Poprzedni temat :: Następny temat
Earthdawn Trzecia Edycja
Autor Wiadomość
Cryingorc 
Czeladnik VII Kręgu


Wiek: 39
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 851
Skąd: Włocławek/Olsztyn
Wysłany: 2009-06-24, 08:26   

Habib, co każdy level, tzn: kręgi uczniowskie k6, czeladnicze k8, mistrzowskie k10, arcymistrzowskie k12?
Można zrobić taką domową zasadę. Nie wygląda źle, ale nie wiem czy na najwyższych kręgach karma nie byłaby aż przegięta.
_________________
Jestem Prawem - Chaosem, Przeznaczeniem - Losem.
Jestem Pasją - Horrorem, Przebudzeniem - Pogromem.
Wasze życia w Mych rękach... i nieszczęsnej k8.
 
 
 
sirserafin 
Czeladnik VII Kręgu
Human Archer


Wiek: 39
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 610
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2009-06-24, 08:32   

Hehe... wcześniej nie było żadnych bonusów, a teraz co niektórym zmiana na k8 to za mało...

Annunaki napisał/a:
Quote from: sirserafin on Yesterday at 16:25
One guy from Polish fandom wants to send a petition with motion of changing Karma Bonus to d10... is it any sense of it? Wink Are Companions in print already?

Sure. If it's a petition backed by individual receipts of purchase for 10,000 copies of the two ED3 Guides. Grin But most importantly, only if there is a really good reason to increase it to D10 (which I personally can't see).

If a GM wants to make the increased Karma Step for Warden adepts D10 instead of D8, not a problem! It's their Barsaive.


Jako, że Dammi mówił o Master adepts, a Annunaki o Warden adepts, to być może zmiana ta nastąpi już wcześniej i będzie k8 na 9 a k10 na 13... chyba trzeba poczekać.
_________________
W szkole, kiedy kumple zażywali narkotyki, ja wierzyłem w sprawiedliwość i uczciwość polityki...
 
 
 
Habib 
Opiekun IX Kręgu
Smok Karatenga


Wiek: 40
Dołączył: 22 Paź 2006
Posty: 1005
Skąd: Czďż˝stochowa
Wysłany: 2009-06-24, 10:59   

Cryingorc napisał/a:
Habib, co każdy level, tzn: kręgi uczniowskie k6, czeladnicze k8, mistrzowskie k10, arcymistrzowskie k12

Mniej więcej.
Btw. Nienawidzę, jak ktoś używa tego nazewnictwa: arcymistrzowskie.
sirserafin napisał/a:
będzie k8 na 9 a k10 na 13

No i takie coś byłoby fajne.
_________________
Habibsite.pl
 
 
Dziewic 
Opiekun IX Kręgu


Wiek: 37
Dołączył: 02 Sie 2007
Posty: 925
Skąd: Iława/Gdańsk
Wysłany: 2009-06-24, 11:20   

Jeszcze bym przeżył :-P ale my (ja i moja drużyna) po prostu nie lubimy k8-ki :-P

Ew. będę korzystał z habibowo-cryingorcowo-domowej zasady ;-)
Ostatnio zmieniony przez Dziewic 2009-06-24, 11:22, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Cryingorc 
Czeladnik VII Kręgu


Wiek: 39
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 851
Skąd: Włocławek/Olsztyn
Wysłany: 2009-06-24, 11:36   

Dziewic, a pamiętasz jaki miałem kiedyś podpis? Chyba go dodam z powrotem.

Habib, przychylam sie do waszej opcji z sirserafinem, ze zmianą tłumaczenia i usunięciem arcymistrzów w 3 edycji; tym samym: 1 nowicjusz, 2-4 uczeń, 5-8 czeladnik, 9-12 opiekun, 13-15 mistrz.
Jardy? Zdecydowanie lepiej metry. Można napisać w tłumaczeniu: "heks odpowiada dwóm jardom (metrom)" i dalej trzymać się już miary metrycznej.

Dodane 2009-06-29

Jest nowy zwiastun. No i kolejny raz nie wiem do końca co mam myśleć. Jest parę fajnych zmian, m.in to że nie trzeba podnosić poziomu tkania Wątków po nieudanej probie dostrojenia. Albo ciekawy pomysł z wykorzystaniem umiejętności ogólnych jak choćby "broń biała" - jako wiedzowych nt broni.
Z drugiej strony - Sprint 3 wyczerpania? o_O
Rozwinięcia talentów niezależne od dyscyplin. Pomysł ogólnie na plus z perspektywy graczy, ale wlaśnie - rozwinięcia były charakterystyczne dla dyscyplin, czasem nawet dla jakichs kultur. I nie wiem jak to teraz będzie działać.

Rytuał karmiczny ma stopień. Do czego to, nie wiadomo z opisu.
kolejny pomysł zaczerpnięty z drugiej edycji to zlączenie Historii Broni i Przedmiotu w jeden talent. :)
IMHO szkoda, że nie zrobili tego samego z Zapamiętaniem i Odtworzeniem Tekstu.

No i ciekawy podział pod kątem akcji, tj czasu trwania talentów. Mamy teraz Action: NA, Free, Simple i Standard.
_________________
Jestem Prawem - Chaosem, Przeznaczeniem - Losem.
Jestem Pasją - Horrorem, Przebudzeniem - Pogromem.
Wasze życia w Mych rękach... i nieszczęsnej k8.
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2009-07-07, 18:22, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2009-06-29, 18:06   

Cryingorc napisał/a:
Z drugiej strony - Sprint 3 wyczerpania? o_O

Jako umiejętność. Z resztą, w starym ED też umiejętności miały generalnie większe wyczerpanie niż analogiczne talenty.

Cryingorc napisał/a:
Rozwinięcia talentów niezależne od dyscyplin. Pomysł ogólnie na plus z perspektywy graczy, ale wlaśnie - rozwinięcia były charakterystyczne dla dyscyplin, czasem nawet dla jakichs kultur. I nie wiem jak to teraz będzie działać.

No, Czarodziej ci nie wykupi rozwinięcia do Broni Białej, ale Fechtmistrz, Łupieżca i Wojownik tak. Podobnie Złodziej, Zbrojmistrz, czy Trubadur. I dobrze...

Cryingorc napisał/a:
Rytuał karmiczny ma stopień. Do czego to, nie wiadomo z opisu.

Cytat:
Step: Rank


Cryingorc napisał/a:
IMHO szkoda, że nie zrobili tego samego z Zapamiętaniem i Odtworzeniem Tekstu.

Popieram stanowczo.

Cryingorc napisał/a:
No i ciekawy podział pod kątem akcji, tj czasu trwania talentów. Mamy teraz Action: NA, Free, Simple i Standard.

Czyli: Stałe działanie, odruchowe i nie zajmujące czasu/uwagi, odpowiedniki ruchu i odpowiedniki ataku. Sprawdzony system.
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
Dziewic 
Opiekun IX Kręgu


Wiek: 37
Dołączył: 02 Sie 2007
Posty: 925
Skąd: Iława/Gdańsk
Wysłany: 2009-07-06, 11:26   

Oto i mamy kolejny zwiastun .

Zwykłe przedmioty wątkowe mają tylko jeden tajnik - Imię. Zmiana na plus (nie wiem, czy była już w EDC :-P ) Szablony (templates) wątkowych przedmiotów również wydają się dobrym... wygodnym rozwiązaniem.

Zmieniły się też delikatnie pancerze, zwiększono rolę hełmów - zmiana ok, choć nie wiem, czy nie będzie przez to więcej pierdzielenia się z mechaniką.
Ostatnio zmieniony przez Dziewic 2009-07-06, 11:34, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
sirserafin 
Czeladnik VII Kręgu
Human Archer


Wiek: 39
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 610
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2009-07-06, 14:35   

Czwarty zwiastun zwiastuje wielkie i bardzo dobre zmiany (w tym - bardzo się cieszę z zajęcia się sprawą hełmów i zbroi, którą kiedyś zgłaszałem).

EKWIPUNEK:
- zmodyfikowano lekko statystyki niektórych broni
- dodano wykaz broni dla wietrzniaków
- dodano nowe eliksiry oraz zasady ich używania w trakcie walki i wyjaśnienie, które kiedy zaczynają działać
- tarcze (znany już bonus) oraz hełmy (nowy!) dodają bonusy do stopnia trudności przebicia pancerza
- Rozmiar broni jest dodawany do wyniku testu parowania
- wszystkie zbroje sprzedawane są teraz z odpowiednimi hełmami, ale ich noszenie poza tym, że daje wspomnianą premie do stopnia trudności przebicia pancerza powoduje również, że postać otrzymuje kary do Percepcji (nie napisali czy do stopnia, czy do wyników i jak to dokładnie działa)
- zniknął zasięg średni broni dystansowych; wszystkie mają teraz tylko Krótki i Daleki

PRZEDMIOTY WĄTKOWE i PROJEKTOWANIE MAGICZNYCH SKARBÓW:
- po pierwsze, jak już dało się zobaczyć w opublikowanych spisach treści, zwykłe przedmioty wątkowe znajdują się z podręczniku gracza, a precyzując nie same przedmioty, ale zasady ich tworzenia w postaci "szablonów" (jak to napisał Dziewic)
- zwykłe przedmioty wątkowe są dostępne w powszechnym obiegu handlowym, a dodatkowo można je robić samemu (zapewne jak się jest Mistrzem Żywiołów albo Zbrojmistrzem... a w każdym razie można wykonanie ich komuś takiemu zlecić)
- zwykłe przedmioty wątkowe mają po 4 poziomy dostrojenia
- przedmiot typu broń, pancerz, tarcza, stając się wątkowym, otrzymuje na pierwszym poziomie dostrojenia wszystkie bonusy jakie dostałby, gdyby został "na maksa" przekuty przy pomocy odpowiedniego talentu (Przekucie Broni, Przekucie Pancerza...), co ma sprawia, że wszystkie wątkowe przedmioty a zwłaszcza Rzadkie i Legendarne stały się znacznie potężniejsze niż wcześniej
- przedmioty wątkowe zostały poklasyfikowane w "grupy" podobnie jak stopnie zaawansowania adeptów na kręgi Ucznia, Czeladnika, Opiekuna i Mistrza, które określają koszty dostrojenia do nich... grupy te odzwierciedlają zapewne rodzaj wybranego szablonu dla przedmiotu i w zależności od tego ile bajerów będzie przedmiot posiadał, to tym droższe będzie dostrojenie do niego (a przynajmniej da się to wywnioskować z przykładów zamieszczonych przedmiotów...)

Powiem tylko jedno - WIĘCEJ TAKICH ZMIAN!
_________________
W szkole, kiedy kumple zażywali narkotyki, ja wierzyłem w sprawiedliwość i uczciwość polityki...
Ostatnio zmieniony przez sirserafin 2009-07-07, 09:14, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
 
Cryingorc 
Czeladnik VII Kręgu


Wiek: 39
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 851
Skąd: Włocławek/Olsztyn
Wysłany: 2009-07-06, 19:09   

Przyznam, że ten zwiastun jako jedyny nie spowodował Moich wątpliwości typu "czemu tak, a nie inaczej/po staremu?".
Bardzo fajne i przemyślane zmiany. Ajtemy stały się skastomizowane pod względem pałera i apgrejdowania ich ranków.

Właściwie to jedna tylko rzecz, typowa kusza po dostrojeniu na pierwszy poziom zadaje obrażenia z 9 stopniem. Czy to znaczy, że stopień obrażeń nadal dodaje się do SF? Jesli tak jest, to SyF po dziewięciokroć.
_________________
Jestem Prawem - Chaosem, Przeznaczeniem - Losem.
Jestem Pasją - Horrorem, Przebudzeniem - Pogromem.
Wasze życia w Mych rękach... i nieszczęsnej k8.
 
 
 
Piotrek 
Czeladnik VIII Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 24 Cze 2008
Posty: 379
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-07-06, 19:31   

Bo to jest taka kusza co jak nią strzelasz to jeszcze machasz jak oszczepem żeby pędu strzale dodać :-) . A wszystko to robisz z półobrotu, bo to heroic ;-) .
 
 
Cryingorc 
Czeladnik VII Kręgu


Wiek: 39
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 851
Skąd: Włocławek/Olsztyn
Wysłany: 2009-07-06, 19:46   

Tak, Piotrek, wiem. :)
Liczyłem, że to poprawią. No chyba, że w nowej edycji kusza typowa ma 8 stopień obrażeń i nie dodaje się SF, ale to tez lipa. Kusza zwykła IMHO powinna zadawać obrażenia ze stopniem w okolicach 12-14.
Kolejna rzecz - porównując stopnie obrażeń magicznego młota i krótkiego miecza w zestawieniu ze starymi stopniami, odnoszę wrażenie, że stopień obrażeń standardowego młota bojowego wzrósł do 10. A z tego już ośmielam się przypuszczać, że zwiększyli stopnie obrażeń broni dwuręcznych. I dobrze. Ale wtedy kusze tym bardziej powinny być wzmocnione! A tutaj - nawet zasięgi skrócili do 100 metrów.

Fakt faktem, że teraz runda będzie trwała pewnie ok 3 sekund, tudzież "czas bliżej nieokreślony" i z nową, zmniejszoną Szybkością, walka strzelecka będzie wyglądać inaczej, choć nie jestem pewien czy lepiej. Zobaczymy.
_________________
Jestem Prawem - Chaosem, Przeznaczeniem - Losem.
Jestem Pasją - Horrorem, Przebudzeniem - Pogromem.
Wasze życia w Mych rękach... i nieszczęsnej k8.
Ostatnio zmieniony przez Cryingorc 2009-07-06, 19:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Piotrek 
Czeladnik VIII Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 24 Cze 2008
Posty: 379
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-07-06, 20:41   

Ale kusza wcale nie powinna zadawać dużych obrażeń :) powinna tylko dobrze pancerz przebijać jeśli by tak na to patrzeć. Tak mi się wydaje.
Problemem jest odwieczna walka
realistycznośc vs grywalność
za dużo zasad opcjonalnych tabelek itd. odpycha od systemu :/
 
 
sirserafin 
Czeladnik VII Kręgu
Human Archer


Wiek: 39
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 610
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2009-07-07, 09:37   

Jak wynika z forum RB, chłopaki się wycwanili z tym pierwszym poziomem przedmiotów wątkowych :-)

Aby taki zrobić najpierw bierzemy zwykły przedmiot...
później idziemy do Zbrojmistrza, który musi go "na maksa" przekuć (a to trochę trwa i trochę kosztuje)...
później idziemy do Mistrza Żywiołów, żeby zrobił z niego przedmiot wątkowy...
a przedmiot wówczas traci wszystkie efekty przekucia do czasu utkania wątka pierwszego poziomu...

Zastanawiam się jednak czy w proces tworzenia przedmiotów wątkowych nie zostaną wplątane też inne dyscypliny...

A z tą kuszą to odgrzewanie starych kotletów... na Pasje! ile można? tak samo jak n-ty raz czytanie o problemie "A czemu obrażenia z Ognistej Strzały są gorsze niż jak strzelam zwykłymi?"; "A czemu Wietrzny Łuk ma takie same obrażenia jak Ognista Strzała a jest dużo droższy?"
Jest zasada opcjonalna do kusz - brać jak się chce...
Kierując się upraszczaniem mechaniki nie obchodzi mnie to, że się dolicza te kilka stopni, nawet jeśli wydaje się to głupie czy nierealistyczne. Chyba gdzieś widziałem zasady nakładania bełtów, które uzależniono od siły, co skutkuje tym, że zakładanie bełta może nie być czynnością niewymagającą akcji...
_________________
W szkole, kiedy kumple zażywali narkotyki, ja wierzyłem w sprawiedliwość i uczciwość polityki...
 
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2009-07-07, 10:10   

Cryingorc napisał/a:
Właściwie to jedna tylko rzecz, typowa kusza po dostrojeniu na pierwszy poziom zadaje obrażenia z 9 stopniem. Czy to znaczy, że stopień obrażeń nadal dodaje się do SF? Jesli tak jest, to SyF po dziewięciokroć.

Panowie. Kusze mają konkretny naciąg. Jeśli ktoś sobie taką kupuje, dobiera ją do swoich możliwości. Stąd sumowanie Siły Fizycznej i stopnia obrażeń kuszy. Stąd jest to rozwiązanie realistyczne. I przeciętna kusza zadaje 10 stopień obrażeń dzierżona przez przeciętnie silnego strzelca. A Dostrojona na poziomie pierwszym kusza wątkowa dodaje premię +3 stopnie do obrażeń. Tyle.

Piotrek napisał/a:
Ale kusza wcale nie powinna zadawać dużych obrażeń :) powinna tylko dobrze pancerz przebijać jeśli by tak na to patrzeć. Tak mi się wydaje.

Niekoniecznie. Długie łuki, oraz refleksyjne łuki przebijają niektóre pancerze o wiele łatwiej. Kusza ma po prostu o wiele większą siłę rażenia na krótkim i średnim dystansie.
Co jest spowodowane tym, iż łuki w walce służą do strzelania raczej balistycznego, lub na krótkim dystansie, jeśli wchodzą w grę mocno opancerzone cele.
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
Cryingorc 
Czeladnik VII Kręgu


Wiek: 39
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 851
Skąd: Włocławek/Olsztyn
Wysłany: 2009-07-07, 10:45   

Kot. Dobrze wyjaśniłeś różnice między łukami i kuszami. Ale nie rozumiem Twojej pierwszej wypowiedzi. Jeśli zwiekszysz swoją SF to "konkretny naciąg kuszy" której używasz też się zwiększy czy to znaczy, że musisz kupić nową z naciągiem na tę nową akurat SF? Wyjaśnij.

Piotrek, przyznanie kuszy 13 stopnia obrażeń lub np przebicia pancerza przy dużym sukcesie ani nie tworzy tabelek, ani nie komplikuje walki IMHO.

Sirserafin. To jest odgrzewanie kotletów takie samo jak każda zmiana w mechanice przy tworzeniu nowej edycji. To samo, co np z hełmami. Jednego razi bardziej to, że hełmy nie działają, innego to, że kusza działa nielogicznie. :) Mi obie te kwestie wydawały się kuleć i mam nadzieję, że przy kuszach co zmienili. Jeśli np system walki tarczą będzie sprawniejszy niż w poprzednich edycjach, to pewnie go zastosuję (obecnie tarcze zwiększaja u Mnie OF w miejsce PF).

Na forum RB też pojawiają się ciekawie zróżnicowane opinie - jeden lubił to, a mu zabrano, inny za to skacze przez to z radości. Oczywiście nie urodził się taki, co by wszystkim dogodził i tak też będziemy mieć z tą edycją.
_________________
Jestem Prawem - Chaosem, Przeznaczeniem - Losem.
Jestem Pasją - Horrorem, Przebudzeniem - Pogromem.
Wasze życia w Mych rękach... i nieszczęsnej k8.
 
