Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Sethariel
2008-12-25, 22:31
Kręgi NPC
Autor Wiadomość
Dziewic 
Opiekun IX Kręgu


Wiek: 37
Dołączył: 02 Sie 2007
Posty: 925
Skąd: Iława/Gdańsk
Wysłany: 2008-09-04, 21:52   Kręgi NPC

Trochę się wahałem czy zakładać temat, żeby uzyskać odpowiedź na to pytanie, ale to chyba jedyne rozsądne rozwiązanie, choć trochę może zaśmiecić forum...

Jak myślicie, w jakim tempie rosną NPC kręgi? Jeden na rok? Szybciej, wolniej?
Chodzi mi zwłaszcza o ważnych NPCów, jak Ci z Księgi Mistrza Gry, np. Neden czy Miedzianooki.
A co z najważniejszymi NPCami - czy kręgi Valurusa, Alachi albo Ulha rosną? W jakim tępie?
 
 
mystic 
Czeladnik VII Kręgu
Emeryt


Wiek: 114
Dołączył: 27 Maj 2006
Posty: 882
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2008-09-04, 22:54   

Na pewno nie jeden na rok, przecież im wyżej tym trudniej. To zależy od różnych czynników :) Co do wielkich to pewnie i też urosną. A po co ci to? Nie możesz po prostu se założyć, że jest na wyższym kegu?

P.S. Tempie.
 
 
Dziewic 
Opiekun IX Kręgu


Wiek: 37
Dołączył: 02 Sie 2007
Posty: 925
Skąd: Iława/Gdańsk
Wysłany: 2008-09-05, 12:51   

Statsy są podane zazwyczaj na rok 1506-1509 TH (zależnie od dodatku), a mnie interesuje jakie były we wcześniejszych latach (zacząłem moją kampanię przed 1506 TH i chcę mniej więcej wiedzieć jakie mieli wtedy i jak im rosną)
 
 
Gerion 
Opiekun IX Kręgu
Troll Warrior


Wiek: 51
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 1091
Skąd: Poznaďż˝
Wysłany: 2008-09-05, 14:12   

Żeby sobie mniej więcej policzyć możesz "na czuja" użyć kilku metod.

W Classicu masz tabelkę Experienced Character Table. Pokazuje ona ile mnie więcej punktów legend musi zgromadzić adept, żeby awansować na dany krąg. Ta liczba zawiera przybliżoną ilość potrzebną na podniesienie talentów na wymagany poziom, na zakup karmy, na podniesienie atrybutów (Cech), utkanie wątków, zakup czarów itp.

Warto wspomóc się danymi z Systemu Czasu Wolnego, gdzie istnieje pojęcie "dziennych punktów legend":
Cytat:

1.4. Dzienne punkty legendy
Ludzie zyskuja˛ doswiadczenie w najrózniejszych sytuacjach. Według reguł gry Przebudzenie Ziemi postaci sa˛wynagradzane punktami legendy za walke˛ z

plugawymi
potworami, zdobywanie starozytnych, czasem magicznych skarbów oraz heroiczne postepowanie. (...)Wszyscy bohaterowie otrzymuja˛ bowiem 5 punktów
legend dziennie po prostu za to, ze zyja˛. Rocznie daje to 1825 punktów, wliczajac pięć dni Święta Ziemi pomiedzy Gahmilem a Raquasem. Jest to wystarczajaco duzo, aby wykupic pierwszy lub drugi poziom kilku talentów lub umiejetnosci, ale zbyt mało aby przekroczyc czwarty.
(...)Dla adeptów te dodatkowe punkty dolicza sie do tego, co normalnie otrzymuja oni w trakcie trwania przygód. Mistrz gry moze na przykład zadecydowac, aby nie-adepci otrzymywali połowe tej liczby punktów, ale tak czy inaczej mechanizm ten jest uzyteczny przy tworzeniu NPCów.


Skoro 1825 pkt legend (teoretycznie) rocznie przysługuje adeptowi, to można w przybliżeniu określić jaki czas zajęłoby takiemu "pasywnemu" adeptowi, osiągnięcie konkretnego kręgu, wedle wskazań Classica. Poniżej dane:

Krąg - - - Punkty legend - - - Czas pasywny
2 - - - 1,400 - - - 9,5 miesiąca
3 - - - 4,900 - - - 2,5 roku
4 - - - 11,400 - - - 6,2 lata
5 - - - 23,400 - - - 13 lat

Tak więc jak widać z powyższego przykładu, adept, nie robiąc wiele by zyskać sławę i rozgłos potrzebowałby kilku ładnych lat, by osiągnąć IV Krąg swej Dyscypliny.

Dlatego, aby bardziej urealnić powyższy system radzę zaprojektować to tak, że podczas roku adept uczestniczy w dwóch wyprawach (rzadko jak na BG ale dla NPCów niech będzie) i każda wyprawa to 5 x średnia pula legend przysługująca na danym kręgu (zakładam 1 wyprawa w pierwszym półroczu, 2 w kolejnym).

Poniższa tabela pokazuje:
krąg adepta,
ilość punktów legend jaką musi uzyskać by być na danym kręgu
ilość PL z przygód jakie go spotkają w ciągu roku
czas potrzebny by uzyskać wymaganą ilość PL (obliczony: zdobyte już PL + PL z czasu pasywnego + PL z przygód)
łączny czas potrzebny od inicjacji by stać się adeptem danego kręgu


Krąg - Wymagane PL - PL z przygód rocznie - czas do awansu - czas kumulatywnie
2 - - - 1,400 - - - 2,000 - - - 6 mc - - - 12 mc
3 - - - 4,900 - - - 3,500 - - - kolejne 8 mc - - - 1 rok 8 mc
4 - - - 11,400 - - - 4750 - - - kolejne 12 mc - - - 2 lata 8 mc
5 - - - 23,400 - - - 10,000 - - - kolejne 13 mc - - - 3 lata 9 mc
6 - - - 47,700 - - - 18,000 - - - kolejne 18 mc - - - 5 lat 3 mc
7 - - - 89,200 - - - 32,700 - - - kolejne 12 mc - - - 6 lat 3 mc
8 - - - 162,000 - - - 46,750 - - - kolejne 20 mc - - - 7 lat 9 mc
9 - - - 294,000 - - - 95,000 - - - kolejne 18 mc - - - 9 lat 3 mc
10 - - - 561,000 - - - 172,500 - - - kolejne 20 mc - - - 10 lat 11 mc
11 - - - 1,050,000 - - - 179,500 - - - kolejne 24 mc - - - 12 lat 11 mc
12 - - - 1,890,000 - - - 187,750 - - - kolejne 4,5 roku - - - 17 lat 5 mc
13 - - - 3,390,000 - - - 303,500 - - - kolejne 5 lat - - - 22,5 roku
14 - - - 6,430,000 - - - 436,500 - - - kolejne 7 lat - - - 30 lat
15 - - - 11,900,000 - - - 513,500 - - - kolejne 11 lat - - - 41 lat



Pomogło? :)
_________________
Moja wikipedia ED,
Ostatnio zmieniony przez Gerion 2008-09-05, 14:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Dziewic 
Opiekun IX Kręgu


Wiek: 37
Dołączył: 02 Sie 2007
Posty: 925
Skąd: Iława/Gdańsk
Wysłany: 2008-09-05, 15:24   

A pomogło, dzięki, dzięki. Choć myślę, że trzeba to jeszcze uwzględnić rasowo, tzn. powiązać ze średnią długością życia rasy - bo inaczej po Barsawii chodziłoby pełno XV-kręgowych elfów i obsydian :-P

Ale ogólnie przyda się bardzo, bo chcę poznać moich BG z ważnymi dla settingu NPCami, kiedy Ci są jeszcze mniej "pakerni" i nie tak ważni :-P
 
 
Cryingorc 
Czeladnik VII Kręgu


Wiek: 39
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 851
Skąd: Włocławek/Olsztyn
Wysłany: 2008-09-05, 15:39   

Elfom często po ósmym kręgu kasują się zdolności, a obsydianie i wietrzniaki - tych nie ma wiele.
_________________
Jestem Prawem - Chaosem, Przeznaczeniem - Losem.
Jestem Pasją - Horrorem, Przebudzeniem - Pogromem.
Wasze życia w Mych rękach... i nieszczęsnej k8.
 
 
 
mystic 
Czeladnik VII Kręgu
Emeryt


Wiek: 114
Dołączył: 27 Maj 2006
Posty: 882
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2008-09-05, 18:50   

Poza tym panuje duża śmiertelność zwłaszcza wśród czynnych adeptów.
P.S. Właśnie przypomniała mi się Tabela z Krainy goblinów i umiejętności typu: mordowanie elfów, znęcanie się nad elfami, wbijanie elfów na pal itp. :)
 
 
Dziewic 
Opiekun IX Kręgu


Wiek: 37
Dołączył: 02 Sie 2007
Posty: 925
Skąd: Iława/Gdańsk
Wysłany: 2008-09-05, 20:18   

:mrgreen:
 
 
Cryingorc 
Czeladnik VII Kręgu


Wiek: 39
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 851
Skąd: Włocławek/Olsztyn
Wysłany: 2008-09-05, 22:01   

Mystic, bardzo słuszna uwaga.
No i ta niezapomniana, słynna profesja - morderca elfich paralityków ;]
_________________
Jestem Prawem - Chaosem, Przeznaczeniem - Losem.
Jestem Pasją - Horrorem, Przebudzeniem - Pogromem.
Wasze życia w Mych rękach... i nieszczęsnej k8.
 
 
 
mystic 
Czeladnik VII Kręgu
Emeryt


Wiek: 114
Dołączył: 27 Maj 2006
Posty: 882
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2008-09-05, 22:02   

Schodzimy strasznie na offtop, ale to zdajsie była ksywa jakiegoś czytelnika, który pisał kontrowersyjne listy :)
Ostatnio zmieniony przez mystic 2008-09-05, 22:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2008-09-05, 23:19   

Tak swoją drogą, ja NPC-om towarzyszącym w przygodzie bohaterom graczy przyznaję punkty legend...

Dziewic napisał/a:
A co z najważniejszymi NPCami - czy kręgi Valurusa, Alachi albo Ulha rosną? W jakim tępie?


Varulusowi już raczej nic nie urośnie... No może poza Nedenem ;-)
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2008-09-05, 23:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Habib 
Opiekun IX Kręgu
Smok Karatenga


Wiek: 40
Dołączył: 22 Paź 2006
Posty: 1005
Skąd: Czďż˝stochowa
Wysłany: 2008-09-05, 23:48   

Cytat:
Tak swoją drogą, ja NPC-om towarzyszącym w przygodzie bohaterom graczy przyznaję punkty legend...

So do I.

A ciut z innej beczki. A co robicie, gdy jeden z graczy nagle nie zjawia się na sesji, a jest to kontynuacja przygody z poprzedniej i nijak nie można nagle wytłumaczyć zniknięcie bohatera? Przyznajecie takiemu zenpecowanemu na jedną sesję punkty normalnie, czy pomniejszacie je o udział w tej sesji?

Pozdrawiam
_________________
Habibsite.pl
 
 
Cryingorc 
Czeladnik VII Kręgu


Wiek: 39
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 851
Skąd: Włocławek/Olsztyn
Wysłany: 2008-09-06, 00:11   

Ja BNom przyznaję PL ale w ilości zwykle mniejszej od średniej. Bohaterom graczy, których nie m na sesji również przyznaję pewną ilość PL, w zalezności od tego, jaki był udział ich postaci jako BN w przygodzie. Zwykle są to marginalne wartości, od 10 do 30 % tego, co zyskuje reszta.
_________________
Jestem Prawem - Chaosem, Przeznaczeniem - Losem.
Jestem Pasją - Horrorem, Przebudzeniem - Pogromem.
Wasze życia w Mych rękach... i nieszczęsnej k8.
 
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2008-09-10, 01:02   

Albo bohatera jakoś się na czas przygody eliminuje (są naprawdę różne sposoby). Lub też za zgodą gracza, sam, będąc cały czas MG, prowadzę jego postać. PL przyznaję wtedy normalnie, oprócz puli za odgrywanie i heroizm. Jeśli bohater został wyeliminowany, wtedy PL nie ma (nie było go podczas przygody, więc nie ma podstaw do przyznania bohaterowi PL)
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
 
 
 
Habib 
Opiekun IX Kręgu
Smok Karatenga


Wiek: 40
Dołączył: 22 Paź 2006
Posty: 1005
Skąd: Czďż˝stochowa
Wysłany: 2008-09-13, 00:59   

Gerion napisał/a:
Warto wspomóc się danymi z Systemu Czasu Wolnego, gdzie istnieje pojęcie "dziennych punktów legend"

Gerion napisał/a:
Skoro 1825 pkt legend (teoretycznie) rocznie przysługuje adeptowi, to można w przybliżeniu określić jaki czas zajęłoby takiemu "pasywnemu" adeptowi, osiągnięcie konkretnego kręgu, wedle wskazań Classica. Poniżej dane:

Krąg - - - Punkty legend - - - Czas pasywny
2 - - - 1,400 - - - 9,5 miesiąca
3 - - - 4,900 - - - 2,5 roku
4 - - - 11,400 - - - 6,2 lata
5 - - - 23,400 - - - 13 lat

A tak to, Gerionie (i inni MG), stosujesz się do tych reguł?
Bo j to tak nie do końca. Nie przyznaję Punktów Legend za "nic nierobienie". Ten SCW to dla mnie trochę abstrakcja, a to dlatego, że (biorąc przykład od moich graczy), to chcieliby takie punkty właściwie za nic. A dokładniej to za leżenie do góry brzuchem. A to właściwie jak dla mnie powinno być, za jakieś ćwiczenia, pracę, za cokolwiek co wymaga jakiejś pracy.

Ja to czasem robię tak, że mówię po prostu graczowi, co może sobie za free podnieść. Głównie to tyczy się umiejętności, którą jakoś tam szlifuje. Nie biorę np. za to PLów.

Pzdro
_________________
Habibsite.pl
 
 
mystic 
Czeladnik VII Kręgu
Emeryt


Wiek: 114
Dołączył: 27 Maj 2006
Posty: 882
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2008-09-13, 13:46   

Ja swego czasu dawalem jak robiłem dłuższe przerwy między sesjami (chodzi o czas wolny dla bohaterów). Są to niewielkie wartości, tak że nie zaburzają w żaden sposób równowagi między aktywnym uczestnictwem w sesji a "życiem codziennym" bohaterów. A jako że nie należę do MG, którzy dają bardzo dużo PL, to i gracze mieli na jakiś tam talent czy umiejętność na niski poziom. Taki mały bonus za wyrzucanie tej kasy na koszty utrzymania :)
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2008-09-13, 14:02   

Habib napisał/a:
Nie przyznaję Punktów Legend za "nic nierobienie". Ten SCW to dla mnie trochę abstrakcja, a to dlatego, że (biorąc przykład od moich graczy), to chcieliby takie punkty właściwie za nic. A dokładniej to za leżenie do góry brzuchem. A to właściwie jak dla mnie powinno być, za jakieś ćwiczenia, pracę, za cokolwiek co wymaga jakiejś pracy.

My stosujemy SCW, jednakże wygląda to trochę inaczej. Dostajemy PD za tzw. 'downtime', czas między i w trakcie sesji w którym nie jesteśmy w trakcie przygody, ale coś jednak robimy - np. prowadzimy badania, paramy się alchemią, ćwiczymy, trenujemy, prowadzimy gildię, itp. W końcu postaci czegoś w ten sposób się uczą. I jak na razie to działa, zdobyte dzięki temu PL przeznaczane są raczej na umiejętności, ze względu na ich niewielką ilość. Równowaga zostaje zachowana, a my nie musimy rezygnować z kosztownego podnoszenia talentów na rzecz rzadko wykorzystywanych, a przydatny.
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
Gerion 
Opiekun IX Kręgu
Troll Warrior


Wiek: 51
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 1091
Skąd: Poznaďż˝
Wysłany: 2008-09-15, 09:34   

Habib napisał/a:
A tak to, Gerionie (i inni MG), stosujesz się do tych reguł?


Tak mniej więcej. Ja ostatnio tak prowadzę, że praktycznie nie ma przerw (downtime) między okresami rozgrywanymi na sesjach, więc nie przyznaję PL, ale też nie odliczam kasy na utrzymanie.

Generalnie SCW jest dobre do "przyspieszania" życia w świecie gry, i jednoczesnej kontroli MG nad tym, wszystkim.

pozdrawiam
Gerion
_________________
Moja wikipedia ED,
 
 
 
Habib 
Opiekun IX Kręgu
Smok Karatenga


Wiek: 40
Dołączył: 22 Paź 2006
Posty: 1005
Skąd: Czďż˝stochowa
Wysłany: 2008-09-29, 19:26   

Gerion napisał/a:
Krąg - - - Punkty legend - - - Czas pasywny
2 - - - 1,400 - - - 9,5 miesiąca
3 - - - 4,900 - - - 2,5 roku
4 - - - 11,400 - - - 6,2 lata
5 - - - 23,400 - - - 13 lat


Ciekawe ile według SCW zajęłoby awans na 15 krąg. ;]

Tutaj, zajęcie 5 kręgu, zajmuje coś około 23 lat. A według drugiej zasady, którą podał Gerion
Gerion napisał/a:
Krąg - Wymagane PL - PL z przygód rocznie - czas do awansu - czas kumulatywnie
2 - - - 1,400 - - - 2,000 - - - 6 mc - - - 12 mc
3 - - - 4,900 - - - 3,500 - - - kolejne 8 mc - - - 1 rok 8 mc
4 - - - 11,400 - - - 4750 - - - kolejne 12 mc - - - 2 lata 8 mc
5 - - - 23,400 - - - 10,000 - - - kolejne 13 mc - - - 3 lata 9 mc
6 - - - 47,700 - - - 18,000 - - - kolejne 18 mc - - - 5 lat 3 mc
7 - - - 89,200 - - - 32,700 - - - kolejne 12 mc - - - 6 lat 3 mc
8 - - - 162,000 - - - 46,750 - - - kolejne 20 mc - - - 7 lat 9 mc
9 - - - 294,000 - - - 95,000 - - - kolejne 18 mc - - - 9 lat 3 mc
10 - - - 561,000 - - - 172,500 - - - kolejne 20 mc - - - 10 lat 11 mc
11 - - - 1,050,000 - - - 179,500 - - - kolejne 24 mc - - - 12 lat 11 mc
12 - - - 1,890,000 - - - 187,750 - - - kolejne 4,5 roku - - - 17 lat 5 mc
13 - - - 3,390,000 - - - 303,500 - - - kolejne 5 lat - - - 22,5 roku
14 - - - 6,430,000 - - - 436,500 - - - kolejne 7 lat - - - 30 lat
15 - - - 11,900,000 - - - 513,500 - - - kolejne 11 lat - - - 41 lat

to, osiągnięcie 15 kręgu, zajmuje około 170 lat. Trochę dużo jak na orka. ;] I aż dziwne, że tak mało obsydian jest na wysokich kręgach. Ale im się wszak nie spieszy.

Pozdrawiam
_________________
Habibsite.pl
 
 
Gerion 
Opiekun IX Kręgu
Troll Warrior


Wiek: 51
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 1091
Skąd: Poznaďż˝
Wysłany: 2008-09-29, 23:34   

Habib napisał/a:
o, osiągnięcie 15 kręgu, zajmuje około 170 lat.


Habib, kochany - ostatnia rubryka to czas kumulatywnie ....
Czyli czas I - XV Krąg to nie 170 lat, a właśnie 41 .....

pozdrawiam
Gerion
_________________
Moja wikipedia ED,
 
 
 
Habib 
Opiekun IX Kręgu
Smok Karatenga


Wiek: 40
Dołączył: 22 Paź 2006
Posty: 1005
Skąd: Czďż˝stochowa
Wysłany: 2008-09-29, 23:58   

A fakt. Mój błąd.
To teraz zakładając, że z graczami będę często grał i, powiedzmy, że jeden rok w świecie gry będzie upływał, tak jak jeden rok w normalnym świecie... to tylko 41 lat grania przed nami. Skończymy przed siedemdziesiątką... a wtedy to na emeryturę. :shock:

Pzdro
_________________
Habibsite.pl
 
 
sirserafin 
Czeladnik VII Kręgu
Human Archer


Wiek: 39
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 610
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2008-09-30, 13:44   

Habib kochany (że zacytuję Geriona... ;-P)

a co ze Wszechstronnością, umiejętnościami, wątkami i... drugą dyscypliną? A jak ktoś elfa wybierze to już w ogóle... 100 lat może nie starczyć :-D
_________________
W szkole, kiedy kumple zażywali narkotyki, ja wierzyłem w sprawiedliwość i uczciwość polityki...
 
 
 
Vir-Ven 
Nowicjusz
Ksenomanta


Wiek: 38
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 22
Skąd: Miasto Bólu
Wysłany: 2009-04-15, 22:41   

Jak dla mnie SCW jest troszkę zrypane i gdybym miał go używać to musiałbym to ciut zmodyfikować. Tabela jest dobra ale uznaje jedynie minimalne wymagania. Na szybko oczywiście jest przydatna i sobie ją z chęcią skopiuje. Teraz pytanie. Poznajemy jego mościa wcześniej jest np na kręgu 4 a nie na 7. A co z jego umiejętnościami??? Moim zdaniem przy takiego typu sprawach trzeba by dłużej posiedzieć nad daną postacią. Jeżeli chodzi o NPC które są przy graczach to daje im pkt. Oczywiście minimalną pulę choć są wyjątki kiedy Enpecet uratował BG życie lub coś tam mu się udało ciekawszego.

Ja bym jeszcze z jednym pytaniem wyskoczył przy tym temacie. Może to już za wielki offtop ale niech tam.

Kieruję je do MG. Czy macie tak, że podczas robionych przygód wprowadzacie postać którą podróżujecie z BG? Taka wasza niby postać.

ADMIN: Temat wprowadzania własnej postaci MG w roli NPC przeniesiony do tematu http://earthdawn.pl/phpBB...php?p=1811#1811
_________________
Wszyscy jesteśmy tylko...ludźmi
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2009-04-15, 23:33, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2009-04-16, 12:30   

Jak dla mnie sprawa jest prosta - im bardziej legendarny jest BN, tym wyższy ma krąg i tym szybciej rośnie w siłę (i Punkty Legend). Jeśli zaś chodzi o mniej heroicznych BNów, to w moim przypadku zależy to od... Atrybutów.
Jeśli mają wysoką Percepcję, łatwo się uczą nowych rzeczy - szczególnie umiejętności wiedzy. Jeśli mają wysoką Charyzmę, łatwo im przekonać kogoś, by podzielili się wiedzą. A wysoka Siła Woli pomaga w nauce poprzez czystą determinację i upór.
Postaci o wysokiej Sile Fizycznej łatwiej radzą sobie z typowo sprawnościowymi czynnościami. Podobnie jak ci, którzy mogą pochwalić się wysoką Zręcznością - oni szybko uczą się odpowiednich ruchów, sztuczek i manewrów. Zaś wyjątkowo Żywotni mogą ćwiczyć do upadłego, nadrabiając zaległości samym czasem treningu.
Nalezy też brać pod uwagę pochodzenie i rasę BNa. T'skrangi z Wężowej na pewno będą świetnie Pływać i nawet ci nie będący marynarzami co nieco się nauczą z ich fachu. Trolle mają smykałkę do walki, szczególnie że ich kultura stawia ją na wysokiej pozycji. Elfy i krasnoludy mają kulturowo uwarunkowane talenty (takie zwykłe, niemagiczne) do sztuki i rzemiosła. Ttp. Itd.

Mieszkańcy rolniczych okolic będą potrafili zajmować się zwierzętami i rzemiosłem. Mieszczanie z pewnością będą potrafili się targować i zapewne znają co najmniej jeden język poza własnym i/lub krasnoludzkim. No a mieszkańcy leśnych okolic będą potrafili przetrwać w głuszy i upolować coś jadalnego...
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template junglebook v 0.2 modified by Nasedo