Poprzedni temat :: Następny temat
Duchowy sobowtór
Autor Wiadomość
Aldrin 
Nowicjusz

Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 4
Skąd: Radom
Wysłany: 2009-05-25, 14:16   Duchowy sobowtór

Mam pytanie o ubiór i ekwipunek sobowtóra. Czy ubiór ma taki jaki nosi mag (z wyglądu) w chwili rzucenia czaru? Czy ma przy sobie tak samo wyglądający ekwipunek jak pierwowzór? Krótko mówiąc, czy po rzuceniu czaru stoją obok siebie dwie osoby niemożliwe do odróżnienia? Czy też sobowtór nie ma broni, kostura czy innych takich elementów ekwipunku? A jeśli ma broń z wyglądu taką jak pierwowzór, to czy może nią walczyć?

Pozdrawiam
Aldrin
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2009-05-25, 17:25   

Player's Compendium, str. 352 napisał/a:
If the test succeeds, the spirit appears, assuming a shaggy material form that resembles the magician.

"Sobowtór" jest tutaj trochę na wyrost - fizyczna forma jaką przywołuje duch jest tylko podobna do maga. Podejrzewam, że poprzestaje on na przybraniu formy maga w szatach/pancerzu, ew. z pomniejszymi szczegółami, które są jedynie wizualnymi dodatkami, beż żadnej praktycznej funkcji. Raczej nie skopiuje broni, tym bardziej magicznej, ale jeśli takową dostanie, to może nią walczyć, chociaż nie posiada żadnych umiejętności, a jedynie atrybuty pierwowzoru.
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2009-05-25, 20:15   

Niezależnie od edycji, Sobowtór, jak wspomniał Kot, przybiera nie do końca materialną postać. Na pewno więc Dawcy Imion są w stanie rozpoznać oryginał. Chociaż w przypadku ciemności czy ograniczonej widoczności kazałbym robić rzut na percepcję.

Ekwipunek sobowtór powinien posiadać jedynie ten, który jest nierozerwalnie związany z oryginalną postacią. Więc w grę powinny wchodzić jakieś szaty, drobiazgi wizualne. Broń moim zdaniem jedynie, gdy wchodzi ona w całość wizerunku oryginału, który duch ma imitować. Jeżeli np. mag nie rozstaje się ze swoim kosturem, kostur stanowi część jego wizerunku. Zatem duch będzie to także imitował, pojawi się z kosturem. Może nim walczyć, ale, jak Kot wspomniał, nie posiada żadnych umiejętności czy zdolności magicznych.

Zaklęcie jest bardzo dobre jeśli chcemy wysłać gdzieś niedaleko wiarygodnego posłańca.
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
 
 
 
Cryingorc 
Czeladnik VII Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 851
Skąd: Włocławek/Olsztyn
Wysłany: 2009-06-02, 03:00   

Hmm ciekawe pytanie. Ja bym rzecz chyba rozwiązal podobnie, jak koledzy. Tzn przedmiotów nie skopiujesz, a co najwyżej ich magiczne odbicia, bez fizycznej struktury. A zatem duch walcząc kosturem, zadaje obrażenia z samej SF. Ale pytania a propos ekwipunku można mnożyć. Np, co ze skopiowaną torbą? Czy da sie do niej coś włożyć? Jeśli tak, to ma ona jakąś fizyczną strukturę. Może więc należałoby rzecz przełożyć też na broń i pancerz.
_________________
Jestem Prawem - Chaosem, Przeznaczeniem - Losem.
Jestem Pasją - Horrorem, Przebudzeniem - Pogromem.
Wasze życia w Mych rękach... i nieszczęsnej k8.
 
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2009-06-02, 18:43   

Cryingorc napisał/a:
Czy da sie do niej coś włożyć? Jeśli tak, to ma ona jakąś fizyczną strukturę. Może więc należałoby rzecz przełożyć też na broń i pancerz.

Nie. Tylko wygląda jak torba, a tak naprawdę jest ciałem Sobowtóra.
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
Cryingorc 
Czeladnik VII Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 851
Skąd: Włocławek/Olsztyn
Wysłany: 2009-06-03, 16:07   

I to wszystko wyjaśnia.
_________________
Jestem Prawem - Chaosem, Przeznaczeniem - Losem.
Jestem Pasją - Horrorem, Przebudzeniem - Pogromem.
Wasze życia w Mych rękach... i nieszczęsnej k8.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template junglebook v 0.2 modified by Nasedo