Poprzedni temat :: Następny temat
Czary Nazwane rzucone na postacie
Autor Wiadomość
Puenta 
Nowicjusz
Stoneclaw Sky Raider


Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 24
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-01-10, 01:42   Czary Nazwane rzucone na postacie

Taka sprawa mnie interesuje. Jak widzicie wrzucanie na siebie dziesiątek czarów nazwanych, które zwiększają możliwości postaci? Jakoś wg mnie psuje to klimat sesji i utrudnia ich prowadzenie, kiedy w mojej drużynie bohaterowie zaczynają mieć powiększoną na stałe karmę, na broni ostrze burzy, powiększone obrony itp... Oczywiście tylko te czasry, które nie mają efektów ubocznych, ale zawsze...

Czy Wy też pozwalacie graczom / u Was się pozwala na takie ingerencje. Wymyśliłem już co najmniej jeden sposób ukarania ich za coś takiego, ale w końcu nie będę nic na siłę robić. Faktem imho jest, że za duże nagromadzenie takich bajerów wypacza rozgrywkę. Np. stały bonus do testów związanych z równowagą, plus możliwość wykorzystania karmy na 10 stopniu...


Będę wdzięczny za przemyślenia!
_________________
Jak sobie warty wystawisz, tak się wyśpisz...
 
 
Muscat 
Uczeń II Kręgu
M. Kłopotliwa


Dołączyła: 29 Gru 2008
Posty: 45
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2009-01-10, 06:44   

Zaproponuj swoim graczom, żeby zmienili system na D&D :evil:
 
 
 
lord.owca 
Czeladnik V Kręgu
Zagubiony


Wiek: 39
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 152
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-01-10, 08:15   

Jak już są na tych 9-8 kręgach to co się dziwić. System daje takie możliwości to je wykorzystują. Nie wolno karać graczy za to. Tylko też trzeba zmienić skale wyzwań dla nich oraz rodzaj ich. Na przykład więcej intryg i zagadek, propozycje objęcia stanowisk itp.
_________________
inkscape-tutorial.pl portfolio.dnginfo.pl
 
 
Gerion 
Opiekun IX Kręgu
Troll Warrior


Wiek: 51
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 1091
Skąd: Poznaďż˝
Wysłany: 2009-01-10, 08:35   

Pamietaj też o zasadzie trzech... Rzucone zaklęcie nazwane jest właśnie jedym z trzech takich źródeł i czasem może się okazać, że miesiące spędzone na badaniach nad wątkowym przedmiotem idą na marne, bo...jego moce dublują działające Zaklęcie nazwane i nie mogą w żadem sposób pomóc bohaterowi...ot, złośliwość losu
_________________
Moja wikipedia ED,
 
 
 
mystic 
Czeladnik VII Kręgu
Emeryt


Wiek: 114
Dołączył: 27 Maj 2006
Posty: 882
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2009-01-10, 08:40   

A magii krwi nie stosujesz przy rzucaniu zaklec nazwanych? Poza tym jakiś zaciekły przeciwnik mag może im to rozpleść.
Ostatnio zmieniony przez mystic 2009-01-10, 08:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2009-01-10, 09:04   

mystic napisał/a:
A magii krwi nie stosujesz przy rzucaniu zaklec nazwanych? Poza tym jakiś zaciekły przeciwnik mag może im to rozpleść.


Stosujesz... Dostajesz obrażenia równe kręgowi rzucane czaru oraz ranę krwi... Poza tym płacisz Punkty Legend w wysokości zależnej od kręgu czaru.
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
 
 
 
mystic 
Czeladnik VII Kręgu
Emeryt


Wiek: 114
Dołączył: 27 Maj 2006
Posty: 882
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2009-01-10, 10:38   

Bardziej mi chodziło o twórcę wątku :)
Ostatnio zmieniony przez Sethariel 2009-01-10, 14:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Puenta 
Nowicjusz
Stoneclaw Sky Raider


Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 24
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-01-23, 18:06   

Według zasad Clasicowych z tą magią krwi to nie problem - leczy się ranę dosyć łatwo. A z rozplataniem to już gorzej - trzeba znać tajnik zaklęcia. Na ogół to tylko jego Nazwa. Tyle, że tą zna jedynie mag i osoba, na którą rzucono czar. Nic to...
_________________
Jak sobie warty wystawisz, tak się wyśpisz...
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2009-01-23, 20:45   

Puenta napisał/a:
Według zasad Clasicowych z tą magią krwi to nie problem - leczy się ranę dosyć łatwo. A z rozplataniem to już gorzej - trzeba znać tajnik zaklęcia. Na ogół to tylko jego Nazwa. Tyle, że tą zna jedynie mag i osoba, na którą rzucono czar. Nic to...

Owszem, ale są na to sposoby - można wiedzę wydobyć z umysłów tej dwójki, lub z zapisków maga (Czarodziej z pewnością miałby gdzieś zapisaną tak ważną informację), a poza tym są różne rodzaje magii wróżbiarskiej, które pozwalają poznać tak banalną informację jak imię...
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2009-01-23, 21:12   

Kot napisał/a:
Owszem, ale są na to sposoby - można wiedzę wydobyć z umysłów tej dwójki, lub z zapisków maga (Czarodziej z pewnością miałby gdzieś zapisaną tak ważną informację), a poza tym są różne rodzaje magii wróżbiarskiej, które pozwalają poznać tak banalną informację jak imię...


Można rzucić zaklęcie 5 kręgu Ksenomanty "Spiritual Guidance" i odbyć duchową podróż w poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie o imię zaklęcia...

Można popytać elfickich kart...

Poza tym moim zdaniem pozbycie się rany krwi aż tak łatwe nie jest, 24 na teście zdrowienia nawet z bonusem +8 wymaga 2 przerzutów przy średniej wartości żywotności... Chociaż jak Pasje i głosiciele sprzyjają to czasem może być nienajtrudniejsze ;-)
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
 
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2009-01-23, 21:16   

Sethariel napisał/a:
Poza tym moim zdaniem pozbycie się rany krwi aż tak łatwe nie jest, 24 na teście zdrowienia nawet z bonusem +8 wymaga 2 przerzutów przy średniej wartości żywotności...

A czasem premie się nie kumulują (chyba nie w przypadku eliksirów dających premię)? Właściwie, to najbardziej opłaca się takowe rany leczyć po zużyciu wszystkich testów zdrowienia - rzucamy 8/2k6 i dodamy premie z ew. zaklęć i efektów (a przynajmniej takie działanie wydaje mi się zgodne z zasadami... no, może trochę je naginające)
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
lord.owca 
Czeladnik V Kręgu
Zagubiony


Wiek: 39
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 152
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-01-23, 22:12   

Warunkiem chyba było posiadanie testu zdrowienia aby podejść do próby wyleczenia rany krwi.
_________________
inkscape-tutorial.pl portfolio.dnginfo.pl
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2009-01-23, 22:18   

lord.owca napisał/a:
Warunkiem chyba było posiadanie testu zdrowienia aby podejść do próby wyleczenia rany krwi.

Eliksir Leczenia takowy zapewnia, jeśli nie posiadasz...
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template junglebook v 0.2 modified by Nasedo