Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Sethariel
2008-12-25, 14:38
Oblicze śmierci
Autor Wiadomość
Gerion 
Opiekun IX Kręgu
Troll Warrior


Wiek: 51
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 1091
Skąd: Poznaďż˝
Wysłany: 2006-06-26, 00:36   Oblicze śmierci

Czy to zaklęcie (Death's Head) wywoła równiez strach/przerażenie w innym Ksenomancie.
Oczywiście opis podręcznikowy tego nie definiuje, ale mam wrażenie że gdzieś znalazłem wyjasnienie zasad i sugestie, że inni Ksenomanci nie są na to podatni. Ale być może się mylę.
Jak Wy prowadzicie?

pozdrawiam
Gerion
_________________
Moja wikipedia ED,
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2009-05-25, 21:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Vasquez21 
Administrator


Dołączył: 19 Maj 2006
Posty: 337
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2006-06-26, 07:40   

Nie miałem takiej sytuacji u siebie by skonfrontować Ksenomantę z Ksenomantą, ale gdyby doszło do takiej sytuacji, to osobiście uważam, że mimo wszystko to magia, więc czar zadziałałby na drugiego Ksenomantę.
Zważywszy jednak na to iż czar ten znany byłby temu drugiemu, użyłbym jakichś modyfikatorów zwiększających szansę drugiego z ksenomantów.
 
 
 
Gerion 
Opiekun IX Kręgu
Troll Warrior


Wiek: 51
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 1091
Skąd: Poznaďż˝
Wysłany: 2006-06-26, 08:45   

2ED ma odrębną zasadę dla testów wyzwolenia ze strachu (Fear). O ile dobrze pamiętam, to co rundę, kolejna próba SIły Woli jest zwiększana o stopień (podobnie wyzwolenie z Grozy Horrora).
Zwykle jest tak, że w pierwszej rundzie działania magicznego strachu nie ma możliwoście wyrwania się spod jego wpływu, dopiero w kolejnej. Do tej zasady zaznaczono w uwagach, że MG może w specjalnych okolicznościach pozwolić na próbę wyrwania się spod efektu strachu od razu, w tej samej rundzie. I ja do Oblicza Śmierci rzuconego na innego Ksenomantę tak właśnie robię.
A co do modyfikatorów? Jakieś propozycje?

pozdrawiam
Gerion
_________________
Moja wikipedia ED,
 
 
 
Vasquez21 
Administrator


Dołączył: 19 Maj 2006
Posty: 337
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2006-06-26, 10:04   

Gerion napisał/a:
A co do modyfikatorów? Jakieś propozycje?

To już chyba kwestia własnych ustaleń... Ja bym dał coś takiego:
Jeżeli Ksenomanta nie posiada czaru to Obrona Magiczna +2, i testy na Siłę Woli o dwa stopnie wyżej.
Jeżeli Ksenomanta posiada czar to OM +4, a SW +4 stopnie
 
 
 
Gerion 
Opiekun IX Kręgu
Troll Warrior


Wiek: 51
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 1091
Skąd: Poznaďż˝
Wysłany: 2006-06-26, 11:01   

Można też zrobić modyfikator - tyle dodajemy do wyniku testu przełamania strachu, jaki mamy Krąg ;-)

A co do posiadania czaru. Ja robię tak, że w obrębie własnej Dyscypliny, wszyscy magowie mają ogólną wiedzę o zaklęciach wszystkich kręgów. Więc jeśli nawet mag nie poznał dokładnie wzorca zaklęcia (nie przepisał go do własnej księgi, studiując jego szczegóły), to i tak z grubsza się orientuje jakie zaklęcie rzuca adept jego ścieżki.

pozdrawiam
Gerion
_________________
Moja wikipedia ED,
 
 
 
Vasquez21 
Administrator


Dołączył: 19 Maj 2006
Posty: 337
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2006-06-26, 11:58   

Gerion napisał/a:
Można też zrobić modyfikator - tyle dodajemy do wyniku testu przełamania strachu, jaki mamy Krąg ;-)

Ano można... i chyba nawet lepiej się to sprawdzi.

Gerion napisał/a:
A co do posiadania czaru. Ja robię tak, że w obrębie własnej Dyscypliny, wszyscy magowie mają ogólną wiedzę o zaklęciach wszystkich kręgów. Więc jeśli nawet mag nie poznał dokładnie wzorca zaklęcia (nie przepisał go do własnej księgi, studiując jego szczegóły), to i tak z grubsza się orientuje jakie zaklęcie rzuca adept jego ścieżki.

no właśnie z grubsza... ale skoro dany ksenomanta nigdy nie widział jak dany czar "wygląda" nie może mieć pewności czy ma rzeczywiście z tym czarem doczynienia.
 
 
 
mystic 
Czeladnik VII Kręgu
Emeryt


Wiek: 114
Dołączył: 27 Maj 2006
Posty: 882
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2006-06-26, 23:43   

Gerion napisał/a:

A co do posiadania czaru. Ja robię tak, że w obrębie własnej Dyscypliny, wszyscy magowie mają ogólną wiedzę o zaklęciach wszystkich kręgów. Więc jeśli nawet mag nie poznał dokładnie wzorca zaklęcia (nie przepisał go do własnej księgi, studiując jego szczegóły), to i tak z grubsza się orientuje jakie zaklęcie rzuca adept jego ścieżki.


Czy ja wiem, przeciez dosc latwo mozna stworzyc wlasne unikalne zaklecie. O takim bedzie raczej ciezko sie dowiedziec czegos. To jest znane wiec ok, ale zeby tak generalizowac :)
 
 
Gerion 
Opiekun IX Kręgu
Troll Warrior


Wiek: 51
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 1091
Skąd: Poznaďż˝
Wysłany: 2006-06-27, 00:13   

mystic napisał/a:
Czy ja wiem, przeciez dosc latwo mozna stworzyc wlasne unikalne zaklecie


Czyżby? Rozwiń Grzesiu, bo mi się jednak wydaje, że sprawa wcale nie jest prosta. Przynajmniej poniżej statusu Journeyman (Czeladnik).

Jeśli mag zna rozwinięcia (knack) indywidualne zaklęcia, to jedynie co może zrobić, to "udziwnić" (no dobra, dodać szczypty własnego ego) efekty znanego powszechnie zaklęcia.
Ale wzorzec, jakiego schemat tkwi w jego księdze czarów, będzie identyczny jak schematy u tysięcy innych adeptów tej samej ścieżki.

A nawet, niechyb i stworzył jakąś wariację na temat znanego zaklęcia. Zwykle podglądając księgę w astralu, inny mag wyraźnie (no, zależnie od sukcesu) widzi osadzone schematy wzorców. Szybko skuma na bazie czego konkurencyjny mag stworzył sobie zaklęcie.

Do tej pory tylko w jednej powieści spotkałem się z fajnym patentem na zabezpieczenie księgi zaklęć, tak by nie jej astralne badanie źle się kończyło dla badającego. Szkoda, że to inwencja autora a nie reguły gry ;-)

pozdrawiam
Gerion
_________________
Moja wikipedia ED,
 
 
 
Aldrin 
Nowicjusz

Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 4
Skąd: Radom
Wysłany: 2009-05-25, 13:57   

Mam pytanie dotyczące efektów czaru. W opisie [ED1] jest napisane, że K. może straszyć przeciwników na których patrzy. Czy to nie jest trochę dziwne/ Raczej chyba powinno być: tych którzy widzą K.? Druga kwestia. Czy można straszyć "selektywnie"? Czy też będąc w drużynie lepiej nie rzucać tego czaru, żeby nie uciekli BG?

Pozdrawiam
Aldrin
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2009-05-25, 17:53   

Aldrin napisał/a:
W opisie [ED1] jest napisane, że K. może straszyć przeciwników na których patrzy.

Wersja Classic: Co rundę mag może wybrać ofiarę i wykonać test efektu. Mag musi świadomie skierować swój wzrok na ofiarę, co nie wymaga poświęcenia akcji, ani koncentracji.
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
mystic 
Czeladnik VII Kręgu
Emeryt


Wiek: 114
Dołączył: 27 Maj 2006
Posty: 882
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2009-05-25, 19:04   

Dlaczego dziwne, może dopiero jak zajrzysz w oczy śmierci ogarnia cię strach. Ono samo w sobie jest selektywne, bo ksenomanta decyduje na kogo patrzy.
 
 
Piotrek 
Czeladnik VIII Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 24 Cze 2008
Posty: 379
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-05-25, 21:06   

No chłopki mają rację, tak działa to zaklęcie :mrgreen:
Ale od waszych ustaleń zależy, czy nie chcecie go zmienić (osłabić). To jest niesamowicie potężny czar, my np. go zmieniliśmy, bo jest jednym z zaklęć które robią z ksenomanty jednoosobową armię.
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2009-05-25, 21:18   

Silny to dopiero jest Zew rogu z 4 kręgu iluzjonisty, który pozwala przy dobrym wyniku na przekonanie [poziom rzucania czarów] osób do tego by popełniły seppuku.

Przepraszam za offtopic

Wracając do Oblicza śmierci. To według mnie obie strony powinny na siebie patrzeć. I Ksenomanta i ofiara. Przynajmniej tak by to wynikało z tego co znajduje się na końcu opisu czaru w EDC.

"Once out of sight of the magician, the target may act normally; however, if he sees the magician again he will react in fear until he makes a succesful Willpower Test or the Spell Ends."

Zaklęcie, jak wspomnieli koledzy, jest selektywne. Pod jego mocą Ksenomanta co rundę może wybrać sobie osobę, którą chce przerazić. Nie wymaga to akcji, więc w czasie trwania zaklęcia Ksenomanta może robić też inne rzeczy, jak rzucanie innych czarów.
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template junglebook v 0.2 modified by Nasedo