Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Sethariel
2008-12-29, 00:38
[Przedmioty Magiczne] Fokus
Autor Wiadomość
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2007-04-26, 17:29   [Przedmioty Magiczne] Fokus

Zastanawialem sie ostatnio nad wprowadzeniem w swojej kampanii Fokusow, magicznych skupiaczy, ktore moglyby podnosic w specyficzny sposob skutecznosc czarow. Rozwazalem cztery opcje:
-Watkowe przedmioty w rodzaju "Przedmiotu matrycy", dzialajace dla konkretnego rodzaju magii, lub wrecz konkretnego zaklecia. Opozniajace rozwoj maga, bo kosztuja PL dla dostrojenia, moga zaburzyc rownowage, kiedy to Umyslowy sztylet nagle zacznie byc skuteczny jak Miazdzaca wola.
-Magiczne jednorazowe odnawialne, jak talizmany matrycy. Dostrajamy sie (jak przestrojenie matrycy na spokojnie), po czym uzywamy i bach - trzeba dostroic sie na nowo. Dla konkretnego czaru, konkretnej dyscypliny, lub ogolne.
-Magiczny przedmiot pozwalajacy kosztem wyczerpania podnosic skutecznosc zaklec. Dodawalyby premie do wyniku, 1-3 punktow i kosztowaly odpoweidnio duzo wyczerpania, powiedzmy dwukrotnie wiecej, niz premii.
-Amulet krwi, slabsza wersja desperackiego czaru - kosztem 2 punkto wyczerpania dodaje +2 do wyniku, "kosztuje" 3 obrazenia.
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2008-12-29, 00:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Gerion 
Opiekun IX Kręgu
Troll Warrior


Wiek: 51
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 1091
Skąd: Poznaďż˝
Wysłany: 2007-04-26, 23:06   

Kot napisał/a:
-Amulet krwi, slabsza wersja desperackiego czaru - kosztem 2 punkto wyczerpania dodaje +2 do wyniku, "kosztuje" 3 obrazenia.


Trudno mi się wypowiadać o proponowanych fokusach bez głębszej analizy, ale wypowiem się co do ostatniego.

Myślę, że wystarczającą możliwość użycia magii krwi by boostować zdolności jest właśnie Desperacki Czar i możliwość zadawania sobie obrażeń, by wzmocnić siłę efektu (IIRC to +3 przy wyczerpaniu równym Progowi Ran i +6 przy fizycznej Ranie dającej runiczną bliznę - do wyleczenia w rok i 1 dzień).

pozdrawiam
Gerion
_________________
Moja wikipedia ED,
 
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2007-04-27, 09:01   

Gerion napisał/a:
IIRC to +3 przy wyczerpaniu równym Progowi Ran i +6 przy fizycznej Ranie dającej runiczną bliznę - do wyleczenia w rok i 1 dzień

+1 za wyczerpanie rowne stopniowi zywotnosci
+3 za rane krwi na rok i dzien
Tylko dla talentow i zdolnosci.

Mnie chodzilo raczej o podnoszenie efektu zaklec, nie testow rzucania czarow.
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
Gerion 
Opiekun IX Kręgu
Troll Warrior


Wiek: 51
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 1091
Skąd: Poznaďż˝
Wysłany: 2007-04-27, 10:02   

Ano tak, nie pamiętałem dobrze.
Ale sądzisz, że tylko do talentów i zdolności? Poczytałem w opisie i jest +1/+3 do każdej akcji (action test).
Ja pozwalam dodać powyższe bonusy również do testów efektu zaklęć, ale być może pochopnie.

Co do amuletów krwi podobnych w działaniu do Desperackiego Czaru, to na 139 str. Gamemaster Compendium masz dokładne wskazówki jak skonstruować (żeby było wyważone) nowy amulet krwi.

pozdrawiam
Gerion
_________________
Moja wikipedia ED,
 
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2007-04-27, 10:14   

Gerion napisał/a:
Ja pozwalam dodać powyższe bonusy również do testów efektu zaklęć, ale być może pochopnie.

Pochopnie... Ta metoda nazywa sie "Pushing Talents and Abilities" i dotyczy wylacznie Talentow i Zdolnosci, takich, jak np. Niska magia, czy zdolnosc wyceny zbrojmistrza. Owszem, jesli gracz uzywa Mocy Woli, jak najbardziej moze uzyc tez tej metody, ale w innym przypadku nie - test efektu nie jest zdolnoscia. Stad wlasnie pomysl na Fokus.


[ Dodano: 2007-05-13, 16:22 ]

Fokus Wątkowy:
Szkiełko Marcusa Alessiusa
Obrona magiczna: 16
Maksymalna liczba wątków: 2
Szkiełko jest jednym z dzieł Marcusa Alessiusa Pierwszego, slawnego theranskiego maga podążającego ścieżkami trzech dyscyplin - Czarodzieja, Mistrza Żywiołów i Trubadura, założyciela jednego ze znaczniejszych w Barsawii domów therańskich, Allessidów, ciągle obecnych w Travarze i Jerris. Był on twórcą wielu wspaniałych przedmiotów wątkowych, zaklęć i zwyczajnych przedmiotów magicznych, jednakże za jego największe dzieło uważa się opracowanie wraz z Cherokiem Astralnym Wędrowcem i Delanissą Błękitnowłosą podstaw zaklęcia, które wymazało pamięć o istnieniu Parlainth z umysłów Dawców Imion. Jego losy nadal pozostają nieznane, ponieważ postanowił dokonać żywota w kaerze wybudowanym przez jego uczniów i współpracowników. Kaeru tego do tej pory nie odnaleziono, ani też nie pojawiły się jakiekolwiek informacje na jego temat, poza zapiskami według których liczył on ponad 12 tysięcy mieszkańców - ludzi, elfów, krasnoludów, oraz orkow. Skąd wzięło się Szkiełko, do tej pory nie wiadomo. Niektórzy twierdzą, że był to zaledwie prototyp magicznego skupiacza, którego udoskonaloną wersję można odnaleźć w kaerze Alessiusa, wraz z resztą jego wspaniałych dzieł
Szkiełko podobne jest do soczewek używanych przez jubilerów do wyceny przedmiotów, jednakże wykonano je z żywego kryształu i dodatkowo nasycono esencjami żywiołów, zaś jego oprawka i łańcuszek to stop księżycowego srebra i orichalku. Oprawkę pokrywają misterne runy, w których zaszyfrowane jest Imię przedmiotu, nadane mu przez Alessiusa w pradawnym jezyku, w ktorym zapisano Księgi Cierpienia.

Poziom I - Soczewka Mocy
Koszt: 300 PL
Tajnik: Należy poznać imię przedmiotu, poprzez rozszyfrowanie zagadki zapisanej na oprawce szkiełka. Nie można poznać go w inny sposób, ponieważ Alessius nie zapisywał imion swych dzieł, miast tego ukrywając je w podobny sposób w zdobieniach i runach.
Efekt: Kosztem 2 punktów wyczerpania mag może podnieść wynik testu efektu zaklęcia o wartość równą aktualnemu poziomowi dostrojenia do przedmiotu. Dotyczy to wyłącznie zaklęć, które posiadają test efektu, zaklęcia posiadające ustalony efekt nie mogą zostać w ten sposób wzmocnione

Poziom II - Szkiełko i Oko
Koszt: 500 PL
Tajnik: Należy poznać imię Twórcy przedmiotu. Nie jest ono ukryte wśród zdobień, jednakże Alessius miał bardzo specyficzny styl, więc bardzo łatwo rozpoznać jego dzieło po zdobieniach, jeśli ma się materiały porównawcze.
Efekt: Szkiełko, kosztem 1 punktu wyczerpania, wzmacnia efekt opartych na Percepcji talentów, zdolności i umiejętności związanych z postrzeganiem, takich jak Spojrzenie Astralne, Wycena z IV kręgu Zbrojmistrza, czy Analiza Śladów. Efekt ten działa dwojako - albo podnosi o 1 punkt wynik testu talentu/zdolności/umiejętności, albo też pozwala traktować talent/umiejętność jako o 1 poziom wyższą na potrzeby badania jej efektywności, ale nie testów (Np. w przypadku Spojrzenia Astralnego zwiększa zasięg talentu o 10 metrów.).

Poziom III - Filtr Magiczny
Koszt: 800 PL
Tajnik: Jakie było największe dzieło Twórcy Szkiełka? Wydaje się to proste, jednak najwyraźniej Alessius nie spoczął na laurach, ponieważ nie chodzi o zaklęcie wymazujące wiedzę o Parlainth...
Efekt: Soczewka pozwala oczyścić splugawioną energię astralną, efektywnie działając jak talent Matryca o poziomie równym obecnemu poziomowi dostrojenia do przedmiotu.

Poziom IV - Siła Czystej Myśli
Koszt: 1300 PL
Efekt: Premia do efektu Szkiełko i Oko rośnie do +2 w obu przypadkach. Szkiełko zapewnia premię +1 do Obrony magicznej i +2 do Pancerza duchowego. Efekt Filtra Magicznego jest adekwatny do Ulepszonej matrycy.

EDIT: Jak niektorzy mogli zauwazyc, historia dotyczaca zaklecia ukrywajacego Parlainth nie pokrywa sie z realiami ED. Zauwazcie, ze jeden z wątków wymaga tajnika, ktory moze sugerowac dlaczego...
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
Ostatnio zmieniony przez Kot 2007-05-23, 19:34, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2007-05-23, 10:50   

Popraw jeszcze Poziomy, bo są dwa III ;-) Przedmiot całkiem ciekawy, jak dla mnie jednak troszkę za silny. Zmniejszyłbym liczbę efektów, chociażby na ostatnim poziomie dostrojenia (usunąć ulepszoną matrycę, lub bonusy do obron?). Może też zwiększył bym do 18 obronę magiczną... Ewentualnie można zachować wszystkie bonusy, ale dodać ze 2 poziomy dostrojenia...

:mrgreen: tak z ciekawości, zamierzasz ten przedmiot komuś z graczy udostępnić, czy wymyśliłeś go ot tak?
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
 
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2007-05-23, 20:05   

Seth napisał/a:
Przedmiot całkiem ciekawy, jak dla mnie jednak troszkę za silny.

To legendarny przedmiot magiczny. Alessius chcial osiagnac prosty wspomagacz, a uzyskal cos wiecej. Jego pozostale dziela to tylko proste wzmacniacze (Efekty z 1 poziomu dajacy max +4 do efektu za cene 2 punktow wyczerpania, praktycznie dodajacy nieprzezrzucalna k4).

Seth napisał/a:
Może też zwiększył bym do 18 obronę magiczną...

Dobry pomysl. Mysle, ze spokojnie wystarczy.

Hmmm... Mam jeszcze kilka pomyslow wymagajacych dopracowania - jednorazowego uzytku Fokusy dla Magii Żywiołów i Ksenomancji, jest tez koncepcja dla Czarodzieja, ale niestety Iluzjonisci odpadna - maja juz talent podnoszacy skutecznosc ich iluzji.

-Fokus Mistrza Zywiolow bedzie drobnym przedmiotem nasyconym porcja esencji odpowiedniego zywiolu i/lub obdarzonym czastka mocy ducha zywiolu.
-Fokus Ksenomanty bedzie fetyszem, wykonanym z odpowiednich materialow i zamieszkanym przez pomniejszego ducha, z rodzaju duchow sluzebnych (Tasked Spirits). Beda dwie opcje uzycia takiego Fokusa: uwolnienie ducha poprzez zniszczenie przedmiotu, dajace drobna premie, lub tez unicestwienie ducha wraz z Fokusem, dajace wiecej mocy, ale...
-Fokus Czarodzieja bedzie przedmiotem bedacym wyobrazeniem idei powiazanej z zakleciem, takze niszczonym w trakcie wykorzystywania.

Wszystkie trzy rodzaje beda wykonywane za pomoca rozwiniecia talentu Tkanie Watkow, uzyskiwanym na poziomie 4 przez Ksenomante, na 5 przez Mistrza Zywiolow i na 6 przez Czarodzieja... Beda wymagac czasu i materialow. Samo uzycie Fokusa bedzie wymagac poswiecenia 2 punktow wyczerpania, tak, jak w przypadku talizmanu-matrycy.
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2008-12-29, 14:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template junglebook v 0.2 modified by Nasedo