Wiek: 40 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 851 Skąd: Włocławek/Olsztyn
Wysłany: 2014-08-27, 19:07
sirserafin napisał/a:
Proponowałem stworzenie Espagra Armor a wszystkich capes and cloaks przeniesienie do odzieży ozdobnej lub użytkowej, ale nie skorzystali z tej możliwości, więc tak mechanicznie mamy baboka. Zwłaszcza, że taka wełniana czy skórzana peleryna mechanicznie nic nie daje (a mogłaby).
Stworzyłem zasady dotyczące pancerzy kombinowanych, w tym uwzględniając wykorzystanie płaszczy w walce. Do ściągnięcia tutaj.
_________________ Jestem Prawem - Chaosem, Przeznaczeniem - Losem.
Jestem Pasją - Horrorem, Przebudzeniem - Pogromem.
Wasze życia w Mych rękach... i nieszczęsnej k8.
Mam pytanie do Inicjatywy, czy teraz rzuca się tylko 1 raz na walkę, czy nadal w każdej rundzie. Jestem zwolennikiem pierwszej opcji.
W każdej rundzie. Jest zasada opcjonalna, by przy większych walkach zamiast rzucać po prostu stosować Stopień inicjatywy, zarówno dla wrogów jak i postaci graczy. Podejrzewam, że i tak większość forumowiczów tak robi.
U nas w grupie już przy pierwszej edycji nie rzucaliśmy co rundę. Na początku walki, a potem tylko jeżeli warunki się zmieniały (używanie talentów, rany, modyfikatory). Możliwe, że teraz będziemy stosować po prostu Stopnie inicjatywy.
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2014-08-28, 14:17, w całości zmieniany 1 raz
Atakowany jest wtedy Harried, a cel stojący za plecami jest traktowany jako dający Blindsided.
Jeśli ofiarę atakuje 4 lub więcej przeciwników, ofiara jest Osaczona (Harried), a w przypadku dodatkowych elementów dekoncentrujących ofiarę (np. zaklęć) może być także Przytłoczona (Overwhelmed).
Jeżeli atakowana ofiara nie widzi atakującego (od tyłu, z góry, itp.), to uznajemy to za Niespodziewany atak, a ofiara jest Niespodziewanie zaatakowana (Blindsided).
W załączniku odpowiednie modyfikatory.
Tabela modyfikatorów sytuacyjnych.png
Plik ściągnięto 51 raz(y) 30,86 KB
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2014-08-31, 17:27, w całości zmieniany 1 raz
Jak to jest obecnie z karami za rany.
Pierwsza rana nie powoduje modyfikatora, każda kolejna już tak.
To obniża stopień danego testu np. z 12 na 11, czy nadal rzucamy na stopień 12 ale odejmujemy 1 jak mamy 2 rany ?
Rodzaj ran jest tylko jeden tak? Chyba gdzieś w opcjach była rana "jak powodowała utratę 2 punktów" na rundę po ogromnym sukcesie na próg ran, coś w ten deseń to było.
Jak to jest obecnie z karami za rany.
Pierwsza rana nie powoduje modyfikatora, każda kolejna już tak.
To obniża stopień danego testu np. z 12 na 11, czy nadal rzucamy na stopień 12 ale odejmujemy 1 jak mamy 2 rany ?
Obecnie jest tak jak stosowaliśmy u mnie w ramach zasad domowych :)
...czyli już od pierwszej rany za każdą ranę -1 do wszystkich testów (także testów obrażeń) oprócz testów zdrowienia. Jak będziesz stosował modyfikator to już zależy od ciebie. Można modyfikować (odejmować/dodawać) Stopień akcji, można od Wyniku rzutu, jak w ED3.
Araven napisał/a:
Rodzaj ran jest tylko jeden tak? Chyba gdzieś w opcjach była rana "jak powodowała utratę 2 punktów" na rundę po ogromnym sukcesie na próg ran, coś w ten deseń to było.
Tak, była taka opcja, w ED1 pojawiła się zdaje się w Księdze Wiedzy. Jako rana krawawiąca, przy Ogromnym Sukcesie na Progu Ran, i powodowała utratę 2 punktów obrażeń co rundę, aż to zatamowania krwawienia. W ED3 była to zasada opcjonalna (str 222 Player's Guide). W ED4 tej opcji nie zauważyłem, ale pewnie pojawi się w dodatku Companion. A jak nie to i tak będziemy stosować, bo to fajna zasada :)
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Mam pytanie dotyczące kości Karmy, pobrałem ten generator z grupy Earthdawn.pl do 4 edycji.
Chodzi o to czy kość karmy stopień 4 dla Graczy należy doliczyć np. do 12 stopnia walki mieczem i mamy wtedy 12 umiejętność +4 stopień kość karmy razem 16 stopień i rzucić na niego.
Czy też osobno rzucamy na 12 stopień walki i osobno kość karmy k6.
Różnica jest pewna w rozkładzie prawdopodobieństwa między rzutem na 16 stopień a rzutem na 12 stopień + kość karmy.
Jak to jest wg zasad oficjalnych, ja raczej wolę sumować stopień Umiejętności z kością karmy i rzucałbym na 16 stopień łącznie.
Mam pytanie dotyczące kości Karmy, pobrałem ten generator z grupy Earthdawn.pl do 4 edycji.
Chodzi o to czy kość karmy stopień 4 dla Graczy należy doliczyć np. do 12 stopnia walki mieczem i mamy wtedy 12 umiejętność +4 stopień kość karmy razem 16 stopień i rzucić na niego.
Czy też osobno rzucamy na 12 stopień walki i osobno kość karmy k6.
Różnica jest pewna w rozkładzie prawdopodobieństwa między rzutem na 16 stopień a rzutem na 12 stopień + kość karmy.
Jak to jest wg zasad oficjalnych, ja raczej wolę sumować stopień Umiejętności z kością karmy i rzucałbym na 16 stopień łącznie.
Osobno. Inny rozkład prawdopodobieństwa (przerzuty na K6). Ponadto kilka innych kwestii. W poprzednich edycjach były takie talenty, które korzystały z punktu Karmy, ale nie dorzucało się kością Karmy do testu. Jest też Celny Strzał (Łucznik), gdzie można rzucać wiele razy kością Karmy aż do trafienia (więc dodawanie stopnia Karmy do stopnia talentu nie miałoby sensu).
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2014-10-23, 16:33, w całości zmieniany 1 raz
Jeszcze jedno pytanie, czy obrażenia broni zwykłej (nie wątkowej) są jakiś ograniczone ? W I edycji było, ze obrażenia zwykłą bronią to maksimum 3x stopień obrażeń.
W IV edycji są jakieś zmiany w tej kwestii i obrażenia traktujemy jak każdy inny test? maksymalny wynik na kości to przerzut? Tak jak to było poprzednio ?.
Ostatnio zmieniony przez Araven 2015-01-08, 18:18, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum