Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Sethariel
2008-12-27, 01:29
Drobne pytanko o tworzeniu przedmiotu matrycy
Autor Wiadomość
Sir Valeq 
Uczeń IV Kręgu
Gracz


Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 82
Skąd: Włocławek/Łódź
Wysłany: 2006-12-19, 13:24   Drobne pytanko o tworzeniu przedmiotu matrycy

Nie mam w tej chwili kontaktu z moim MG (Cryingorc), więc pytam tutaj, bo się nie mogę doczekać odpowiedzi. :)
Pamiętam, że przedmiot-matryca to przedmiot wątkowy i na którym poziomie ma się wpleciony wątek, z takiego poziomu można tam trzymać czary. No i tworzenie testem niskiej magii jak w przypadku innych wątkowych (tak?). Moje pytanie brzmi: skoro przedmiot-matryca jest przedmiotem wątkowym, to czy można go wyposażyć w jakieś dodatkowe właściwości? Np. jeśli tworzę matrycę w swoich szatach, to czy mogę nadać własność np. zwiększającą mój pancerz fizyczny przez pierwsze 4 poziomy wątku albo co drugi poziom wątku etc.? Oczywiście wzrosłaby trudność stworzenia takiego cuda, ale czy jest to w ogóle możliwe?
_________________
"We cannot all be masters." - William Shakespeare

http://artofcreation.strefa.pl
 
 
Gerion 
Opiekun IX Kręgu
Troll Warrior


Wiek: 51
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 1091
Skąd: Poznaďż˝
Wysłany: 2006-12-19, 16:39   

Pomału pomału
Żeby stworzyć przedmiot-matrycę trzeba mieć Rozwinięcie Tkania Wątków - Tworzenie Przedmiotu Matrycy. A żeby móc zrobić przedmiot wątkowy, to mag musi mieć rozwinięcie: Tworzenie Przedmiotów Wątkowych.

Co prawda po angielsku ale masz zasady:

Spell Matrix Objects

Matrix objects provide magicians with additional
spell matrices for storing spell patterns. Like the talents,
matrix objects can contain standard spell, armored,
enhanced, or shared matrices. All matrix objects must
be constructed from material woven with one or more
True elements, orichalcum, or both (see Weaving True
Elements Into Patterns, on p. 274).
The Enchanting Test for making matrix objects
requires the use of one of the Create Armored, Enhanced,
Shared, or Spell Matrix Object talent knacks (see the
Talent Knacks chapter, p. 219), appropriate to the type of
matrix object being created. To enchant a matrix object, the
magician must make a successful Enchanting Test against the
matrix object’s Enchanting Difficulty (see Thread Objects in
the Magical Treasures chapter on p. 173 of the Gamemaster’s
Compendium). All appropriate enchanting modifiers apply. The
enchanting process requires at least one week of uninterrupted
work.

Only rarely do matrix objects appear for sale, as magicians
usually create their own matrix objects in order to tailor the particular
item to their specific needs and desires, and such items
usually become pattern items of their creators.

Jak zauważasz są odrębne Rozwinięcia: Tworzenie Przedmiotu Matrycy, Tworzenie Przedmiotu Matrycy Ulepszonej (Dzielonej lub Pancernej).


Dla odmiany tu masz zasady dla tworzenia przedmiotów wątkowych:

Thread Items
Thread items are magical items that possess True patterns.
By weaving threads to a thread item, a character may connect his
own True pattern to the item’s True pattern and use his own command
of the force of magic to enhance the item’s power. Thread
items have relatively simple patterns and possess only one Key
Knowledge, usually their Name.
The Enchanting Test for making thread items requires the use
of the Create Thread Item talent knack (see the Talent Knacks
chapter, p. 219). The magical ritual used to create a thread item
requires 1 month of work. During this time the adept can perform
only ordinary daily tasks, such as eating, sleeping, light reading
and Karma rituals, and must be in good health throughout — free
of any damage or Wounds. At the end of the ritual period, the
adept makes a single Enchanting Test. The Difficulty Number of
the test is equal to the thread item’s Spell Defense + the maximum
number of threads the item may hold. Base these numbers on
the Spell Defense and maximum thread limits of standard thread
items. All appropriate enchantment modifiers apply.
If the Enchanting Test succeeds, the item is enchanted and
can be used normally. If the test fails, the item does not retain
the magical qualities the enchanter intended, but the enchanter
may reuse the materials in another attempt to create a thread item.
If the test yields a Pathetic result, the gamemaster may decide
that the materials used in the ritual are ruined, or that the failed
enchantment produced a cursed item or created some other magical
effect.
The cost of most thread item materials equals one-quarter
to one-half the purchase price of the finished item. The material
cost covers all enchanting materials, including True elements and
orichalcum.


pozdrawiam
Gerion
_________________
Moja wikipedia ED,
 
 
 
Sir Valeq 
Uczeń IV Kręgu
Gracz


Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 82
Skąd: Włocławek/Łódź
Wysłany: 2006-12-19, 17:50   

OK, dzięki za wyjaśnienie.
_________________
"We cannot all be masters." - William Shakespeare

http://artofcreation.strefa.pl
 
 
Cryingorc 
Czeladnik VII Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 851
Skąd: Włocławek/Olsztyn
Wysłany: 2006-12-23, 01:32   

Te rozwinięcia występują w edycji Classic, rozumiem?
Bo wcześniej nie spotkałem się z nimi.
_________________
Jestem Prawem - Chaosem, Przeznaczeniem - Losem.
Jestem Pasją - Horrorem, Przebudzeniem - Pogromem.
Wasze życia w Mych rękach... i nieszczęsnej k8.
 
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2006-12-23, 02:32   

Edycja Classic. Wczesniej te przedmioty robilo sie testami niskiej magii o ile pamietam od 3 kregu przedmiotow matryc i 5 kregu przedmiotow watkowych. Z tworzeniem przedmiotów matryc zasady byly bardzo niejasne...
 
 
 
Szaraq 
Czeladnik VI Kręgu


Wiek: 36
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 236
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-12-23, 20:50   

Gerion napisał/a:
Żeby stworzyć przedmiot-matrycę trzeba mieć Rozwinięcie Tkania Wątków - Tworzenie Przedmiotu Matrycy.

Wzglednie byc szamanem, bo efekt fetyszow podobny :).
_________________
Pozdrawiam
Szaraq
 
 
 
Cryingorc 
Czeladnik VII Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 851
Skąd: Włocławek/Olsztyn
Wysłany: 2006-12-25, 00:04   

Gerion: nie wszyscy grają na mechanice edycji classic. Jeśli podajesz zasady stamtąd, prosiłbym o adekwatną notkę.

Seth: Co było niejasne w zasadach tworzenia przedmiotów-matryc?
_________________
Jestem Prawem - Chaosem, Przeznaczeniem - Losem.
Jestem Pasją - Horrorem, Przebudzeniem - Pogromem.
Wasze życia w Mych rękach... i nieszczęsnej k8.
 
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2006-12-25, 09:31   

Cryingorc napisał/a:
Seth: Co było niejasne w zasadach tworzenia przedmiotów-matryc?


Zasady tworzenia przedmiotów matryc z Magii:KWT nie zawieraja np. wymagan co do kregu maga, nie zawieraja tez informacji o minimalnej ilosci orichalku/esencji zywiolow ktora trzeba wplesc w przedmiot zanim stworzy sie z niego matryce. Skoro wspominaja ze obiekty matryc mozna kupic, to podaliby tez cene. A wiec moim zdaniem zasady nie byly do konca przemyslane, tylko komus sie przypomnialo, ze warto by zrobic i zrobili...

Pewnie sie czepiam :-P

Pozdrawiam

Seth
 
 
 
Cryingorc 
Czeladnik VII Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 851
Skąd: Włocławek/Olsztyn
Wysłany: 2006-12-25, 13:16   

Seth napisał/a:
Zasady tworzenia przedmiotów matryc z Magii:KWT nie zawieraja np. wymagan co do kregu maga, nie zawieraja tez informacji o minimalnej ilosci orichalku/esencji zywiolow ktora trzeba wplesc w przedmiot zanim stworzy sie z niego matryce. Skoro wspominaja ze obiekty matryc mozna kupic, to podaliby tez cene. A wiec moim zdaniem zasady nie byly do konca przemyslane, tylko komus sie przypomnialo, ze warto by zrobic i zrobili...

Pewnie sie czepiam :-P
Pozdrawiam
Seth


Było wręcz na odwrót. Przedmioty matryce są niczym grimuary, osobistymi przedmiotami magów i nie są wystawiane na sprzedaż. Powstają z przedmiotów takich jak amulety, szaty, kostury - czyli tych rzeczy, do których mag jest bardzo przywiązany, jeśli nawet nie stanowią one przedmiotu jego wzorca.
Skoro wymagan brak, to znaczy, iż nie ma takich ograniczeń. W końcu przed Pogromem atsralne matryce nie istniały i wszyscy musieli sobie radzić z postępującym zanieczyszczeniem astrala. Wiięcej na temat magów sprzed Pogromu było w Discipline Design.

Minimalna ilością orichalku/esencji żywiołów - tu przyznam Tobie rację. Trochę zamieszali. To samo jest z tzw zwykłymi przedmiotami magicznymi, jak suche buty. Wiadomo, że nie wplatamy całego ziarna o równowartości ceny jednej monoty orichalku/esencji, lecz jakąś drobniejszą jego część.
Do tworzenia przedmiotów magicznych wplatamy 1 ziarno na każde 100 sztuk srebra wartości gotowego przemdiotu, z tego co pamiętam. Z tymże nigdzie nie podano ile warte jest jedno ziarno danej esencji (nie mówię o cenach monet!).

A wplatać może MŻ na min 3 kręgu lub Zbrojmistrz na 8 chyba.
Pozdrawiam!
 
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2006-12-25, 14:18   

No ale żadnej z tych rzeczy jasno nie napisano. Człowiek (czy inny dawca imion :-P ) musi się domyślać, lub wymyślać własne. Dlatego uważam, że zasady z classica są o wiele bardziej przejrzyste.

Pozdrawiam

Seth
 
 
 
Cryingorc 
Czeladnik VII Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 851
Skąd: Włocławek/Olsztyn
Wysłany: 2006-12-25, 18:19   

Co w tej kwestii uregulowano w ED Classic poza dodaniem konieczności nabycia odpowiednich rozwinięć tkania wątków?
_________________
Jestem Prawem - Chaosem, Przeznaczeniem - Losem.
Jestem Pasją - Horrorem, Przebudzeniem - Pogromem.
Wasze życia w Mych rękach... i nieszczęsnej k8.
 
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2006-12-26, 02:06   

Po pierwsze jest wyraznie napisane, ze przedmiot, ktory chcemy uczynic matryca, musi miec wpleciona 1 lub wiecej esencje powietrza lub orichalku (W ogolnym cenniku sa oczywiscie ceny za 1 esencje danego zywiolu). Jest tez dobrze podana opcja z rozwinieciami talentow, ktore pozwalaja tworzyc 4 rozne rodzaje przedmiotow matryc (zwykla, pancerna, dzielona i ulepszona) Jest podana trudnosc w zaleznosci od rodzaju matrycy. Jest tez podana cena :mrgreen: Np. Pancerna kosztuje 4500 srb. a zwykla 1500 srb. Co jeszcze, aha rozwiniecia pozwalaja stwierdzic od kiedy mozna robic przedmioty matryc... No i przedmioty matryc moga byc robione tez przez Zbrojmistrza :-)
 
 
 
Sir Valeq 
Uczeń IV Kręgu
Gracz


Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 82
Skąd: Włocławek/Łódź
Wysłany: 2006-12-26, 15:07   

Seth napisał/a:
Co jeszcze, aha rozwiniecia pozwalaja stwierdzic od kiedy mozna robic przedmioty matryc...

A czy nauka rozwinięć uzależniona jest w Classicu od Kręgu, a nie poziomu talentu, jak to było w poprzednich edycjach?

BTW, trochę niskie te ceny, skoro w I ed. opisali przedmioty matryc jako tak osobiste dla magów. Chyba że nie skopiowali tego opisu i wymyślili coś nowego? (osobiście mało mi się podoba hurtowe produkowanie takich cudeniek :) )
_________________
"We cannot all be masters." - William Shakespeare

http://artofcreation.strefa.pl
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2006-12-26, 22:36   

Zalezy od poziomu talentu Tkanie Wątków. Zwykłe przedmioty matryce od 3 poziomu dla wszystkich 5 dyscyplin (Ksenomanta, Iluzjonista, Czarodziej, Mistrz Żywiołów, Zbrojmistrz). Pozostałe odpowiednio 6 (ulepszona), 10 (pancerna) i 14 (dzielona) poziom.Hurtowo? Tak samo jak przedmioty wątkowe. Od MG zależy jak bardzo dostępne to będzie. Wskazówka w podręczniku brzmi "very rare", czyli zalicza się do towarów najtrudniej dostępnych...
 
 
 
Gerion 
Opiekun IX Kręgu
Troll Warrior


Wiek: 51
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 1091
Skąd: Poznaďż˝
Wysłany: 2007-11-12, 21:52   

Postudiowałem raz jeszcze zasady, bo mój gracz (czarodziej) zaostrzył sobie ząbki na rozwinięcie i produkcję (stwierdzono, że ZAZWYCZAJ stają się te przedmioty przedmitem wzorca, a nie że ZAWSZE).

I mam pytanie - nie znalazłem informacji, że w końcowym procesie umagicznienia, trzeba wydać punkty legend? Przewertowałem dwa razy i nic. Tylko tabeleczka, jak tę cholerną trudność (po erracie to masakra) obniżyć.

Wiecie coś może na temat inwestowania punktów legend w procesie tworzenia?

Gerion
_________________
Moja wikipedia ED,
 
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2007-11-12, 21:58   

Nie ma żadnego kosztu w Punktach Legend, jeżeli chodzi o tworzenie przedmiotów magicznych.

Jest koszt w Punktach Legend jeżeli chodzi o nazywania czarów.
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
 
 
 
Habib 
Opiekun IX Kręgu
Smok Karatenga


Wiek: 40
Dołączył: 22 Paź 2006
Posty: 1005
Skąd: Czďż˝stochowa
Wysłany: 2011-02-05, 18:37   

Gerion napisał/a:
Żeby stworzyć przedmiot-matrycę trzeba mieć Rozwinięcie Tkania Wątków - Tworzenie Przedmiotu Matrycy. A żeby móc zrobić przedmiot wątkowy, to mag musi mieć rozwinięcie: Tworzenie Przedmiotów Wątkowych.


W Trzeciej Edycji nadal tak jest jak w Classicu?
_________________
Habibsite.pl
 
 
Kosmit 
Czeladnik VIII Kręgu
MG z wyboru


Wiek: 32
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 430
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-05, 19:22   

Nie pamiętam jak to było. Każdy talent może mieć jedno rozwinięcie?
_________________
kosmitpaczy.pl
Zapraszam na mojego bloga.
 
 
sirserafin 
Czeladnik VII Kręgu
Human Archer


Wiek: 40
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 610
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2011-02-05, 23:17   

Habib, wszystkie Rozwinięcia do tworzenia przedmiotów zawierających matryce są opisane na stronie 124 PC. Każdy rodzaj matrycy wymaga innego Rozwinięcia.

Kosmit, nie - możesz się uczyć wszystkich dostępnych rozwinięć.
_________________
W szkole, kiedy kumple zażywali narkotyki, ja wierzyłem w sprawiedliwość i uczciwość polityki...
Ostatnio zmieniony przez sirserafin 2011-02-05, 23:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Habib 
Opiekun IX Kręgu
Smok Karatenga


Wiek: 40
Dołączył: 22 Paź 2006
Posty: 1005
Skąd: Czďż˝stochowa
Wysłany: 2011-02-05, 23:29   

Wiem, doczytałem już.
sirserafin napisał/a:
Kosmit, nie - możesz się uczyć wszystkich dostępnych rozwinięć.

Są też dostępne rozwinięcia tylko dla magów dotyczące Tkania Wątków. A jak wiadomo każda Dyscyplina ma ten talent.
_________________
Habibsite.pl
 
 
sirserafin 
Czeladnik VII Kręgu
Human Archer


Wiek: 40
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 610
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2011-02-05, 23:32   

Toteż piszę "dostępnych". Przy rozwinięciach, których może się liczyć ograniczone grono jest napisane "magicians only" albo coś w tym stylu. Krótko mówiąc, znowu się czepiasz :-)
_________________
W szkole, kiedy kumple zażywali narkotyki, ja wierzyłem w sprawiedliwość i uczciwość polityki...
 
 
 
Habib 
Opiekun IX Kręgu
Smok Karatenga


Wiek: 40
Dołączył: 22 Paź 2006
Posty: 1005
Skąd: Czďż˝stochowa
Wysłany: 2011-02-05, 23:35   

Dostępnych, czyli wszystkich jakie są w podręczniki. Nie zrozumieliśmy się. 8-)
_________________
Habibsite.pl
 
 
sirserafin 
Czeladnik VII Kręgu
Human Archer


Wiek: 40
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 610
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2011-02-05, 23:40   

No wszystkich, które są w podręczniku to chyba jasne, że nie :-) Trzeba przecież jeszcze mieć odpowiedni talent i dodatkowo talent ten odpowiednio rozwinięty (kolejne "odpowiedni").
_________________
W szkole, kiedy kumple zażywali narkotyki, ja wierzyłem w sprawiedliwość i uczciwość polityki...
 
 
 
Kosmit 
Czeladnik VIII Kręgu
MG z wyboru


Wiek: 32
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 430
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-06, 03:44   

Chodziło mi o to, czy można jednocześnie mieć "naumianych" kilka rozwinięć jednego talentu wg 3ED :)
_________________
kosmitpaczy.pl
Zapraszam na mojego bloga.
 
 
Habib 
Opiekun IX Kręgu
Smok Karatenga


Wiek: 40
Dołączył: 22 Paź 2006
Posty: 1005
Skąd: Czďż˝stochowa
Wysłany: 2011-02-06, 12:31   

Coby było oczywiste: można.
_________________
Habibsite.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template junglebook v 0.2 modified by Nasedo