Poprzedni temat :: Następny temat
Tworzenie Przedmiotów Wątkowych
Autor Wiadomość
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2007-03-21, 15:00   Tworzenie Przedmiotów Wątkowych

Kolejny z kocich pomyslow dotyczacych przedmiotow watkowych, jednakże nie tak nietypowy jak poprzedni. Przegladajac sobie zaklecia z jednego z dodatkow znalazlem kilka bardzo ciekawych czarow dla Ksenomanty, szczegolnie zas spodobalo mi sie zaklecie "Arrow of Night" - "Strzala Nocy". Czytajac jego opis pomyslalem sobie, jak swietnym przedmiotem bylby kolczan dzialajacy na podobnej zasadzie jak Strzaly Blyskawic z Krwawej Puszczy, ale oparty o efekt zaklecia Strzala Nocy... Sklonilo mnie to do przemyslenia, skad sie biora pomysly na przedmioty magiczne i w jaki sposob magowie je realizuja... Przeciez zaklinanie tak po prostu wedlug pomyslu jest bardzo dziwne, szczegolnie dla Czarodziei, ktorzy musza miec wszystko poukladane. Pomyslalem wiec o utrudnieniu swoim graczom zycia i wprowadzeniu koniecznosci przeprowadzenia odpowiednich badan, byc moze eksperymentow, itp. i zaplanowania calego procesu zaklinania.

Mag powinien wiedziec co robi, a sam proces zaklinania to tylko tydzien wykreslony z zyciorysu i jeden test. Zero zabawy. Duzo ciekawiej byloby prowadzic badania, planowac, szukac informacji, byc moze jakichs przedmiotow, czy rzadkiej ksiegi, specyficznych materialow, czy skladnikow, a nawet konsultacji z poteznym magiem. Przy przedmiotach o bardziej wyrafinowanym dzialaniu niz "+1 do stopnia obrazen co krag" moznaby wymagac rzadkich elementow, specyficznych zdobien, czy samodzielnego wykonywania przedmiotu od poczatku do konca. To ostatnie jest znakomitym niby-ograniczeniem dla Zbrojmistrzow - w konuc i tak zwykli oni prowadzic caly proces tworzenia od materialow, poprzez surowe ostrze, oprawe, zdobienia, przekuwanie, itp., az do zaklecia przedmiotu. Oczywiscie, nie dotyczy to juz samego procesu zaklinania - wiekszosc Zbrojmistrzow potrzebowac bedzie pomocy przy zaklinaniu, lub chocby nasycaniu przeedmiotu esencjami.
W kampanii Setha moj Zbrojmistrz zdobyl ksiege, w ktorej opisano sposob wykuwania doskonalych mieczy, ktore dzieki wpleceniu esencji stawaly sie duzo skuteczniejsze, niz zwyczajne ostrza. Oczywiscie, bylo to jeszcze zanim nastal Classic, ale to mniej wiecej cos takiego, jak chce osiagnac.

Co wy na to? Chcialbym jakos skodyfikowac te badania i planowanie, a poki co nie mam wiekszego pomyslu jak to zrobic mechanicznie (wedlug zasad Classica).

P.S. Jako zlosliwy MG bede wprowadzal takie zasady do wszystkich rodzajow umiejetnosci tworzenia, ktore dotycza magicznych srodkow. Czyli dla Alchemii i tworzenia Amuletow Krwii na przyklad. Oczywiscie, mozna ominac to posiadajac odpowiedni przepis na eliksir, czy amulet.
P.P.S. Wyobrazcie sobie przygody majace na celu zdobycie dawno zapomnianego opisu tworzenia magicznego przedmiotu, czy gildie magow wynajmujace awanturnikow w celu wykradzenia poteznemu magowi jego sekretow...
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2007-03-21, 16:05   

Co do miecza to receptura aktualna, tylko tłumaczenie mechanicze lekko zmodyfikowane.

Miecz zadaje +2 stopnie obrażeń więcej.
- najlepsza jakość, bo tylko przy takiej można myśleć o wplataniu esencji ognia według receptury (daje +1 st. do obrażeń i +2 bonus do testów społecznych)
- wplecione 2 ziarna esencji ognia zapewniają niezwykłą ostrość miecza (+1 do st. obrażeń)

Jeżeli chodzi o przygotowanie do tworzenia przedmiotów wątkowych. Tak jak w przypadku alchemii, przy projektowaniu nowych rodzajów eliksirów wymagam znajomości teorii i odpowiedniego testu na wiedzę, tak samo przy projektowaniu każdej innej rzeczy. Przy zwykłych przedmiotach magicznych lub przedmiotach wątkowych będzie to "Wiedza Magiczna". Przy broni "Wiedza o broni" itd. Niektóre dyscypliny zamiast testu wiedzy mogą wykonać test niskiej magii: Zbrojmistrz przy broni, Czarodziej przy przedmiotach wątkowych, Mistrz Żywiołów przy wplataniu esencji.

No a jak test się nie powiedzie, to trzeba szukać ksiąg lub Mistrza...

Można pomyśleć o jakimś minimalnym wymaganym czasie poświęconym na badania...
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
 
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2007-03-21, 16:08   

Seth napisał/a:
Można pomyśleć o jakimś minimalnym wymaganym czasie poświęconym na badania...

I dokladnie o to mi chodzi. Brakuje mi w ED czegos w stylu WoDowych "Extended actions". Moze wymagac lacznie x poziomow sukcesow?
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2007-03-21, 16:25   

Myślałem raczej o minimalnym czasie w rodzaju tego przy nauce do rytualu awansu, czy nauce jakiejs umiejetnosci...

Mozna ewentualnie dawac bonusy do testu wiedzy za kazdy kolejny tydzien spedzony na badaniach, a w przypadku porazki zastosować coś w rodzaju wymaganego czasu badania wzorca przy porazkach (Classic str. 269), czyli przygotowujemy sie juz mamy prawie gotowy projekt, ale wykrywamy jakas usterke, kolejny tydzien badan potrzebny, znowu wykrywamy usterke tym razem 2 dodatkowe tygodnie badan itd.

Jeszcze apropo przygotowania do umagiczniania. W Classicu jednym z ulatwien w tescie jest wlasnie dluzsze przygotowanie sie i tworzonego przedmiotu. Za kazdy tydzien przygotowania i rytualow wzmacniajacych nasza magie dostajemy -1 do trudnosci umagicznienia (nie zauwazylem jakichs ograniczen czasowych wiec trudnosc moze spasc nawet o polowe - Połowa standardowej trudnosci to max o jaki może spać trudnosć umagicznienia wedlug zasad Classicowych)

ps. A WoDa proszę w to nie mieszać :P
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
 
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2007-03-22, 11:58   

Seth napisał/a:
A WoDa proszę w to nie mieszać

A niby dlaczego? Jak sam doskonale wiesz, ten system swietnie sie sprawdza. Szkoda tylko, ze ED dziala zupelnie inaczej.

Moze bonusy wynikajace z odpowiednio wysokiego wyniku w badaniach - np.:
-Przecietny sukces oznacza udane projektowanie, czyli mozemy zabrac sie do tworzenia przedmiotu.
-Duzy sukces oznacza znalezienie lepszego sposobu na uzyskanie danego efektu, co pozwala ulatwic sam proces zaklinania, obnizajac jego poziom trudnosci (-1).
-Ogromny sukces oznacza, ze mag znalazl niezwykle prosty i efektywny sposob na osiagniecie zamierzonego efektu, co pozwala mu wydatnie zmniejszyc skomplikowanie procesu zaklinania - poziom trudnosci obnizamy o 2 punkty. MG moze zdecydowac, ze jednorazowo zignoruje efekt porazki.
-Wyjatkowy sukces oznacza, ze mag odkryl sciezki, ktorymi podazali najpotezniejsi z tworcow magicznych skarbow i jego dzielo dorownuje wspanialym przedmiotom z wiekow sprzed Pogromu. Poziom trudnosci traktujemy podobnie, jak przy Ogromnym sukcesie, jednakze MG moze skorzystac z jednego z dwoch efektow:
a) Pozwala graczowi przerzucic nieudany test zaklinania - wiedza starozytnych czyni proces o wiele pewniejszym
b) Pozwala graczowi rzucic na zaklinanie tylko raz, jednakze uznaje, ze udane zaklecie przedmiotu tworzy cos wyjatkowego, wiec podnosi Obrone Magiczna, a wiec i koszty dostrojenia sie do przedmiotu o jedna kategorie. Moze tez uznac, ze moc przedmiotu jest wieksza niz zaplanowana i odpowiednio go zmodyfikowac, jednakze nie wolno mu zmieniac podstaowych tajnikow i czynow przedmiotu, oraz ogolnej idei jego dzialania. Moze jdenak dodac jeden dodatkowy poziom dostrojenia.

Podobnie chcialbym, zeby Wyjatkowy sukces przy zaklinaniu takze dawal jakies dodatkowe efekty. W koncu taki przedmiot jest wykonany w sposob absolutnie heroiczny, dorownujac legendarnym skarbom magicznym.
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
Sir Valeq 
Uczeń IV Kręgu
Gracz


Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 82
Skąd: Włocławek/Łódź
Wysłany: 2007-03-22, 14:30   

Coś w tym jest. To tak, jak np. stworzenie prawdziwego dzieła sztuki przy odpowiednio wysokim teście umiejętności artystycznej.
_________________
"We cannot all be masters." - William Shakespeare

http://artofcreation.strefa.pl
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2007-03-22, 15:04   

Kot napisał/a:
Szkoda tylko, ze ED dziala zupelnie inaczej.


Właśnie dlatego :-)

Mam taki pogląd by nie mieszać zbytnio systemów, bo mechanika to ich integralna część, a jak już zmieniać to całkowicie. Chciałbyś WoDa w D20? Tak samo ja nie chciałbym ED w mechanice WoD. Staram się jedynie poukładać już istniejące klocki w odpowiadająca mi całość.

System sukcesów w teście na teorię byłby całkiem fajny, może ograniczyłbym go tylko do normalnych bonusów do testu umagicznienia.

Z samym umagicznieniem poziom sukcesu dawałby może zwiększoną szansę na to, że przedmiot stanie się przedmiotem legendarnym, a nie kolejnym zwykłym przedmiotem wątkowym.
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
 
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2007-03-22, 16:23   

Seth napisał/a:
System sukcesów w teście na teorię byłby całkiem fajny, może ograniczyłbym go tylko do normalnych bonusów do testu umagicznienia.

Zauwaz, ze wszystkie inne efekty sa opcjonalne. A -3 do stopnia trudnosci zaklinania to troche malo, jak na Wyjatkowy sukces. Poziomy trudnosci powinny byc znaczne.

Seth napisał/a:
Z samym umagicznieniem poziom sukcesu dawałby może zwiększoną szansę na to, że przedmiot stanie się przedmiotem legendarnym, a nie kolejnym zwykłym przedmiotem wątkowym.

A moze tak wlasnie powstaja rzadkie przedmioty watkowe - jakis mag chce stworzyc zwyczajny watkowy przedmiot, a odkrywa cos wiecej. Zauwazylem, ze wiekszosc tych rzadszych watkowych przedmiotow opisanych w Classicu ma w sobie cos wiecej - nie tylko pomysl, ale jakis specyficzny efekt, np. wizualny, jak przy Kolczykach Blyskawic. Nie sa po prostu magicznymi przedmiotami - maja w sobie wiecej duszy.
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template junglebook v 0.2 modified by Nasedo