To jest tradycyjny jęk jaki wydaję gdy przyjdzie mi prowadzić swordmastera, albo jeszcze lepiej odgrywać taką postać.
Tradycyjnie przyjeliśmy, że taunt podobnie jak emotion song nie jest startowany przez "no to ja go z taunta", tylko trzeba rzeczywiście przygotować kwestię która ma obrazić przeciwnika. Co ma kilka oczywistych choć ciekawych konotacji:
-> Dobry swordmaster jeszcze przed walką chce wiedzieć cokolwiek o przeciwniku żeby mieć się czego "czepić"
-> Łatwo użyć taunta przeciwko przyjaciołom, ale się tego nie robi bo potem naprawdę noszą w sercu do Ciebie urazę
-> Jak już użyjesz taunta przeciwko orkowi nie licz że ta walka skończy się zawieszeniem broni
Tak sobie myślę, gdybyście mieli poprowadzić postać mistrza swordmastera, albo jeszcze lepiej szkoły adeptów w której staracie się w postaci przygód i małych zadań powyższą wiedzę powiększoną o kilka klasycznych rzeczy do jakich można się przy rasach i dyscyplinach uchwycić żeby przeciwnik poczuł się dotknięty. To jak byście to zrobili?
Coś podobnego choć odrobinę delikatniejszego pojawiło się w staruteńkiej grze komputerowej "The Curse of The monkey island" gdzie główny bohater dowiaduje się, że machanie mieczem to jedno a językiem to drugie i później gracz uczył się na pamięć zaczepek i odzywek (można znaleźć na youtube). Później to zaczynało przypominać trochę taniec, gdzie odzywki i odpowiedzi stawały się kolejnymi figurami.
Nadzieja, że zrozumieliście ten chaos .
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2008-12-26, 20:52, w całości zmieniany 1 raz
Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2007 Posty: 94 Skąd: Poznań
Wysłany: 2007-11-06, 20:35
tez chcialem zwrocic na to uwage ale "swordmaster" i tak daje się przełknąć w porownaniu z "healingiem" z innego postu w kazdym razie wydaje tradycyjny jek na czesc autora (bez obrazy gondar)
_________________ Szaman wali pozytywem w twarz agresora... pozytywne fluidy...
Wiek: 114 Dołączył: 27 Maj 2006 Posty: 882 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2007-11-06, 20:53
cytat: albo jeszcze lepiej szkoły adeptów w której staracie się w postaci przygód i małych zadań powyższą wiedzę powiększoną o kilka klasycznych rzeczy do jakich można się przy rasach i dyscyplinach uchwycić żeby przeciwnik poczuł się dotknięty. To jak byście to zrobili?
To jest kwintesencja pytania, więc prośba do ciebie. Możesz to przełożyć na ludzki, bo nie bardzo rozumiem o co chodzi z tym prowadzeniem mistrza szkoły adeptów? Czy pytasz o jakiś ogólny rys, czy też prosisz o bardziej szczegółowe przykłady. Bo rozumiem że chodzi ci o sytuacje w których fechtmistrz sam sobie dobiera przeciwników, bo w innych przypadkach prowokacja jest zupełnie bezużyteczna. Czy tak? Moje pytanie: co z prowokowaniem przeróżnych istot czy zwierzów, na które raczej ciężko znaleźć haki?
Moje pytanie: co z prowokowaniem przeróżnych istot czy zwierzów, na które raczej ciężko znaleźć haki?
Na każdego jest hak Nie każdy jednak został jeszcze dobrze osądzony.
A tak poważnie, to Prowokacja w Redbrickowym Earthdawnie rzeczywiście bardziej przypomina te potycznki słowne ala Monkey Island, niż Prowokacja z 1 edycji. Teraz można prowokować co turę aż do utraty tchu, lub mechanicznie rzecz biorąc do utraty nieprzytomności z powodu nadmiernej ilości punktów wyczerpania. Sic! Tym którzy nie zauważyli przypominam, że nowa errata dodała do Prowokacji wyczerpanie równe 1. Nie wiem czy słusznie, bo nie zdążyłem talentu dobrze sprawdzić, ale były ponoć w Redbricku głosy od różnych fanów ED, że Prowokacja bez wyczerpania jest za silna... mimo, że to przecież maksymalnie -4 do testów osoby pod wpływem talentu.
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Errata z 5 września. Zmienia także szybkości niektórych zwierząt i wrogów z bestiariusza (Cryingorc miał coś z tym wspólnego). Zmienione są także trudności tworzenia przedmiotów wątkowych... dodano czynnik ilości poziomów, które przedmiot posiada.
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2007-11-08, 21:12, w całości zmieniany 1 raz
Tym samym jednak prawie uniemożliwiając to postaciom Graczy. Trzeba całego mnóstwa kasy i czasu, żeby obniżyć trudność do poziomu rozsądnego ryzyka (czyli gdzieś tak 70% pewności, że się uda), a gdzie taki bohater gnający z jednej przygody do drugiej znajdzie tyle tych zasobów? A przecież przedmioty te są prawie nie do kupienia, jak to każda edycja po kolei podkreślała. Stają się tak jakby tylko fajnym dodatkiem, ale kompletnie nierealistycznym.
Biorąc pod uwagę fakt, że w przeciwieństwie do talentów, które się regenerują, przedmioty można permanentnie zniszczyć (tracąc bezpowrotnie pieniądze, czas i punkty legend przede wszystkim), według mnie są w ogóle nie warte zachodu w tej chwili. :/
_________________ "We cannot all be masters." - William Shakespeare
Wiek: 40 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 851 Skąd: Włocławek/Olsztyn
Wysłany: 2007-11-17, 23:28
Na wstepie przepraszam za offtopic. A propos erraty, pisałem juz chyba, że podesłałem im kolejny plik z błędami i sugestiami poprawek. Ciekaw jestem jak je przyjmą. Classic wciąż ma sporo błędów. Niektóre rzeczy nie wiedzieć czemu zostały zmienione. Przykładów jest mnóstwo, jak i mozliwości ich zmian. Na szczęście są otwarci na zmiany. Dlatego nie drukuję jeszcze kompendiów.
Przedmioty matryce maja horrendalne trudności tworzenia (EDN, tzw Enchantment Difficulty Number), jak pisał Sir Valeq. Wyrzucić 27 w teście tkania wątków nie jest łatwo trzeciokręgowemu, powiedzmy, adeptowi. (Dla przypomnienia, w 1 edycji trudnośc ta wynosiła 12.)
Co do szybkości, nie wszystkie zmiany, nawet po erracie mi się podobają. Jak wygląda kilka przykładowych szybkości zwierząt, w metrach na rundę (pisze z pamięci):
stadzian 1 ed 110, classic 110
koń wierzchowy 1 ed 120, classic 104
zoak 1 ed 150, classic 80
griffin (w locie), 1 ed 120, classic 68
Wciąż są niewyważone. Nieścisłości są jeszcze w udźwigach zwierząt, ciężarze ekwipunku, stopniach trudności tworzenia niektórych rzeczy, opisach statków powietrznych itd. Kiedyś do tego siądę, jak czas mi pozwoli.
Co do Prowokacji, ciężko mi oceniać zmianę działania talentu. Im więcej jednak talentów do wykorzystania w jednej rundzie, tj nie wymagających akcji, tym więcej pieprzenia się podczas gry i turlania. Drugoedycyjna działala wg mnie wydajnie. No, ale classic spiłował działanie wielu talentów. Najbardziej dobiło mnie ograniczenie przekucia broni do wartości jej Wielkości lub stopnia obrazeń. Bez sensu. Podobnie z ograniczaniem talentu Powietrzny Łuk, Wind Bow z 15 (!) kręgu Łucznika.
A i tak classic jest super. ;]
Ostatnio zmieniony przez Cryingorc 2007-11-17, 23:35, w całości zmieniany 2 razy
Najbardziej dobiło mnie ograniczenie przekucia broni do wartości jej Wielkości lub stopnia obrazeń. Bez sensu.
Mnie akurat ta zmiana się podobała. Wzmacnia znaczenie przedmiotów wątkowych, poza tym sam stosowałem tą regułę jako home rule, jeszcze w 1 edycji, gdy do classica było daleko.
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Wiek: 40 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 851 Skąd: Włocławek/Olsztyn
Wysłany: 2007-12-02, 22:56
Owszem, też stosowałem, ale do wartości stopnia; zasada ze Ścieżek Adeptów. Ograniczenie przekucia do wielkości powoduje, że np miecz przekuc możesz tylko 3 razy.
_________________ Jestem Prawem - Chaosem, Przeznaczeniem - Losem.
Jestem Pasją - Horrorem, Przebudzeniem - Pogromem.
Wasze życia w Mych rękach... i nieszczęsnej k8.
Heh, jednak musze odpowiedziec na szczegolnie pierwsze komentarze.
Dzieki za nie! W sumie dopoki tego nie zobaczylem nie wiedzialem jak zabawnie to brzmi w ustach innych osob. Oczywiscie moge sie tlumaczyc, ze gralismy na angielskich podrecznikach i poprostu latwiej bylo niektorych nawet oczywistych rzeczy nie tlumaczyc . Co nie jest wytlumaczeniem na napisanie 'healing' gdziekolwiek .
mystic - wtedy jeszcze wiedizalem o co mi chodzi . Dzis juz nie bede tkal tylu watkow ilu wymaga rozszyfrowanie tego magicznego tekstu, sa wazniejsze cele w przygodzie .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum