Poprzedni temat :: Następny temat
Muzyka...
Autor Wiadomość
Vasquez21 
Administrator


Dołączył: 19 Maj 2006
Posty: 337
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2006-06-05, 07:37   Muzyka...

Witam.

Muszę napisać pierwszy jakiegoś posta, bo pusto tu cholernie :/

Wiem, że temat był poruszany wielokrotnie na grupie, ale chciałbym jeszcze raz go utkać :)
Mam mianowicie pytanie czy ktoś z Was ma może porobione jakieś "listy muzyczne" na odpowiednie sytuacje. Czyli np. jak bohaterowie podróżują przez miasto to zapuszczamy coś spokojniejszego, jak jest walka to coś szybszego, jak jakieś lochy to coś mroczniejszego, jak smutna sytuacja to jeszcze coś innego.

Już od jakiegoś czasu o tym myślałem i chciałbym złożyć podobną składankę, jednak sam nie posiadam za wiele tytułów, dlatego chciałbym Was zapytać co widzielibyście w następujących kategoriach:

1. Miasto, zakupy itp.
2. Walka
3. Jakaś podróż, przez pustynię, las itp
4. Smutne wydarzenie
5. Mrocznie
 
 
 
lord.owca 
Czeladnik V Kręgu
Zagubiony


Wiek: 39
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 152
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2006-06-06, 13:35   Re: Muzyka...

1. Miasto, zakupy itp.
2. Walka
3. Jakaś podróż, przez pustynię, las itp
4. Smutne wydarzenie
5. Mrocznie[/quote]

1
*Kenji Kawai - Ghost In The Shell (bardzo pasuje moim zdaniem do Travaru) a zwlaszcza do opisu miasta ghost city
*Dancing Fantasy-tez moze byc dobre na podruze
2
*tu sie nei wypowiadam bo walka zazwyczaj u nas odbywa sie przy tym co jest.
3
*pustynia np Fallout
4
* hmmm nie mam bladego pojecia
5
*Nine Inch Nails - Quake, sciazka z aliena (z gry z czesci perwszej), Therion jak ma sie do czynienia z jakimis kultami.
_________________
inkscape-tutorial.pl portfolio.dnginfo.pl
 
 
Szaraq 
Czeladnik VI Kręgu


Wiek: 36
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 236
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-06-06, 14:04   Muzyka

Temat muzyki byl juz chyba ze 4 razy poruszany na naszej liscie, a nie skromnie przyznajac, ja w tym temacie brylowalem, bo mam prawdziwa manie na punkcie muzyki w rpgach.

Jesli chodzi o liste, to mam juz taka zrobiona (a dokladniej wciaz ja robie w miare jak dochodza mi nowe albumy). Jesli chcecie moge ja zamiescic na tym forum (jest tu gdzies dzial download z tego co zdazylem sie zorientowac), chociaz juz czesc dyskutantow z listy ja widziala, bo dawalem tam do niej linka.

Nazwy sytuacji w niej zawarte na poczatku byly dosyc robocze, ale w koncu zostaly na stale - dlatego nie znajdziecie tam "miasto", czy cos, tylko "odpoczynek", ktorym nazywam wszystkie spokojne kawalki.

Na liscie jest ok. 1400 opisanych kawalkow (w wiekszosci muzyka filmowa, ale znajduja sie tez takie pozycje jak: Dead Can Dance - nie trzeba chyba tlumaczyc; czy Midnight Syndicate - zespol robiacy mroczna muzyke specjalnie do rpgow, ale nie dostepny w wawie, wiec musialem sciagac z USA :/ ). W koncu robie ta liste juz prawie 6 lat :).

Jakby jakies pytania, czy kwestie, to walic jak w dym, bo to jest moj ulubiony temat z rpgow i o tym akurat zawsze z przyjemnoscia porozmawiam.
_________________
Pozdrawiam
Szaraq
Ostatnio zmieniony przez Szaraq 2006-06-06, 14:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Vasquez21 
Administrator


Dołączył: 19 Maj 2006
Posty: 337
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2006-06-06, 14:14   

Wrzuć to na forum :)
Myślę, że to dobry pomysł dodać to do jednego z artykułów na stronce, ale tutaj by też mogło być, żeby inni mogli dopisywać kolejne propozycje.
 
 
 
Szaraq 
Czeladnik VI Kręgu


Wiek: 36
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 236
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-06-06, 15:15   

Oooo... to jest swoja droga swietny pomysl, bo muzyki filmowej jest dosyc sporo i nie sposob ogladac wszystkie filmy. Swoja droga popadlem juz w taka schize, ze wychodze z filmu i mowie, ze swietna muzyka, a wszyscy sie na mnie dziwnie patrza, bo nikt na to normalnie nie zwraca uwagi ;). Takze jestem otwarty na nowe porpozycje dotyczace muzyki...

Co do ww. muzyki, to: Ghost in the Shell mam i swietnie sie sprawdza w Krwawej Puszczy; Therion mam tylko Secrets of the Runes i swietne przy wojnach; Alien - tylko z filmu, w dodatku niewiem ktorej czesci, bo mam przegrane od kumpla :P i swietne przy scenach, w ktorym przeciwnicy ukrywaja sie przed BG w ciemnosci; jesli chodzi o muzyke z gier to jestem przeciwnikiem, bo juz na tyle wpada w ucho, ze zamiast skoncentrowac sie na sesji gracze wyobrazaja sobie moment z gry, w ktorym leci ta muzyka.

U mnie na sesjach muyka jest zawsze podlozona do momentu, w szczegolnosci w takich sytuacjach jak walka, mrok itp. Czasem przed sesja slucham nawet niektorych kawalkow (w szczegolnosci tych z rozmaitymi odglosami w tle typu: kroki, skrzypienie drzwi itp.) i ukladam pod dany kawalek jakas scenke. Chociaz poza takimi ulozonymi scenkami, to reszta na moich sesjach jest improwizowana, wiec musze znac wiekszosc kawalkow, ktore puszczam.

EDIT: Zalacze ta liste tutaj, bo samego dzialu download jakos nie moge znalezc (moze to bylo na innym forum :P).

A tymczasem jeszcze instrukcja do czytania tej rozpiski:

Wszystko jest jak wół napisane, wiec mysle ze nie bedzie problemu ze zrozumieniem o co chodzi, oprocz kilku faktow:
a) jezeli w "sytuacji" jest napisane:
- brak: kawalek jest dobry do rpgow, ale nie pasuje do zadnej z przyjetych przeze mnie kategorii
- xxx: kawalek jest mi swietnie znany z roznych powodow, wiec nie widzialem sensu go opisywac... sorki, ale w zalozeniach ta lista miala byc w koncu dla mnie ;), ale na pocieszenie dodam, ze to akurat rzadkie oznaczenie
- ---: kawalek nie nadaje sie do rpgow, ale znajduje sie na tej plytce
- sample: same odglosy (bez muzyki) - kroki itp.
- 2 kategorie oddzielone "/": albo utwor pasuje do obu kategorii, albo zmienia sie w trakcie z jednej na druga (np. pierwsza minuta - "walka", a potem "odpoczynek")
b) jezeli kolo utworu w nawiasach znajduje sie:
- (ch): w utworze wystepuja chóry
- (w): w utworze wystepuje wokal
- (s): w utworze wystepuje glos (recytujacy)
- (b): wystepuje charakterystyczne "bum" od razu po wlaczeniu utworu (bardzo przydatne oznaczenie do straszenia graczy ;D)
- (b-): "bum" wystepuje po krotkiej przerwie od wlaczenia utworu (w 2-5 sekundzie)
- (b--): "bum" znajduje sie w srodku kawalka
- (!!): to utwory, ktore oznaczylem z roznych przyczyn - najczesciej mialem co do nich jakichs pomysl, albo podobaja mi sie wyjatkowo, a nie moge zapamietac ktore to
c) utwory ponumerowane sa tak, jak znajduja sie u mnie na plytach (mp3), wiec sie nie zdziwcie, jak po 150 utworze znow bedzie 1 ;).

Jesli jeszcze jakies pytania to sluze pomoca ;D.

utwory.zip
Pobierz Plik ściągnięto 876 raz(y) 52,57 KB

 
 
 
lord.owca 
Czeladnik V Kręgu
Zagubiony


Wiek: 39
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 152
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2006-06-07, 01:15   

tak zucilem okien na twoja liste i jak narazie nei zgadzam sie z toba w odniesieniu do Blade Runner, nie da sie ukryc ze jest swietnym Soundtrackiem ale jak dla mnie zabardzo kojarzy mi sie z filmem. sluchajac go widze sceny z filmu. a co do Soundtracku z gry alien to nie da sie tam skojerzyc z scenami z gry, a po za tym swietnie nadaje sie do opuszczonych karow, tak samo muzyka z queka. ,uzyka tetniaca wlasnym zyciem, niespodziwane skoki tempa, dziwne jeki kroki bicie serca.

pozdro
owca
_________________
inkscape-tutorial.pl portfolio.dnginfo.pl
 
 
Szaraq 
Czeladnik VI Kręgu


Wiek: 36
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 236
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-06-07, 15:09   

Wiesz... zalezy duzo od czestotliwosci grania/ogladania. Nie ukrywam, ze potraktowalem to dosyc stereotypowo. Ja dla przykladu ogladalem tyle razy "Innych", ze mi tez ta muzyka kojarzy sie z odpowiednimi scenami, ale to jest wyjatek. Uwazam, ze soundtracki z gier sa o tyle gorsze, ze - biorac za przyklad muzyke z karczmy z Neverwintera: w karczmie byles podczas gry setki razy i ta muzyka nie mogla nie wpasc w ucho kazdemu kto w ta gre gral, wiec od razu z zalozenia odpada. Zeby az tak bardzo soundtrack z filmu zapadl w pamiec trzeba by ogladac ten film dziesiatki razy (jak u ciebie zapewne z blade runnerem).

Zauwaz, ze w rozpisce tez nie zrezygnowalem zupelnie z muzyki z gier: Silent Hill, Final Fantasy X i X-2, Myst, czy tez Diablo I; ale w porownaniu do filmowej jest ich o wiele mniej.

EDIT: P.S.: Vasquez, nie daloby sie zrobic oddzielnej stronki na forum z forumowym ftp na takie rzeczy??
_________________
Pozdrawiam
Szaraq
 
 
 
Vasquez21 
Administrator


Dołączył: 19 Maj 2006
Posty: 337
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2006-06-07, 16:13   

Cytat:
P.S.: Vasquez, nie daloby sie zrobic oddzielnej stronki na forum z forumowym ftp na takie rzeczy??


Wydaje mi się, że może forum to nie, ale na stronce można by wrzucić do jakiegoś działu to.
 
 
 
lord.owca 
Czeladnik V Kręgu
Zagubiony


Wiek: 39
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 152
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2006-06-07, 17:14   

to jest jasne ze muzyki z filmow jest wiecej i jest leprza poniewaz jest nieodlaczna czescia calego przekazu. natomias w grach nie jest to tak dopasywane - mozna powiedziec ze od niedawne kladzie sie na to nacisk. a po za tym szybkosc powstawania filmow jest owiele wieksza niz gier. wiec jest wiekszy wybor.
_________________
inkscape-tutorial.pl portfolio.dnginfo.pl
 
 
Szaraq 
Czeladnik VI Kręgu


Wiek: 36
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 236
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-06-07, 21:33   

Hmm... mowiac, ze "w porownaniu do muzyki filmowej, [muzyki z gier] jest o wiele mniej" mialem na mysli moja rozpiske ;-) , chociaz nie da sie ukryc, ze kolejna przewaga filmowych soundtrackow jest ich ilosc...
_________________
Pozdrawiam
Szaraq
 
 
 
Wodzus 
Nowicjusz
Bass guitar player.

Wiek: 30
Dołączył: 08 Kwi 2007
Posty: 11
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Wysłany: 2007-04-08, 23:28   

Jeżeli chodzi o walke, to mam genialny kawałek na taka okazję. Zaczyna się niepewnie, najlepiej włączyć go w sytuacji zagrożenia. Po mniej więcej 20 sekundach przechodzi w dosyć wściekły, niemal chory, psychodeliczny klimat. Grają tam tylko gitara basowa i perkusja, śpiewa Diamanda Galas "śpiewaczka potepionych".

Mowa o utworze skomponowanym przez Diamandę Galas. Jego tytuł to "Skotoseme". Na basie gra John Paul Jones.
W ogóle, większość piosenek Diamandy jest jak ulał na sesje RPG. Są "magiczne".
 
 
Gerion 
Opiekun IX Kręgu
Troll Warrior


Wiek: 51
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 1091
Skąd: Poznaďż˝
Wysłany: 2007-04-09, 00:04   

Diamanda ma mocno satanistyczne teksty przynajmniej na tych płytach jakie znam (i mam ;) ).

Z innej beczki, jeśli ktoś nie jest fanatycznie przywiązany do rocka i metalu (jak ja) to czasem na sesji może zrobić niezły klimat muzyka elektroniczna, house, albo muzyka środka. Mnie sie zdarza łapać niezły klimat do prowadzenia choćby przy Faithess, albo ambiencie...;)

pozdrawiam
Gerion
_________________
Moja wikipedia ED,
 
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2007-04-09, 10:08   

Jezeli chodzi o techno to ja uzywalem czasem Prodigy, zwlaszcza kawalek Voodoo People sie sprawdzil. Byl tez niesmiertelny soundtrack z Fight Club. Na sesjach z intryga i tajemnicami czasem uzywalismy soundtracku z PI, to dosc specyficzne techno...

W sumie duzo rodzajow muzyki sie u nas pojawilo... bylo raz reagge, byl metal, byl rock, byly soundtracki (w duzej ilosci), byla raz muzyka relaksacyjna (odglosy lasu itd.), muzyka indianska...
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
 
 
 
Wodzus 
Nowicjusz
Bass guitar player.

Wiek: 30
Dołączył: 08 Kwi 2007
Posty: 11
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Wysłany: 2007-04-09, 10:51   

Jakoś nie wyobrażam sobie muzyki elektronicznej na sesji RPG. Może dlatego, że z tego rodzaju lubię tylko Prodigy. Ogólnie to najczęściej w innych systemach używałem rocka i metalu na walki, Slayera na ogromne zagrożenie, Soundgarden, zwłaszcza "Face Pollution" i "Rusty Cage" na jakieś pościgi, ucieczki, itd.
Najczęściej jednak pojawiała się muzyka filmowa, zwłaszcza muzyka z Braveheart i Ostatni Mohikanin. Często używałem też kawałków, które mają być w grze crpg Wiedźmin. Można ściągnąć na oficjalnej stronie.
Ale nie wiem, czy do Earthdawna to się przyda, bo Wiedźmin ma zupełnie inny klimat.
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2007-04-09, 11:47   

A wiesz, że Earthdawn ma swój własny zespół epic metalowy? Logar's Diary mają chyba ze dwie płyty, jedna o Parlainth druga o Wężowej Rzece chyba...

No, wiedzmin to rzeczywiscie inny klimat, chociaz nie jest powidziane ze musi nie pasowac... Earthdawn jest na tyle ciekawy, ze mozesz go interpretowac na wiele sposobow. Moga przewazac elementy heroiczne, moze byc groza, moze byc horror (no horrorów to w ED jest pod dostatkiem :lol: ), moze byc przygodowo, moze byc dungeon crawl, moze byc detektywistycznie... sporo konwencji do wykorzystania.

Jezeli chodzi o muzyke i klimat to sugeruje sie by Earthdawn przypominal troszke Starozytnosc, cos ala Persja z lekka nutką Majów i Greków...
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
 
 
 
Wodzus 
Nowicjusz
Bass guitar player.

Wiek: 30
Dołączył: 08 Kwi 2007
Posty: 11
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Wysłany: 2007-04-09, 20:33   

No to bardzo dobre byłyby soundtracki z Troji, a Diamanda Galas będzie bardzo dobra.
Ponadto wydaje mi sie, że Szara Twarz Braci Cugowskich będzie dobra.
 
 
Sharkuz 
Uczeń III Kręgu


Wiek: 43
Dołączył: 28 Cze 2006
Posty: 77
Skąd: Poznań
Wysłany: 2007-04-10, 11:24   

Dead can dance polecam
no i The Future Sound of London jeśli wybieracie towarzystwo horrorów ;-)
_________________
I tylko drzewa jak świat światem
ukłony ślą tym, co pod wiatr....
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2007-04-11, 13:06   

Seth swego czasu zdobyl sporo ciekawych kawalkow w klimatach grozy. Ja nie pamietam wszystkich dokladnie, ale moze on ma je teraz gdzies pod reka?
Sa tam idealne motywy dla opuszczonego/nawiedzonego kaeru.
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2007-04-11, 23:11   

LustMord, Krepulec, Kronnos, Mortaur, Desiderii Marginis... A na wszelkie kulty Raggoka dobra jest Endura...
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
 
 
 
Sharkuz 
Uczeń III Kręgu


Wiek: 43
Dołączył: 28 Cze 2006
Posty: 77
Skąd: Poznań
Wysłany: 2007-04-13, 08:28   

dobre są loopy dźwiękowe odgłosów natury np: Las, dżungla, wicher, dzikie zwierzęta

idealnie wpływają na klimat; zaczerpnąć można z gier komputerowych
_________________
I tylko drzewa jak świat światem
ukłony ślą tym, co pod wiatr....
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2007-05-18, 08:42   

Opeth, szczegolnie starsze albumy, dla bardziej ciezkich klimatow.
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
Habib 
Opiekun IX Kręgu
Smok Karatenga


Wiek: 40
Dołączył: 22 Paź 2006
Posty: 1005
Skąd: Czďż˝stochowa
Wysłany: 2007-05-31, 22:09   

Ja sam używam głównie muzyki filmowej.
Ale jeśli chodzi np. o warunki pogodowe to zrobiłem sobie kilka własnych kompilacji. Użyłem głównie dźwięków z gier, wrzuciłem do programu muzycznego, w którym mogłem mieszać dźwięki i nagrałem sobie kilka kilkuminutowych utworów przedstawiających burze o różnym natężeniu, kilka rodzai deszczu, odgłosów płonącego ognia (od małej do dużej wielkości), kilka odgłosów, które naśladują odgłosy dżungli, gdy się w nią nieopatrznie postacie zapuszczą. No i kilka tym podobnych.

Oprócz tego pozgrywałem sobie odgłosy walki z kilku filmów bądź to historycznych, bądź fantasy (np. Królestwo Niebieskie czy Trzynasty Wojownik). Sam jeszcze nie wykorzystałem tych motywów, chociaż odbyło się już kilka ważnych bitew (dwie) w prowadzonej przeze mnie kampanii.

Z filmów gdzie występują przeróżnej masy potwory (np. Underworld czy chociażby Jurassic Park) pozgrywałem odgłosy jakie wydają te potwory. Przydaje się to, gdy walczy się z jakimś wyjątkowo paskudnym stworem. ;-) Chociaż czasami sam wydaje jakieś dziwne odgłosy (przypomina mi się sesja, gdzie dwóch graczy wojownik i iluzjonista spotkali latającego stwora wielkości wietrzniaka, który ich prawie zabił, gdy po walce ponownie usłyszeli gdzieś z lasu bzyczenie od razu czmychnęli ;-) ).
Gracze się lepiej wczuwają a i mi się lepiej prowadzi, gdy gracze są w całości pochłonięci są fabułą przygody i otaczającym ich wyimaginowanym poniekąd światem.

Pozdrawiam
_________________
Habibsite.pl
 
 
birchie 
Uczeń IV Kręgu
Metal Fist Shaman


Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2007
Posty: 94
Skąd: Poznań
Wysłany: 2007-06-09, 19:43   

Osobiście polecam folkową muzykę bułgarską. Wspaniale pasuje do orków :-D niezła jest tez muzyka mongolska, choc gorsza od tej pierwszej :-P Tak ogolnie, do wszystkiego, oczywiscie Dead Can Dance. Nie wiem czy juz ktos to wczesniej proponowal, bo przyznaje,ze wyrywkowo czytalem powyzsze posty :-P
_________________
Szaman wali pozytywem w twarz agresora... pozytywne fluidy...
 
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2007-06-10, 11:03   

birchie napisał/a:
Nie wiem czy juz ktos to wczesniej proponowal, bo przyznaje,ze wyrywkowo czytalem powyzsze posty

DCD na pewno bylo, ale folk bulgarski to raczej zupelne novum...

A tak poza tym, witamy na forum.
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
birchie 
Uczeń IV Kręgu
Metal Fist Shaman


Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2007
Posty: 94
Skąd: Poznań
Wysłany: 2007-06-10, 12:36   

No,no-juz raz sie wypowiadalem;-) A jesli chodzi o wspomniany folk- to oczywiscie tez nie wszystkie utwory:-P ja osobiscie korzystalem z albumu, ktory zwie sie chyba Mountain Tale oraz z Village Music of Bulgaria:-)
_________________
Szaman wali pozytywem w twarz agresora... pozytywne fluidy...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template junglebook v 0.2 modified by Nasedo