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2009-07-07, 13:36   

Cryingorc napisał/a:
Ale nie rozumiem Twojej pierwszej wypowiedzi. Jeśli zwiekszysz swoją SF to "konkretny naciąg kuszy" której używasz też się zwiększy czy to znaczy, że musisz kupić nową z naciągiem na tę nową akurat SF? Wyjaśnij.

Powinno być zgodnie z tą drugą opcją. Ale - uproszczenie mechaniki powoduje że lepsze jest trzymanie się normalnego sumowania.

Cryingorc napisał/a:
Piotrek, przyznanie kuszy 13 stopnia obrażeń lub np przebicia pancerza przy dużym sukcesie ani nie tworzy tabelek, ani nie komplikuje walki IMHO.

Przebijanie pancerzy zależałoby od pocisków, nie od kuszy. A lepszym sposobem byłoby pomijanie współczynnika "deflection modifier".
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
sirserafin 
Czeladnik VII Kręgu
Human Archer


Wiek: 39
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 610
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2009-07-07, 15:21   

Hehe... a najlepiej to uznać, że w ed w ogóle nie ma kusz, tak samo jak kawy (ale w sumie to dziwne, że pyry są -.- ) :-D i po problemie.

Propozycja z pomijaniem bonusu jaki daje pancerz w przypadku używania kuszy jest całkiem ciekawy.

Nadal jednak sprawa z SF do kuszy jest nierozwiązana... i wydaje mi się być nierozwiązywalną. Są tylko lepsze lub gorsze sposoby obejścia tego problemu i przyjęty w systemie nie wydaje się być najgorszym, a może nawet jest najlepszym... jakby się uczepiać takich rzeczy to np. można by się pytać o strzelanie z łuku, bo tutaj np. jak używamy krótkiego łuku 10 kg a krzepy myamy tyle co rosły troll to i tak nie zrobimy, że ta strzała poleci dalej niż łuk pozwala, czyli de facto strzelamy słabiej, bo nie wykorzystujemy całej siły a tylko tyle na ile pozwala konstrukcja łuku... moja siostra gdy miała 11 lat strzelała tak samo daleko co ja z 8-10 kg łuku... dlatego kupiłem sobie cięższy... Innym przykładem czego można by się tu uczepić i powiedzieć, że można by Edkową mechanikę o kant d*** roztrzaskać mogłyby być przykłady broni miotanych. Każdy kto rzucał oszczepem wie, że nie jest to taka łatwa sztuka, a co dopiero w przypadku noży czy sztyletów - w rękach niewprawnego miotacza większość rzutów kończy się uderzeniem w cel płazem lub rękojeścią... a czemu nasze edkowe wszystkie się wbijają? (Pewnie powiecie, że trafienie wcale nie oznacza, ze się wbiły tylko, że zraniły cel, ale darujcie sobie taki argument, bo NIE UWIERZĘ w barwne relacje opisujące jak to potężni adepci u każdego na każdej sesji nokautują swoich przeciwników trafieniem płazem czy rękojeścią).
_________________
W szkole, kiedy kumple zażywali narkotyki, ja wierzyłem w sprawiedliwość i uczciwość polityki...
 
 
 
Habib 
Opiekun IX Kręgu
Smok Karatenga


Wiek: 40
Dołączył: 22 Paź 2006
Posty: 1005
Skąd: Czďż˝stochowa
Wysłany: 2009-07-07, 16:27   

sirserafin napisał/a:
Hehe... a najlepiej to uznać, że w ed w ogóle nie ma kusz, tak samo jak kawy (ale w sumie to dziwne, że pyry są -.- )

;-)
Ziemniaki są nieznane w Throalu jak podaje Throal: the Dwarf Kingdom. Można wnioskować, że jak tam nie są znane, to i w całej Barsawii. Jednakże w przygodzie Koszmar z Przestworzy, w travarskiej karczmie "Wykwintne Podniebienie" można kupić wołowinę z dodatkiem gotowanych ziemniaczków.

Kwestia sporna i tego co uzna MG za prawdziwe.
_________________
Habibsite.pl
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2009-07-07, 18:20   

Dopiero dziś miałem szansę zobaczyć nowy Preview, wróciłem z Krakowa...

Ogólnie, może oprócz kwestii przekuwania broni i braku takiej możliwości w przypadku wątkowego oręża, nie ma według mnie nic kontrowersyjnego...

EKWIPUNEK

Zmiana zasięgów, można się była jej spodziewać po zmianach jakie nastąpiły w poruszaniu się bohaterów. Po zmniejszeniu szybkości, walka i sposób jej prowadzenia zapewne ulegnie zmianie, uproszczenie do dwóch rodzajów zasięgu jest dość logiczne...

Hełmy z modyfikatorami, jako część zestawu zbroi. Tego brakowało i luka została uzupełniona.

Deflection Bonus... Podejrzewam, że wprowadzono jakiś wzorek na to... na przykład (PF+Wielkość)/2 czy coś w tym rodzaju... Dzięki czemu uwzględniamy więcej niż tylko PF, który tak naprawdę nie zawsze wiele mówi, bo możemy mieć i bardzo małą tarczę z dużym PF i premia z PF do Trudności Przebicia może być wtedy trochę niesprawiedliwa.

PRZEDMIOTY WĄTKOWE I TWORZENIE PRZEDMIOTÓW WĄTKOWYCH

Kolejne uporządkowanie, i jak w przypadku innych rzeczy niejako "wzorcowanie". Wszystko jest ze sobą lepiej połączone, oszczędzamy też miejsce w podręczniku, znikają PL przy przedmiocie, zamiast tego wystarczy zajrzeć do odpowiedniej tabelki.

Uproszczenie tajników do samej nazwy na 1 poziomie na plus. Usunięcie nagrody w PL za Czyny na duży plus. Przerzucenie Przedmiotów Wątkowych do Podręcznika dla graczy rozsądne. Skoro przedmioty można kupić, są jako tako powszechne wśród adeptów, to logiczne powinno być ich umieszczenie właśnie w PG (Player's Guide)

Szkoda mi usunięcia możliwości przekucia Broni Wątkowej.

Tu zależy jak spojrzymy na Przekucie ostrza. Jeżeli przyjmiemy, że Przekucie jest pewnym odziaływaniem na wzorzec broni... to ok wtedy zmiana wydaej się logiczna. Natomiast jeżeli przyjmiemy, że Przekucie jest zewnętrznym magicznym odziaływaniem (taka była interpretacja dotychczas), takim jak na przykład czary... to wtedy zmiana nie jest w porządku. Jeżeli w wypadku 2 interpretacji nie pozwalamy na Przekucie, logicznie rzecz biorąc nie powinniśmy wtedy pozwolić także na rzucenie czaru na broń... Tutaj więc przed ostatecznym werdyktem, chciałbym wpierw zobaczyć jak wygląda teraz Przekucie ostrza.

Ogólnie zmiana podyktowana chęcią zbalansowania rozgrywki...
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2009-07-07, 18:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Cryingorc 
Czeladnik VII Kręgu


Wiek: 39
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 851
Skąd: Włocławek/Olsztyn
Wysłany: 2009-07-07, 19:25   

Sethariel napisał/a:
Dzięki czemu uwzględniamy więcej niż tylko PF, który tak naprawdę nie zawsze wiele mówi, bo możemy mieć i bardzo małą tarczę z dużym PF i premia z PF do Trudności Przebicia może być wtedy trochę niesprawiedliwa.

Bo Ja wiem.. Raczej tak jest, że małe tarcze - niska premia do PF. Zobaczymy.

Sethariel napisał/a:
Tutaj więc przed ostatecznym werdyktem, chciałbym wpierw zobaczyć jak wygląda teraz Przekucie ostrza.

Już nie Ostrza ale Przekuwanie Broni. :)
_________________
Jestem Prawem - Chaosem, Przeznaczeniem - Losem.
Jestem Pasją - Horrorem, Przebudzeniem - Pogromem.
Wasze życia w Mych rękach... i nieszczęsnej k8.
 
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2009-07-07, 19:31   

Cryingorc napisał/a:
Już nie Ostrza ale Przekuwanie Broni. :)


He he racja, Forge Weapon. Przyzwyczajenia robią swoje ;-)
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2009-07-07, 19:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2009-07-07, 20:38   

Sethariel napisał/a:
Szkoda mi usunięcia możliwości przekucia Broni Wątkowej.

A mnie nazywałeś manczkinem. :P

Cryingorc napisał/a:
Bo Ja wiem.. Raczej tak jest, że małe tarcze - niska premia do PF. Zobaczymy.

Idąc za ciosem, czy też strzałem z kuszy: Premia do Pancerza Fizycznego za tarczę obrazuje raczej wysiłek, jaki zostaje włożony w jej ominięcie i zadanie ciosu w nie chroniony nią obszar, niż jej solidność. Chociaż słabsze jakościowo tarcze będą dawały faktycznie mniejszą ochronę, ze względu na to, że ich materiał umożliwia "przebicie się". A z drugiej strony, drewniana tarcza będzie równie skuteczna, co metalowa, bo jest lżejsza i łatwiejsza do manewrowania. Zaś puklerz powinien mieć minimalny PF, ale za to całkiem słuszną premię do Parowania, jak dla mnie co najmniej +3, ze względu na jego poręczność i fakt, iż to właśnie do parowania został stworzony...

Sethariel napisał/a:
He he racja, Forge Weapon. Przyzwyczajenia robią swoje

O właśnie - może wreszcie ten talent umożliwi wykuwanie broni. Bo samą niską magią ciężko się pracuje...
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
Ostatnio zmieniony przez Kot 2009-07-07, 20:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2009-07-07, 21:35   

Kot napisał/a:
A mnie nazywałeś manczkinem. :P

:mrgreen:

Nie tyle co szkoda, a raczej chciałbym by zmiana była spójna z całą teorią magiczną wątków, wzorców i oddziaływania magii. Jeżeli Przekucie Broni działać będzie na wzorzec broni, to zmiana w postaci braku możliwości przekucia Przedmiotów Wątkowych jest jak najbardziej w porządku.

Z resztą długi czas w ogóle grałem w ED1 bez możliwości przekucia Przedmiotów Wątkowych...
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2009-07-07, 21:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2009-07-08, 10:23   

Sethariel napisał/a:
Jeżeli Przekucie Broni działać będzie na wzorzec broni, to zmiana w postaci braku możliwości przekucia Przedmiotów Wątkowych jest jak najbardziej w porządku.

Bo tak jest - przekucie Wzmacniało zwykły Wzorzec, a zaklęcie zmienia go w Prawdziwy Wzorzec, stąd nie potrzebuje Wzmocnienia i nie da się go Wzmocnić...
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2009-07-08, 10:45   

Jedna z interpretacji, nigdzie nie potwierdzona. Gdyby Przekucie tak ingerowało bezpośrednio na wzorzec, przekuta broń stawałaby się magiczna, a tak nie było. Przekucie liczone było jako zewnętrzny efekt magiczny (Zgodnie z Zasadą Trzech i Maksymalnego Obrażenia z Broni). Cieszyłbym się zatem, gdyby Przekuta Broń liczona była teraz jako magiczna.

Poczekamy, zobaczymy...
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2009-07-08, 11:52, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template junglebook v 0.2 modified by Nasedo