Wiek: 51 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 1091 Skąd: Poznaďż˝
Wysłany: 2008-01-07, 16:17 Zachowanie równowagi
Do testu Zachowania równowagi używamy stopnia Siły Fizycznej. Czy postać gracza (Wojownik) która może użyć karmy do testów Siły Fizycznej, może jej użyć również do testów Zachowania Równowagi?
Jak dla mnie nie, to są dwa różne testy mimo tej samej podstawy (atrybut Siła Fizyczna). Ale chciałbym się upewnić.
Ciekawa sprawa... Na pierwszy rzut oka powiedziałbym, że można... Ale po głębszej analizie muszę zgodzić się z Mysticiem. Nie można dodać karmy, bo test zachowania równowagi nie jest "Attribute-only Test". (str 64 Player's Compendium)
Z drugiej strony w wypadku testu zachowania równowagi nie wynikającego z walki bym już się zastanawiał, bo to już prawdopodobnie byłby "Attribute-only Test". Co ciekawsze talent zachowanie równowagi bez odpowiedniego rozwinięcia talentu byłby w tym wypadku nieadekwatny.
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Wiek: 114 Dołączył: 27 Maj 2006 Posty: 882 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2008-01-07, 18:50
No jak nie ma talentu czy też umiejętności, to ostatecznie można się przychylić. Ale to już zależy od MG, czy woli bardziej bohaterskich bohaterów czy mniej.
Ciekawa sprawa... Na pierwszy rzut oka powiedziałbym, że można... Ale po głębszej analizie muszę zgodzić się z Mysticiem. Nie można dodać karmy, bo test zachowania równowagi nie jest "Attribute-only Test". (str 64 Player's Compendium)
No dobrze, ale w takim razie dlaczego Łucznik może używać karmy do Zręczności przy wspinaczce?
Gerion napisał/a:
może jej użyć również do testów Zachowania Równowagi?
Mam nadzieję, że chodzi o testy atrybutów domyślnych, a nie o dorzucanie karmy do talentów opartych na cesze. Chciałbym zauważyć, że w polskiej wersji podręcznika zapisane jest to następująco:
Cytat:
(...) do działań wymagających samej <cechy>(...)
_________________ Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
Wiek: 51 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 1091 Skąd: Poznaďż˝
Wysłany: 2008-01-08, 16:22
Cytat:
No dobrze, ale w takim razie dlaczego Łucznik może używać karmy do Zręczności przy wspinaczce?
Dlatego że Wspinaczka istnieje jako "umiejętność domyślna" - testowana samym atrybutem Zręczność.
Swego czasu (ED1) wyjaśniano różnice między "attribute only test" (testowaniem czystej cechy) a testami mającymi określenia (jak np;. test zachowania równowagi, czy test inicjatywy - gdzie tak naprawdę mamy podstawę: czysta SF czy czysta Zręczność). Nie wiem jak to sensownie wytłumaczyć, ja czuję różnice w nomenklaturze.
WYchodzi na to że Karmę (jako bonus Dyscyplinarny) możemy dodawać do testów atrybutów używanych jako "umiejętności domyślne". Plus w innych wyjątkowych/określonych sytuacjach (jak niska magia, itp).
Jeżeli chodzi jeszcze o samo zachowanie równowagi, to polskie tłumaczenie może być też mylące. Po angielsku to jest Wound Balance co od razu wskazuje kiedy talentu używamy. Opis talentu jest już jednoznaczny.
Do testu obrażeń w walce wręcz (gdzie stopień obrażeń zależy od SF) też nie można dodać dyscyplinarnie karmy (no chyba, że ma się taką opcję na kręgu np. Wojownik na 8 kręgu)
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Wiek: 114 Dołączył: 27 Maj 2006 Posty: 882 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2008-01-09, 22:48
A nie ma efektów np. zaklęć, które nie powodują ran a trzeba wykonać test zachowania równowagi?
Dawno się nei wgłębiałem, ale wydaje mi się że są takie sytacje, a jak są, to tłumaczenie jest dokładniejsze od oryginału :)
No samo polskie tłumaczenie opisu talentu też wskazuje na to, że talent używa się przy odniesieniu rany. Więcej jest napisane w rozdziale o walce w podpunkcie o testach Zachowania Równowagi, gdzie napisane jest także o sytuacjach innych niż odniesienie rany.
W sumie tak jak Gerion powiedział, karma do atrybutu tylko jeżeli testujemy dany atrybut lub bazująca na nim umiejętność domyślną. Wszelkie inne testy oparte o dany atrybut, a nie testujące go bezpośrednio nie podlegają "dokarmianiu". W ten sposób wszelkie bonusy karmy do obrażeń, do testów Zdrowienia nie miałyby sensu, jeżeli wcześniej np. dostawalibyśmy karmę do żywotności czy siły fizycznej (a tak jest np. z wojownikiem, na 6 kręgu karma do siły na 8 kręgu karma do obrażeń walki wręcz)
Jest to jednak moim zdaniem sprawa dla RedBricka do zastanowienia przed 3 edycją...
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
No samo polskie tłumaczenie opisu talentu też wskazuje na to, że talent używa się przy odniesieniu rany. Więcej jest napisane w rozdziale o walce w podpunkcie o testach Zachowania Równowagi, gdzie napisane jest także o sytuacjach innych niż odniesienie rany.
To jeden z elementów, któe mnie osobiście irytowały. Niby talent się nadaje do odpowiednich testów, ale jednak w wielu sytuacjach powinno się używać Zręczności, zamiast siły.
_________________ Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum