Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Sethariel
2008-12-25, 22:33
Prowokacja (Taunt)
Autor Wiadomość
gondar 
Nowicjusz

Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 4
Skąd: Swarzędz
Wysłany: 2007-11-06, 01:01   Prowokacja (Taunt)

To jest tradycyjny jęk jaki wydaję gdy przyjdzie mi prowadzić swordmastera, albo jeszcze lepiej odgrywać taką postać.
Tradycyjnie przyjeliśmy, że taunt podobnie jak emotion song nie jest startowany przez "no to ja go z taunta", tylko trzeba rzeczywiście przygotować kwestię która ma obrazić przeciwnika. Co ma kilka oczywistych choć ciekawych konotacji:
-> Dobry swordmaster jeszcze przed walką chce wiedzieć cokolwiek o przeciwniku żeby mieć się czego "czepić"
-> Łatwo użyć taunta przeciwko przyjaciołom, ale się tego nie robi bo potem naprawdę noszą w sercu do Ciebie urazę
-> Jak już użyjesz taunta przeciwko orkowi nie licz że ta walka skończy się zawieszeniem broni

Tak sobie myślę, gdybyście mieli poprowadzić postać mistrza swordmastera, albo jeszcze lepiej szkoły adeptów w której staracie się w postaci przygód i małych zadań powyższą wiedzę powiększoną o kilka klasycznych rzeczy do jakich można się przy rasach i dyscyplinach uchwycić żeby przeciwnik poczuł się dotknięty. To jak byście to zrobili?

Coś podobnego choć odrobinę delikatniejszego pojawiło się w staruteńkiej grze komputerowej "The Curse of The monkey island" gdzie główny bohater dowiaduje się, że machanie mieczem to jedno a językiem to drugie i później gracz uczył się na pamięć zaczepek i odzywek (można znaleźć na youtube). Później to zaczynało przypominać trochę taniec, gdzie odzywki i odpowiedzi stawały się kolejnymi figurami.

Nadzieja, że zrozumieliście ten chaos :-D .
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2008-12-26, 20:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2007-11-06, 18:43   

Miło by było, gdybyś pisał po polsku, a nie w polskawym zmieszanym z pidgin english.
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
birchie 
Uczeń IV Kręgu
Metal Fist Shaman


Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2007
Posty: 94
Skąd: Poznań
Wysłany: 2007-11-06, 20:35   

tez chcialem zwrocic na to uwage :-/ ale "swordmaster" i tak daje się przełknąć w porownaniu z "healingiem" z innego postu :-P w kazdym razie wydaje tradycyjny jek na czesc autora ;-) (bez obrazy gondar)
_________________
Szaman wali pozytywem w twarz agresora... pozytywne fluidy...
 
 
 
mystic 
Czeladnik VII Kręgu
Emeryt


Wiek: 114
Dołączył: 27 Maj 2006
Posty: 882
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2007-11-06, 20:53   

cytat: albo jeszcze lepiej szkoły adeptów w której staracie się w postaci przygód i małych zadań powyższą wiedzę powiększoną o kilka klasycznych rzeczy do jakich można się przy rasach i dyscyplinach uchwycić żeby przeciwnik poczuł się dotknięty. To jak byście to zrobili?

To jest kwintesencja pytania, więc prośba do ciebie. Możesz to przełożyć na ludzki, bo nie bardzo rozumiem o co chodzi z tym prowadzeniem mistrza szkoły adeptów? Czy pytasz o jakiś ogólny rys, czy też prosisz o bardziej szczegółowe przykłady. Bo rozumiem że chodzi ci o sytuacje w których fechtmistrz sam sobie dobiera przeciwników, bo w innych przypadkach prowokacja jest zupełnie bezużyteczna. Czy tak? Moje pytanie: co z prowokowaniem przeróżnych istot czy zwierzów, na które raczej ciężko znaleźć haki?
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2007-11-06, 22:36   

mystic napisał/a:
Moje pytanie: co z prowokowaniem przeróżnych istot czy zwierzów, na które raczej ciężko znaleźć haki?


Na każdego jest hak :mrgreen: Nie każdy jednak został jeszcze dobrze osądzony.

A tak poważnie, to Prowokacja w Redbrickowym Earthdawnie rzeczywiście bardziej przypomina te potycznki słowne ala Monkey Island, niż Prowokacja z 1 edycji. Teraz można prowokować co turę aż do utraty tchu, lub mechanicznie rzecz biorąc do utraty nieprzytomności z powodu nadmiernej ilości punktów wyczerpania. Sic! Tym którzy nie zauważyli przypominam, że nowa errata dodała do Prowokacji wyczerpanie równe 1. Nie wiem czy słusznie, bo nie zdążyłem talentu dobrze sprawdzić, ale były ponoć w Redbricku głosy od różnych fanów ED, że Prowokacja bez wyczerpania jest za silna... mimo, że to przecież maksymalnie -4 do testów osoby pod wpływem talentu.
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
 
 
 
Blacklord 
Nowicjusz
Miś do gry :)

Wiek: 38
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 16
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2007-11-08, 10:15   

Bo ludzie się wszystkiego czepiają :D Witam wszystkich po przerwie :)
 
 
 
Gerion 
Opiekun IX Kręgu
Troll Warrior


Wiek: 51
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 1091
Skąd: Poznaďż˝
Wysłany: 2007-11-08, 15:19   

Cholera, a skąd ta errata? Nic o tym nie wiedziałem... :(

Gerion
_________________
Moja wikipedia ED,
 
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2007-11-08, 21:10   

Errata z 5 września. Zmienia także szybkości niektórych zwierząt i wrogów z bestiariusza (Cryingorc miał coś z tym wspólnego). Zmienione są także trudności tworzenia przedmiotów wątkowych... dodano czynnik ilości poziomów, które przedmiot posiada.
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2007-11-08, 21:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Sir Valeq 
Uczeń IV Kręgu
Gracz


Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 82
Skąd: Włocławek/Łódź
Wysłany: 2007-11-09, 12:16   

Sethariel napisał/a:
Errata z 5 września.

Do tego na forum RB są już dwa kilkustronicowe wątki na temat Taunta. Napisano tam właściwie wszystko, co można napisać na temat tego talentu. :)

Sethariel napisał/a:
Cryingorc miał coś z tym wspólnego

A miał, miał, szczególnie jako (prawie) specjalista, ze względu na kierunek studiów.

Sethariel napisał/a:
dodano czynnik ilości poziomów, które przedmiot posiada

Co szczególnie zabolało w przypadku matryc. Trudność stworzenia zwykłej to w tej chwili 27, a dzielonej bodaj 39. Kosmiczne liczby.
_________________
"We cannot all be masters." - William Shakespeare

http://artofcreation.strefa.pl
 
 
Vasquez21 
Administrator


Dołączył: 19 Maj 2006
Posty: 337
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2007-11-09, 14:21   

Cytat:
Co szczególnie zabolało w przypadku matryc. Trudność stworzenia zwykłej to w tej chwili 27, a dzielonej bodaj 39. Kosmiczne liczby.


Ale moim zdaniem to bardzo fajnie oddaje jak trudno jest stworzyć tego typu przedmiot.
 
 
 
Sir Valeq 
Uczeń IV Kręgu
Gracz


Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 82
Skąd: Włocławek/Łódź
Wysłany: 2007-11-09, 16:00   

Tym samym jednak prawie uniemożliwiając to postaciom Graczy. Trzeba całego mnóstwa kasy i czasu, żeby obniżyć trudność do poziomu rozsądnego ryzyka (czyli gdzieś tak 70% pewności, że się uda), a gdzie taki bohater gnający z jednej przygody do drugiej znajdzie tyle tych zasobów? A przecież przedmioty te są prawie nie do kupienia, jak to każda edycja po kolei podkreślała. Stają się tak jakby tylko fajnym dodatkiem, ale kompletnie nierealistycznym.
Biorąc pod uwagę fakt, że w przeciwieństwie do talentów, które się regenerują, przedmioty można permanentnie zniszczyć (tracąc bezpowrotnie pieniądze, czas i punkty legend przede wszystkim), według mnie są w ogóle nie warte zachodu w tej chwili. :/
_________________
"We cannot all be masters." - William Shakespeare

http://artofcreation.strefa.pl
 
 
Gerion 
Opiekun IX Kręgu
Troll Warrior


Wiek: 51
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 1091
Skąd: Poznaďż˝
Wysłany: 2007-11-09, 16:20   

Sir Valeq napisał/a:
gdzie taki bohater gnający z jednej przygody do drugiej znajdzie tyle tych zasobów?


W zniszczonym kaerze mój drogi, w kaerze. Oczywiście jeszcze nie odwiedzanym przez nikogo ..

ppnsp :D


Gerion
_________________
Moja wikipedia ED,
 
 
 
Cryingorc 
Czeladnik VII Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 851
Skąd: Włocławek/Olsztyn
Wysłany: 2007-11-17, 23:28   

Na wstepie przepraszam za offtopic. A propos erraty, pisałem juz chyba, że podesłałem im kolejny plik z błędami i sugestiami poprawek. Ciekaw jestem jak je przyjmą. Classic wciąż ma sporo błędów. Niektóre rzeczy nie wiedzieć czemu zostały zmienione. Przykładów jest mnóstwo, jak i mozliwości ich zmian. Na szczęście są otwarci na zmiany. Dlatego nie drukuję jeszcze kompendiów.
Przedmioty matryce maja horrendalne trudności tworzenia (EDN, tzw Enchantment Difficulty Number), jak pisał Sir Valeq. Wyrzucić 27 w teście tkania wątków nie jest łatwo trzeciokręgowemu, powiedzmy, adeptowi. (Dla przypomnienia, w 1 edycji trudnośc ta wynosiła 12.)
Co do szybkości, nie wszystkie zmiany, nawet po erracie mi się podobają. Jak wygląda kilka przykładowych szybkości zwierząt, w metrach na rundę (pisze z pamięci):
stadzian 1 ed 110, classic 110
koń wierzchowy 1 ed 120, classic 104
zoak 1 ed 150, classic 80
griffin (w locie), 1 ed 120, classic 68

Wciąż są niewyważone. Nieścisłości są jeszcze w udźwigach zwierząt, ciężarze ekwipunku, stopniach trudności tworzenia niektórych rzeczy, opisach statków powietrznych itd. Kiedyś do tego siądę, jak czas mi pozwoli.

Co do Prowokacji, ciężko mi oceniać zmianę działania talentu. Im więcej jednak talentów do wykorzystania w jednej rundzie, tj nie wymagających akcji, tym więcej pieprzenia się podczas gry i turlania. Drugoedycyjna działala wg mnie wydajnie. No, ale classic spiłował działanie wielu talentów. Najbardziej dobiło mnie ograniczenie przekucia broni do wartości jej Wielkości lub stopnia obrazeń. Bez sensu. Podobnie z ograniczaniem talentu Powietrzny Łuk, Wind Bow z 15 (!) kręgu Łucznika.
A i tak classic jest super. ;]
Ostatnio zmieniony przez Cryingorc 2007-11-17, 23:35, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2007-11-19, 20:04   

Cryingorc napisał/a:
Najbardziej dobiło mnie ograniczenie przekucia broni do wartości jej Wielkości lub stopnia obrazeń. Bez sensu.


Mnie akurat ta zmiana się podobała. Wzmacnia znaczenie przedmiotów wątkowych, poza tym sam stosowałem tą regułę jako home rule, jeszcze w 1 edycji, gdy do classica było daleko.
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
 
 
 
Cryingorc 
Czeladnik VII Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 851
Skąd: Włocławek/Olsztyn
Wysłany: 2007-12-02, 22:56   

Owszem, też stosowałem, ale do wartości stopnia; zasada ze Ścieżek Adeptów. Ograniczenie przekucia do wielkości powoduje, że np miecz przekuc możesz tylko 3 razy.
_________________
Jestem Prawem - Chaosem, Przeznaczeniem - Losem.
Jestem Pasją - Horrorem, Przebudzeniem - Pogromem.
Wasze życia w Mych rękach... i nieszczęsnej k8.
 
 
 
gondar 
Nowicjusz

Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 4
Skąd: Swarzędz
Wysłany: 2007-12-15, 10:01   

Heh, jednak musze odpowiedziec na szczegolnie pierwsze komentarze.
Dzieki za nie! W sumie dopoki tego nie zobaczylem nie wiedzialem jak zabawnie to brzmi w ustach innych osob. Oczywiscie moge sie tlumaczyc, ze gralismy na angielskich podrecznikach i poprostu latwiej bylo niektorych nawet oczywistych rzeczy nie tlumaczyc :-) . Co nie jest wytlumaczeniem na napisanie 'healing' gdziekolwiek :-D .
mystic - wtedy jeszcze wiedizalem o co mi chodzi :-) . Dzis juz nie bede tkal tylu watkow ilu wymaga rozszyfrowanie tego magicznego tekstu, sa wazniejsze cele w przygodzie :-) .
 
 
 
mystic 
Czeladnik VII Kręgu
Emeryt


Wiek: 114
Dołączył: 27 Maj 2006
Posty: 882
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2007-12-15, 17:14   

To fajnie bo tamto było tak zagmatwane że naprawdę ciężko pojąć. I nie ma się co zrażać malkontentami, jak masz jakiegoś kłestszyna to pytaj :-P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template junglebook v 0.2 modified by Nasedo