Wysłany: 2007-02-08, 15:11 Iluzjonista - kombinacje i wariacje
witam
załóżmy sytuację:
Iluzjonista rzuca zaklęcie Switch. Cel pozwala na to. Następuje zamiana.
Teraz moje pytanie, czy iluzjonista mając na sobie iluzje osoby na którą rzucał czar może użyć np Disguise Self bądź zaklęcie Best Face?
Jeśli tak to jak będą wyglądały testy na sensing bądź disbelifing iluzji. Najpierw jedną, a potem drugi test na drugą iluzję?
_________________ I tylko drzewa jak świat światem
ukłony ślą tym, co pod wiatr....
Wiek: 114 Dołączył: 27 Maj 2006 Posty: 882 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2007-02-08, 17:42
Ja bym zezwolił na użycie tych zaklęć naraz, bo niby dlaczego nie? Jeśli idzie o testy nieuwierzenia czy też wykrycia to myślę że ze względu na podobne działanie zaklęć zrobiłbym tak, że jeśli wynik jednego testu pozwoli na przejrzenie obu iluzji to tak się stanie, jeśli tylko jednej z nich to reszta będzie nadal iluzją. Nie chce mi się szukać czy te zaklęcia są na innych kręgach, bo jeśli są na tym samym samym to trudność będzie taka sama.
Mechanicznie, takie rozwiązanie daje możliwość przejrzenia jednym testem (1 strain) dwóch iluzji osobnych czarów.
Dlaczego nie? Podobnie z niewiara. Nigdzie nie napisano, ze dotycza one tylko i wylacznie jednej iluzji, wiec jesli wynik na to pozwala, obie zostana przejrzane/dla obu stosujemy efekt niewiary. Gdyby z kolei obie mialy rozna trudnosc nieuwierzenia, to z cala pewnoscia jest mozliwe przejrzenie tylko jednej z nich.
_________________ Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
Wszystko zależy od trudności przejrzenia danego czaru, talentu. Jeżeli wynik będzie wyższy bądź równy większej trudności z dwóch czarów, to bez problemu oba czary powinny zostać przejrzane. Jeżeli wynik starczy tylko na ten czar o mniejszej trudności to tylko ten czar zostanie rozroszony.
Przykład Form Exchange (zamienia miejscami i wyglądem maga i ofiarę) i Best Face. Mag a dokładnie iluzjonista rzuca na ofiarę Form Exchange, zaklęcie 8 kręgu. Gdy już czar już zadziałał, iluzjonista stoi w miejscu gdzie stała ofiara czaru i wygląda dokładnie jak ona, ofiara z kolei wygląda jak iluzjonista. Potem iluzjonista rzuca na siebie Best Face, zaklęcie 1 kręgu i zmienia wygląd swojej twarzy.
Napotkany później nieznajomy przygląda się iluzjoniście i wykonuje test przejrzenia iluzji.
By przejrzeć zaklęcie Best Face musi uzyskać wynik co najmniej 15 (zaklęcie 1 kręgu). Natomiast jeżeli uzyska wynik 26 (zaklęcie 8 kręgu), będzie w stanie przejrzeć nie tylko zaklęcie Best Face, ale także i Form Exchange.
Dokładnie podobnie sprawa się ma z niewiarą w iluzję, tylko tutaj trudnosci są juz troszke mniejsze.
P.S. przyjmuję trudności rozproszenia z edycji Classic, przyjmuję także, że iluzjonista nie korzystał przy rzucaniu czarów z talentu Fałszywy obraz, który może trudności rozproszenia znacząco zwiększyć.
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2007-03-12, 17:34, w całości zmieniany 1 raz
Trudności przejrzenia iluzjii testu niewiary są takie same jak w 1 edycji. Zwiększono natomiast trudności rozproszenia poprzez czar Rozproszenie magii, i to całkiem znacznie.
A* - Krąg czaru / Poziom talentu lub mocy
B* - Trudność
By rozproszyć moc lub talent trzeba uzyskać duży sukces w teście efektu.
Co do przejrzenia iluzji jeszcze, jest wyraźna wzmianka o tym, że czar zostaje przejrzany tylko dla tej osoby, która wykonała test przejrzenia z odpowiednim wynikiem. Dla innych czar nadal działa.
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
By rozproszyć moc lub talent trzeba uzyskać duży sukces w teście efektu.
Dodaj jeszcze, ze poza Czarodziejem magowie moga rozpraszac tylko efekty dotyczace wlasnej magii - n.p. Ksenomanci maja mozliwosc rozpraszania magii ksenomanckiej i mocy duchow i bytow, Mistrzowie Zywiolow magii zywiolow i mocy duchow i zywiolakow, a Iluzjonisci tylko iluzji (Uwaga - inne dyscypliny miewaja iluzyjne, lub wykorzystujace iluzje zaklecia.).
_________________ Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
Wiek: 114 Dołączył: 27 Maj 2006 Posty: 882 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2007-03-13, 19:11
Są dwa rodzaje zaklęć w M:KWT jedna służą do rozpraszania magii swojej dyscypliny inne reszty. Z tego co pamietam bo nie mam w tej chwili tego dodatku jedno jest na 3 kręgu drugie na 5. Swoją drogą jest to chyba najgorzej przełożony na nasz język spośród wszystkich dodatków, które czytałem po polskiemu :)
Tak, w M:KWT rzeczywiście wszystkie dyscypliny mają Rozproszenie Czaru takie jak Czarodziej. Rozproszenie dyscypliny na 3 kręgu i Rozproszenie czaru na 5.
W Classicu z tego zrezygnowano i zostało tylko rozproszenie magii własnej dyscypliny, czar dostępny na 3 kręgu. Wyjątkiem jest oczywiście Czarodziej, którego 1 kręgowe rozproszenie działa na wszystko, jako że dyscyplina czarodzieja bazuje na samych podstawach magii, wzorcach, ideach.
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum