Poprzedni temat :: Następny temat
Przedmiot wzorca / Przedmiot posiadający Prawdziwy Wzorzec
Autor Wiadomość
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2009-10-06, 22:29   

Dziewic napisał/a:
a) jakieś sugestie co mogłoby być tajnikiem Krwawej Puszczy, Barsawii i innych takich rzeczy? Przecież nie Imię - te każdy zna...


To będzie raczej związane z jakimś ważnym, znaczącym wydarzeniem, albo czymś bardzo istotnym dla danego miejsca (jakaś tajemnica może). W przypadku mniejszych i większych przedmiotów wzorca będzie to wiedza o związku przedmiotu z miejscem, albo jakieś związane z tym wydarzenie.

Dziewic napisał/a:
b) rozumiem, że jeśli mam przedmiot wzorca Barsawii i utkam do niego wątek, to dostrajam się do wzroca Barsawii i na terenie całej Barsawii mam bonusy do czegoś tam? Podobnie - jeśli dostroję się do wzorca swojej siedziby na jej terenie mam bonusy?


Dokładnie. W podręczniku jest nawet przykład, w którym to Czarodziej tka wątek do swojego laboratorium by wzmocnić w laboratorium zamki. Mógł oczywiście utkać też zamiast tego wątek tak by wzmocnić jakoś siebie w laboratorium. Na przykład swoje Rzucanie Czarów, albo Tkanie Wątków.

Innym przykładem już kanonicznym może być Shivalahala V'strimon. Ma utkane wątki do przedmiotu wzorca Pływającej Wyspy i dzięki temu podwyższone współczynniki ( o ile pamiętam OM, PD i coś jeszcze)

Dziewic napisał/a:
c) wg WR poziom sławy shivalahali Syrtis, Varulusa III i Alachii jest kluczowym wątkiem prawdziwego wzorca Barsawii <-- jak się przy pomocy tego dostroić do wzorca Barsawii?


To oznacza, że te osoby są częścią wiedzy na temat Prawdziwego Wzorca Barsawii. Co za tym idzie, bardzo prawdopodobne, że by poznać lepiej Prawdziwy Wzorzec Barsawii trzeba przy okazji poznać wiedzę na temat tych osób. A możliwe też, że jakieś pomniejsze Przedmioty Wzorca Barsawii są bezpośrednio związane z Varulusem, Alachią czy shivalahalą.
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2009-10-06, 22:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Piotrek 
Czeladnik VIII Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 24 Cze 2008
Posty: 379
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-07, 09:29   

Cytat:
Piotrek napisał/a:
Cytat:
Ale można też np podłączyć miecz super nawalacz do krwawej puszczy i wtedy w krawej puszczy daje on bonusy większe np. Co więcej daje osobie do niego dostrojonej.



Tka się wątek pomiędzy własnym Prawdziwym Wzorcem a jakimś innym, więc nie bardzo.


Jesteś pewien, że adept nie może utkać wątku między dwoma obiektami? Jak działa tkanie wątku czaru, to jest tkanie pomiędzy wzorcem czaru a sobą??

Kurcze, chciałbym żeby ktoś z aksjomatyzował teorię magii ED :-) , po prostu by się po dowodziło twierdzenia i i byłoby wiadomo ! A nie takie bujanie się.
Ostatnio zmieniony przez Piotrek 2009-10-07, 09:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2009-10-07, 11:07   

Piotrek napisał/a:
Jesteś pewien, że adept nie może utkać wątku między dwoma obiektami?

Z całą pewnością nie może, ponieważ tak jak opisuje to Seth, wątek tka się od/do własnego wzorca. Jest tylko jeden sposób na obejście tego - rozwinięcie Braiding Threads (Splatanie Wątków) pozwalające na udostępnienie swojego wątku do przedmiotu wątkowego innym bohaterom. Nie jestem tylko pewien, czy czasem nie muszą być oni częścią Grupy.

Piotrek napisał/a:
Kurcze, chciałbym żeby ktoś z aksjomatyzował teorię magii ED :-) , po prostu by się po dowodziło twierdzenia i i byłoby wiadomo ! A nie takie bujanie się.

Wybacz Piotrek, ale to teoria magii, a nie matematyka. Tak po prostu jest i dowodzenie czegokolwiek nie ma sensu, tak jak kwantyfikowanie energii magicznej, itp. Po prostu w mechanice nie ma to znaczenia, a jeśli ma dla graczy i MG, to sami to jakoś poukładają na własną rękę.
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
Piotrek 
Czeladnik VIII Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 24 Cze 2008
Posty: 379
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-07, 16:10   

Cytat:
Piotrek napisał/a:
Cytat:
Kurcze, chciałbym żeby ktoś z aksjomatyzował teorię magii ED , po prostu by się po dowodziło twierdzenia i i byłoby wiadomo ! A nie takie bujanie się.


Wybacz Piotrek, ale to teoria magii, a nie matematyka. Tak po prostu jest i dowodzenie czegokolwiek nie ma sensu, tak jak kwantyfikowanie energii magicznej, itp. Po prostu w mechanice nie ma to znaczenia, a jeśli ma dla graczy i MG, to sami to jakoś poukładają na własną rękę.


Oj ja się śmieję ;-) . Nie chodzi mi o to, żeby na sesji siadać z kartkami i dowodzić co się da a czego nie ;-) . Bardziej o to, że się gubię w tym wszystkim i dopóki nie znajdę w tym jakiejś logicznej struktury to mi się będzie wszystko mieszać.


Na razie zrozumiałem, że mamy dwa rodzaje obiektów Nazwane i powszechne.

Nazwane mają swój prawdziwy wzorzec, a powszechne nie.
Każdy dawca imion jest obiektem Nazwanym.
Obiekt nazwany, ma swoje przedmioty wzorca.
Do przedmiotów wzorca można tkać wątki, od siebie.

Co na przykład jest dla mnie tego dość nieoczekiwanym następstwem. Jeśli znalazłem maskę Oltona i dostroiłem się, następnie zabrał mi ją horror to jedyne co może mnie złego spotkać to strata pl., które władowałem w maskę. Nie jest ona moim przedmiotem wzorca, a ponieważ nikt poza mną nie może utkać wątku pomiędzy mną a maską to horror nic mi zrobić nie może. Chyba że może wykorzystać mój wątek przeciw mnie, ale jeśli ktoś go rozproszy lub strzaska to mogę zapomnieć o horrorze.

Z ciekawych pytań. Jeśli jestem horrorem i nie mam kolegów horrorów, którzy dostroją się do moich przedmiotów wzorca i będą mnie wspierać to powinienem niszczyć własne przedmioty wzorca, bo one mi tylko przeszkadzają, a skoro horrory mają przedmioty wzorca to są istotami społecznymi (no kto by pomyślał?).


I jeszcze jedno pytanie czy jeśli zamknę ducha w przedmiocie i uczynię w ten sposób przedmiot legendarnym. To jak się mają do siebie ich wzorce ??
Znaczy prawdziwy wzorzec ducha i prawdziwy wzorzec przedmiotu.

:-)
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2009-10-07, 16:55   

Piotrek napisał/a:
Chyba że może wykorzystać mój wątek przeciw mnie, ale jeśli ktoś go rozproszy lub strzaska to mogę zapomnieć o horrorze.

Zapewne niektóre bestie mają odpowiednie moce, by tego dokonać...

Piotrek napisał/a:
Z ciekawych pytań. Jeśli jestem horrorem i nie mam kolegów horrorów, którzy dostroją się do moich przedmiotów wzorca i będą mnie wspierać to powinienem niszczyć własne przedmioty wzorca, bo one mi tylko przeszkadzają, a skoro horrory mają przedmioty wzorca to są istotami społecznymi (no kto by pomyślał?).

Niektóre Horrory mają odpowiednie moce i mogą tkać wątki, by np. podnieść możliwości swoich sług. Jeśli tak, to mogą też korzystać z tego rodzaju wsparcia...
Tyle że Horrory nie są istotami aż tak społecznymi - konkurują ze sobą o moc, władzę i ofiary, a to już mocno zmniejsza prawdopodobieństwo współpracy. Poza tym, Horrory które potrafią tkać wątki są dość potężne, a Horror na tyle mocny by mieć tego rodzaju sługi jest już chyba za silny, by wspomagać go wątkami. Może jego słudzy będący Dawcami Imion byliby bardziej odpowiedni? W końcu co drugi Horror ma sługę-maga (biorąc pod uwagę oficjalne przygody), a nie każdy ma sługi-Horrory.
Co doprowadza mnie do jednej uwagi i jednego pomysłu:

Uwaga: Sprytny i potężny Horror nie będzie chciał udostępniać swoich przedmiotów wzorca, bo wie ile mogliby zdziałać przeciwko niemu Bohaterowie, mając doń dostęp. Raczej już sam utka wątek do swojej siedziby i tam będzie podejmował wszelkich gości, na sposób smoczy...

Pomysł: A może istnieją pomniejsze Horrory, które znalazły sobie taką niszę - one tkają i utrzymują wątki dla potężniejszych bestii, a w zamian otrzymują ofiary, jako resztki ze stołu ich panów... Przywodzi mi to na myśl stworzenia z Dungeon Keepera 2 (który jest rewelacyjną inspiracją, nota bene) zwane Maiden, przypominające dridery z DnD, czy Aranea (kobiety-pająki)...

Piotrek napisał/a:
I jeszcze jedno pytanie czy jeśli zamknę ducha w przedmiocie i uczynię w ten sposób przedmiot legendarnym. To jak się mają do siebie ich wzorce ??
Znaczy prawdziwy wzorzec ducha i prawdziwy wzorzec przedmiotu.

Ciekawe pytanie. Nie wiem, jak jest w 3ed, musiałbym sprawdzić. Ale...\
Przede wszystkim, zaklęcie ducha jest jednym ze sposobów na spełnienie warunków potrzebnych do uczynienia przedmiotu wątkowym. Nie legendarnym - aby to uzyskać musiałbyś zakląć w niezwykłym przedmiocie naprawdę potężnego, Nazwanego ducha.
Myślę, że w takiej sytuacji wzorce ducha i przedmiotu łączą się, lub też duch "wtapia się" w przedmiot, stając się źródłem jego mocy. Podejrzewam, iż zachowuje pewien stopień świadomości, biorąc pod uwagę właściwości niektórych przedmiotów magicznych. Tak to zrobiono w WoDzie, gdzie Fetysze to przedmioty których własności zależą od rodzaju ducha, którego w nich zaklęto...
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2009-10-07, 18:04   

Piotrek napisał/a:

Nazwane mają swój prawdziwy wzorzec, a powszechne nie.
Każdy dawca imion jest obiektem Nazwanym.
Obiekt nazwany, ma swoje przedmioty wzorca.
Do przedmiotów wzorca można tkać wątki, od siebie.


Poprawka. Obiekt nazwany może mieć swoje przedmioty wzorca. Nie musi. Wszystko zależy od obecności magii, legendy itp. w historii danej osoby lub miejsca.


Piotrek napisał/a:
Z ciekawych pytań. Jeśli jestem horrorem i nie mam kolegów horrorów, którzy dostroją się do moich przedmiotów wzorca i będą mnie wspierać to powinienem niszczyć własne przedmioty wzorca, bo one mi tylko przeszkadzają, a skoro horrory mają przedmioty wzorca to są istotami społecznymi (no kto by pomyślał?).


Główne Przedmioty Wzorca po zniszczeniu się odradzają.

Cytat:
As its second advantage, if a Core pattern item is destroyed, the
True pattern it reflects will act upon the magical energies in the
world to recreate the item. Recreating the item takes anywhere from
a few days to a year and a day (averaging three to seven months). A
Core pattern item may appear anywhere after the magical world
recreates it.


Inna sprawa, że nie ma się żadnej kontroli nad tym co będzie naszym Przedmiotem Wzorca, pojawiają się w sposób chaotyczny. Znalezienie więc własnego Przedmiotu Wzorca wiąże się ze sporym wysiłkiem.

Pomysł z mniejszymi horrorami tkającymi wątki do Przedmiotów Wzorców potężniejszych horrorów jest ciekawy, ale ma też swoje wady. By Bonusy z utkanego wątku działały Przedmiot Wzorca musi być cały czas w posiadaniu osoby, która wątek utkała (w tym wypadku pomniejszego Horrora). Druga sprawa. Jako Horror nie powierzyłbym swojego Przedmiotu Wzorca innemu Horrorowi. Do tego trzeba zaufania, bo ten pomniejszy Horror może równie dobrze przehandlować Przedmiot Wzorca za coś, gdy tylko będzie to korzystne.

A już totalnie subiektywna sprawa. Jako gracz nie chciałbym walczyć przeciw tak podpakowanym Horrorom. Zwykłe i tak stanowią już niesamowite zagrożenie.

Piotrek napisał/a:

I jeszcze jedno pytanie czy jeśli zamknę ducha w przedmiocie i uczynię w ten sposób przedmiot legendarnym. To jak się mają do siebie ich wzorce ??
Znaczy prawdziwy wzorzec ducha i prawdziwy wzorzec przedmiotu.


Nic się z nimi nie dzieje. Duch zostaje astralnie uwięziony w przedmiocie. Duch ma własny Prawdziwy Wzorzec i przedmiot, jeśli jest przedmiotem wątkowym ma swój Prawdziwy Wzorzec.

Duch może się uwolnić jeśli przedmiot zostanie zniszczony lub będzie w stanie nie nadającym się już do naprawy.

Uwięzienie Ducha (Bind Spirit) jest jedną z metod umagicznienia przedmiotu, ale nie jest metodą na stworzenie przedmiotu wątkowego. W EDC uwięzienie ducha ułatwiało test stworzenia przedmiotu magicznego zmniejszając truność o 1. W ED3 takiej opcji już nie ma.

Poza tym Przedmiotu Legendarnego nie można stworzyć. Co najwyżej Przedmiot Wątkowy może z czasem i różnymi legendarnymi wydarzeniami stać się Legendarny.
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2009-10-07, 19:02, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
 
avantio 
Nowicjusz

Dołączył: 30 Lip 2009
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-08, 12:10   

Pedmioty wzorca jak sama nazwa wskazuje sa magiczna czescia wzorca osoby/miejsca. Dlatego posiadacz takowego moze oddzialywac w roznoraki sposob. Wątki utkane do przedmiotów magicznych-nazwanych (wątkowych) sa już stuczynym wytworem i jako takie nie dają tak dużych możliwości oddziaływania.

To troche jak sieci komputerowe - masz nazwany Server, jego przedmiotami wzorca sa konta uzytkownikow. Taki zwykly user ma jakies mozliwosci i jest mniejszym przedmiotem wzorca, natomiast konto administracyjne to juz kluczowy przedmiot... Tak wiec jezeli teraz tworzysz polaczenie miedzy swoim serwerem (swoim wzorcem) a innym serwerem-przedmiotem (np. legendarny miecz) to wlamujesz sie na serwer-przedmiot, zdobywajac w koncu na nim uprawnienia. Teraz jezeli ktos inny podlaczy sie do tego serwera-przedmiotu to moze zauwazyc ze jest podlaczenie z innego serwera(twojego) ale nic z tym nie zrobi bo nie ma dostepu. :mrgreen: Proste.

Zeby uwiezic ducha przedmiot najperw musi posiadac wzorzec (byc nazwanym). Tak przynajmniej rozgrywam to z moja druzyna. Oczywiscie duzo trudniej jest uwiezic ducha w legendarnym przedmiocie poniewaz jego wzorzec jest juz bardzo mocny i przez to stywny, nie mozne zmienic sie na tyle aby "uformowac" wiezienie dla ducha.

Co do tkania wątków czarów, też ktoś poruszył - mag tka wątki między swoim wzorcem a wzorcem czaru w matrycy, dodajac mu mocy. Pozniej z pomocą rzucania czarów tworzy magiczny przewodnik po którym zgromadzona energia magiczna zostaja rozładowana w formie efektu czaru. Wiec koniec konców nie tka wątków od czaru do przeciwnika (celu).
Ostatnio zmieniony przez avantio 2009-10-08, 12:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template junglebook v 0.2 modified by Nasedo