dostępnych wcześniej dla graczy teraz jest w podręczniku dla Misia Gry... Co oznacza, że MG będzie musiał graczom udostępnić swój podręcznik, IMHO bez sensu wtedy podział.

Na plus... na pewno zamieszczenie w podstawce dla graczy informacji o magii z M:KWT. Archetypy też się mogą przydać...

Na minus jeszcze... zawsze uważałem EDekowy rozdział o gamemasteringu za słaby - jeśli wnioskować po spisie treści to nic się nie zmieniło.
Ostatnio zmieniony przez Dziewic 2009-06-18, 09:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Cryingorc 
Czeladnik VII Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 851
Skąd: Włocławek/Olsztyn
Wysłany: 2009-06-18, 10:07   

Ja za to dostrzegłem błąd w numeracji stron.

EDIT:
Ciekaw jestem na ile nowych smaczków możemy liczyć w tekście Przewodników nie będącym mechaniką.
Ostatnio zmieniony przez Cryingorc 2009-06-20, 08:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
sirserafin 
Czeladnik VII Kręgu
Human Archer


Wiek: 39
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 610
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2009-06-22, 10:17   

W poniedziałek kolejny preview...a Seth jeszcze nie otrzymał odpowiedzi co do możliwości publikacji tłumaczenia poprzedniego... ehh...

EDIT:
no i mamy kolejny zwiastun... tym razem o rasach
_________________
W szkole, kiedy kumple zażywali narkotyki, ja wierzyłem w sprawiedliwość i uczciwość polityki...
 
 
 
Cryingorc 
Czeladnik VII Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 851
Skąd: Włocławek/Olsztyn
Wysłany: 2009-06-22, 10:38   

No i mamy kolejny zwiastun. Kurcze, sporo zmian. Teraz wszyscy DI mają karmę k6. maksymalna ilość kartmy również silnie ograniczono. Nie wiem co o tym myśleć. Jeśli koszt pozostaje, jak w Classicu, tj. 10 PL, to ogólna przydatność karmy spadnie. Najbardziej straciły wietrzniaki.
_________________
Jestem Prawem - Chaosem, Przeznaczeniem - Losem.
Jestem Pasją - Horrorem, Przebudzeniem - Pogromem.
Wasze życia w Mych rękach... i nieszczęsnej k8.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template junglebook v 0.2 modified by Nasedo