Wiek: 40 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 851 Skąd: Włocławek/Olsztyn
Wysłany: 2009-05-14, 11:44
Dziewic napisał/a:
BTW, a Laubenstein to jeszcze żyje?
[...]
Jak chcą powiększyć kapitał to myślę, że powinni się pośpieszyć właśnie z Kratas i Cathay'em - te rzeczy na pewno kupią starzy wyjadacze.
Zyje. Spójrz na datę tego obrazka.
Spieszą się, robią co mogą.
"Earthdawn Third Edition... the final pdf's of the Player's Guide and the Gamemaster's Guide are days away and should be out the door to Mongoose soon."
Prace nad Trzecią Edycją idą pełną parą. Jeśli Mongoose nie nawali wyrobią się na pewno na początek Lipca.
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2009-06-02, 14:34, w całości zmieniany 1 raz
Rzeczywiście robią wrażenie. Dobracowane z bardzo ładną, intensywną kolorystyką. Chociaż szczerze powiedziawszy, to bardziej mi się podobają chyba te, które wisiały wstępnie na stronie Mongoose Publishing (z okrętami i Parlainth).
Może muszę się przyzwyczaić. Symbole i styl świetne. Przypomina mi się nieco 1 edycyjna okładka, ale ta angielska z maską we Mgle, bo polska mimo, że fajna to moim zdaniem była nietrafiona. Na pewno chciałbym zobaczyć jak te okładki wyglądają na żywo... razem z podręcznikami
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2009-06-04, 13:35, w całości zmieniany 2 razy
Z tego co wiem i co jak na razie mówi ekipa RedBricka to linia fabularna ED3 ma być taka sama jak Classic. Więc zaraz po Preludium Wojny. Różnica jest taka, że o ile Classic Linii nie rozwijał, w ED3 z czasem mają zamiar to zrobić.
A jak jest dokładnie to pewnie dowiemy się w najbliższym czasie.
Dodane 2009-06-06
Rather than a system where Movement rates are based on the creature or character's Dexterity score, the system has changed to one of static Movement rates. A character or creature may double their Movement rate to run (aka Full Movement in older editions). There are also some obvious changes that had to be done to spell and ranged weapon distances to support this.
Slayride napisał/a:
There are some major changes to the Purchase Point system, and the way starting Attributes are assigned for each race. There is also a major change to Karma step, and how current/maximum Karma interacts with the Karma Ritual talent.
Wygląda na to, że będzie sporo zmian... Ciekawe jak ciężko będzie się konwertowało z obecnej edycji na trzecią. W zapowiedziach ten aspekt brzmiał dobrze...
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2009-06-06, 20:20, w całości zmieniany 2 razy
Wiek: 40 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 851 Skąd: Włocławek/Olsztyn
Wysłany: 2009-06-06, 21:49
Brzmi dobrze. Nie ma co. Ekipa RB jak już przysiądzie do czegós, to wprowadza bardzo szczegółowe i analityczne zmiany. Gdybym jeszcze mógł liczyć na nowe grafiki Janet Aulisio i Jeffa laubensteina, nawet bym się nie zastanawiał nad kupnem.
Tłumaczmy. Znajdźmy wydawcę. :P
_________________ Jestem Prawem - Chaosem, Przeznaczeniem - Losem.
Jestem Pasją - Horrorem, Przebudzeniem - Pogromem.
Wasze życia w Mych rękach... i nieszczęsnej k8.
Spokojnie. Może poczekajmy, aż ją wydadzą, meh?
A jak już wydadzą i się zaznajomimy, to można się zabrać i do tłumaczenia... Tylko czy tłumaczenie będzie "fanowskie"? Wiem, że jestem nadmiernym optymistą, ale gdybyśmy mieli gotowe tłumaczenie i błogosławieństwo RB, to znalezienie wydawcy nie byłoby takim problemem... Szczególnie jeśli wziąć pod uwagę wysyp podręczników ostatnimi czasy...
_________________ Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
Wiek: 37 Dołączył: 02 Sie 2007 Posty: 925 Skąd: Iława/Gdańsk
Wysłany: 2009-06-07, 00:33
Kot napisał/a:
Wiem, że jestem nadmiernym optymistą, ale gdybyśmy mieli gotowe tłumaczenie i błogosławieństwo RB, to znalezienie wydawcy nie byłoby takim problemem... Szczególnie jeśli wziąć pod uwagę wysyp podręczników ostatnimi czasy...
No też myślę, że to by przed nami jakieś perspektywy otwierało...
I do tego czasu proponuję skończyć temat tłumaczenia 3 edycji...
Inna sprawa. Miło by było, gdyby udało się najpierw skończyć tłumaczenia juz rozpoczęte...
A wracając do głównego tematu. Bardzo ciekawią mnie te zmiany. W jaki sposób wpisywana będzie szybkość, koniec z szybkością opartą o zręczność. Czy jakiś inny współczynnik to przejmie? Jak będą powstawać różnice w prędkości... Czy też może prędkość będzie nowym współczynnikiem???
Bardzo ciekawe rozwiązanie będzie jeśli chodzi o nagrodę w PL za przeciwników. Z tego co zrozumiałem, będzie rozrzut, tak jak w obecnej tabelce Legend Award (np. 500-1500 PL).
W przypadku bestii 500-1500 w zależności od grupy MG i trudności jaką dla grupy może stanowić bestia, MG da albo 500 albo 1000 albo 1500 PL.
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2009-06-07, 15:24, w całości zmieniany 2 razy
W jaki sposób wpisywana będzie szybkość, koniec z szybkością opartą o zręczność.
Prawdopodobnie stałe wartości zależne od rasy. W sumie dość logiczne, a przynajmniej bardziej niż stare zasady. Może będą przy pościgach testy przeciwstawne, jak w WoDzie?
Sethariel napisał/a:
W przypadku bestii 500-1500 w zależności od grupy MG i trudności jaką dla grupy może stanowić bestia, MG da albo 500 albo 1000 albo 1500 PL.
Albo nic nie da, bo BG nakarmią ją i oswoją. W sumie, ta część podręcznika to zwykle tylko wskazówki...
_________________ Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
Chodziło mi o to, że taki zapis ma się pojawić przy statystykach przeciwników, zamiast starej prostej ilości PL za pokonanie.
Ale oczywiście liczba przyznanych PL zawsze leży w gestii MG...
Co do szybkości, nie wiem czy bym chciał dodatkowego rzutu na ruch. Z bloga wynika, że przy bieganiu prędkość ma być zwiększana dwukrotnie. Przypomina mi to bardziej rozwiązanie z Warhammera.
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2009-06-07, 18:50, w całości zmieniany 1 raz
"Rather than a system where Movement rates are based on the creature or character's Dexterity score, the system has changed to one of static Movement rates. A character or creature may double their Movement rate to run (aka Full Movement in older editions). There are also some obvious changes that had to be done to spell and ranged weapon distances to support this."
W najbliższym czasie ma być jakiś preview dotyczący tej sprawy, więc pewnie się wyjaśni...
Spokojnie Piotrek. W gruncie rzeczy dobrze, że Dziewic mi przypomina. Tak, inna sprawa, że mam wiele na głowie... Z drugiej strony Dziewic, te języki to zupełnie niepotrzebnie
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Chodziło mi o to, że taki zapis ma się pojawić przy statystykach przeciwników, zamiast starej prostej ilości PL za pokonanie.
Zerknąłem na blogi i wychodzi w sumie dedekopodobny podział na spotkania z X kręgu. Mnie się podoba, bo pozwala dostosować ilość PL do rzeczywistej trudności starcia. W końcu nie raz zdarzało się wam zorientować po fakcie, że stworzyliście coś, co w waszym rozeznaniu było proste, a gracze nieźle się z tym namęczyli. Taki mechanizm rozwiązuje przynajmniej problem z nagradzaniem PL. Zmiana na plus, jak najbardziej.
A co do ustalonej wartości Szybkości, to jestem za, o ile będzie wygodny mechanizm pościgów, a nie zaledwie "jestem szybszy, wygrałem". Bo w sumie elf o Żywotności 10 średnio może wygrać na długim dystansie z orkiem o Żywotności 16. Ten drugi w połowie drogi załatwi go kondycyjnie. I właśnie o takie niuanse mi chodzi. Mam nadzieję, że ekipa RB przygląda się nowoczesnym mechanizmom (np. w Świecie Mroku, który takich elementów ma sporo i są one niezwykle przydatne - jak właśnie pościgi, praca zespołowa, rzuty pomocnicze, itp.). Częściowo były one już wprowadzane, ale zaledwie jako rozwinięcia talentów, lub podobne mechanizmy...
_________________ Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
Wiek: 40 Dołączył: 24 Cze 2008 Posty: 379 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-06-08, 11:45
A czy wy patrzycie na tabelki jak przyznajecie pl??. U nas patrzymy ile graliśmy daną sesję i czy zrobiliśmy coś doniosłego i z tego na oko ocenia się ile średnio powinno być na gracza a potem na oko rozpisuje kto co robił i jakie miał pomysły i troszkę rozsuwa, żeby nagrodzić tych którzy akurat mieli dobry dzień. Nie wiem kiedy ostatnio patrzyłem do tabelek z punktami legend.
Kiedyś przyznawałem PL, tak jak mi się wydawało to słuszne, czyli według własnego widzimisię.
Teraz przyznaję punkty według tabelki z NGC, jest jednak taki problem, że nie można jej traktować dosłownie. Przykład: BG na I Kręgu zabije stwora za którego jest 500 PL, a według tabelki powinien dostać za pokonanie przeciwników od 25-75 PL. Zawsze można podłączyć pod to Indywidualne dokonanie i powiedzmy magiczne skarby (to też inna sprawa) jakie ze stwora wyciągniemy, ale to maksymalnie będzie 225 PL, a nie 500.
Dlatego jest to li tylko dobry wyznacznik, a nie reguła 'tak trzeba i już'.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum