Poprzedni temat :: Następny temat
Szczegoly gry
Autor Wiadomość
Szaraq 
Czeladnik VI Kręgu


Wiek: 36
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 236
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-06-22, 23:57   Szczegoly gry

A ja chcialem was zapytac o to jak szczegolowe sa wasze sesje?? Tzn. chodzi mi o takie sprawy jak: liczenie jedzenia/picia, jakie zostaly graczom, albo podroze: "po 2 tygodniach dochodzicie na miejsce", czy kazdy dzien opisujecie z osobna.
_________________
Pozdrawiam
Szaraq
 
 
 
Gerion 
Opiekun IX Kręgu
Troll Warrior


Wiek: 51
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 1091
Skąd: Poznaďż˝
Wysłany: 2006-06-23, 00:20   

Ja od początku prowadzę notując wszystko w Systemie Czasu Wolnego. Kazdy dzień przygód mam rozpisany. Jak patrze w plik, to mam rozpisane 23 lata życia adeptów ;-) Po każdej sesji zajmuje mi to jakies pół godzinki (cała buchalteria, zliczanie PLi, aktualizowanie kroniki itp). Ale ja to bardzo lubię robić, stąd taka ogromna skrupulatność.
Oczywiście jest też tak, że 80 dni to wpis Przelot therańską Kilą z Sky Point do Kalkutany. Chodzi mi tylko o bierzące notowanie upływającego czasu.

Natomiast liczeniem jedzenia/picia się nie zajmuje pod dwoma warunkami. BG mają fundusze (po miesiącu "przeskoku" odliczam im odpowiednio zposiadanych zasobów). BG nie sa zmuszeni korzystać z umiejętności Wilderness Survival, albo Hunting ;-)

pozdrawiam
Gerion
_________________
Moja wikipedia ED,
 
 
 
lord.owca 
Czeladnik V Kręgu
Zagubiony


Wiek: 39
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 152
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2006-06-23, 06:49   

nie jedzenia nie liczymy bo to nie ma sesnsu poprostu kupuje sie jedzenie na podroz np 7 dni i jezeli nic sie stanie czyli podroz sie nei przedluzy to nie ma problemu.
_________________
inkscape-tutorial.pl portfolio.dnginfo.pl
 
 
Vasquez21 
Administrator


Dołączył: 19 Maj 2006
Posty: 337
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2006-06-23, 10:45   

Tak, u nas również nie jest jakoś specjalnie liczone jedzenie. Poprostu gracze kupują sobie jedzonko na podróż, i podobnie jak u lorda.owcy, jesli podróż przebiegnie zgodnie z planem nie przejmujemy się tym. Ważne jest jednak to by gracze pamiętali o zakupach. Jeśli zapomną pozostaje im polowanie bądź nawrót do miasta.

Co do podróży, to przeważnie wygląda to tak, że podczas podróży opisujemy kilka wybranych dni... czasem nic się nie stanie, czasem jakieś zwyczajne lub mniej zwyczajne wydarzonko.
 
 
 
lord.owca 
Czeladnik V Kręgu
Zagubiony


Wiek: 39
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 152
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2006-06-23, 14:39   

Cytat:
Co do podróży, to przeważnie wygląda to tak, że podczas podróży opisujemy kilka wybranych dni... czasem nic się nie stanie, czasem jakieś zwyczajne lub mniej zwyczajne wydarzonko.



u nas dochodza jeszcze nasze opisy, jako graczy czyli co nasza postac robila jak sie zachowywala itp :-P
_________________
inkscape-tutorial.pl portfolio.dnginfo.pl
 
 
Szaraq 
Czeladnik VI Kręgu


Wiek: 36
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 236
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-06-23, 19:28   

Hmm... no to u mnie w sumie dosyc podobnie. Podroz jezeli jest dluga to opisuje tylko wybrane dni i wydarzenia. Jesli trwa dla przykladu tydzien, to moge sie spokojnie pokusic o pelny opis 7 dni i swobodne punkty do odgrywania postaci - spotkania z podroznymi, zajazdy itp.

Jesli chodzi o jedzenie, to najczesciej stawiam sobie kreski - ile dni bohaterowie podrozuja i porownuje z ich zapasami.
_________________
Pozdrawiam
Szaraq
 
 
 
Vasquez21 
Administrator


Dołączył: 19 Maj 2006
Posty: 337
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2006-06-23, 20:32   

lord.owca napisał/a:
u nas dochodza jeszcze nasze opisy, jako graczy czyli co nasza postac robila jak sie zachowywala itp

No tak, gracze często deklarują, szczególnie przy dłuższych podróżach co ich postacie mają zamiar robić... trenują umiejętności, rozglądają za kapliczkami wyznawanych pasji itp. itd.
 
 
 
sir_lancelot 
Czeladnik VI Kręgu
Sir Lancelot


Wiek: 42
Dołączył: 28 Cze 2006
Posty: 304
Skąd: Iława
Wysłany: 2006-07-19, 00:45   

Gerion napisał/a:
Ja od początku prowadzę notując wszystko w Systemie Czasu Wolnego.


Najbardziej skrupulatny jak widzę znów okazał się Gerion:) No cóż, to było do przewidzenia:) Nie twierdzę, że to źle. Jeśli komukolwiek sprawia przyjemność uzupełnianie tabelek:) Nie wiem czy ma to jakikolwiek inne zastosowanie, co uzupełnianie często selektywnej i wybiórczej pamięci Graczy, którzy upierając się przy swoim lubią nie wierzyć MG na słowo:) No i nie wiem czy w takim razie Gracze się z tego rozwiązania cieszą:P

***************************************************************************

Co do szczegółów, jakie mój MG przywiązywał w przypadku opisywania akcji z uwzględnieniem jedzenia/picia/załatwiania potrzeb fizjologicznych(bo takowe nie zapominajmy również miewają Postacie) sprowadzała się do weryfikacji funduszy potrzebnych do zaopatrzenia się w prowiant na określony czas i ewentualne deklarowanie bardziej szczegółowych posiłków podczas zwalniania akcji w trakcie rozgrywki przez samych graczy.

Czasem padało oczywiście ciekawe pytanie ze strony MG do Gracza w formie: "A Ty, co niby jesz skoro nie kupowałeś niczego ani nic nie masz?"... Wtedy zwykle nadchodzi konsternacja i albo się ktoś bardziej roztropny podzieli... Albo nie i wtedy pozostaje próba polowania, która lubi się nie udać i zabiera dużo czasu:)

*************************************************************************

Vasquez21 napisał/a:
No tak, gracze często deklarują, szczególnie przy dłuższych podróżach, co ich postacie mają zamiar robić... Trenują umiejętności, rozglądają się za kapliczkami wyznawanych pasji itp. itd.


Co do dłuższych podróży to podobnie jak u Vasquez21 Gracze deklarują MG stałe elementy dnia i mówią, w jakim mniej więcej czasie zwykle się to odbywa. MG na tej podstawie określa potem czy coś akurat nie zdarzyło się w terminie zadeklarowanym przez postać i czy zdołała zrealizować swoje codzienne stałe zajęcia:)
_________________
http://www.myspace.com/sobiewolaclub

http://www.sobiewola.pl/
 
 
 
Vasquez21 
Administrator


Dołączył: 19 Maj 2006
Posty: 337
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2006-07-19, 07:38   

sir_lancelot napisał/a:
Nie wiem czy ma to jakikolwiek inne zastosowanie, co uzupełnianie często selektywnej i wybiórczej pamięci Graczy

lancelot wiesz wogóle co to jest System Czasu Wolnego ? Sugeruję przeczytać, bo znów jakieś herezje wygadujesz :)
 
 
 
sir_lancelot 
Czeladnik VI Kręgu
Sir Lancelot


Wiek: 42
Dołączył: 28 Cze 2006
Posty: 304
Skąd: Iława
Wysłany: 2006-07-19, 08:07   

Vasquez21 napisał/a:
Lancelot wiesz w ogóle, co to jest System Czasu Wolnego? Sugeruję przeczytać, bo znów jakieś herezje wygadujesz :)


Tak się składa, że wiem, co to jest:) Herezja, zatem tylko jak widzę znowu w tym, że to ja a nie nikt inny się do tego odniósł.

