Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Sethariel
2008-12-27, 00:32
[EDC] Trudność rzucenia czaru
Autor Wiadomość
Fingus 
Nowicjusz


Wiek: 47
Dołączył: 21 Cze 2006
Posty: 17
Wysłany: 2007-01-21, 22:10   [EDC] Trudność rzucenia czaru

Witam.
Parę dni temu kupiłem sobie podręczniki podstawowe do EDC, jestem w trakcie ich przeglądania i zaznajamiania się z zasadami - to, co dotąd przeczytałem w większości mi się podoba - wyjaśnienia i mniejsze czy większe modyfikacje działania zaklęć czy talentów, wszystko OK. Ale trafiłem na jedną zagadkę. Poziom trudności przy rzucaniu czarów. 6? 6 to minimum? Niezależnie od obrony magicznej? 6 nawet dla przedmiotów i zwierząt? Piszą, że te mają obronę magiczną 2, piszą że własną można obniżyć do 2, jeśli ma się na to ochotę. Ale to 6 nie może być błędem, bo jest powtórzone w dwóch miejscach.
No cóż, jestem nieco zaskoczony tak, hmmm, sporą zmianą. Rozumiem, że te niskie/obniżone obrony magiczne pozostają w mocy dla talentów i zdolności potworów? W sumie sam zabieg obniżania traci nieco na znaczeniu, skoro i tak nie można obniżyć jej zbyt zdecydowanie, by poddać się działaniu dobroczynnej magii. Tak to traktujecie i tego uzywacie? A może to ja nie rozumiem jakichś skomplikowanych niuansów, które są gdzieś wyjasniane w dalszej części podręcznika i zamiast się skarżyć powinienem najpierw porządnie go przeczytać?
Orientuje się ktoś w ogóle skąd i dlaczego ta zmiana? Niby faktycznie stopień trudności 2 brzmiał czasami wręcz śmiesznie, ale jeśli coś jest łatwe, to chyba po prostu jest łatwe. Czy jak dojadę do rozdziału o walce, przeczytam że najniższa obrona fizyczna to 6? Dlaczego zdecydowano się tak dokopac magom? Byli zbyt mocni? ;-)
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2007-01-21, 22:44   

Żadna duża zmiana. W starej wersji też, gdy rzucałeś czar na przykład na przestrzeń astralną trudność wynosiła 6, były też czary z trudnością rzucenia 2. Teraz po prostu zdecydowano to ujednolicić i moim zdaniem bardzo dobrze.

A obniżyć obronę magiczną do 2 możesz bez problemu. Kwestia rozgraniczenia czarów rzucanych na przestrzeń i przedmioty nieożywione nie posiadające wzorca a czarów rzucanych na dawców imion, istoty, potwory itd. W pierwszym przypadku nie ma mozliwosci obnizenia obrony magicznej, bo skały np. nie są świadome i nie maja wlasnej woli, a zatem z wlasnej woli nie moga obnizyc sobie obrony magicznej. W drugim przypadku z obnizaniem obrony magicznej przez ofiare zaklecia nie ma problemu. Wystarczy poswiecic na to runde, a zaprzyjazniony mag moze bez problemu rzucic na Ciebie zaklecie, a ty nie bedziesz sie bronil (obrona magiczna = 2)

Zobacz dokladnie przy jakich czarach dano trudnosc rzucenia = 6. Sa to czary typu Wrzątek, Wykrycie magii Żywiołów, Blask Księżyca, Oczyszczenie wody... a więc takie czary które nie rzucasz na konkretna osobe, zwierze itd. Oczywiscie czasem trudnosc rzucenia takiego czaru moze byc wieksza niz 6. Np. jezeli mamy do czynienia z magiczna woda, magicznym przedmiotem, magicznym miejscem...

Fingus napisał/a:
Czy jak dojadę do rozdziału o walce, przeczytam że najniższa obrona fizyczna to 6?


Pojecia najnizszej obrony fizycznej nie ma, ale jest obrona fizyczna konkretnego obszaru jak np. skała. A obrona ta wynosi 7 :-P Czyli w sumie tyle co srednia obrona fizyczna przecietnego dawcy imion.
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
 
 
 
Fingus 
Nowicjusz


Wiek: 47
Dołączył: 21 Cze 2006
Posty: 17
Wysłany: 2007-01-21, 23:14   

Dobra, rozumiem, że skała ma 2, a i mogę obniżyć swoją do 2, ale chodzi mi o ten tekst:
page 287 napisał/a:
Note, however, that regardless of the target’s Spell Defense,
the minimum Casting Difficulty for all spells is still 6.

Czyli nic nie wynika z tej obrony 2.
Nawiasem mówiąc obniżanie aż do 2 to słaba sprawa - i tak stopień trudności będzie wynosił 6, ale za to przez tę turę oberwę od wszystkich innych efektów, począwszy od zionięcia, a na znamieniu horrora skończywszy - bo tu chyba nie ma warunku "minimalny stopień trudności 6"? :-?
 
 
Sir Valeq 
Uczeń IV Kręgu
Gracz


Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 82
Skąd: Włocławek/Łódź
Wysłany: 2007-01-21, 23:26   

Fingus napisał/a:
Czyli nic nie wynika z tej obrony 2.

Ależ wynika. Pamiętaj, że OM to nie tylko bariera dla czarów. Wiele talentów i mocy wymaga testu przeciw OM celu. Możesz np. chcieć obniżyć swoją OM, żeby głosicielowi Garlen było łatwiej zdjąć z Ciebie ranę. Albo grając wojownikiem możesz używać Przewidywania ciosu wobec kościotrupa, który ma OM 5 (chyba).
_________________
"We cannot all be masters." - William Shakespeare

http://artofcreation.strefa.pl
 
 
Fingus 
Nowicjusz


Wiek: 47
Dołączył: 21 Cze 2006
Posty: 17
Wysłany: 2007-01-21, 23:42   

Sir Valeq napisał/a:
Ależ wynika. Pamiętaj, że OM to nie tylko bariera dla czarów. Wiele talentów i mocy wymaga testu przeciw OM celu.

Ok, zgoda. Ale nie do końca podoba mi się ta niespójność - dla czarów minimalny poziom trudności to 6, ale dla talentów tylko 2.
A tak w ogóle, to w opisie obniżania obrony magicznej znajduje się zdanie:
Cytat:
The character’s new Spell Defense is used to defend against all spells cast against
him that round.

Z czego powinno wynikać, że nowa obrona magiczna jest stosowana wyłącznie do czarów rzucanych na niego w tej rundzie. Zresztą w rozdziale o talentach nie znalazłem żadnej wzmianki o mozliwości obniżenia obrony. Zatem obniżenie do 2 działa jak do 6. Ale sądzę, że to zdanie jest raczej niedopatrzeniem lub niezgrabnym zformułowaniem, niż zamierzoną zasadą - trochę dziwne byłoby, gdyby obniżenie obrony magicznej nie miało wpływu na np. moce horrorów.
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2007-01-21, 23:54   

Fingus napisał/a:
Note, however, that regardless of the target’s Spell Defense,
the minimum Casting Difficulty for all spells is still 6.


To niedobrze sformuowane zdanie. Chodzi o czary, ktore standardowo maja trudnosc rzucenia 6. Nie da sie ulatwic ich rzucenie poprzez obnizenie obrony magicznej. Inaczej caly ten tekst o obnizaniu OM i trudnosciach bylby bez sensu... Heh w 1 edycji tez byly takie nielogiczne wpadki...
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
 
 
 
Fingus 
Nowicjusz


Wiek: 47
Dołączył: 21 Cze 2006
Posty: 17
Wysłany: 2007-01-22, 00:03   

Seth napisał/a:
Inaczej caly ten tekst o obnizaniu OM i trudnosciach bylby bez sensu...

Tak całkiem bez sensu to on nie jest - bo mogę mieć przecież 10 obrony magicznej - wtedy obniżenie jest do 6 będzie jednak zdecydowana poprawą.
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2007-01-22, 00:15   

Tak, tylko po co przez 3/4 tekstu gadka o obnizaniu OM do minimum 2. Wiesz co to jest dobry problem, by spytac sie bezposrednio tworcow... Jutro to pewnie zrobie na EDPT FORUM.
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
 
 
 
Fingus 
Nowicjusz


Wiek: 47
Dołączył: 21 Cze 2006
Posty: 17
Wysłany: 2007-01-24, 13:26   

O obniżaniu do 2 jest w jednym miejscu - może to efekt copy-paste? Sporo tekstu jest przeniesionego z poprzednich podręczników. A o trudności 6 jest powtórzone w dwóch miejscach - dlatego bardziej mnie to przekonuje.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template junglebook v 0.2 modified by Nasedo