Poprzedni temat :: Następny temat
[ED4] Walka fizyczna
Autor Wiadomość
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 35
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2014-08-27, 18:05   

Araven napisał/a:
Czy można unikać więcej niż 1 ataku w rundzie, lub parować więcej niż 1 atak, za każdy kolejny unik płacąc wyczerpaniem?


Tak jak w poprzedniej edycji, poziom talentu razy w rundzie, tylko raz przeciwko jednemu atakowi. Za każde użycie talentu oczywiście 1 wyczerpanie.

Araven napisał/a:
Czy nieudany unik grozi upadkiem?


Nie. Od trzeciej edycji tego już nie ma.

Ponadto w porównaniu do poprzednich edycji, nowa wersja Uniku nie wymaga Dużego Sukcesu, by uniknąć ataków z dystansu (miotanych, strzeleckich).
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
 
 
 
Cryingorc 
Czeladnik VII Kręgu


Wiek: 35
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 850
Skąd: Włocławek/Olsztyn
Wysłany: 2014-08-27, 18:07   

sirserafin napisał/a:
Proponowałem stworzenie Espagra Armor a wszystkich capes and cloaks przeniesienie do odzieży ozdobnej lub użytkowej, ale nie skorzystali z tej możliwości, więc tak mechanicznie mamy baboka. Zwłaszcza, że taka wełniana czy skórzana peleryna mechanicznie nic nie daje (a mogłaby).


Stworzyłem zasady dotyczące pancerzy kombinowanych, w tym uwzględniając wykorzystanie płaszczy w walce. Do ściągnięcia tutaj.
_________________
Jestem Prawem - Chaosem, Przeznaczeniem - Losem.
Jestem Pasją - Horrorem, Przebudzeniem - Pogromem.
Wasze życia w Mych rękach... i nieszczęsnej k8.
 
 
 
Araven 
Uczeń II Kręgu

Dołączył: 20 Sie 2014
Posty: 49
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-08-28, 09:16   

Nawet spoko te zasady, dla pancerzy. 8-)

Mam pytanie do Inicjatywy, czy teraz rzuca się tylko 1 raz na walkę, czy nadal w każdej rundzie. Jestem zwolennikiem pierwszej opcji.
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 35
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2014-08-28, 13:15   

Araven napisał/a:
Mam pytanie do Inicjatywy, czy teraz rzuca się tylko 1 raz na walkę, czy nadal w każdej rundzie. Jestem zwolennikiem pierwszej opcji.


W każdej rundzie. Jest zasada opcjonalna, by przy większych walkach zamiast rzucać po prostu stosować Stopień inicjatywy, zarówno dla wrogów jak i postaci graczy. Podejrzewam, że i tak większość forumowiczów tak robi.

U nas w grupie już przy pierwszej edycji nie rzucaliśmy co rundę. Na początku walki, a potem tylko jeżeli warunki się zmieniały (używanie talentów, rany, modyfikatory). Możliwe, że teraz będziemy stosować po prostu Stopnie inicjatywy.
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2014-08-28, 13:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Araven 
Uczeń II Kręgu

Dołączył: 20 Sie 2014
Posty: 49
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-08-31, 08:22   

Przewaga liczebna jakoś obniża obronę fizyczną atakowanego lub zwiększa stopień ataku mających przewagę?
 
 
Kosmit 
Czeladnik VIII Kręgu
MG z wyboru


Wiek: 28
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 430
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-31, 11:40   

Atakowany jest wtedy Harried, a cel stojący za plecami jest traktowany jako dający Blindsided.
_________________
kosmitpaczy.pl
Zapraszam na mojego bloga.
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 35
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2014-08-31, 12:06   

Kosmit napisał/a:
Atakowany jest wtedy Harried, a cel stojący za plecami jest traktowany jako dający Blindsided.


Jeśli ofiarę atakuje 4 lub więcej przeciwników, ofiara jest Osaczona (Harried), a w przypadku dodatkowych elementów dekoncentrujących ofiarę (np. zaklęć) może być także Przytłoczona (Overwhelmed).

Jeżeli atakowana ofiara nie widzi atakującego (od tyłu, z góry, itp.), to uznajemy to za Niespodziewany atak, a ofiara jest Niespodziewanie zaatakowana (Blindsided).

W załączniku odpowiednie modyfikatory.

Tabela modyfikatorów sytuacyjnych.png
Plik ściągnięto 50 raz(y) 30,86 KB

_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2014-08-31, 16:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Araven 
Uczeń II Kręgu

Dołączył: 20 Sie 2014
Posty: 49
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-09-15, 16:12   

Jak to jest obecnie z karami za rany.
Pierwsza rana nie powoduje modyfikatora, każda kolejna już tak.
To obniża stopień danego testu np. z 12 na 11, czy nadal rzucamy na stopień 12 ale odejmujemy 1 jak mamy 2 rany ?

Rodzaj ran jest tylko jeden tak? Chyba gdzieś w opcjach była rana "jak powodowała utratę 2 punktów" na rundę po ogromnym sukcesie na próg ran, coś w ten deseń to było.
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 35
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2014-09-16, 12:33   

Araven napisał/a:
Jak to jest obecnie z karami za rany.
Pierwsza rana nie powoduje modyfikatora, każda kolejna już tak.
To obniża stopień danego testu np. z 12 na 11, czy nadal rzucamy na stopień 12 ale odejmujemy 1 jak mamy 2 rany ?


Obecnie jest tak jak stosowaliśmy u mnie w ramach zasad domowych :)

...czyli już od pierwszej rany za każdą ranę -1 do wszystkich testów (także testów obrażeń) oprócz testów zdrowienia. Jak będziesz stosował modyfikator to już zależy od ciebie. Można modyfikować (odejmować/dodawać) Stopień akcji, można od Wyniku rzutu, jak w ED3.

Araven napisał/a:
Rodzaj ran jest tylko jeden tak? Chyba gdzieś w opcjach była rana "jak powodowała utratę 2 punktów" na rundę po ogromnym sukcesie na próg ran, coś w ten deseń to było.


Tak, była taka opcja, w ED1 pojawiła się zdaje się w Księdze Wiedzy. Jako rana krawawiąca, przy Ogromnym Sukcesie na Progu Ran, i powodowała utratę 2 punktów obrażeń co rundę, aż to zatamowania krwawienia. W ED3 była to zasada opcjonalna (str 222 Player's Guide). W ED4 tej opcji nie zauważyłem, ale pewnie pojawi się w dodatku Companion. A jak nie to i tak będziemy stosować, bo to fajna zasada :)
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
 
 
 
Araven 
Uczeń II Kręgu

Dołączył: 20 Sie 2014
Posty: 49
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-10-23, 11:29   

Mam pytanie dotyczące kości Karmy, pobrałem ten generator z grupy Earthdawn.pl do 4 edycji.

Chodzi o to czy kość karmy stopień 4 dla Graczy należy doliczyć np. do 12 stopnia walki mieczem i mamy wtedy 12 umiejętność +4 stopień kość karmy razem 16 stopień i rzucić na niego.
Czy też osobno rzucamy na 12 stopień walki i osobno kość karmy k6.
Różnica jest pewna w rozkładzie prawdopodobieństwa między rzutem na 16 stopień a rzutem na 12 stopień + kość karmy.

Jak to jest wg zasad oficjalnych, ja raczej wolę sumować stopień Umiejętności z kością karmy i rzucałbym na 16 stopień łącznie.
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 35
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2014-10-23, 15:32   

Araven napisał/a:
Mam pytanie dotyczące kości Karmy, pobrałem ten generator z grupy Earthdawn.pl do 4 edycji.

Chodzi o to czy kość karmy stopień 4 dla Graczy należy doliczyć np. do 12 stopnia walki mieczem i mamy wtedy 12 umiejętność +4 stopień kość karmy razem 16 stopień i rzucić na niego.
Czy też osobno rzucamy na 12 stopień walki i osobno kość karmy k6.
Różnica jest pewna w rozkładzie prawdopodobieństwa między rzutem na 16 stopień a rzutem na 12 stopień + kość karmy.

Jak to jest wg zasad oficjalnych, ja raczej wolę sumować stopień Umiejętności z kością karmy i rzucałbym na 16 stopień łącznie.


Osobno. Inny rozkład prawdopodobieństwa (przerzuty na K6). Ponadto kilka innych kwestii. W poprzednich edycjach były takie talenty, które korzystały z punktu Karmy, ale nie dorzucało się kością Karmy do testu. Jest też Celny Strzał (Łucznik), gdzie można rzucać wiele razy kością Karmy aż do trafienia (więc dodawanie stopnia Karmy do stopnia talentu nie miałoby sensu).
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2014-10-23, 15:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Araven 
Uczeń II Kręgu

Dołączył: 20 Sie 2014
Posty: 49
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-01-08, 14:58   

Jeszcze jedno pytanie, czy obrażenia broni zwykłej (nie wątkowej) są jakiś ograniczone ? W I edycji było, ze obrażenia zwykłą bronią to maksimum 3x stopień obrażeń.

W IV edycji są jakieś zmiany w tej kwestii i obrażenia traktujemy jak każdy inny test? maksymalny wynik na kości to przerzut? Tak jak to było poprzednio ?.
Ostatnio zmieniony przez Araven 2015-01-08, 18:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
razan 
Czeladnik V Kręgu


Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 143
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-08, 17:35   

Nadal są przerzuty kości.

W Podręczniku Gracza nie znalazłem zasady, że obrażenia zwykłą bronią to maksimum 3x stopień obrażeń.
 
 
Bleddyn 
Czeladnik V Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 133
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-01-08, 21:15   

Te wszystkie ograniczenia to w większości były zawsze zasady opcjonalne.
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 35
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2015-01-08, 22:42   

Tak jak napisał Bleddyn. W ED1 ta zasada była zdaje się w Księdze Wiedzy. W ED4 możliwe, że pojawi się jako opcjonalna w dodatku Companion.
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
 
 
 
Araven 
Uczeń II Kręgu

Dołączył: 20 Sie 2014
Posty: 49
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-01-09, 22:00   

Fakt z Księgi Wiedzy lub innego dodatku to było. Może i opcjonalne ale sensowne wg. mnie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template junglebook v 0.2 modified by Nasedo