Poprzedni temat :: Następny temat
Lista płac
Autor Wiadomość
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
  Wysłany: 2006-11-01, 18:49   Lista płac

Zastanawiałem się nad tym ostatnio i stwierdziłem, że przydałaby się taka earthdawnowa lista płac. Średnie badz minimalne tygodniowe pensje, ogrodnika, strażnika, kucharza, murarza, stolarza itd.

Nie wszyscy adepci zaczynaja od bycia od razu bohaterem i poszukiwaczem przygód. Poza tym nawet bohaterowie maja okazje czasem wynajać jakiegos rzemieslnika, zeglarza czy jakakolwiek profesje.

Prosilbym zatem zwlaszcza tych lepiej obeznanych z systemem o wziecie udzial w dyskusji na temat earthdawnowej listy płac.

Na początek dam propozycje minimalnej tygodniowej pensji:

Sługa - 3 srb
Kucharz - 5 srb
Stajenny - 10 srb
Strażnik (bron biala 3) - 8 srb

Co o tym sadzicie?
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2006-11-06, 22:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Vasquez21 
Administrator


Dołączył: 19 Maj 2006
Posty: 337
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2006-11-03, 13:55   

Bardzo fajna inicjatywa i wydaje mi się, że takie coś by mogło być bardzo pomocne.
Osobiście co do Twoich próśb, to zakładam, że wszystko rozpatrujesz pod kątem adeptów. Czyli np. sługa dla adeptów, kucharz dla adeptów itd. Bo wiadomo, że zarówno słudzy jak i kucharze mogą być różnych kategorii ;) nie sądzę by słudzy Varulusa zarabiali po 3 srb :) nie mówiąc już o kucharzu, który pewnie sam żyje jak król ;)

Wydaje mi się, że na samym początku powinniśmy ustalić jakąś kwotę wyjściową. Bo wiadomo, że każdy MG ma swoje jakieś tam stosunki do ceny. Ile np. płacicie swoim adeptom i od tego wychodzić.
 
 
 
lord.owca 
Czeladnik V Kręgu
Zagubiony


Wiek: 39
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 152
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2006-11-03, 14:26   

nam nie placa wogole to my placimy innym :-( - my adepci goniacy za nieznanym

w ktoryms MIM'e byla podana kwotwa jaka placi sie adepta za dzien tylko ja juz nie mam tego numeru wiec moze ktos go ma to bylo w jakies przygodzie i to by moglo byc dobre na poczatek
_________________
inkscape-tutorial.pl portfolio.dnginfo.pl
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2006-11-03, 14:32   

Podalem propozycje pensji minimalnych, podejrzewam ze w przypadku bardziej wykwalifikowanych slug pensja bedzie wyzsza...

Ale wlasnie taka kwota wyjsciowa by sie przydala. Na poczatek jednak chyba trzeba pomyslec o wszelkich mozliwych popularnych zawodach i to tych uprawianych nie przez adeptow. Adepci to dla mnie zupelnie inna grupa zawodowa. Taka elita, w koncu stanowia jedynie 3-5% spoleczenstwa.

Chcialbym sie raczej zajac nieadeptami.

Co do przykladow to:

Mam np. graczke Fechtmistrzynie z umiejetnosciami żeglarstwa, ktora ma swoj wlasny statek na Wężowej Rzece. Na pokladzie ma z ponad 20 marynarzy w tym 2 oficerow. Marynarzom placi 10 srb na tydzien a oficerom 20 srb.

Jest jeszcze pokladowy mag, ale jego pensja jest jeszcze w trakcie negocjacji :->
 
 
 
Gerion 
Opiekun IX Kręgu
Troll Warrior


Wiek: 51
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 1091
Skąd: Poznaďż˝
Wysłany: 2006-11-04, 22:41   

Ja bym był z tymi płacami wielce ostrozny.
Osobiście traktuję ekonomię fantasy jako wielce umowną i niegodną analiz ;-) Dlaczego? Ot dlatego, że każdy wyssany z palca cennik (obojętnie jakiego sytemu fantasy - no moze poza Harnem), mogę obalić 2-3 postami, analizując ceny wyrobów i śrdeni dochody ludności.

Dlatego w ogóle tym sobie głowy nie zawracam i nie skupiam biegu wydarzń na sprawach ekonomicznych.

Przykłady? Ceny niektorych rzeczy:
Quarterstaff - 5 srebrników,Club - 2 srebrniki, Krótki łuk - 15 srebrników, puklerz - 5 srebrników, bębenek 7 srebrników, flet 2 sr., flaszka oliwy 6 sr.
świnia 20 sr. owca 8 sr, koza 5 sr.
przeciętny posiłek 1 sr, ale proste danie 3 miedziaki...

Przygotowanie czegoś takiego jak Quarterstaff (ot kostur, może być i rzeźbiony, z dobrego sezonowanego drewna, może być i dębowe) zajmie średnio rozgarniętemu dawcy imion 2-3 godziny (maks). Więc przez 5 dni zrobi ich 20 sztuk.

Może zarobi te 100sr, a może spuści z ceny i zarobi 80... W tydzień.
Ma za to 4 świnie...

Jedna świnia to powiedzmy 80 kg czystego mięsa ine licząc 20 litrów krwi (wraz z gotowaną kaszą robi się z tego kaszankę) i kości (na wywary rosołowe)..
Z 80 kg mięsa mamy około 160 porcji obiadowych (porządnych) - po 1 sr każde.
Oczywiscie pomijam aspekt zabicia świni, przyrzadzenia wyrobów albo zasolenia mięsa na przyszłość (i kupna dodatków jak warzywa plus zapychacz w postaci kaszy, ryżu, ziemniaków czy co kto lubi).

No niechby więc ten Dawca Imion od kijaszków, zarobił 160 srebrników, sprzedając posiłki przy uczęszczanej drodze...zajmie mu to 2-3 dni. KOszty (świnia+dodakki) to jakieś 40 sr. czyli ma na czysto 120 srebrników w 2-3 dni.
Musi umieć oczywiście gotować (ale jak ma kobietyJeśli w rodzinie...) i poradzić sobie z konkurnecją przy drodze.

No ale niechby sam robił kijaszki, a starszy syn trudnił się zabijaniem świń, żona przyrządzaniem posiłków a reszta dzieciaków (z dziadkami) sprzedażą żarcia...
Świnie kupione za koje muszą coś żreć, więc to też jest koszt...ale nie musi wcale ich chodować..bardziej opłaca się robić kije...i z ich sprzedaży kupować świniaki do uboju..
W ciagu mięsiaca taka rodzina wyciągnęłaby...1200 sztuk srebra...To jest dochód, od którego trzeba odliczyć koszty (podatki, konsumpcja, inwestycje)...

Ja wiem, że to przykład może i wyssany z palca. ALe kieruję sie podręcznikowymi cenami i potencjalnie możliwą kombinacją ...
Czy Wasi adepci zarobią jako grupa 1200 szt. srebra miesięcznie?

Zrobienie puklerza (zakładam, że zgodnie z podręcznikowym opisem - metalowego) zajmuje nieco więcej czasu ( o materiałach nie wspominając, również o nakładzie pracy i umiejętościach). Ale jego koszt jest równy kosztowi nabycia najzwyczajniejszego kostura....Ciekawe co?

pozdrawiam
Gerion
_________________
Moja wikipedia ED,
 
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2006-11-05, 00:40   

Tu zgodzilbym sie, ze ekonomia nie tylko swiatow fantasy, ale ogolnie wiekszosci swiatow (oprocz tych real) w systemach RPG jest rzecza umowna. Wszystko z prostej przyczyny: by naprawde dobrze odzwierciedlic ekonomie w danym swiecie trzeba by poswiecic niesamowita ilosc czasu na roznego rodzaju analizy i to nie tylko podczas tworzenia systemu, ale takze podczas jego uzytkowania przez MG, w koncu ekonomia nie jest rzecza stala i podlega ciaglym zmianom.

Nie w tym rzecz. Analizy analizami, ale jakos trzeba czasem takiemu MG pomyslec o kosztach uslug co niektorych dawcow imion. Mysle ze taka "UMOWNA" lista plac by sie przydala.

A przyklad rzeczywiscie wyssany z palca bo w ogole nie uwzgledniles popytu.

pozdrawiam

Seth
 
 
 
lord.owca 
Czeladnik V Kręgu
Zagubiony


Wiek: 39
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 152
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2006-11-08, 20:00   

proponuje byscie wzieli poziom umiejetnosci takiego pracownika np wyjsciowa placa 25 sr + bonusy za poziomy umiejetnosci potrzebnej dla takiej a nie innej pracy
_________________
inkscape-tutorial.pl portfolio.dnginfo.pl
 
 
Vasquez21 
Administrator


Dołączył: 19 Maj 2006
Posty: 337
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2006-11-09, 08:12   

25 sr to chyba jednak dużo za dużo :D...

Ja bym założył jakoś, że wyjściowo DI, który wykonuje jakąś pracę zarabia 5 sr/tyg.

I teraz dopiero zależnie od poziomu umiejętności 5sr/tyg * poziom...

Dla określonych zawodów oczywiście zarobki powinny być odpowiednio większe. Np. dla takiego medyka zastosowałbym modyfikator 20sr/tyg * poz... Ale mimo wszystko to trzeba traktować jakoś z przymróżeniem oka, tak jak powiedział Gerion.
 
 
 
Gerion 
Opiekun IX Kręgu
Troll Warrior


Wiek: 51
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 1091
Skąd: Poznaďż˝
Wysłany: 2006-11-09, 08:57   

To ja może podpowiem.
Spróbujcie inaczej, weźcie sobie jakieś średnie miasto (bo osad nie ma sensu uwzględniać). Trzeba wpierw obliczyć średni koszt życia. A więc podatki od posiadanej nieruchomości, utrzymanie nieruchomości, koszty konsumpcji, koszty zbytku i ewentualne oszczedności na inwestycje.
Jak będziemy mieć taki zgrubny i przybliżony koszt (można wziąć 3-4 opcje, dla biednego wyrobnika z przedmieścia, który nie ma swego lokum; dla niewykwalifikowanego rzemieślnika, który ma po rodzicach lokum, lecz sam by nie był w stanie kupić/wybudować nic nowego, dla średnio zamożnego rzemieślnika, który nie zatrudnia innych, ale jest samodzielny i dobrze prosperuje i w końcu dla wytrawnego mistrza w swym zawodzie, który się ceni, daje pracę innym i rozwija rozdzinny biznes).
Jak ktoś lubi takie matematyczne wyliczanki ;-)

Mając określone koszty, możemy w przybliżeniu oszacować potrzebne dochody...

pozdrawiam
Gerion
_________________
Moja wikipedia ED,
 
 
 
Gerion 
Opiekun IX Kręgu
Troll Warrior


Wiek: 51
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 1091
Skąd: Poznaďż˝
Wysłany: 2007-07-09, 14:28   

Odświeżę temat.

Wiecie może jaką przyjąć taksę za zlecenie badania przedmiotu Historią Przedmiotu?

Ja się sugeruję Systemem Czasu Wolnego, gdzie generalnie za tydzień wykorzystania talentu/umiejętności można przyjąc zarobek równy 10 x wynik testu talentu/umiejętności.

Jakieś inne pomysły?


Gerion
_________________
Moja wikipedia ED,
 
 
 
Cryingorc 
Czeladnik VII Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 851
Skąd: Włocławek/Olsztyn
Wysłany: 2007-07-09, 14:48   

Tak jest. Nie pamiętam skąd ta zasada, ale gdzieś ją wyczytałem. Tyle sr ile wynosi koszt w Punktach Legend do dostrojenia się na badany poziom.
_________________
Jestem Prawem - Chaosem, Przeznaczeniem - Losem.
Jestem Pasją - Horrorem, Przebudzeniem - Pogromem.
Wasze życia w Mych rękach... i nieszczęsnej k8.
 
 
 
Gerion 
Opiekun IX Kręgu
Troll Warrior


Wiek: 51
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 1091
Skąd: Poznaďż˝
Wysłany: 2007-07-09, 16:02   

Acha, to fajna zasada.
A co zrobić z fantem, kiedy bada się historię przedmiotu niemagicznego/niewątkowego? Jak sądzicie?

Cytat:
The Item History talent allows an adept to learn the history
of an enchanted or mundane item.


Czy jeśli wynik testu talentu, po tygodniu badań był powiedzmy "19", to wypadałoby skasować 190 ss, plus minus 5-10% za nastawienie NPCa do bohatera?


pozdrawiam
Gerion
_________________
Moja wikipedia ED,
 
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2007-07-09, 16:14   

Gerion napisał/a:
Czy jeśli wynik testu talentu, po tygodniu badań był powiedzmy "19", to wypadałoby skasować 190 ss, plus minus 5-10% za nastawienie NPCa do bohatera?

A moze kasowac za poziomy sukcesu na podstawie cennika dotyczacego uslug Medrca z podrecznika?
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2007-07-09, 17:39   

Cryingorc napisał/a:
Tak jest. Nie pamiętam skąd ta zasada, ale gdzieś ją wyczytałem. Tyle sr ile wynosi koszt w Punktach Legend do dostrojenia się na badany poziom.


Masz na mysli tajnik z najwyzszego poziom wykrytego przez Historię przedmiotu? Bo inaczej to nie ma sensu. Powiedzmy ze chcesz sie dostroic na poziom 1, dajesz przedmiot do Trubadura czy kogokolwiek ze znajomoscia talentu Historia przedmiotu. On po tygodniu badań ma heroiczny sukces na tescie talentu. Co za tym idzie poznaje 4 tajniki, dowiaduje sie przy okazji, ze przedmiot ma 7 poziomów (na wykrycie liczby poziomow starczy przecietny sukces).

Ok to co teraz, placisz tylko 200 srb (powiedzmy ze tyle PL kosztuje 1 poziom) chociaz znasz juz wszystkie tajniki?

Lepsza bylaby jakas standardowa oplata za tydzien badan, modyfikowana poziomami sukcesu. Tak jak Kot zaproponowal.

Może standard 100 srb (jak mędrzec)? W przypadku dużego sukcesu x2, wyjątkowego x3, heroicznego x4. A w przypadku zwyklych przedmiotow, standard 50 srb.
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
 
 
 
Marceli 
Czeladnik V Kręgu
Istota pracująca


Wiek: 48
Dołączył: 02 Cze 2006
Posty: 192
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-07-10, 15:43   

Opłata powinna być stała, bo czas potrzebny jest taki sam. Modyfikowana ona powinna ostać przez wysokość telntu i zdolności używającego. Czyli Talent na 5 + 6 cecha, razem 11 od podstawy (cene podstawy ktos doliczy) :S

I teraz przy umowie:
1) Chce się dowiedzić X tajnika, cena stała za usługe ale droższa np cena x3 (w zalezności od poziomu trudności odkrycia i szansy szukającego) .

2) Płacisz za próbe.

IMO nie ma sensu podbijanie stawki za osiągnięty sukces.
_________________
Brak podpisu to lenistwo :)
 
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2007-07-10, 17:48   

Tyle ze własnie od poziomu sukcesow zalezy ogolny wynik, tego co sie dowiadujesz. Czas niekoniecznie potrzebny jest taki sam, bo jak pierwszy test nie wystarczy do odkrycia wszystkich tajników to robi sie kolejny test (a wiec kolejny tydzien) i tak mozna praktycznie do skutku.

Choc po czesciu masz racje, ze mozna wymyslic cos sensowniejszego...

Moze tak jak w przypadku uslug zbrojmistrza (Przekucie ostrza) uwzgledniac poziom talentu i mnożyć go przez jakąś podstawę w srebrze. To z kolei mnożyć przez liczbę dni spędzonych na badaniu. I ewentualnie jakiś mnożnik od trudności.

U zbrojmistrzów się w sumie sprawdza.

Poziom przekucia ostrza x 10 srb x liczba dni
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2007-07-12, 13:51, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2007-07-12, 13:24   

Marceli napisał/a:
IMO nie ma sensu podbijanie stawki za osiągnięty sukces.

Jest, poniewaz...
Sethariel napisał/a:
własnie od poziomu sukcesow zalezy ogolny wynik, tego co sie dowiadujesz


Zwykle gracz chcialby poznac kolejne tajniki, ale bedzie w stanie zadowolic sie tylko jednym, czy dwoma, "na razie". Wiedza o takich sprawach jest w ED bardzo cenna, szczegolnie w przypadku rzadkich przedmiotow. Grajac Zbrojmistrzem zdolalem sie o tym przekonac...
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2007-07-16, 12:14   

Myślę, że będę u siebie stosował pomysł podany przeze mnie 2 posty wyżej.

poziom talentu x podstawa w srebrze x liczba tygodni spędzonych na badaniach

(+ dodatkowy mnożnik w przypadku przedmiotów trudnych do zbadania)

Uwzględnia prawdopodobieństwo uzyskania większych poziomów sukcesu, w zależności od poziomu talentu osoby badającej.

Zastanawiam się jeszcze nad podstawą w srebrze. Myślałem o 50 srb, byłaby to minimalnie mniejsza podstawa niż u zbrojmistrzów (za przekucie ostrza podstawa 10 srb za dzień, a więc 70 srb na tydzień)

Wychodziłoby, że u Ucznia zapłacilibyśmy od 50 srb do 200 srb (1-4 poziom) za tydzień pracy.

Czeladnik kosztowały już od 250 srb do 400 srb za tydzień, ale prawdopodobieństwo uzyskania sporych sukcesów w teście też byłoby większe.
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2007-07-16, 18:46, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
 
mystic 
Czeladnik VII Kręgu
Emeryt


Wiek: 114
Dołączył: 27 Maj 2006
Posty: 882
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2007-07-16, 22:10   

Tak się zastanawiam czemu to samo u dwóch różnych osób ma kosztować diametralnie inaczej. Przecież klienta nie interesuje prawdopodobieństwo tylko usługa za którą płaci. Rozumiem że czas poświęcony przez uznanego fachowca będzie droższy, ale żeby aż o 1000%... (10 poziom w stosunku do 1). Już pomijając fakt że poziom 1 i 2 praktycznie się nie różnią jeśli idzie o prawdopodobieństwo a cena 100%. Nie ma pewności że wynik będzie lepszy, ale to akurat można wkalkulować w ryzyko.
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2007-07-16, 22:51   

Mnie wydaje się to być najlepszym kompromisem pomiędzy stałą zapłatą, niewiadomym efektem badań i czasem spędzonym na badaniach...

Co do różnic, to te 1000% znajdziesz także w innych usługach, np. Zbrojmistrza. A przy szkoleniach podczas rytuałów awansu różnice są nawet większe. 200 srb za instruktora na 2 kręgu, a 3500 srb za instruktora na kręgu 10.

500 srb za tydzień pracy osoby z talentem na 10 poziomie to wcale nie tak dużo, a różnica w efektach może być całkiem spora, bo może się okazać, że przy próbach zaoszczędzenia i korzystaniu ze słabego badacza badanie zajmie nie tydzień a nawet kilka miesięcy. Przy lepszym badaczu taka rzecz jest bardzo mało prawdopodobna...

Tak jak wcześniej proponowałem można też po prostu brać kasę za same tajniki. Tylko wtedy nie uwzględniamy czasu potrzebnego na badanie (bo w zależności od wyników testów może on być różny). Można brać kasę za samą próbę, tylko znowu może się okazać, że badacz bierze kasę za nic, jeśli test mu nie wyjdzie...
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2007-07-16, 23:02, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
mystic 
Czeladnik VII Kręgu
Emeryt


Wiek: 114
Dołączył: 27 Maj 2006
Posty: 882
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2007-07-16, 23:09   

No zdaję sobie z tego sprawę. Tak się tylko zastanawiam czy robiąc bilans zysków i strat nie wyjdzie na to że kilka procent większą szansę cena rośnie o 100%. Pomijam fakt, że do niektórych przedmiotów potrzeba mistrza i tego nie przeskoczysz. Większość jednak będzie miał 3-4 poziomy i wystarczy zwykly uczeń, który jest 2-3 razy tańszy a efekt ten sam :). Bo generalnie to wyglądać powinno z punktu widzenia klienta tak: Panie ile kosztuje zbadanie tego przedmiotu? Ano tyle i tyle. I koniec. A ile on to będzie badał to już jego broszka. Ciężko mi sobie wyobrazić, żeby powiedzieć klientowi: no może 2 tygodnie może 10 i im dłużej będę to robił tym gorzej dla pana.
 
 
birchie 
Uczeń IV Kręgu
Metal Fist Shaman


Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2007
Posty: 94
Skąd: Poznań
Wysłany: 2007-07-17, 08:44   

mystic napisał/a:
Ciężko mi sobie wyobrazić, żeby powiedzieć klientowi: no może 2 tygodnie może 10 i im dłużej będę to robił tym gorzej dla pana.


No co?Calkiem realistycznie to wychodzi :lol:
_________________
Szaman wali pozytywem w twarz agresora... pozytywne fluidy...
 
 
 
Gerion 
Opiekun IX Kręgu
Troll Warrior


Wiek: 51
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 1091
Skąd: Poznaďż˝
Wysłany: 2007-11-29, 09:35   

Powinien taki badacz dawać upusty za każdą skuchę ;) Kolejny tydzień, to 10% rabatu :)

Gerion
_________________
Moja wikipedia ED,
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template junglebook v 0.2 modified by Nasedo