Zastanawialem sie nad wprowadzeniem czegos takiego juz od dawna. Nie chodzi mi o zadne zmiany a'la 2ed, a jedynie o dodanie do mechaniki czegos, co pozwalaloby postaci walczyc o wiele sprawniej konkretnym typem oreza...
Ma ktos pomysl na takie rozwiazanie?
_________________ Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
Najprostrzy sposób to dodatni i ujemny modyfikator do testów Broni Białej (najwygodniej dodawać /odejmować od rezultatu testu talentu/umiejętności stałą wartość).
Jeśli np. fechtmistrz walczy mieczem ćwiczy się w posługiwaniu mieczem długim wykuwanym przez t'skrangów, to do wyniku testu dodajesz 2/3/5 ( w zależnosci jak posunął się w specjalizacji), a do innych broni ujemny wynik do testu -1/-2/-3
_________________ Life is brutal, even in heroic fantasy
Ostatnio zmieniony przez abishai 2007-09-17, 23:27, w całości zmieniany 1 raz
Jeśli np. fechtmistrz walczy mieczem ćwiczy się w posługiwaniu mieczem długim wykuwanym przez t'skrangów, to do wyniku testu dodajesz 2/3/5 ( w zależnosci jak posunął się w specjalizacji), a do innych broni ujemny wynik do testu -1/-2/-3
Widzisz, nie o to mi chodzilo... Poslugiwanie sie roznymi rodzajami mieczy nie bardzo sie kwalifikuje, poniewaz tak wlasciwie, to roznice sa niewielkie. W przypadku mieczy wchodza w gre raczej style walki... A tym bardziej minusy nie wchodza w gre, poniewaz Adepci wykorzystuja magie, pozwalajaca im walczyc kazdym rodzajem broni, bez wyjatku. Dlatego wlasnie odpadaja "normalne" metody specjalizacji.
Wlasnie. W wolnym, niestety bardzo niewielkim, czasie zastanawialem sie nad ta kwestia i wpadlem na rozwiazanie... Style walki roznymi rodzjami broni jako Rozwiniecia. A konkretnie:
-Wojownik, jako wszechstronna maszyna wojenna otrzymywalby szeroka game stylkow dla wszelkiego rodzaju broni. Np. osobny dla mieczy, osobny dla toporow, mlotow, wloczni, itp., a ich dzialanie byloby prozaiczne - dawalyby premie do testow ataku.
Oczywiscie, moznaby mnozyc roznego rodzaju style dajace rozne efekty, ale nie wiem, czy ma to sens. Zwykle BG specjalizuja sie w broni, poniewaz im sie podoba i jest funkcjonalna...
-Fechtmistrz posiadalby mniejszy wahlarz stylow, wlasnie odwolujacy sie do roznych rodzajow ostrzy - osobny dla zwyklych mieczy, osobny dla rapierow, palaszy, czy szabel. Wypadaloby tez stworzyc style rasowe, czy lokalne. W tym przypadku poza klasycznym bonustem do ataku potrzebne bylyby style promujace konkretne talenty i opcje walki, podobnie jak w przypadku znanego wam zapewne 7th Sea.
-Zbrojmistrz powinien dzialac wrecz odwrotnie. Poza klasycznymi specjalizacjami powinien otrzymywac premie ze stylu walki przeciwko wrogom uzbrojonym w konkretny rodzaj oreza, czy walczacym w konkretny sposob. W koncu znajomosc oreza pozwala mu na takie rozeznanie.
A co do wymagan, to dla stylow walki bylyby troche wieksze - poza odpowiednim poziomem talentu Bron biala potrzebny bylby tez okreslony poziom innych talentow, ktore wchodza w gre.
Przykladowo, jesli t'skrang Fechtmistrz uczy sie stylu T'skrangow, polegajacego na zadawaniu zdradliwych i zaskakujacych ciosow uzbrojonym ogonem w celu powalenia przeciwnika, to powinien miec takze odpowiedni poziom talentu Druga bron i specjalizacje w orezu ogonowym...
_________________ Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
Przykladowo, jesli t'skrang Fechtmistrz uczy sie stylu T'skrangow, polegajacego na zadawaniu zdradliwych i zaskakujacych ciosow uzbrojonym ogonem w celu powalenia przeciwnika, to powinien miec takze odpowiedni poziom talentu Druga bron i specjalizacje w orezu ogonowym...
Coś w rodzaju specjalizacji w ogonie już jest... to talent i umiejętność dostępna tylko dla t'skrangów "Tail Dance" (Namegiver's Compendium), który umożliwia pominięcie minusów za dodatkowy atak ogonem.
W Classicu atak ogonem może być dodatkową bonusową akcją w rundzie. Kosztem -2 do wszystkich testów w tej rundzie. Zamiast atakować można ogon wykorzystać do obrony wtedy za +2 do OF -2 do wszystkich testów.
Wiesz, szukając tych stylów i specjalizacji oparłbym się na twoim miejscu o rozwinięcia talentów... nie tylko broni białej.
Np. jest rozwinięcie talentu "Rozbrojenie", które pozwala to zrobić za pomocą ogona.
Poza tym różne style walki można osiągnąć poprzez odpowiedni dobór talentów i umiejętności.
Dla mnie kwestia specjalizacji w broni nie jest istotną sprawą. Świat ED jest tak przepełniony magią, że żadna fizyczna specjalizacja moim zdaniem nie zapewni jakiejś przewagi. Co innego rozwinięcia talentów... no ale to juz magia.
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Dla mnie kwestia specjalizacji w broni nie jest istotną sprawą. Świat ED jest tak przepełniony magią, że żadna fizyczna specjalizacja moim zdaniem nie zapewni jakiejś przewagi. Co innego rozwinięcia talentów... no ale to juz magia.
I wlasnie o cos takiego mi chodzi. Magie. Style walki dla fechtmistrzow, ktore sprawia, ze bedzie to cos wiecej, niz tylko atak-riposta-riposta riposty-riposta riposty riposty... itd. itp.
_________________ Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
Prowokacja teraz nie wymaga akcji, ale najwyzej moze dac -4 do testów przeciwnika. I co wazne do wszystkich testów, wiec do testów obrażeń też.
Co do rozwinięć kilka fajnych jest w Codex Arcanus. Mnie bardzo podoba się rozwinięcie Drugiej Broni pod nazwa "Broń z płaszcza". Płaszczem czy jakimś materiałem rozpraszamy uwagę przeciwnika obniżając mu OF. Fajne jest jeszcze rozwinięcie manewru pod nazwą "Pozycja". Zamiast dodawać sobie OF to przeciwnikowi dajemy minusy do jego następnego ataku.
_________________ Wojciech 'Sethariel' Żółtański Gry-Fabularne.pl - serwis o grach fabularnych
Co do rozwinięć kilka fajnych jest w Codex Arcanus. Mnie bardzo podoba się rozwinięcie Drugiej Broni pod nazwa "Broń z płaszcza". Płaszczem czy jakimś materiałem rozpraszamy uwagę przeciwnika obniżając mu OF. Fajne jest jeszcze rozwinięcie manewru pod nazwą "Pozycja". Zamiast dodawać sobie OF to przeciwnikowi dajemy minusy do jego następnego ataku.
Ja mam troche inny pomysl. Rozwiniecia stylow walki beda dotyczyly nie tylko samej Broni bialej. Z zalozenia beda opieraly sie na dwoch-trzech talentach i dawaly konkretne premie. Dzialanie rozwiniecia bedzie stale, pod warunkiem, ze Adept korzysta z owego stylu w walce i przestrzega pewnych zasad... Troche jak z kryzysami talentow, tyle ze bedzie to dalej idace...
_________________ Mariusz "Kot" Butrykowski
"The only way to keep them in line is to bury them in a row..."
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum