Poprzedni temat :: Następny temat
[ED4] Walka fizyczna
Autor Wiadomość
Araven 
Uczeń II Kręgu

Dołączył: 20 Sie 2014
Posty: 49
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-08-21, 22:59   [ED4] Walka fizyczna

Witam.

Mam kilka pytań, tym razem o walkę fizyczną.
Jak rozumiem znika przebicie pancerza, ok.
Znikają poziomy sukcesów Duży/Ogromny/Wyjątkowy

Jak się teraz liczy nowe sukcesy, to wielokrotność Obrony Fizycznej, nap. OF 10, to za 20, mam 1 sukces dodatkowy za 30 dwa sukcesy itd. ? Czy to stała liczba.

Te przebicia (dodatkowe sukcesy) w walce, dają + 2 stopnie obrażeń czy jak?

Czy jest jakaś opcja na zadanie obrażeń równych ich stopniowi, wcześniej jak był Duży sukces to zadawaliśmy obrażenia minimalne równe temu stopniowi, jeśli w teście obrażeń wypadło mniej.

Tabela Stopni się jakoś zmieniła. możecie podać ze 20 stopni albo ze 30 nowych?

Czy zwykłe bronie mają ograniczenie jakieś, w sensie np. maksymalne obrażenia to stopień x3, tak chyba było.

Tarcze dają teraz obronę, nie wyparowania tak?
Ostatnio zmieniony przez Araven 2014-08-22, 09:11, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Kosmit 
Czeladnik VIII Kręgu
MG z wyboru


Wiek: 29
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 430
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-21, 23:13   

Poziomy sukcesów znikają. Teraz będzie się liczyć liczba sukcesów.

Jeden sukces to uzyskanie poziomu trudności.
Każdy kolejny jest za uzyskanie +5 do poziomu trudności.
Przykład: Obrona fizyczna 7. 7 w teście ataku to 1 sukces, 12 to 2 sukcesy, 17 to 3 sukcesy itd. Za wyrzucenie 22 mamy +6 (3x2) do Stopnia Obrażeń.

Zasady na minimalne/maksymalne obrażenia nie ma, ale powinna pojawić się w Companionie lub w Gamemaster's Guide, gdzie będą rozbudowane zasady podstawowe.

Co do stopni:
1/D4-2
2/D4-1
3/D4
4/D6
5/D8
6/D10
7/D12
8/2D6
9/D8+D6
10/2D8
11/D10+D8
12/2D10
13/D12+D10
14/2D12
15/D12+2D6
16/D12+D8+D6
17/D12+2D8
18/D12+D10+D8
19/D20+2D6
20/D20+D8+D6
21/D20+2D8
22/D20+D10+D8
23/D20+2D10
24/D20+D12+D10
25/D20+2D12
26/D20+D12+2D6
27/D20+D12+D8+D6
28/D20+D12+2D8
29/D20+D12+D10+D8
30/2D20+2D6
31/2D20+D8+D6
32/2D20+2D8
33/2D20+D10+D8
34/2D20+2D10
35/2D20+D12+D10
36/2D20+2D12
37/2D20+D12+2D6
38/2D20+D12+D8+D6
39/2D20+D12+2D8
40/2D20+D12+D10+D8
_________________
kosmitpaczy.pl
Zapraszam na mojego bloga.
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 36
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2014-08-23, 01:45   

Dla tradycjonalistów w podręczniku jest zasada opcjonalna ze wskazówkami, jak korzystać w nowym systemie ze starych poziomów sukcesu.

Araven napisał/a:

Tarcze dają teraz obronę, nie wyparowania tak?


Tak. Obronę, zarówno fizyczną, jak i magiczną (w zależności od rodzaju tarczy oczywiście).

Swoją drogą podczas mojej ostatniej rozmowy z Kotem rozkminialiśmy możliwości chodzenia z dwiema tarczami jako brońmi i korzystania z talentu Atak tarczą :)
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2014-08-23, 01:50, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Bleddyn 
Czeladnik V Kręgu


Wiek: 41
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 133
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-08-24, 16:17   

Minusy ze Zbroi do Inicjatywy pozostały na starych zasadach, czy jest ta opcja, że Siła postaci niweluje w pewnym stopniu to ograniczenie?

Postacie dostają bonusy do Obron z podobną częstotliwością co w ED3?
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 36
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2014-08-24, 16:45   

Bleddyn napisał/a:
Minusy ze Zbroi do Inicjatywy pozostały na starych zasadach, czy jest ta opcja, że Siła postaci niweluje w pewnym stopniu to ograniczenie?


Na starych zasadach, ze starymi współczynnikami (na pierwszy rzut oka, wszystkimi).

Bleddyn napisał/a:
Postacie dostają bonusy do Obron z podobną częstotliwością co w ED3?


Co masz na myśli? Czy są Opcje Walki i Zasłony? Są. Nie ma Oddania Pola.
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
 
 
 
Bleddyn 
Czeladnik V Kręgu


Wiek: 41
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 133
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-08-24, 17:55   

Chodziło mi ogólnie o Obrony (fizyczna, magiczna, społeczna) czy dostaje się plusy na niektórych kręgach tak jak w ED3, czy częściej lub jest to większy bonus niż +1?
Ostatnio zmieniony przez Bleddyn 2014-08-24, 17:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Kosmit 
Czeladnik VIII Kręgu
MG z wyboru


Wiek: 29
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 430
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-24, 19:27   

Zwiększają się bardzo obrony na wyższych kręgach np. na 8 kręgu Air Sailor ma aż +3 do OF
_________________
kosmitpaczy.pl
Zapraszam na mojego bloga.
 
 
Bleddyn 
Czeladnik V Kręgu


Wiek: 41
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 133
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-08-24, 22:21   

Dodatkowo +3, czy łącznie z poprzednimi bonusami? :->
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 36
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2014-08-25, 10:16   

Bleddyn napisał/a:
Dodatkowo +3, czy łącznie z poprzednimi bonusami? :->


Łącznie. Bonusy się nie kumulują.

Cytat:

As your character advances in Circle, he automatically gains bonuses to some of his characteristics. Descriptions of these bonuses appear under each Circle. Defense bonuses permanently increase your character’s Physical, Mystic, or Social Defense by the amount listed. Only the highest bonus applies to a given Defense rating. Initiative bonuses permanently increase your character’s Initiative Step by the number listed. Recovery bonuses permanently increase the number of Recovery Tests per day your character can make.
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2014-08-25, 10:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Araven 
Uczeń II Kręgu

Dołączył: 20 Sie 2014
Posty: 49
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-08-25, 16:44   

A jak tam wyglądają punkty życia. jakieś znaczące zmiany? Próg ran podobny jak był? Talenty jakie powodowały wyczerpanie coś się zmieniły? Chodzi mi czy gdzieś zrezygnowano z wyczerpania?

Proces samozdrowienia? są jakieś zmiany? Może się pojawiły jakieś czary leczące obok mikstur?

Stopnie obrażeń zadawane przez broń są raczej taki jak były? podobnie wyparowania pancerzy?
Ostatnio zmieniony przez Araven 2014-08-25, 20:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 36
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2014-08-25, 21:56   

Araven napisał/a:
A jak tam wyglądają punkty życia. jakieś znaczące zmiany? Próg ran podobny jak był?


Minimalne zmiany w tabeli Żywotności, wartości teraz idą bardziej równomiernie (PŻ i PP o +2 co wartość, PR o +1 co dwie wartości), tak jak w edycji Revised. Spora zmiana z Wytrzymałością (od 1 Kręgu).

Araven napisał/a:
Talenty jakie powodowały wyczerpanie coś się zmieniły? Chodzi mi czy gdzieś zrezygnowano z wyczerpania?


Tam gdzie talent się nie zmienił, wyczerpanie też się nie zmieniło.

Araven napisał/a:
Proces samozdrowienia? są jakieś zmiany? Może się pojawiły jakieś czary leczące obok mikstur?


Jest zdaje się jedno nowe zaklęcie leczące u Mistrza Żywiołów. Reszta bez większych zmian.

Araven napisał/a:
Stopnie obrażeń zadawane przez broń są raczej taki jak były? podobnie wyparowania pancerzy?


Przy zwykłej broni i pancerzach tak. Przy magicznej jeszcze nie wiadomo, ale na pewno będą zmiany.
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2014-08-26, 23:50, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Araven 
Uczeń II Kręgu

Dołączył: 20 Sie 2014
Posty: 49
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-08-26, 16:38   

A możecie podać kości karmy dla poszczególnych ras, bo w wyższych edycjach się zgubiłem. I teraz do każdego talentu można dodawać karmę, a do dyscyplinarnych 2 punkty? czy nadal 1 ? I jak z tym odzyskiwaniem karmy, to akurat było gdzieś wyjaśnione. Ilość karmy jest podobna jak w I edycji ?

Edit: A czy za zadawanie ciągłych pytań grozi mi ban? :-P
Ostatnio zmieniony przez Araven 2014-08-26, 16:40, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Kosmit 
Czeladnik VIII Kręgu
MG z wyboru


Wiek: 29
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 430
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-26, 17:04   

Każda rasa ma taką samą kość karmy Step4/k6, która z wyższymi kręgami rośnie do k8.

Teraz karmę można dodawać do wszystkich talentów z dyscypliny (nie wchodzą rasowy Astral Sight i talenty z Versatility). Czyli różnica między opcjami, a dyscyplinarnymi jest teraz taka, że dyscyplinarne są wymagane do awansu na wyższe kręgi.

Dyscypliny mają specjalne zdolności pozwalające dawać karmę na niektóre, szczególne rodzaje testów (np. łucznik może wydawać karmę na obrażenia w walce dystansowej + może władować karmę w działanie Flame Arrow, co daje 2 pkt. karmy na obrażenia). Zdolności te dostaje się na określonych kręgach i nie można ich łączyć (kombo łucznika-kawalerzysty strzelającego z wierzchowca odpada), bo działa zasada nie ładowania karmy z takich samych źródeł (zdolność dyscyplinarna i talent to dwa różne źródła, więc można 2 pkt karmy na niektóre testy).

Karmę odzyskuje się rytuałem karmicznym. Nie trzeba płacić w PLkach i rytuał odnawia od razu całą pulę (nie jak kiedyś tylko poziom RK).

Ilość karmy dużo mniejsza niż w pierwszej edycji. Teraz liczba wynosi poziom RK*Mod. Rasowy, który waha się od 3 (trolle, obsydianie) do 6 (wietrzniaki).
_________________
kosmitpaczy.pl
Zapraszam na mojego bloga.
 
 
Araven 
Uczeń II Kręgu

Dołączył: 20 Sie 2014
Posty: 49
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-08-26, 18:10   

Dzięki.
Na żyjących kryształach, czy jak się tam one nazywają można nadal nosić kolejny pancerz? Kary z pancerzy się kumulują?

Riposta kosztuje 2 wyczerpania? z czego 1 płacimy za odbicie wrogiego ciosu, a drugi za prawo kontrataku? Można zrezygnować z kontrataku po udanym odbiciu?

Czy riposta można odbijać także ataki bronią naturalną, np. łapą niedźwiedzia?

Wędrujący Mistrz Miecza był w wyższych edycjach niż I ?
 
 
Kosmit 
Czeladnik VIII Kręgu
MG z wyboru


Wiek: 29
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 430
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-26, 19:30   

Nope. Zawsze używa się najwyższej wartości chyba, że łączymy pancerze pozwalające na to (Płaszcz łusek z espagry można nosić na inny pancerz).

Wędrujący Mistrz Miecza to z tego co pamiętam dyscyplina z MiMa i nie pojawiał się później.

Riposta zawsze kosztuje 2 Strain. Jak dostaniesz ekstra sukces to dostajesz ekstra atak. Trzeba kontratakować. Jak chcesz tylko uniknąć ciosu to musisz użyć Avoid Blow.

Z tego co pamiętam można było ripostować broń naturalną, ale głowy nie dam.
_________________
kosmitpaczy.pl
Zapraszam na mojego bloga.
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 36
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2014-08-26, 19:43   

Araven napisał/a:
Czy riposta można odbijać także ataki bronią naturalną, np. łapą niedźwiedzia?


Nie. Tylko ataki bronią. No chyba, że chodzi o to, że postać gracza trzyma tą łapę niedźwiedzia we własnej dłoni (wtedy zaliczyłbym to jako broń improwizowaną, a może nawet jako normalną broń).

Cytat:

Step: Rank + DEX
Action: Free
Strain: 2
Skill Use: Yes (Journeyman)
The adept uses his melee weapon to block an opponent’s melee attack, possibly
turning it back on his attacker...


ED4 Player's Guide p. 433 napisał/a:

Melee attacks: Made by hitting an opponent with a hand-held melee weapon, such as a broadsword or a battle-axe.
Melee attacks are most commonly made using the Melee Weapons talent or skill.
Unarmed attacks: Made by an attacker punching, biting, kicking or generally em-
ploying his limbs against his opponent. Unarmed attacks are most commonly made
using the Unarmed Combat talent or skill.


W poprzednich edycjach było rozwinięcie talentu pozwalające ripostować też ataki wręcz (Unarmed attacks), a nawet zaklęcia. Podejrzewam, że pojawi się też w ED4 w Companion. Chyba, że wywalą rozwinięcia talentów z mechaniki (ale to by była bardzo zła decyzja).
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2014-08-26, 19:53, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
 
Kosmit 
Czeladnik VIII Kręgu
MG z wyboru


Wiek: 29
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 430
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-26, 20:48   

Rozwinięć nie wywalą, bo są do nich odwołania w PG. Np. jest mowa o Show Armor Flaw jako knacku do Spot Armor Flaw.
_________________
kosmitpaczy.pl
Zapraszam na mojego bloga.
 
 
Bleddyn 
Czeladnik V Kręgu


Wiek: 41
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 133
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-08-26, 22:33   

Cytat:
Skill Use: Yes (Journeyman)


O co chodzi?
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2014-08-26, 22:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Kosmit 
Czeladnik VIII Kręgu
MG z wyboru


Wiek: 29
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 430
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-26, 22:44   

Teraz jak talent ma odpowiednik w skillu, to na końcu opisu talentu jest napisane jak zmienia się jego działanie jako umiejętność. Nie dubluje się tekst jak w 3 edycji, gdzie było "Skill działa jak talent xxx"

Journeyman oznacza skille bardziej zaawansowane, które kosztują więcej i których nie można brać przy tworzeniu postaci (Druga Broń, Drugi Atak itp.)

Cytat:
Disarm Trap
Step: Rank + DEX Action: Standard
Strain: 1 Skill Use: Yes (Novice)
The adept uses deduction, divination magic, and a deft touch to render traps inop-
erative. He makes a Disarm Trap test against the trap’s Disarm Difficulty, determined
by the gamemaster (see the Gamemaster’s Guide, p. XX). If successful, the trap’s trig-
ger mechanism is disabled, preventing it from activating. On a Rule of One, the trigger
is “tripped” and the trap immediately goes off. The adept may attempt to disarm the
same trap a number of times equal to his Disarm Trap rank. Should he fail all of his at-
tempts, he cannot try again until he increases his Disarm Trap rank. Adepts with this
talent may detect traps and wards with the Awareness talent and skill.
Skill Use: The non-magical version can only be used against mechanical traps. It
cannot be used to affect or deactivate magical traps or wards.
_________________
kosmitpaczy.pl
Zapraszam na mojego bloga.
 
 
Araven 
Uczeń II Kręgu

Dołączył: 20 Sie 2014
Posty: 49
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-08-26, 22:51   

A od kiedy można brać te wyższe skille Journeyman, mają jakiś minimalny Krąg?
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 36
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2014-08-26, 22:57   

Kosmit napisał/a:
Journeyman oznacza skille bardziej zaawansowane, które kosztują więcej i których nie można brać przy tworzeniu postaci (Druga Broń, Drugi Atak itp.)


Dokładnie tak. Nie można brać przy tworzeniu postaci, a pierwszy poziom takiej umiejętności będzie kosztował 300 PL, a nie 200 PL jak standardowo.

Araven napisał/a:
A od kiedy można brać te wyższe skille Journeyman, mają jakiś minimalny Krąg?


Skille nie mają wymagań Kręgu. Umiejętności uczą się przecież też nieadepci :)
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2014-08-26, 22:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Araven 
Uczeń II Kręgu

Dołączył: 20 Sie 2014
Posty: 49
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-08-26, 23:22   

Tak, ale gra się tylko Adeptami, dlatego też sądziłem, że dali jakiś minimalny krąg na te lepsze Umiejętności.

Nie można brać ich na starcie to już coś, a potem trzeba się zastanawiać czy się opłaca pakować w skille, czy w talenty własne. Chyba tak to ma działać.
 
 
sirserafin 
Czeladnik VII Kręgu
Human Archer


Wiek: 36
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 610
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2014-08-26, 23:40   

Kosmit napisał/a:
(Płaszcz łusek z espagry można nosić na inny pancerz).

Nie można. Znaczy, można, ale mechanicznie nic to nie daje. Była o tym mowa przy okazji ulepszania (forge) pancerzy. Liczy się tylko najwyższa wartość.

Proponowałem stworzenie Espagra Armor a wszystkich capes and cloaks przeniesienie do odzieży ozdobnej lub użytkowej, ale nie skorzystali z tej możliwości, więc tak mechanicznie mamy baboka. Zwłaszcza, że taka wełniana czy skórzana peleryna mechanicznie nic nie daje (a mogłaby).
_________________
W szkole, kiedy kumple zażywali narkotyki, ja wierzyłem w sprawiedliwość i uczciwość polityki...
Ostatnio zmieniony przez sirserafin 2014-08-26, 23:45, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 36
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2014-08-27, 00:03   

sirserafin napisał/a:
Kosmit napisał/a:
(Płaszcz łusek z espagry można nosić na inny pancerz).

Nie można. Znaczy, można, ale mechanicznie nic to nie daje. Była o tym mowa przy okazji ulepszania (forge) pancerzy. Liczy się tylko najwyższa wartość.


Jup.

Morgan Weeks napisał/a:

As you note following this, the ability to stack espagra scale cloaks with other armor is problematic and represents an exception to the rules which only causes problems. Particularly with the increased value of armor and improvements to Forge Armor. Both can be worn, but only one set counts as armor. Allowing for the best armor rating from each armor to apply will cause problems as well; one set could be forged just for physical armor and the other just to mystic armor.
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
 
 
 
Araven 
Uczeń II Kręgu

Dołączył: 20 Sie 2014
Posty: 49
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-08-27, 16:39   

Czy można unikać więcej niż 1 ataku w rundzie, lub parować więcej niż 1 atak, za każdy kolejny unik płacąc wyczerpaniem?

Czy nieudany unik grozi upadkiem?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template junglebook v 0.2 modified by Nasedo