Poprzedni temat :: Następny temat
Pomniejsze Przedmioty Wątkowe
Autor Wiadomość
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2007-03-20, 16:20   Pomniejsze Przedmioty Wątkowe

W podrecznikach mnostwo jest informacji dotyczacych roznej masci przedmiotow watkowych, wykonywanych przez magow Barsawii. Podzielono je tez na te ogolnodostepne w handlu (Chociaz wciaz bardzo rzadkie.), oraz te, ktorych zwykle w handlu nie ma, oraz legendarne.
Do tych trzech kategorii - Zwyczajne, Rzadkie i Legendarne - chcialbym zaproponowac jeszcze jedna.
Pomniejsze przedmioty magiczne, wykonywane zwykle jako cos w rodzaju chaltury, lub na zamowienie. Maja niska obrone magiczna, tylko jeden watek, a do tego tylko jeden poziom dostrojenia. Ale sa, magiczne i przydatne, a do tego o wiele tansze, niz te, ktore opisano w podreczniku. Podejrzewam, ze wiekszosc takich przedmiotow pochodzilaby sprzed Pogromu, kiedy to rynek magicznych dobr byl o wiele bardziej aktywny...
Przykladem moglby byc miecz o wyzszym stopniu obrazen, czy amulet, ktory jedynie podnosi o 1 punkt obrone magiczna. Wydaje sie, ze takie przedmioty sa malo atrakcyjne i niejako niedokonczone, ale ile razy odstraszala was cena i dostepnosc takich dobr?
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
Gerion 
Opiekun IX Kręgu
Troll Warrior


Wiek: 51
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 1091
Skąd: Poznaďż˝
Wysłany: 2007-03-20, 16:26   

Kot napisał/a:
Przykladem moglby byc miecz o wyzszym stopniu obrazen


Classic to rozwiązał jakością przedmiotów. Te o wyjątkowej jakości (i cenie) nie dość że dodają mały bonus w testach interakcji to mogą mieć właśnie nieco większy stopień obrażeń (lub wyparowań w przypadku zbroi).

pozdrawiam
Gerion
_________________
Moja wikipedia ED,
 
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2007-03-20, 17:30   

Moim zdaniem troszkę chybiony pomysł. Raz, że nieekonomiczny, bo wątki trzeba utrzymywać.

Dwa, przedmioty wątkowe są dla adeptów wyłącznie, więc tymbardziej nie są to przedmioty łatwodostępne, i takimi powinny pozostać.

I trzy, do mniejszych efektów magicznych jest wiele innych rzeczy. Przede wszystkim są amulety krwi. Są też zwykłe przedmioty magiczne, z wplecionymi esencjami żywiołów: Np. "Ciche Palce" ktore zwiekszaja trudnosc wykrycia aktywnosci zlodziejskich o +1, Talizmany Matrycy, "Instrumenty wiatru" dajace +1 do kazdej artystycznej akcji (talenty i umiejetnosci), Różdżka dajaca +3 do testow Sztuki Przetrwania... Można coś jeszcze wymyślić. Są też jeszcze oczywiście eliksiry i zioła.

Więc apel. Nie zalewajmy rynku Przedmiotów Wątkowych tanią chińszczyzną :-P
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
 
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2007-03-21, 11:28   

Gerion napisał/a:
Classic to rozwiązał jakością przedmiotów. Te o wyjątkowej jakości (i cenie) nie dość że dodają mały bonus w testach interakcji to mogą mieć właśnie nieco większy stopień obrażeń (lub wyparowań w przypadku zbroi).

Ale nadal ogranicza je kilka zasad, na przyklad maksymalne obrazenia dla niemagicznej broni, czy standardowe zasady uszkodzen. Nawet kiepska bron magiczna nie ogranicza obrazen, a zbroja jest duzo trudniejsza do uszkodzenia...
Ponadto, watkowe przedmioty moga miec inne wlasciwosci, takie, ktorych w przypadku zbroi czy broni doskonalej jakosci nie osiagniemy - na przyklad bron moze zamiast obrazen zwiekszac stopien Broni Bialej, a pancerz miec mniejszy Modyfikator inicjatywy.
Doskonalej jakosci bron daje bonus spoleczny i jeden stopien obrazen wiecej. Doskonaly pancerz wieksza trudnosc przebicia pancerza (o jeden punkt). Nic wiecej.

Seth napisał/a:
Moim zdaniem troszkę chybiony pomysł. Raz, że nieekonomiczny, bo wątki trzeba utrzymywać.

Niekoniecznie. Sam zauwaz, moja postac moze utrzymywac cztery watki. A ma jeden magiczny przedmiot - na wiecej go nie stac.

Seth napisał/a:
Dwa, przedmioty wątkowe są dla adeptów wyłącznie, więc tymbardziej nie są to przedmioty łatwodostępne, i takimi powinny pozostać.

Te tez nie beda latwodostepne. Beda po prostu tansze i mniej potezne. Dostajesz to, za co placisz.

Seth napisał/a:
I trzy, do mniejszych efektów magicznych jest wiele innych rzeczy. Przede wszystkim są amulety krwi.

Majace swoja wade - koszt w zajmowanych punktach obrazen i ryzyko w przypadku noszenia wiekszej ich ilosci.

Seth napisał/a:
Są też zwykłe przedmioty magiczne, z wplecionymi esencjami żywiołów: Np. "Ciche Palce" ktore zwiekszaja trudnosc wykrycia aktywnosci zlodziejskich o +1, Talizmany Matrycy, "Instrumenty wiatru" dajace +1 do kazdej artystycznej akcji (talenty i umiejetnosci), Różdżka dajaca +3 do testow Sztuki Przetrwania...

Sa, jak najbardziej. Stworzylem kilka wlasnych przedmiotow tego rodzaju, ale nadal maja one pewne ograniczenia. Na przyklad, nie mozna za ich pomoca podnosic Obrony, stopni wiekszosci talentow, itp. wspolczynnikow. Dla poczatkujacego maga Amulet podnoszacy Obrone magiczna o jeden to juz skarb, a co dopiero taki, ktory podnosi o jeden poziom, czy chocby stopien Rzucania czarow, lub Tkania watkow.

Ogolnie rzecz biorac chodzi mi o takie zabawki, ktore zaspokajaja dorazne potrzeby, ale na dluzsza mete daja niewiele, zaostrzajac tylko apetyt.
Przyklad? Moja postac w kampanii Setha ma problem z niska Charyzma, ktora to torpeduje wiekszosc jego/moich staran. Gdybym zdobyl pomniejszy przedmiot podnoszacy o +1 stopnien charyzmy w testach spolecznych, nie spoczalbym raczej na laurach, a nadal szukal czegos konkretnego - nauczyciela umiejetnosci, czy potezniejszego magicznego przedmiotu, jak np. Amulet Mowcy.

Edit: Oczywiscie, nalezy tez brac pod uwage umiejetnosci maga tworzacego magiczny przedmiot. Nie wszyscy w koncu sa tak potezni, jak BG, czy wazni BN'i...
Ja osobiscie sklonny bylbym tez do niewielkiej taryfy ulgowej wobec graczy, ktora pozwolilaby im uniknac straty czasu przy minimalnej porazce w tescie zaklinania.
No i oczywiscie biore tez pod uwage efekty nieudanych eksperymentow z zaklinaniem.
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2007-03-21, 13:38   

No cóż, do mnie takie zabawki nie przemawiają. Zwłaszcza, że znacząco mogą spowolnić rozwój postaci. Bo przecież na dostrojenie się trzeba wydać PL. A potem jak znajdziemy coś lepszego to znowu.

Ale w teorii nie widzę problemu by BG spróbował taki przedmiot stworzyć. Z praktycznego punktu widzenia wydaje mi się to jednak nieopłacalne.

Co do taryfy ulgowej przy tworzeniu Przedmiotów Wątkowych, nie widzę takiej potrzeby. Przedmioty Wątkowe to coś wyjątkowego i stosunkowo rzadkiego. Jakiś trud musi być związany ze zdobyciem lub stworzeniem takiego przedmiotu. Poza tym przy odpowiednim przygotowaniu można znacząco obniżyć prawdopodobieństwo porażki w teście umagicznienia.
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
 
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2007-03-21, 14:37   

Seth napisał/a:
No cóż, do mnie takie zabawki nie przemawiają. Zwłaszcza, że znacząco mogą spowolnić rozwój postaci. Bo przecież na dostrojenie się trzeba wydać PL. A potem jak znajdziemy coś lepszego to znowu.

Ja nie twierdze, ze tak nie jest, ani tez, ze beda one istotna czescia rynku, ale mysle, ze wystepowanie takich przedmiotow moznaby uwzglednic.

Seth napisał/a:
Co do taryfy ulgowej przy tworzeniu Przedmiotów Wątkowych, nie widzę takiej potrzeby. Przedmioty Wątkowe to coś wyjątkowego i stosunkowo rzadkiego. Jakiś trud musi być związany ze zdobyciem lub stworzeniem takiego przedmiotu. Poza tym przy odpowiednim przygotowaniu można znacząco obniżyć prawdopodobieństwo porażki w teście umagicznienia.

A jakies magiczne, specjalne laboratorium? Cos w stylu narzedzi dodajacych bonusy.

Seth napisał/a:
Ale w teorii nie widzę problemu by BG spróbował taki przedmiot stworzyć. Z praktycznego punktu widzenia wydaje mi się to jednak nieopłacalne.

No, nie wiem. Do umagicznienia wystarczy wplesc jedna porcje esencji ziemi, bardzo tania nota bene, no i wykonac odpowiedni test. Dla takiego banalnego przedmiotu bylby dosc niski, a nawet miecz zadajacy po prostu wieksze obrazenia bylby wart kilkaset sztuk srebra. W koncu jest magiczny!
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
Sir Valeq 
Uczeń IV Kręgu
Gracz


Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 82
Skąd: Włocławek/Łódź
Wysłany: 2007-03-21, 16:02   

Kot napisał/a:
bylby wart kilkaset sztuk srebra.

Srebrem to można szastać ile wlezie, jeśli w miarę rozsądnie prowadzi się swoją indywidualną ekonomiczą grę jako poszukiwacz przygód. :) Za to Punkty Legend są o wiele bardziej wartościowe, bo raz wydane przepadają.
Poza tym, miecz... Cóż, za kilkaset sztuk srebra, to można dać zwykły miecz do przekucia i po sprawie. Jeśli już, to widziałbym takie przedmioty w zupełnie innych, niespotykanych i trudnych o osiągniecia w inny sposób funkcjach (np. przedmio dający plusy przy wykrywaniu kłamstw, albo podnoszący inny, równie rzadko wykonywany test).
_________________
"We cannot all be masters." - William Shakespeare

http://artofcreation.strefa.pl
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2007-03-21, 16:11   

Sir Valeq napisał/a:
Srebrem to można szastać ile wlezie, jeśli w miarę rozsądnie prowadzi się swoją indywidualną ekonomiczą grę jako poszukiwacz przygód.

To jeszcze zalezy. Ja na przyklad nie bardzo moge szastac takimi kwotami. Na razie...

Sir Valeq napisał/a:
eśli już, to widziałbym takie przedmioty w zupełnie innych, niespotykanych i trudnych o osiągniecia w inny sposób funkcjach (np. przedmio dający plusy przy wykrywaniu kłamstw, albo podnoszący inny, równie rzadko wykonywany test).

Jak widzisz, takie przedmioty maja zastosowanie. A poza tym, ich cena moze pozwolic np. gwardiom adeptow na w miare tanie magiczne wyposazenie.
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
Marceli 
Czeladnik V Kręgu
Istota pracująca


Wiek: 48
Dołączył: 02 Cze 2006
Posty: 192
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-03-22, 11:44   

One są niopłacalne. Przeczytaj tworzenie przedmiotów i zobaczysz że to sie nie opłaca.
_________________
Brak podpisu to lenistwo :)
 
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2007-03-22, 12:38   

Marceli napisał/a:
One są niopłacalne. Przeczytaj tworzenie przedmiotów i zobaczysz że to sie nie opłaca.

Mistrz Zywiolow z 5 poziomem Tkania Watkow i rozwinieciami do wplatania esecji i tworzenia przedmiotow watkowych... Zakladamy, ze zaklina zwyczajny miecz, czyniac go klasyczna bronia watkowa. Czego mu potrzeba? Oczywiscie miecza, za 25 sztuk srebra, oraz przynajmiej jedno ziarno esencji:
Gerion napisał/a:
True Earth ----5–10---- Rare

Co dalej? Wplatamy esencje i zaklinamy. Zakladajac jeden sukces na trzy proby, zajmuje nam to 3 tygodnie pracy i wydajemy gora 50 sztuk srebra+utrzymanie. Powiedzmy sobie, jakies 100 lacznie, zakladajac ze tak doswiadzczony mag ma swoja pracownie. Jaka jest cena watkowej broni? 2000? 1500? Jakie sa koszty? Pomijalne, za wyjatkiem czasu.
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
Marceli 
Czeladnik V Kręgu
Istota pracująca


Wiek: 48
Dołączył: 02 Cze 2006
Posty: 192
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-03-22, 13:15   

Koszt: praca 8h przez tydzień 20(ss) x 7(dni) x3(tygodnie) = 420 ss
Przy założeniu 20 ss na godzine dla elementalisty (stawka żałośnie niska jak na 5 krąg) + koszta utrzymania elemntalisty + koszta ingredientów zaklinania + koszta laboratorium.
Cena minimalna wykonania przedmiotu bedzie około 700 ss. x2 na sprzedaż i masz cene normalnego wątkowego (słabo) przedmiotu. Jaki sens robić taki słaby ?
_________________
Brak podpisu to lenistwo :)
 
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2007-03-22, 16:31   

Marceli napisał/a:
Koszt: praca 8h przez tydzień 20(ss) x 7(dni) x3(tygodnie) = 420 ss

Niby jak? Mistrz zywiolow mialby pracowac? Nosic wode? przepisywac zwoje? To raz.
Kto powiedzial, ze ma 5 krag. Z tego, co pamietam liczy sie nie krag, a poziom talentu. To dwa.
Koszta utrzymania sa smiesznie niskie, jesli zakladamy posiadanie wlasnego lokum i laboratorium. A co do wyzywienia, to w koncu to Mistrz Zywiolow. Nie potrzebuje takich rzeczy, wystarczy mu cos do picia. To trzy.

A co do pomniejszych watkowych przedmiotow, to zakladamy tydzien pracy na kazdy, cena okolo 400-600 sztuk srebra. Ich stworzenie jest duzo latwiejsze - wymaga jedynie nasycenia przedmiotu esencja zywiolu i testu zaklinania. Oba dosc proste...

Widzisz wiec, ze zyski sa porownywalne. Mamy 1500 za klasyczny miecz watkowy, lub 3x500 za pomniejsze miecze watkowe.
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
Sir Valeq 
Uczeń IV Kręgu
Gracz


Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 82
Skąd: Włocławek/Łódź
Wysłany: 2007-03-22, 17:21   

Kot napisał/a:
A co do wyzywienia, to w koncu to Mistrz Zywiolow. Nie potrzebuje takich rzeczy, wystarczy mu cos do picia.

Oj bez przesady. Myślisz, że shivalahala V'strimon codziennie wyczarowuje sobie jakieś listki do jedzenia, czy raczej zajada się świeżymi, genialnie przyprawionymi i przyrządzonymi rybami? ;P Zwariowałbym jako MŻ, codziennie jedząc wyczarowane żarcie. :)
_________________
"We cannot all be masters." - William Shakespeare

http://artofcreation.strefa.pl
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2007-03-23, 11:41   

Sir Valeq napisał/a:
Oj bez przesady. Myślisz, że shivalahala V'strimon codziennie wyczarowuje sobie jakieś listki do jedzenia, czy raczej zajada się świeżymi, genialnie przyprawionymi i przyrządzonymi rybami? ;P Zwariowałbym jako MŻ, codziennie jedząc wyczarowane żarcie. :)

Mistrz Zywiolow, zakladamy, ze jest na 3 kregu, moze rzucajac na pare listkow i galazek Roslinna Uczte zyc jak krol przez dowolnie dlugi czas i nie cierpiec z powodu monotonii jedzenia. Po prostu - moze stworzyc uczte skladajaca sie z dowolnych potraw, ktore jadl w ciagu ostatniego roku. Przeczytaj opis zaklecia - zupa, pierwsze danie, przystawki, itp... To jedno z najbardziej przydatnych zaklec Mistrza Zywiolow.
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
Sir Valeq 
Uczeń IV Kręgu
Gracz


Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 82
Skąd: Włocławek/Łódź
Wysłany: 2007-03-23, 12:36   

No nie wiem... A czy Classic wyjaśnia, czy może tam się znaleźć pożywienie pochodzenia zwierzęcego? Bo z opisu z I i II edycji trudno to wywnioskować (a dla mnie byłoby co najmniej dziwne).
_________________
"We cannot all be masters." - William Shakespeare

http://artofcreation.strefa.pl
 
 
Marceli 
Czeladnik V Kręgu
Istota pracująca


Wiek: 48
Dołączył: 02 Cze 2006
Posty: 192
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-03-23, 13:54   

Kot napisał/a:
Marceli napisał/a:
Koszt: praca 8h przez tydzień 20(ss) x 7(dni) x3(tygodnie) = 420 ss

Niby jak? Mistrz zywiolow mialby pracowac? Nosic wode? przepisywac zwoje? To raz.
Kto powiedzial, ze ma 5 krag. Z tego, co pamietam liczy sie nie krag, a poziom talentu. To dwa.


To możesz nawet wiecej policzyć. Aby tworzyć przedmioty watkowe minimum 5 krag potrzeba AFAIR, a już na pewno do posługiwania sie esencją lub rzucania zaklęć pernamentnych. Nie pamietam jak jest w classic, sparwdzę.

Kot napisał/a:
Koszta utrzymania sa smiesznie niskie, jesli zakladamy posiadanie wlasnego lokum i laboratorium. A co do wyzywienia, to w koncu to Mistrz Zywiolow. Nie potrzebuje takich rzeczy, wystarczy mu cos do picia. To trzy.


To są koszta. Czynsz sie płaci, jedzenie się je. Tylko dlatego że może obniżyć sobie koszt nie oznacza że musi ci to zdjąć z ceny. Robisz jakąś Utopie w której koszta 'magicznie' znikają lub niewystepują.

Kot napisał/a:
A co do pomniejszych watkowych przedmiotow, to zakladamy tydzien pracy na kazdy, cena okolo 400-600 sztuk srebra. Ich stworzenie jest duzo latwiejsze - wymaga jedynie nasycenia przedmiotu esencja zywiolu i testu zaklinania. Oba dosc proste...


"Zakladajac jeden sukces na trzy proby"
Czyli rozwalasz 2/3. koszta nie znikają za ten okres. Pozatym mogłby ktoś sparwdzić czas wykonania przedmiotu wątkowefgo ? AFAIR to czas 3 tygodnie.

Kot napisał/a:
Widzisz wiec, ze zyski sa porownywalne. Mamy 1500 za klasyczny miecz watkowy, lub 3x500 za pomniejsze miecze watkowe.


A te nieudane przedmioty ignorujemy i udajemy że nie zaistniały, a koszta magicznie przeszły na Pasje.
_________________
Brak podpisu to lenistwo :)
 
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2007-03-23, 14:21   

Sir Valeq napisał/a:
No nie wiem... A czy Classic wyjaśnia, czy może tam się znaleźć pożywienie pochodzenia zwierzęcego? Bo z opisu z I i II edycji trudno to wywnioskować (a dla mnie byłoby co najmniej dziwne).

Oczywiscie. To co wyczarujesz, to substytut miesa, smakuje jak mieso, jest rownie pozywne ale miesem nie jest. Takie Magiczne Kotlety Sojowe.

Marceli napisał/a:
To możesz nawet wiecej policzyć. Aby tworzyć przedmioty watkowe minimum 5 krag potrzeba AFAIR, a już na pewno do posługiwania sie esencją lub rzucania zaklęć pernamentnych. Nie pamietam jak jest w classic, sparwdzę.

Classic. Rozwiniecie talentu Tkanie watkow dostepne juz na 5 poziomie talentu.
Nasycania nie pamietam, ale z tego co bylo na sesjach poruszane, w naszej druzynie jest Mistrzyni Zywiolow 3 kregu i juz moze nauczyc sie nasycania.

Marceli napisał/a:
To są koszta. Czynsz sie płaci, jedzenie się je. Tylko dlatego że może obniżyć sobie koszt nie oznacza że musi ci to zdjąć z ceny. Robisz jakąś Utopie w której koszta 'magicznie' znikają lub niewystepują.

Zakladam maga-wytworce. Czyli takiego, ktory posiada wlasny kat i pracownie. To raczej nic niezwyklego dla osiadlego maga dowolnej dyscypliny. Oprocz Iluzjonistow, bo oni odpadaja z powodu braku mozliwosci zaklinania przedmiotow w Classicu.

Marceli napisał/a:
"Zakladajac jeden sukces na trzy proby"
Czyli rozwalasz 2/3. koszta nie znikają za ten okres. Pozatym mogłby ktoś sparwdzić czas wykonania przedmiotu wątkowefgo ? AFAIR to czas 3 tygodnie.

Tydzien, zgodnie z zasadami Classicowymi. Stad zakladami pesymistycznie, ze uda sie jedna proba na trzy. Zakladam tez, ze proby sa nieudane, a nie koncza sie porazka.

Marceli napisał/a:
A te nieudane przedmioty ignorujemy i udajemy że nie zaistniały, a koszta magicznie przeszły na Pasje.

Trudnosc stworzenia takich przedmiotow bedzie o wiele nizsza, wiec:
Percepcja (St. 7)+Tkanie watkow (5)=13/k12+k10 +karma
Przecietny wynik? 15. Wystarczy na pomniejszy przedmiot watkowy.
Zakladam wiec, ze nie bedzie nieudanych prob w przypadku tych pomniejszych.

Koszty zas sa pomijalne - dopoki trzymamy sie zalozen. Faktycznie, powinienem je sprecyzowac. Pokrotce:
Mistrz Zwyiolow 3 kregu, Per 7, Tkanie watkow 5, wlasny dom i pracownia, zna zaklecie Roslinna uczta. W tej sytuacji koszty sa minimalne.
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2007-03-23, 14:25   

Sir Valeq napisał/a:
No nie wiem... A czy Classic wyjaśnia, czy może tam się znaleźć pożywienie pochodzenia zwierzęcego? Bo z opisu z I i II edycji trudno to wywnioskować (a dla mnie byłoby co najmniej dziwne).


Jedzenie co prawda może wyglądać i smakować jak mięso, ale to raczej coś na kształt sojowych kotletów :mrgreen:

Co do tworzenia przedmiotów magicznych w ED Classic to wszystko zależy od rodzaju przedmiotu. Przedmioty matrycy potrzebują tygodnia. Natomiast przedmioty wątkowe potrzebują już 1 miesiąca. Legendarne przedmioty nie mogą być stworzone za pomocą manufaktury. Tworzenie amuletów krwi zajmuje 1 tydzień. Żywe zbroje mają różne czasy tworzenia. Tworzenie zwykłych przedmiotów magicznych może zająć tylko kilka godzin. Wplecenie 1 ziarna esencji zajmuje 1 godzinę.
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2007-03-23, 19:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2007-03-23, 14:37   

Seth napisał/a:
Natomiast przedmioty wątkowe potrzebują już 1 miesiąca.

No dobrze, moj blad. Wyglada na to, ze czegos nie doczytalem, albo wzialem zapis o dodatkowym czasie za powielajacy podstawowy czas badania. Hmmm... Wyglada na to, ze wystarczy zamienic w przypadku moich przykladow tygodnie na miesiace. Koszty troche wzrosna, ale niewiele.
Najbardziej mnie w tym wszystkim cieszy to, ze w ten sposob poswiecanie dodatkowego czasu na zaklinanie jest o wiele bardziej korzystne. Skoro samo zaklinanie i tak trwa miesiac...
Czyli najlepszymi zaklinaczami sa Mistrzowie Zywiolow-domatorzy z zakleciem Roslinnej uczty, bija wszystkich innych na glowe samymi kosztami. Zlo.

Seth napisał/a:
Legendarne przedmioty nie mogą być stworzone za pomocą manufaktury.

To chyba dosc oczywiste. Jakos nie wyobrazam sobie oferty "Luk Nioku dla kazdego, Zabojca Horrorow gratis."...
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2007-03-23, 19:41   

Kot napisał/a:
To chyba dosc oczywiste.


Tak, Classic za to dodaje mechaniczne rozwiązanie dotyczące powstawania legendarnych przedmiotów. Pojawia się pojęcie Empowering Deed czyli hmm heroicznego czynu nadającęgo moc? Potem jest powtórne nazwanie przedmiotu. By przedmiot był naprawdę silny potrzebne są prawdopodobnie kolejne heroiczne czyny z wykorzystaniem przedmiotu.

Jeżeli ktoś jest zawodowym poszukiwaczem przygód znajdującym wielkie przygody na każdym kroku, to mógłby tworzyć przedmioty legendarne w ramach hobby :-P

Aha nie wspomniałem jeszcze o dwóch możliwościach umagicznienia przedmiotu.

Pierwszą jest oczywiście rzucenie na przedmiot nazwanego zaklęcia. Np. Płomienne ostrze, choć byłoby to dosyć niewygodne zaklęcie dla użytkownika. Rzucenie nazwanego zaklęcie trwa zaledwie chwilę i jest to właściwie najszybszy sposób umagicznienia przedmiotu. Jednocześnie chyba jednak najdroższy z punktu widzenia gracza bo wydajemy Punkty Legend, czasem całkiem sporo.

Kolejnym sposobem jest zaklęcie w przedmiocie ducha, czy to sprzymierzonego czy ducha żywiołów, zależy od naszych możliwości (Ksenmanta, Mistrz Żywiołów). Tutaj po przywołaniu i objęciu kontroli nad duchem cały proces umagiczniania (zaklinania ducha w przedmiocie) trwa zaledwie 30 min i związany jest z przeprowadzeniem specjalnego rytuału zaklinania.
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
 
 
 
Marceli 
Czeladnik V Kręgu
Istota pracująca


Wiek: 48
Dołączył: 02 Cze 2006
Posty: 192
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-03-23, 19:53   

Własny dom nie oznacza że za darmo. Skąd niby nagle ma wziąść laboratorium ?
Dobra załóżmy że ma. Proste wyliczenia:

Minimalna trudność na przedmiąt wątkowy to 13 +1 =14. Nie ma mowy o 100% skuteczności, tak więc przy wytoworzonych 10 przedmiotach rocznie, 9 niech mu sie uda.

"400-600 SS za przedmiot" = średnio 500SS. Zakładam 33% zasobów jako koszt materialny, 9 przedmiotów to roczny dochód rzędu 340 x 9 = 3060 co miesiecznie daje 255 SS. Licząc 22 dni roboczych w miesiącu wychodzi 12 sztuk srebra dziennie za 8H roboty. Który z MŻ na to pójdzie ???

Jak pisałem nieopłacalne. A nie policzyłem niczego extra, tylko twoje warunki.
_________________
Brak podpisu to lenistwo :)
 
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2007-03-24, 09:18   

Marceli napisał/a:
Własny dom nie oznacza że za darmo. Skąd niby nagle ma wziąść laboratorium ?

Kupic? W koncu jest adeptem i do tego magiem. Gdyby nie wydawal zarobionych pieniedzy tak, jak wydaja je poszukiwacze przygod, a to zakladamy, to byloby go stac na jedno i drugie. Policz, ile pieniedzy wydala twoja dowolna postac, a zobaczysz, ze tez moglbys miec dom, gdyby nie eliksiry, uslugi, wierzchowce i karczmy.

Marceli napisał/a:
Minimalna trudność na przedmiąt wątkowy to 13 +1 =14. Nie ma mowy o 100% skuteczności, tak więc przy wytoworzonych 10 przedmiotach rocznie, 9 niech mu sie uda.

9/10 czy 3/3. Wychodzi na jedno.

Marceli napisał/a:
Zakładam 33% zasobów jako koszt materialny

Bledne zalozenia. Koszty materialne to jakies 50 sztuk srebra. 1 porcja esencji plus przedmiot. W tej sytuacji trzeba pamietac, ze MZ nie jest manufaktura i nie robi wylacznie przedmiowow. Gdyby tak bylo, faktycznie byloby to srednio oplacalne. Duzo lepiej byloby zalozyc karczme.
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
Marceli 
Czeladnik V Kręgu
Istota pracująca


Wiek: 48
Dołączył: 02 Cze 2006
Posty: 192
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-03-24, 19:16   

Cytat:
Kupic? W koncu jest adeptem i do tego magiem. Gdyby nie wydawal zarobionych pieniedzy tak, jak wydaja je poszukiwacze przygod, a to zakladamy, to byloby go stac na jedno i drugie. Policz, ile pieniedzy wydala twoja dowolna postac, a zobaczysz, ze tez moglbys miec dom, gdyby nie eliksiry, uslugi, wierzchowce i karczmy.


Na 3 kregu ? Chyba chałupe rozsypującą sie. Przeczytaj wątek o pożyczce przez bohaterów na dom. To nie jest tania rzecz.

Koszt materialny to 25-50% ceny przedmiotu wątkowego. I jest dokładnie to powiedziane w tworzeniu przedmiotów wątkowych.[/quote]
_________________
Brak podpisu to lenistwo :)
 
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2007-03-24, 19:32   

Marceli napisał/a:
Koszt materialny to 25-50% ceny przedmiotu wątkowego. I jest dokładnie to powiedziane w tworzeniu przedmiotów wątkowych.


Zgadza się, do samego procesu umagiczniania potrzebujemy trochę materiałów, takich jak orichalk lub ziarna esencji żywiołu.
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
 
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2007-03-24, 20:04   

Seth napisał/a:
Zgadza się, do samego procesu umagiczniania potrzebujemy trochę materiałów, takich jak orichalk lub ziarna esencji żywiołu.

Cennik podany przez Geriona mowi o cenie w granicach 10 szt srebra za ziarno esencji ziemi. Nigdzie nie napisano, ze musi byc tych ziaren wiecej, wiec zakladam, ze wystarczy jedno.

Marceli napisał/a:
Koszt materialny to 25-50% ceny przedmiotu wątkowego. I jest dokładnie to powiedziane w tworzeniu przedmiotów wątkowych.

Faktycznie, tak jest zapisane w podreczniku. Moj blad...
Czyli to nie jest az tak oplacalne... Ech. Ale jednak:

Marceli napisał/a:
Minimalna trudność na przedmiąt wątkowy to 13 +1 =14. Nie ma mowy o 100% skuteczności, tak więc przy wytoworzonych 10 przedmiotach rocznie, 9 niech mu sie uda.

Obrona magiczna plus maksymalna liczba watkow.
Kot napisał/a:
Maja niska obrone magiczna, tylko jeden watek, a do tego tylko jeden poziom dostrojenia.

Czytaj: Obrona magiczna ponizej dziesieciu, tylko jeden watek.

Wychodzi na to, ze rynkowo nie jest to oplacalne. Ale nadal mamy mozliwosc tworzenia "na szybko" doraznych przedmiotow magicznych z pozadanym efektem... Na przyklad zabawke podnoszaca nam najnizszy wspolczynnik, czy dajaca bonus do najslabszych testow.
Nie mowiac o tym, ze mozna by potem "podpakowac" taki przedmiot, dodajac mu nowe poziomy, wiecej watkow, podnoszac jego obrone i moc, zuzywajac odpowiednio wiele czasu i materialow.
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template junglebook v 0.2 modified by Nasedo