Nawiązuj, zatem z łaski swojej do tematu jak ja to zrobiłem po dygresji dotyczącej postu Geriona. Napisanie przez Ciebie postu dla sztuki jest tak samo mało twórcze jak podjęta przeze mnie próba odniesienia się do Twych kolejnych wątpliwości. Więc oprócz tego, że zadałeś niepotrzebne pytanie nie wniosło to nic do tematu.

Ja się do tematu ustosunkowałem. Szkoda, że to pominąłeś.
_________________
http://www.myspace.com/sobiewolaclub

http://www.sobiewola.pl/
 
 
 
Vasquez21 
Administrator


Dołączył: 19 Maj 2006
Posty: 337
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2006-07-19, 10:19   

sir_lancelot napisał/a:
Nawiązuj, zatem z łaski swojej do tematu jak ja to zrobiłem po dygresji dotyczącej postu Geriona.

W tym temacie wyraziłem już swoje zdanie, nie widziałem potrzeby pisać jeszcze raz tego samego.

sir_lancelot napisał/a:
Napisanie przez Ciebie postu dla sztuki

To nie był post dla sztuki, ale pytanie w Twoim kierunku czy aby napewno wiesz co to jest SCW, skoro twierdzisz, że nie widzisz innych jego zastosowań poza przypominaniem graczom co robili.

sir_lancelot napisał/a:
jest tak samo mało twórcze jak podjęta przeze mnie próba odniesienia się do Twych kolejnych wątpliwości.

Zamiast więc się odnosić poprostu odpowiedz.

sir_lancelot napisał/a:
Więc oprócz tego, że zadałeś niepotrzebne pytanie nie wniosło to nic do tematu.

Nie rozumiem dlaczego niepotrzebne ? Zainteresowało mnie dlaczego w tak płytki moim zdaniem sposób zrozumiałeś SCW. Jako, że ja nie miałem okazji jeszcze grać z tą pomocą, zainteresowało mnie, jakie mogą być tego wady.

sir_lancelot napisał/a:
Ja się do tematu ustosunkowałem. Szkoda, że to pominąłeś.

Nie zabardzo jest się w tym poście do czego ustosunkować. Opisujesz swoją sytuację na sesjach i ja uważam że jest to ok. Co mam komentować, skoro nie widzę niczego anormalnego ? :)
 
 
 
sir_lancelot 
Czeladnik VI Kręgu
Sir Lancelot


Wiek: 42
Dołączył: 28 Cze 2006
Posty: 304
Skąd: Iława
Wysłany: 2006-07-19, 23:43   

Wybacz Vasquez21. Wiele moich postów miało symbolizować podanie ręki na zgodę. Nie udało mi się jednak dotrzeć do Ciebie z tym pokojowym przesłaniem. Dziękuję, więc Gerionowi, że zdołał opanować bardzo niezdrową sytuację. Mam nadzieje, że od tej pory zdanie każdego będzie uznawane. Nie będzie dyskryminowane i piętnowane. Nie są według mnie potrzebne posty skłaniające do zbędnej nerwowej polemiki. Jeśli z kimś się nie zgadzam pierwsza myśl jest taka: "Myślę inaczej, co nie oznacza, że ten ktoś nie ma prawa tak myśleć i tego napisać". Mam nadzieje, że od tej pory będzie to kierowało wypowiedziami zamieszczanymi na tym forum.

Gerion. Jeszcze raz dziękuję.

*************************************************************************

Vasquez21 napisał/a:
Nie rozumiem, dlaczego niepotrzebne? Zainteresowało mnie, dlaczego w tak płytki moim zdaniem sposób zrozumiałeś SCW. Jako, że ja nie miałem okazji jeszcze grać z tą pomocą, zainteresowało mnie, jakie mogą być tego wady.


Ja również podobnie jak Ty nie doświadczyłem zastawania SCW w grze, zatem moja wiedza na ten temat jest teoretyczna tak samo jak i Twoja. Praktyka gry pozbawiona tego rozwiązania skłania do wniosku, że można się bez tej opcji obyć i nie trzeba tego na siłę włączać do tematu dotyczącego szczegółów gry. Tyle.

*************************************************************************

Vasquez21 napisał/a:
Nie za bardzo jest się w tym poście, do czego ustosunkować. Opisujesz swoją sytuację na sesjach i ja uważam, że jest to ok. Co mam komentować, skoro nie widzę niczego anormalnego ? :)


Z założenia uważam, że nie należy się ustosunkowywać wyłącznie do postów "Anormalnych". Tak samo jak nie należy domniemywać stanienia takiego postu w treści moich kolejnych wypowiedzi. Tak jak wielokrotnie pisałem, co podkreślam, będę pisał na temat zasad, jakimi kieruje się rozgrywka przez pryzmat doświadczenia sesyjnego. Pozwala to na dotknięcie tematu z praktycznego punktu widzenia i nie ogranicza wypowiedzi tylko do wątków czysto teoretycznych i opisanyć w podręcznikach.
_________________
http://www.myspace.com/sobiewolaclub

http://www.sobiewola.pl/
 
 
 
Vasquez21 
Administrator


Dołączył: 19 Maj 2006
Posty: 337
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2006-07-20, 07:31   

sir_lancelot napisał/a:
Ja również podobnie jak Ty nie doświadczyłem zastawania SCW w grze, zatem moja wiedza na ten temat jest teoretyczna tak samo jak i Twoja. Praktyka gry pozbawiona tego rozwiązania skłania do wniosku, że można się bez tej opcji obyć i nie trzeba tego na siłę włączać do tematu dotyczącego szczegółów gry. Tyle.

Ja jednak zanim coś skrytykuję lub uznam za niepotrzebne staram się z tym zapoznać dokładniej. Teraz po tym kiedy wreszcie udało mi się poznać ideę SCW, chciałbym spróbować, gdyż wydaje mi się, że może ona być bardzo pomocna. Chociażby w zaoszczędzeniu czasu na takie pierdołki jak zakupy itp.
 
 
 
Szaraq 
Czeladnik VI Kręgu


Wiek: 36
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 236
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-07-20, 11:20   

No to mam jeszcze jedno pytanko dotyczace glownego tematu: Jak u was ma sie sprawa z przedmiotami, dzwiganymi przez BG - stosujecie ograniczenia, ustalone przez ich SF??
Jesli o mnie chodzi, to ja tego nie uznaje - wszystko biore na logike: oczywiste, ze BG nie bedzie dzwigal stolu, albo szafy przez caly kaer, jakkolwiek nie bylby silny i jak bardzo droga by nie byla.
_________________
Pozdrawiam
Szaraq
 
 
 
Vasquez21 
Administrator


Dołączył: 19 Maj 2006
Posty: 337
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2006-07-20, 12:16   

Ja podobnie... nie widzę sensu notowania wszystkich ciężarów po kolei... chociaż czasem sprawdzam sobie np. ile dana zbroja waży i mniej więcej na oko ustalam ciężar przedmiotów co pozwala mi ustalić mniej więcej czy postać zdoła np. udźwignąć swojego rannego kompana.
 
 
 
sir_lancelot 
Czeladnik VI Kręgu
Sir Lancelot


Wiek: 42
Dołączył: 28 Cze 2006
Posty: 304
Skąd: Iława
Wysłany: 2006-07-20, 18:19   

Vasquez21 napisał/a:
Ja jednak zanim coś skrytykuję lub uznam za niepotrzebne staram się z tym zapoznać dokładniej. Teraz po tym, kiedy wreszcie udało mi się poznać ideę SCW, chciałbym spróbować, gdyż wydaje mi się, że może ona być bardzo pomocna. Chociażby w zaoszczędzeniu czasu na takie pierdołki jak zakupy itp.


Tak zwykle bywa, że rzeczy, bez których potrafimy się obyć wydają się być zbędne i "gorsze" tak długo jak nie przyjdzie nam ich używać. Wtedy często okazuje się, że nie można już sobie bez nich wyobrazić dalszej egzystencji. Nie twierdzę, że tak nie jest w przypadku SCW. Przyznam szczerze, że nie miałem okazji nigdzie tego zaznać ani sprawdzić, więc jeśli zdołam to pewnie zmienię zdanie. Jeśli Ty, Vasquez21 to wypróbujesz to podziel się wrażeniami na forum:)

*************************************************************************

Szaraq napisał/a:
No to mam jeszcze jedno pytanko dotyczące głównego tematu: Jak u was ma się sprawa z przedmiotami, dźwiganymi przez BG - stosujecie ograniczenia, ustalone przez ich SF??


W ładowaniu na siebie przedmiotów hamulcem powinna być głównie logika. Zasady ustalone przez system są dla tych jednostek, które bez testu wykonanego na kościach nie są w stanie niczego zostawić i muszą wciąż taszczyć i być jak juczne zwierzęta:)

Logika w tej kwestii powinna brać górę. Zasady podręcznikowe powinny czekać w odwodzie na wyłamywanie się opornych śmiałków:)

*************************************************************************

Vasquez21 napisał/a:
Ja podobnie... Nie widzę sensu notowania wszystkich ciężarów po kolei...


Ja nie spotkałem się z notowaniem do tak skrupulatnego wymiaru. Zwykle MG mając obraz postaci wynikający z opisu Gracza potrafi nałożyć jakiś modyfikator(ruchu, szybkości zmęczenia, inicjatywy, szybkości poruszania się, itp.) zależny od stopnia obładowania. Jest to moim zdaniem najlepszy sposób, aby wybić Graczom z głowy robienie z postaci wielbłądów:D
_________________
http://www.myspace.com/sobiewolaclub

http://www.sobiewola.pl/
 
 
 
Szaraq 
Czeladnik VI Kręgu


Wiek: 36
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 236
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-07-20, 18:42   

Ja to w sumie kiedys robilem, ale szybko zrezygnowalem jak przy kazdym przedmiocie, jaki znalezli BG musialem szukac jego wagi, potem dodawac to do wagi ogolem i porownywac z udzwigiem - tracilo strasznie na dynamice.
_________________
Pozdrawiam
Szaraq
 
 
 
sir_lancelot 
Czeladnik VI Kręgu
Sir Lancelot


Wiek: 42
Dołączył: 28 Cze 2006
Posty: 304
Skąd: Iława
Wysłany: 2006-07-21, 01:45   

Szaraq napisał/a:
Ja to w sumie kiedyś robiłem, ale szybko zrezygnowałem jak przy każdym przedmiocie, jaki znaleźli BG musicalem szukać jego wagi, potem dodawać to do wagi ogółem i porównywać z udźwigiem - trąciło strasznie na dynamice.


Dlatego mój MG znając możliwości Postaci Gracza i trudność sytuacji, w jakiej się znalazła określał poziom minusowych modyfikatorów uznaniowo nie wyliczając dziesiątek danych z podręcznikowych reguł:) Odbywało się to szybko, naturalnie i sprawnie:) Dynamika nie obrywała przez to niemal wcale:)
_________________
http://www.myspace.com/sobiewolaclub

http://www.sobiewola.pl/
 
 
 
Szaraq 
Czeladnik VI Kręgu


Wiek: 36
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 236
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-07-21, 10:33   

No, ja generalnie wogole przy tym minusow nie stosuje, chyba ze gracze ostro przesadza (wezma stol, albo szafe :-) ).
_________________
Pozdrawiam
Szaraq
 
 
 
sir_lancelot 
Czeladnik VI Kręgu
Sir Lancelot


Wiek: 42
Dołączył: 28 Cze 2006
Posty: 304
Skąd: Iława
Wysłany: 2006-07-21, 15:00   

Szaraq napisał/a:
wezmą stół, albo szafę :-)


Nie no to już jest kompletny max:) Jednak ja jestem zdania, że jak gracz się obwiesi tuzinem broni a przy tym nosi niemały bagaż podróżny i ma jeszcze wcale nie najlżejszą zbroję, to, jeśli nie jest osiłkiem nie powinien się spodziewać normalnych modyfikatorów. A i osiłkowi, który nagle zmienia się w wieszak powinno się lekko zasygnalizować przesadę, co dobrze odwzorują jego minusy w określonych działaniach. Nie mówię tu wprawdzie o skrupulatnym liczeniu punk za punktem. Przychylam się bardziej do tego, że MG w pewnym momencie powie tak: "Nie zdołasz się wspiąć na to drzewo, bo zewsząd krępują Cię paski mocujące Twój ekwipunek" albo "Nie podkradniesz się cicho nigdzie tak długo jak masz przytwierdzone do twego pancerza cały arsenał mieczy. One przy każdym Twoim kroku wydają jakieś metaliczne dźwięki obijając się o siebie i od Twego pancerza" itp. Porównam to do "A Team":) To tak jakby BA Baracus chciał się do kogoś podkraść z ta wieczna kolią na szyi:D
_________________
http://www.myspace.com/sobiewolaclub

http://www.sobiewola.pl/
 
 
 
Vasquez21 
Administrator


Dołączył: 19 Maj 2006
Posty: 337
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2006-07-21, 19:56   

Wydaje mi się, że o to właśnie chodziło Szaraqowi, tylko chciał to przedstawić obrazowo ;)
Ja nawet nie wyobrażam sobie włażenia na jakieś drzewo w jakiejś cięższej zbroji...

Poprostu każdy trzyma się logiki i tak jest najlepiej, a to, że czasem jakiś gracz nie może się z tym pogodzić... jego problem 8-)
 
 
 
Szaraq 
Czeladnik VI Kręgu


Wiek: 36
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 236
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-07-21, 22:35   

Vasquez21 napisał/a:
Wydaje mi się, że o to właśnie chodziło Szaraqowi, tylko chciał to przedstawić obrazowo ;)

Hehe - no, dokladnie.
Ja w sumie najczesciej korzystam po prostu z limitu miejsca (jak gracz przekroczy tych kilka linijek poswieconych na bron na karcie) - no chyba, ze faktycznie to sa dla przykladu same noze, to wiadomo, ze moze ich caly arsenal nosic, albo halabardy, wtedy wiecej jak 2, to nie dzwignie.

No i oczywiscie z tego, co powiedzial Vasquez - w pelnej plytowce raczej moze o wspinaczce zapomniec.

I tutaj pojawiaja mi sie 2 kolejne pytania:
1 - pasujace do aktualnego tematu, mniej do glownego: czemu krwawe kamienie odejmuja inicjatywe?? Jak dla mnie wlasnie glowna ich zaleta powinna byc praktycznie zerowa waga i duza wygoda w poruszaniu, bo to tylko kilka kamyczkow na skorze??
2 - na odwrot od poprzedniego: jak wyglada u was sprawa szybkosci w walce - czy dokladnie liczycie czy BG moze podbiec do przeciwnika na podstawie odpowiedniego wspolczynniku, czy raczej bierzecie ten wspolczynnik "na luzie"??

Jezeli chodzi o 2 kwestie, to ja tak jak z udzwigiem - biore raczej na luz, chyba ze faktycznie gracz chce przebiec na drugi koniec lasu :-) .
_________________
Pozdrawiam
Szaraq
 
 
 
Vasquez21 
Administrator


Dołączył: 19 Maj 2006
Posty: 337
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2006-07-22, 11:46   

Szaraq napisał/a:
1 - pasujace do aktualnego tematu, mniej do glownego: czemu krwawe kamienie odejmuja inicjatywe?? Jak dla mnie wlasnie glowna ich zaleta powinna byc praktycznie zerowa waga i duza wygoda w poruszaniu, bo to tylko kilka kamyczkow na skorze??

Śmiem twierdzić, że to nie jest kilka kamyczków na skórze :)
One pokrywają całe ciało i wydaje mi się, że nie wiąże się to z ciężarem, ale poprostu z niewygodą. Pancerze z reguły są "płaski" natomiast krwawe kamienie "wystają" :)

Szaraq napisał/a:
2 - na odwrot od poprzedniego: jak wyglada u was sprawa szybkosci w walce - czy dokladnie liczycie czy BG moze podbiec do przeciwnika na podstawie odpowiedniego wspolczynniku, czy raczej bierzecie ten wspolczynnik "na luzie"??


Zdecydowanie na luzie. Walka w ED tak straszliwie się przeciąga, iż nie miałbym siły jeszcze wszystkiego sprawdzać :), ogólnie jeśli bohater chce przebieć jakiś kawałek i uderzyć to wszystko zależy od inicjatywy jaką osiągnął. Najczęściej pozwalam mu przebiec kilkanaście metrów i uderzyć, ale już dużo później. Inicjawtywa /2 albo coś w tym stylu, zależnie od sytuacji.
 
 
 
Gerion 
Opiekun IX Kręgu
Troll Warrior


Wiek: 51
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 1091
Skąd: Poznaďż˝
Wysłany: 2006-07-22, 22:57   

Kilka spraw.

Udźwig i tzw obciazenie postaci. Moi gracze mieli wiele wspaniałych pomysłów. Do astralnej kieszeni wejdzie naprawdę przerażając ilość przedmiotów...A Mistzrowie żywiołów wysyłali na ZIemnej fali nawet całą wioskę. ;-)

Krwawe kamienie.
Szaraq nie pamiętaj w której edycji, ale przy opisie Zbrojmistrza podawano szczegóły "osadzania" krwawych zbroi. Trochę to boli ;-) I trwa parę dni. Vasquez ma rację, to nie jest 10 kamyszków na krzyż osadzonych w nacieciach na skórze. Ale i tak mają marny ogranicznik Inicjatywy. Są niezłe, pancerz duchowy i malutkie Rozwzorcowanie...

Szybkość w walce.
Kwestia wprawy. Ja robię to w chwilach potrzeby, kiedy jest naprawdę ważne. Zwykle rozgrywam bez opcji dzielenia ruchu.

Gerion
_________________
Moja wikipedia ED,
 
 
 
Szaraq 
Czeladnik VI Kręgu


Wiek: 36
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 236
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-07-23, 00:04   

Gerion napisał/a:
Krwawe kamienie.
Szaraq nie pamiętaj w której edycji, ale przy opisie Zbrojmistrza podawano szczegóły "osadzania" krwawych zbroi. Trochę to boli ;-) I trwa parę dni. Vasquez ma rację, to nie jest 10 kamyszków na krzyż osadzonych w nacieciach na skórze. Ale i tak mają marny ogranicznik Inicjatywy. Są niezłe, pancerz duchowy i malutkie Rozwzorcowanie...

Hmm... patrzac na rysunek z ED1 to chyba tak jest :-P .
Poza tym wszystko jedno czy samo osadzanie boli i ile trwa, to w walce w jakis sposob ogranicza ruchy, tylko nie moge sobie wyobrazic jak...

Gerion napisał/a:
Szybkość w walce.
Kwestia wprawy. Ja robię to w chwilach potrzeby, kiedy jest naprawdę ważne. Zwykle rozgrywam bez opcji dzielenia ruchu.

No, ja mowiac dokladniej, to nie licze w jakiej odleglosci sie znajduja gracze od przeciwnikow, tylko wszystko "na oko" i tylko w sytuacjach, kiedy znajduja sie ledwo w zasiegu BG, patrze na wspolczynniki.
_________________
Pozdrawiam
Szaraq
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template junglebook v 0.2 modified by Nasedo