Wiek: 40 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 851 Skąd: Włocławek/Olsztyn
Wysłany: 2008-08-26, 11:55
Natanael, a masz Ty podstawkę? Są tam wskazówki jak dodać głębi postaci. Określ miejsce pochodzenia, rodzinę, przebieg inicjacji, powód zostania adeptem i wyruszenia na trakt, wydarzenia kształtujące osobowość postaci.
_________________ Jestem Prawem - Chaosem, Przeznaczeniem - Losem.
Jestem Pasją - Horrorem, Przebudzeniem - Pogromem.
Wasze życia w Mych rękach... i nieszczęsnej k8.
Nie nie mam podstawki . Dzięki za radę spróbuje tak zrobić i zobaczę co mi z tego wyjdzie. Mamy jeszcze plany z kumpelom co by rodzeństwem być ale to jak będziemy tworzyć kolejne postacie. A mógłbyś doradzić jakieś miejsce pochodzenia?? Bo nic nie mogę wymyślić. (Jestem elfem)
Ostatnio zmieniony przez Natanael 2008-08-26, 12:53, w całości zmieniany 2 razy
To zależy... Nie ma konretnego miejsca tylko dla elfów. Elfy żyją w dużych miastach takich jak Travar czy Urupa, żyją też w krasnoludzkich podziemiach (np. w Throalu), czy też tradycyjnie w małych społecznościach w lasach (blisko natury). To gdzie się wychował też będzie miało znaczenie, na to jaki jest teraz. Fechtmistrz w mieście na pewno będzie miał więcej pola do popisu, więcej pojedynków, wyzwań. Mógł też dorosnąć w małej wiosce, mógł być farmerem, a teraz szuka przygód. To jaką miał rodzinę, przyjaciół... jakieś ważniejsze wydarzenia w życiu. Te rzeczy tworzą historię bohatera i jego osobowość.
Ale tak jak Cryingorc powiedział, w podstawce są wskazówki.
Poza tym niech Ci MG pomoże, jemu też powinno zależeć na tym by twoja postać była jak najciekawsza...
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Wiek: 40 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 851 Skąd: Włocławek/Olsztyn
Wysłany: 2008-08-26, 14:30
Nic dodać, nic ując. Pogadaj z MG. Polecałbym Tobie również przeczytanie odpowiednich rozdziałów "Ścieżek adeptów" (o dyscyplinie Fechtmistrza) oraz "Mieszkańców Barsawii tom 1" (o elfach), ewentualnie "Księgi Wiedzy" (o sposobie inicjacji Fechtmistrza). Powinno pomóc nadać rys postaci.
_________________ Jestem Prawem - Chaosem, Przeznaczeniem - Losem.
Jestem Pasją - Horrorem, Przebudzeniem - Pogromem.
Wasze życia w Mych rękach... i nieszczęsnej k8.
,,Ścieżki Adeptów" udało mi się przeczytać. Lecz na razie nie mam dostępu do ,,Mieszkańcy Barsawii" i do ,,Księgi Wiedzy". Dzięki za rade. Zapytam MG może i on coś doradzi.
Ostatnio zmieniony przez Natanael 2008-08-26, 15:10, w całości zmieniany 1 raz
Wiek: 114 Dołączył: 27 Maj 2006 Posty: 882 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2008-08-26, 15:37
Mnie osobiście zawsze bardziej interesowaly postacie graczy od strony psychiki i charakteru niz przeszlosci, ale najprostsza metodą jest zadawanie pytań typu gdzie się urodził, ile ma rodzeństwa, przyjaciół, wrogów, jakieś wątki miłosne, ważniejsze wydarzenia, które popchnęły go na drogę albo ukształtowały jakąś cechę charakteru. Takie pytania są w wielu podstawkach do erpegów nie tylko w Przebudzeniu ziemi i większość z nich jest uniwersalna. A o szczegóły dotyczące konkretnych miejsc, nazw własnych i innych rzeczy z Przebudzenia o których nie masz pojęcia dopytuj mistrza gry.
1) przyczyna - co spowodowało że został adeptem? dlaczego jest fechmistrzem, a nie kimś innym?
2) cel - po co jest fechmistrzem? jak rozumie ścieżkę fechmistrza, jak rozumie bycie adeptem?
3) metoda - w jaki sposób jest fechmistrzem, jakie ma metody przyciągania uwagi, budzenia podziwu i poklasku?
4) światopogląd - jaki ma stosunek do innych ras, do pasji, magii krwi, Krwawej Puszczy, Thery i Throalu?
5) miejsce- dlaczego jest tam gdzie zaczynacie grać, czy to daleko od jego rodzinnych stron czy tuż za progiem?
to także powinno ukonkretnić historię postaci i zawęzić wachlarz możliwości oferowanych przez świat
Wiek: 39 Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 152 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-08-28, 06:49
Punkty 1-4 warto rozważyć i niekoniecznie trzeba umieszczać w życiorysie. To jest raczej dobre do odgrywania postaci, dodawania w czasie sesji np. opowiadanie towarzyszą czemu kroczy tą ścieżka, a nie inną; wpływ tej ścieżki na postrzeganie wydarzeń na świecie i tych tyczących się tw bohatera; opis zachowania bohatera w czasie pojedynku czym się wyróżnia od innych fechmistrzów itp. Oczywiście te wszystkie elementy powinny się rozwijać wraz z wyższymi kręgami postaci. Mianowicie stworzenie "własnej" wizji ścieżki na podstawie ogólnych praw. Modyfikacja rytuału karmicznego, rozważania przy medytacji talentów.
Miejsce w którym gracie zazwyczaj MG umieszcza na twojej ścieżce, lub ustala z tobą jaka jest przyczyna, że tam się znalazłeś. Ponieważ MG może dodać czynnik zewnętrzny, który scali fabułę i postaci graczy np, poszukiwanie informacji, jakiś przedmiot, organizacje dlatego warto to przedyskutować.
Punkty 1-4 warto rozważyć i niekoniecznie trzeba umieszczać w życiorysie.
Jak dla mnie pkt. 1 jest kluczowy dla historii postaci - trudno jest mi odgrywać Wyzwoliciela nie wiedząc dlaczego nim zostałem.
Najczęściej prowadzone przeze mnie postacie opierały się na jakimś mocnym konflikcie wewnętrznym, którego obietnicę rozwiązania dawała ścieżka adepta lub - w innych systemach - poszukiwacza przygód.
Natomiast prowadząc, faktycznie, przy NPC zwykle to sobie odpuszczałem.
Wiek: 39 Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 152 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-08-29, 11:05
Tak, źle kliknąłem miało być 2-4. Po za tym ja lubię jak postać posiada historie dość ogólną i w czasie gry rozwijać ją. Zostawia to furtę by zaskoczyć MG jakąś wstawką w czasie sesji - tak zwane wewnętrzne rozmyślania bohatera.
Dreyfuss napisał/a:
Najczęściej prowadzone przeze mnie postacie opierały się na jakimś mocnym konflikcie wewnętrznym
Najpierw życie zgodne z wolą ojca/rodziny, ale niezgodne z własnym ja. Pod wpływem istotnego NPCa odrzucenie takiego życia. Wyklęcie przez ojca, choć niektórzy członkowie rodziny w sekrecie utrzymują kontakty z bohaterem. Zmiana imienia i podążanie drogą adepta czyli odrzucenie przeszłości z jednoczesną tęsknotą za nią.
To daje sytuację rozdarcia pomiędzy chęcią życia z ukochaną rodziną, a mocnym odczuciem że się podąża własną drogą. Do tego trzeba dodać poczucie żalu do ojca oraz chęć udowodnienia mu, że się mylił.
To konflikt, który napędzał/warunkował jedną z moich postaci.
Zmiana imienia i podążanie drogą adepta czyli odrzucenie przeszłości z jednoczesną tęsknotą za nią.
Hola, hola. A czy to nie jest przypadkiem tak, że podczas zmiany imienia, zmienia się wzorzec ofiary, za czym idzie utrata pamięci, zdolności, talentów do tegoż momentu? Analogicznie do zaklęcia Strzaskanie Wzorca?
Dokładnie tak. A ponieważ zmiana imienia miała miejsce przed wkroczeniem na ścieżkę adepta, dlatego też umiejętności zostały po staremu. Zmiany były tylko fabularne.
Hmm, ciekawa sprawa - wiesz, że ani razu nie włączyłem nieszczęśliwej miłości ani romansu? Zemsta owszem, choć nie jako główny motyw. Miłość braterska też. Ale nieszczęśliwa miłość ani razu.
Lord.owca, Podsunąłeś mi ciekawą kwestię do rozpatrzenia. Założę osobny temat.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum