Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Sethariel
2008-12-26, 00:36
Zachowanie równowagi
Autor Wiadomość
Gerion 
Opiekun IX Kręgu
Troll Warrior


Wiek: 51
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 1091
Skąd: Poznaďż˝
Wysłany: 2008-01-07, 16:17   Zachowanie równowagi

Do testu Zachowania równowagi używamy stopnia Siły Fizycznej. Czy postać gracza (Wojownik) która może użyć karmy do testów Siły Fizycznej, może jej użyć również do testów Zachowania Równowagi?

Jak dla mnie nie, to są dwa różne testy mimo tej samej podstawy (atrybut Siła Fizyczna). Ale chciałbym się upewnić.

pozdrawiam
Gerion
_________________
Moja wikipedia ED,
Ostatnio zmieniony przez Gerion 2008-01-07, 20:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
mystic 
Czeladnik VII Kręgu
Emeryt


Wiek: 114
Dołączył: 27 Maj 2006
Posty: 882
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2008-01-07, 16:31   

Jasne że nie.
P.S. Chyba ci chodziło o Siłę fizyczną nie Woli? :)

ano rypnąłem się, Siła Fizyczna ofcourse
Ostatnio zmieniony przez Gerion 2008-01-07, 20:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2008-01-07, 18:32   

Ciekawa sprawa... Na pierwszy rzut oka powiedziałbym, że można... Ale po głębszej analizie muszę zgodzić się z Mysticiem. Nie można dodać karmy, bo test zachowania równowagi nie jest "Attribute-only Test". (str 64 Player's Compendium)

Z drugiej strony w wypadku testu zachowania równowagi nie wynikającego z walki bym już się zastanawiał, bo to już prawdopodobnie byłby "Attribute-only Test". Co ciekawsze talent zachowanie równowagi bez odpowiedniego rozwinięcia talentu byłby w tym wypadku nieadekwatny.
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
 
 
 
mystic 
Czeladnik VII Kręgu
Emeryt


Wiek: 114
Dołączył: 27 Maj 2006
Posty: 882
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2008-01-07, 18:50   

No jak nie ma talentu czy też umiejętności, to ostatecznie można się przychylić. Ale to już zależy od MG, czy woli bardziej bohaterskich bohaterów czy mniej.
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2008-01-08, 12:15   

Sethariel napisał/a:
Ciekawa sprawa... Na pierwszy rzut oka powiedziałbym, że można... Ale po głębszej analizie muszę zgodzić się z Mysticiem. Nie można dodać karmy, bo test zachowania równowagi nie jest "Attribute-only Test". (str 64 Player's Compendium)

No dobrze, ale w takim razie dlaczego Łucznik może używać karmy do Zręczności przy wspinaczce?

Gerion napisał/a:
może jej użyć również do testów Zachowania Równowagi?

Mam nadzieję, że chodzi o testy atrybutów domyślnych, a nie o dorzucanie karmy do talentów opartych na cesze. Chciałbym zauważyć, że w polskiej wersji podręcznika zapisane jest to następująco:
Cytat:
(...) do działań wymagających samej <cechy>(...)
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
Gerion 
Opiekun IX Kręgu
Troll Warrior


Wiek: 51
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 1091
Skąd: Poznaďż˝
Wysłany: 2008-01-08, 16:22   

Cytat:
No dobrze, ale w takim razie dlaczego Łucznik może używać karmy do Zręczności przy wspinaczce?


Dlatego że Wspinaczka istnieje jako "umiejętność domyślna" - testowana samym atrybutem Zręczność.



Swego czasu (ED1) wyjaśniano różnice między "attribute only test" (testowaniem czystej cechy) a testami mającymi określenia (jak np;. test zachowania równowagi, czy test inicjatywy - gdzie tak naprawdę mamy podstawę: czysta SF czy czysta Zręczność). Nie wiem jak to sensownie wytłumaczyć, ja czuję różnice w nomenklaturze.

WYchodzi na to że Karmę (jako bonus Dyscyplinarny) możemy dodawać do testów atrybutów używanych jako "umiejętności domyślne". Plus w innych wyjątkowych/określonych sytuacjach (jak niska magia, itp).



pozdrawiam
Gerion
_________________
Moja wikipedia ED,
Ostatnio zmieniony przez Gerion 2008-01-09, 11:40, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
mystic 
Czeladnik VII Kręgu
Emeryt


Wiek: 114
Dołączył: 27 Maj 2006
Posty: 882
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2008-01-09, 20:40   

Od strony mechaniki, jeśli nie masz talentów, to różnią się tylko nazwą :)
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2008-01-09, 22:26   

Jeżeli chodzi jeszcze o samo zachowanie równowagi, to polskie tłumaczenie może być też mylące. Po angielsku to jest Wound Balance co od razu wskazuje kiedy talentu używamy. Opis talentu jest już jednoznaczny.

Do testu obrażeń w walce wręcz (gdzie stopień obrażeń zależy od SF) też nie można dodać dyscyplinarnie karmy (no chyba, że ma się taką opcję na kręgu np. Wojownik na 8 kręgu)
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
 
 
 
mystic 
Czeladnik VII Kręgu
Emeryt


Wiek: 114
Dołączył: 27 Maj 2006
Posty: 882
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2008-01-09, 22:48   

A nie ma efektów np. zaklęć, które nie powodują ran a trzeba wykonać test zachowania równowagi?
Dawno się nei wgłębiałem, ale wydaje mi się że są takie sytacje, a jak są, to tłumaczenie jest dokładniejsze od oryginału :)
 
 
Sethariel 
Opiekun X Kręgu


Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 1861
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2008-01-10, 01:47   

:-)

Np. Podmuch powietrza (4 krąg Mistrza Żywiołów)

No samo polskie tłumaczenie opisu talentu też wskazuje na to, że talent używa się przy odniesieniu rany. Więcej jest napisane w rozdziale o walce w podpunkcie o testach Zachowania Równowagi, gdzie napisane jest także o sytuacjach innych niż odniesienie rany.

W sumie tak jak Gerion powiedział, karma do atrybutu tylko jeżeli testujemy dany atrybut lub bazująca na nim umiejętność domyślną. Wszelkie inne testy oparte o dany atrybut, a nie testujące go bezpośrednio nie podlegają "dokarmianiu". W ten sposób wszelkie bonusy karmy do obrażeń, do testów Zdrowienia nie miałyby sensu, jeżeli wcześniej np. dostawalibyśmy karmę do żywotności czy siły fizycznej (a tak jest np. z wojownikiem, na 6 kręgu karma do siły na 8 kręgu karma do obrażeń walki wręcz)

Jest to jednak moim zdaniem sprawa dla RedBricka do zastanowienia przed 3 edycją...
_________________
Wojciech 'Sethariel' Żółtański
Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
 
 
 
Kot 
Opiekun IX Kręgu
Wędrowiec


Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 1329
Skąd: zadupie pomniejsze
Wysłany: 2008-01-11, 12:16   

Sethariel napisał/a:
No samo polskie tłumaczenie opisu talentu też wskazuje na to, że talent używa się przy odniesieniu rany. Więcej jest napisane w rozdziale o walce w podpunkcie o testach Zachowania Równowagi, gdzie napisane jest także o sytuacjach innych niż odniesienie rany.

To jeden z elementów, któe mnie osobiście irytowały. Niby talent się nadaje do odpowiednich testów, ale jednak w wielu sytuacjach powinno się używać Zręczności, zamiast siły.
_________________
Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template junglebook v 0.2 modified by Nasedo