Jakoś się zebrałem i zrobiłem w końcu aktualizację na swoim sajcie. DOtyczy ona zasad CLassica, krok po kroku - wszystko na tacy...:) Wiecie robię to dla moich graczy, ale myślę, że skorzysta każdy kto zaczyna Classica.
Link tutaj
pozdrawiam
Gerion
ps. ludziska, gracie Wy jeszcze w ogóle w Edka? ;)
a tak na powaznie to prowadze w miare regularnie mniej wiecej co 2 tygodnie. W zaleznosci od czasu jakim dysponujemy i dyspozycyjnosci wszystkich graczy.
Wiek: 51 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 1091 Skąd: Poznaďż˝
Wysłany: 2006-11-14, 10:40
Słuchajcie co powiecie na te odnowione talenty?
AKrobatyczny atak wbrew nazwie podnosi Obronę fizyczną (powinien się nazywac Akrobatyczna obrona)
Czytanie/pisanie - wreszcie jasno określono jak to jest z tymi dialektami, ile ich można opanować itd.
Czytanie/pisanie znaków magicznych - zauważyliście jak skoczyła trudność uczenia się nowych zaklęć? No i można poświęcać test zdrowienia na kolejną próbę nauczenia się czaru tego samego dnia.
Drewniania skóra - trwa tyle godzin co poziom. Hmm....ja się zastanawiam nad kontrolowaniem tego podczas prowadzenia...może być kłopotliwie, nie sądzicie?
Moc woli - ha, 1 pkt wyczerpania. Pamiętam jaki to był (jest?) powerny talent...jak wszyscy zazdrościli Ksenomantom, że opanowują go najwcześniej ze wszystkich magów..
A teraz to wyczerpanie troszkę osłabia wykorzystanie talentu. Kiedyś działał wręcz automatycznie, a teraz gracz musi deklarować, czy używa Mocy Woli, czy nie. Ciekawe jak to wyjdzie w praniu.
Oparcie się mocy znamienia - Łowca zawsze rozpoznaje czy i kiedy został naznaczony. Tego mi brakowało w 1 i 2 edycji, takiego oficjalnego dopowiedzenia.
AKrobatyczny atak wbrew nazwie podnosi Obronę fizyczną (powinien się nazywac Akrobatyczna obrona)
Gerion, ale przecież to nie oto chodzi ;) Gość, atakuje wykonując jakieś wygibasy i przez te właśnie ruchy w ataku, trudniej go trafić. Jakbym widział talent "Akrobatyczna obrona" to od razu bym sobie wyobrażał, że gość robi tylko salta z boku na bok, ale o uderzaniu raczej mógłby zapomnieć.
Gerion napisał/a:
Czytanie/pisanie znaków magicznych - zauważyliście jak skoczyła trudność uczenia się nowych zaklęć? No i można poświęcać test zdrowienia na kolejną próbę nauczenia się czaru tego samego dnia.
Tak. Moim zdaniem zdecydowanie na plus zmiana. Przepisanie czaru nie powinno być bezproblemowe, ale powinno odzwierciedlać, trud jaki Mag musi włożyć w nauczenie się czaru.
Gerion napisał/a:
Drewniania skóra - trwa tyle godzin co poziom. Hmm....ja się zastanawiam nad kontrolowaniem tego podczas prowadzenia...może być kłopotliwie, nie sądzicie?
W 1ed. jeśli dobrze pamiętam (nie mam teraz przy sobie podręcznika) trwała cały dzień ;]... A jeśli idzie o kontrolowanie, to przecież wiadomo, że nie będą tak chodzić po mieście :) no a jeśli chodzą... to już ich sprawa, którą można łatwo rozwiązać: np. straży może się coś takiego nie spodobać ;)
Cytat:
Moc woli - ha, 1 pkt wyczerpania. Pamiętam jaki to był (jest?) powerny talent...jak wszyscy zazdrościli Ksenomantom, że opanowują go najwcześniej ze wszystkich magów..
A teraz to wyczerpanie troszkę osłabia wykorzystanie talentu. Kiedyś działał wręcz automatycznie, a teraz gracz musi deklarować, czy używa Mocy Woli, czy nie. Ciekawe jak to wyjdzie w praniu.
Moim zdaniem bardzo dobra zmiana. Tak jak powiedziałeś to był jeden z najpotężniejszych talentów, nadal nim jest z tym, że jego używanie zostało troszeczkę ograniczone.
Akrobatyczny atak wbrew nazwie podnosi Obronę fizyczną (powinien się nazywac Akrobatyczna obrona)
Bardzo dobra zmiana, przy okazji pozbyto sie umiejetnosci troszke dublujacej ten talent Akrobatyka. Chociaz z drugiej strony przydalaby sie taka akrobatyka przy testach roznego rodzaju skokow i akrobacji. Gerion jak to rozwiazano?
Gerion napisał/a:
Czytanie/pisanie znaków magicznych - zauważyliście jak skoczyła trudność uczenia się nowych zaklęć? No i można poświęcać test zdrowienia na kolejną próbę nauczenia się czaru tego samego dnia.
Poświęcanie testów zdrowienia juz bylo w 1 edycji. Jak bardzo zwiekszyla sie trudność moge prosic o przyklady?
Gerion napisał/a:
Drewniania skóra - trwa tyle godzin co poziom. Hmm....ja się zastanawiam nad kontrolowaniem tego podczas prowadzenia...może być kłopotliwie, nie sądzicie?
Nio troche to ogranicza ten talent. Jezeli Hartowanie siebie dziala na 24h to drewniana skora chyba takze powinna...
Gerion napisał/a:
Moc woli - ha, 1 pkt wyczerpania.
Bardzo dobra zmiana. Wreszcie przypomina to troche talenty innych dyscyplin zwiekszajace obrazenia (Cios z powietrza), oczywiscie jesli dobrze zrozumialem, ze przy rzucaniu czarow rowniez 1 wyczerpanie?
P.S. ED Classic bede mial dopiero za jakies 2-3 tygodnie, ale juz chcialbym powoli sie przerzucic. Jezeli to mozliwe prosilbym posiadaczy Classica o troche wiecej szczegolow odnosnie tych talentow.
Wiek: 51 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 1091 Skąd: Poznaďż˝
Wysłany: 2006-11-14, 16:18
Vasquez - :) masz rację z tym akrobatycznym atakiem. Nie pomyślałem, tak mi się jakoś skojarzyło na podstawie opisu talentu...
Seth:
Mamy umiejętność, Akrobatycznby atak. Skoki i akrobacje? NIe wgłębiałem się w to, może w GM Compendium coś jest.
Trudność uczenia sie zaklęć? Ależ napisałem wartości dla ED CLassic pod opisem talentu ;) Porównaj sobie z polskim podręcznikiem - jest pewna różnica.
Drewaniana skóra - nie mam 100% pewności, ale pozostałe "skóry"chyba też mają działanie zalezno godzinowo od poziomu...
Moc woli - wydajesz 1 pkt wyczerpania i aktywujesz talent jeśli jesteś magiem ichcesz mieć liczony stopień Mocy woli przy efekcie rzuconego zaklęcia a nie czystą SIłę Woli. Nie aktywujesz przecież Mocy Woli podczas rzucania czarów (Pecepcja a nie SIła woli). Podobnie aktywujesz moc woli, jak np jakakolwiek zdolność atakuje Obronę Magiczną...
Wiek: 40 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 851 Skąd: Włocławek/Olsztyn
Wysłany: 2006-11-16, 22:26
Gerion napisał/a:
Słuchajcie co powiecie na te odnowione talenty?
AKrobatyczny atak wbrew nazwie podnosi Obronę fizyczną (powinien się nazywac Akrobatyczna obrona)Gerion
Akrobatyczny atak niepotrzebnie wprowadza nowy test (chcieli dopomóc w tym momencie magom i innym wysokoobronomagicznym stworkom). Zdecydowanie lepiej działał w drugiej edycji.
Gerion napisał/a:
Czytanie/pisanie znaków magicznych - zauważyliście jak skoczyła trudność uczenia się nowych zaklęć? No i można poświęcać test zdrowienia na kolejną próbę nauczenia się czaru tego samego dnia.Gerion
Seth ma rację, wykorzystanie TZ było mozliwe już w I edycji. Trudność skoczyła, ale i tak po dorwaniu się do księgi uczymy się do oporu, co ograniczała druga edycja poprzez koszt w PL (wcale nie wysoki, ale jednak)
Gerion napisał/a:
Drewniania skóra - trwa tyle godzin co poziom. Hmm....ja się zastanawiam nad kontrolowaniem tego podczas prowadzenia...może być kłopotliwie, nie sądzicie?Gerion
Może. Trochę osłabia Woja, nie widzę większej potrzeby wprowadzania tej zmiany, szczerze mówiąc.
Gerion napisał/a:
Moc woli - ha, 1 pkt wyczerpania. Pamiętam jaki to był (jest?) powerny talent...jak wszyscy zazdrościli Ksenomantom, że opanowują go najwcześniej ze wszystkich magów.. Gerion
Świetny pomysł! Co prawda Ksenolodzy poznają teraz MW dopiero na 6 kręgu (wg mnie nawet niepotrzebnie tak późno), ale osłabienie MW jest słuszne. magowie mają bardzo mało talentów powodujących wyczerpanie (Czarodziej prawie w ogóle), i mimo, że wytrzymałością też nie mają się co chwalić, to MW z 1 pktem wycz da im do myslenia.
Mały newsik ;)
Po tym jak długo nie mogłem się uporać z trojanem, który mi ktoś miły wstrzyknął w pliki strony, dałem sobie spokój. Tym bardziej że google ostrzegały przed wejściem na moją stronę.
W końcu znalazłem chwilkę czasu i wywaliłem gnoja.
Z nowym rokiem ruszam ponownie. Strona wymaga odkurzenia, ale materiałów nadal w niej jest sporo.
Wiek: 51 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 1091 Skąd: Poznaďż˝
Wysłany: 2008-10-24, 13:22
W kwestii formalnej, zmienił się adres główny strony na www.gerion.pl
Poza tym odseparowałem moduł newsowy i przerzuciłem wszystko do wikipedii Edkowej. Pewnie na początku będzie trudniej odnaleźć to i owo, ale myślę, że suma sumarum mechanizm wiki jest wydajniejszy. MNie się podoba :)
Wiek: 37 Dołączył: 02 Sie 2007 Posty: 925 Skąd: Iława/Gdańsk
Wysłany: 2008-10-26, 16:12
Przejrzałem nową stronkę... oj będzie co czytać, będzie muszę powiedzieć, że jestem (póki co wizualnie, treści jeszcze nie znam) zadowolony z postępu prac
Geeeeerion... mam pytanie... Masz na stronce recepturę Eliksiru Zdrowienia... będziesz wrzucał jeszcze inne receptury?
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2008-12-29, 04:30, w całości zmieniany 1 raz
Wiek: 37 Dołączył: 02 Sie 2007 Posty: 925 Skąd: Iława/Gdańsk
Wysłany: 2008-10-27, 20:55
To nic, że nie RedBrick'owe. Gerion to też dobra firma
Jeden z moich graczy zdobył ostatnio "Zaxa Podstawy Alchemii" i planowałem właśnie skonstruowanie takiej listy receptur, a tak... będzie mi nieco łatwiej
Swoją drogą, to ja właśnie czerpię ze strony Geriona opis turnieju, jaki tam ma gdzieś opisany. A zaczęło się wszystko, od kilku łebków, którzy chcieli się u wojownika z drużyny uczyć. :] Co prawda u mnie ten turniej będzie na mniejszą skalę, ale pomoć gerionowej strony jest nieoceniona.
Wiek: 37 Dołączył: 02 Sie 2007 Posty: 925 Skąd: Iława/Gdańsk
Wysłany: 2008-11-02, 21:43
Gerion... co do tych receptur jeszcze... masz tam składnik: Krew Adeptów - susz z grzybów (niecodzienna)
Właśnie przeglądałem Survival Guide i na str. 108 jest opisane działanie czegoś takiego jak Adept's Blood. Czy to to samo, czy przypadkowe "podobieństwo" nazw?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum